Test Drive Renault Megane 1.6 dCi GT Line

Spunem adio actualei generații Renault Megane la volanul celei mai apetisante versiuni din gama civilă. Renault Megane 1.6 dCi GT Line

Cel mai apetisant Renault Megane, din punctul nostru de vedere, din gama actualei generații este evident R.S 275 Trophy R. Dar noi vorbim despre gama civilă, acel Megane pe care-l poți parca în fața blocului fără a fi în depresie că bordurile nu sunt vibratoare.

Din punctul nostru de vedere, Megane 1.6 dCi GT Line este acel model pe care merită să-l achiziționați, chiar dacă noua generație a compactei franceze este pe drum. Pachetul GT Line nu mai este o noutate nici pe străzile de la noi, dar este acel pachet care te face invidios pe proprietarul unui Megane. Plusul de sportivitate adus de acest pachet șterge din anonimatul firesc specific oricărui hatch compact de volum.

Chiar dacă pachetul GT Line nu este ceva nou în gama Renault Megane, chiar dacă propulsorul diesel 1.6 dCi este de ceva vreme în gamă… mariajul dintre acesta, compacta franceză și pachetul GT Line este o propunere mai mult decât interesantă.

Propulsorul diesel al francezilor, cel de 1.6 litri care dezvoltă 130 CP la 4.000 rpm și un cuplu motor de 320 Nm la 1.750 rpm, este probabil cel mai bun din clasa sa. Dacă inițial avea o lipsă evidentă de cuplu la turații joase, abia în zona de 2.000 rpm începea să livreze consistent putere, se pare că francezii au umblat puțin la el, au optimizat ceva curbe de cuplu și putere, acum propulsorul este viu și viril chiar de pe la 1.500 rpm.

Este ajutat și de o cutie manuală bine etajată și cu o timonerie plăcută. În plus, acest motor mignon mai are o calitate, știe să urce relativ repede în ture. Și știe să facă toate acestea cu un consum mic. Acum dacă raportați consumul acestui motor de 1.6 litri la cel al unuia de 1.5 litri tot din curtea francezilor… s-ar putea să ridicați o sprânceană. Recordul nostru cu un 1.5 litri este de 2.7 litri, cu 1.6 am ajuns pe la un 3,2 – 3,4 litri. Totuși vorbim despre 40 CP în plus care trebuiesc hrăniți. Noi am bifat o medie de puțin peste 6 litri, cu oraș, autostrada, drumuri județene și ceva viraje care au torturat pneurile.

Deci un propulsor plin de caracter, ajutat de o cutie plăcută, acompaniat de un pedalier frumos setat, unul care îți permite lejer un ”heel and toe”, da vorbim despre detalii de pilotaj la un model compact cu propulsor diesel de 1.6 litri.

Ținuta de drum este delicioasă, nu te-ai aștepta de la o compactă care pune pe primul loc latura verde, cu emisii de doar 104 g/km CO2 să fie atât de încăpățânată pe un traseu virajat. Puntea față urmează extrem de riguros trasa desenată de cel de la volan, spatele este stabil, dar poate fi și trezit la viață, are un grad decent de ludic ascuns pentru a bucura pilotul de la volan. Îl putem include, cu o ușoară indulgență, în categoria warm hatch.

Renault Megane s-a lăudat întotdeauna cu frâne de încredere, și rezistente la oboseală pentru a putea savura un traseu virajat. Altceva? Pachetul exterior GT Line aduce ceva din șarmul unui Megane RS în ecuație, așa că vorbim de o compactă ce știe să fie economică, când e cazul, dar prinzi și startul etapei de F1 dacă ești pe drum. În plus Renault Megane GT Line vine bine echipat, cu scaune sport moștenite de la vechea generație Megane RS, R-Link, tapițerie piele… poate pielea alba să nu fie o opțiune prea fericit pentru țara noastră unde praful este rege.

Renault Megane 1.6 dCi GT Line

Preț 20700 € ; Preț model testat: 22.550 € cu TAV inclus ; 0-100 km/h 5,7 sec; Viteză maximă 200 km/h; Consum mediu în test 6,1 litri/ 100 km; CO2 104/km; Masă 1.395 kg ; Motor L4, turbo diesel, 1.598 cmc; Putere 131 CP la 4.000 rpm; Cuplu motor 320 Nm de la 1.750 rpm; Cutie de viteze manuală cu 6 trepte.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.