Cel mai apetisant Renault Megane, din punctul nostru de vedere, din gama actualei generații este evident R.S 275 Trophy R. Dar noi vorbim despre gama civilă, acel Megane pe care-l poți parca în fața blocului fără a fi în depresie că bordurile nu sunt vibratoare.
Din punctul nostru de vedere, Megane 1.6 dCi GT Line este acel model pe care merită să-l achiziționați, chiar dacă noua generație a compactei franceze este pe drum. Pachetul GT Line nu mai este o noutate nici pe străzile de la noi, dar este acel pachet care te face invidios pe proprietarul unui Megane. Plusul de sportivitate adus de acest pachet șterge din anonimatul firesc specific oricărui hatch compact de volum.
Chiar dacă pachetul GT Line nu este ceva nou în gama Renault Megane, chiar dacă propulsorul diesel 1.6 dCi este de ceva vreme în gamă… mariajul dintre acesta, compacta franceză și pachetul GT Line este o propunere mai mult decât interesantă.
Propulsorul diesel al francezilor, cel de 1.6 litri care dezvoltă 130 CP la 4.000 rpm și un cuplu motor de 320 Nm la 1.750 rpm, este probabil cel mai bun din clasa sa. Dacă inițial avea o lipsă evidentă de cuplu la turații joase, abia în zona de 2.000 rpm începea să livreze consistent putere, se pare că francezii au umblat puțin la el, au optimizat ceva curbe de cuplu și putere, acum propulsorul este viu și viril chiar de pe la 1.500 rpm.
Este ajutat și de o cutie manuală bine etajată și cu o timonerie plăcută. În plus, acest motor mignon mai are o calitate, știe să urce relativ repede în ture. Și știe să facă toate acestea cu un consum mic. Acum dacă raportați consumul acestui motor de 1.6 litri la cel al unuia de 1.5 litri tot din curtea francezilor… s-ar putea să ridicați o sprânceană. Recordul nostru cu un 1.5 litri este de 2.7 litri, cu 1.6 am ajuns pe la un 3,2 – 3,4 litri. Totuși vorbim despre 40 CP în plus care trebuiesc hrăniți. Noi am bifat o medie de puțin peste 6 litri, cu oraș, autostrada, drumuri județene și ceva viraje care au torturat pneurile.
Deci un propulsor plin de caracter, ajutat de o cutie plăcută, acompaniat de un pedalier frumos setat, unul care îți permite lejer un ”heel and toe”, da vorbim despre detalii de pilotaj la un model compact cu propulsor diesel de 1.6 litri.
Ținuta de drum este delicioasă, nu te-ai aștepta de la o compactă care pune pe primul loc latura verde, cu emisii de doar 104 g/km CO2 să fie atât de încăpățânată pe un traseu virajat. Puntea față urmează extrem de riguros trasa desenată de cel de la volan, spatele este stabil, dar poate fi și trezit la viață, are un grad decent de ludic ascuns pentru a bucura pilotul de la volan. Îl putem include, cu o ușoară indulgență, în categoria warm hatch.
Renault Megane s-a lăudat întotdeauna cu frâne de încredere, și rezistente la oboseală pentru a putea savura un traseu virajat. Altceva? Pachetul exterior GT Line aduce ceva din șarmul unui Megane RS în ecuație, așa că vorbim de o compactă ce știe să fie economică, când e cazul, dar prinzi și startul etapei de F1 dacă ești pe drum. În plus Renault Megane GT Line vine bine echipat, cu scaune sport moștenite de la vechea generație Megane RS, R-Link, tapițerie piele… poate pielea alba să nu fie o opțiune prea fericit pentru țara noastră unde praful este rege.
Renault Megane 1.6 dCi GT Line
Preț 20700 € ; Preț model testat: 22.550 € cu TAV inclus ; 0-100 km/h 5,7 sec; Viteză maximă 200 km/h; Consum mediu în test 6,1 litri/ 100 km; CO2 104/km; Masă 1.395 kg ; Motor L4, turbo diesel, 1.598 cmc; Putere 131 CP la 4.000 rpm; Cuplu motor 320 Nm de la 1.750 rpm; Cutie de viteze manuală cu 6 trepte.