Test Drive Seat Leon X-Perience 2.0 TDI DSG 4Drive

Evit pe cât posibil să dau verdicte despre design, dar consider că Leon X-Perience este, poate, cel mai simpatic model compact „vaccinat” cu esență de crossover.

Leon X-Perience nu putea fi acuzat de lipsa carismei de la debut, dar pe traseu a primit un facelift discret, unul care îl apropie de Ateca.

Vorbim despre un interior corect din punct de vedere al materialelor și asamblării pentru un model compact. Poziția la volan este joasă, plăcută, sportivă, ajutată și de scaune bine profilate și cu toate acestea garda la sol vă oferă o altă perspectivă în trafic.

O planșă de bord extinsă care, pe undeva, completează bine masivitatea exteriorului.

Totuși Leon X-Perience ar avea nevoie de ceva mai multă culoare la interior, lucru care am sperat că se va evapora odată cu facelift-ul. Din punct de vedere ergonomic, cel de la volan nu prea are de ce să se plângă. Consola centrală, aerisită, are o zonă mediană unde sunt plasate comenzile pentru sistemul de climatizare.

Partea superioară a consolei centrale este ocupată de ecranul tactil al sistemului infotainment, încadrat de gurile centrale asimetrice de ventilație. Volanul are priză bună, comenzi simple care permit o navigare intuitivă prin meniul computerului de bord, plus niște padele, în spate, care permit schimbarea manuală a treptelor.

Marea noutate la interior este optarea pentru o frână de staționare acționată electric și nu prin clasicul levier. Propulsorul diesel de 2,0 litri este o mică uzină de forță, singurul reproș care îi poate fi adus este referitor la timbru.

Cutia DSG se mișcă impecabil când vine vorba de schimbat treptele, totuși softul care o guvernează este ușor leneș pe modul „Normal”.
Răspunsul la accelerații ceva mai puternice este uneori dezarmant de inofensiv.

Dacă vrei să efectuezi o depășire sau să profiți de un „cedează trecerea” va trebui fie să îți alegi singur treapta de viteză pentru un răspuns decent, fie să îngropi pedala de accelerație sau să selectezi modul Sport. Și nu prea ai chef tot timpul să stai la vânătoare de butoane, setări, trepte, ci vrei să profiți relaxat de cei 184 CP și 380 Nm fără a face motorul să urle.

Iar electronica nu poate fi decuplată total, asta dacă aveți chef de joacă pe zăpadă sau vreun drum de macadam. În mare parte a timpului sistemul 4Drive este o tracțiune față, ceea ce nu este un lucru rău. Abia când sesizează ruperi de aderență sau o încărcare a mașinii trimite automat până la 50% din cuplu spre puntea spate.

Dinamic, Leon X-Perience este o mașină plăcută care îl incită pe cel de la volan. Ai fi tentat să crezi că vei descoperi la volan ceva ruliu, ceva tangaj… nici vorbă. Suspensia controlează foarte bine volumele mașinii.

Chiar și când este provocat, mașina se simte compactă, unitară, cu un comportament predictibil, fără surprize în reacție. Trecem la plusuri și sistemul de frânare și dozarea din pedală. Etajarea cutiei, chiar dacă are șase trepte, permite un rulaj la 130 km/h la un regim de 2.200 rpm și un consum de 6-6,2 litri.

Leon X-Perience este un model prietenos cu bagajele și se laudă cu un portbagaj de 587 litri, volum care poate ajunge la 687 litri dacă este coborât planșeul portbagajului. Dacă se pliază bancheta spate, aveți 1.470 litri la dispoziție. Apropo de bancheta spate, are spațiu din belșug , atât la nivelul picioarelor cât și la cap. Singura problemă a lui Leon X-Perience ar fi chiar versiunea Leon ST. La același nivel de echipare, aceeași motorizare și cutie, versiunea ST este mai ieftina.

Fișă tehnică – Seat Leon X-Perience 2.0 TDI DSG 4Drive

Motor – turbo diesel, L4, 1.968 cmc, 184 CP@3.500-4.000 rpm, 380 Nm@1.750-3.000 rpm. Transmisie – cutie automată cu dublu ambreiaj 6 trepte trepte, tracțiune integrală permanentă, Performanțe – 224 km/h v. max, 0-100 km/h în 7,1 secunde, Portbagaj – 587 litri, Rezervor – 55 litri, Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.543/ 1.816/ 1.481, ampatament – 2.630, Consum mediu declarat – 5,4 litri/ 100 km, Consum mediu în test – 8,2 litri/ 100 km, Preț de bază – 28.572 euro, Preț model testat – 32.915 euro

Imortalizat de Mihai Dăscălescu
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.