Test Drive Renault Kadjar 1.6 dCi X-Tronic

Un test în care am dorit să vedem cât de amabil este Renault Kadjar cu portofelul în viața de zi cu zi, dar mai ales să vedem dacă noua cutie automată cu variație continuă, X-Tronic, este o opțiune de bifat sau nu.

Până acum, Renault Kadjar putea fi comandat cu o cutie automată cu dublu ambreiaj, unitatea EDC, dar doar cu motorizarea 1.5 dCi. Cei care doreau mai mult, spre exemplu 1.6 dCi, aveau doar opțiunea unei cutii manuale. De acum, propulsorul de 130 CP și 320 Nm poate fi asociat cu o cutie CVT cu 7 rapoarte predefinite. O unitate folosită atât de Nissan, din zestrea căruia a fost împrumutată, dar și pe noul Koleos.

Lucrurile nu diferă cu nimic de experiența dintr-un Koleos, noua cutie te duce cu gândul mai mult la o unitate automată clasică decât la una cu variație continuă. Schimbări lini, aproape insesizabile în cazul unui condus normal, mici ”ezitări” poți acuza în cazul unui kickdown, când cutia parcă zăbovește ceva cam mult sus în ture.

Este și o mică iluzie aici, venită din rutina utilizării unei cutii cu rapoarte clar definite, aici cutia lucrează continuu, variind raportul de transmisie în permanență. Din perspectiva confortului în utilizarea cotidiană, cutia primește o bilă albă. Poți folosi și grila manuală a cutiei pentru selectarea unui raport, lucru care îți permite la nevoie să apelezi și la frâna de motor. Despre etajare nu putem vorbi, pentru că unitatea variază continuu raportul.

Cum multe alte noutăți nu avem de raportat la cest model, am vrut să vedem cât de repede descoperim ”firescul” acestui mariaj motor-cutie, și cum se reflectă în viața de zi cu zi în trafic urban. Fără un prea mare efort, am coborât consumul sub 6 litri. Un detaliu care joacă în favoarea cutiei, cu o unitate manuală, probabil am fi ajuns mai greu la ceastă valoare.

Viața la bordul lui Renault Kadjar este agreabilă, o suspensie peste media clasei, un interior orientat spre confort, spațiu… poate ne-am fi dorit ceva mai multă culoare. Chiar dacă vorbim despre o tracțiune față, Renault Kadjar oferă prin intermediul sistemului XMOD trei moduri de rulare, opțiune care îți oferă mai multă libertate de exprimare dacă suprafața de rulare devine dificilă.

Imortalizat de Mihai Dăscălescu

Fișă tehnică – Renault Kadjar 1.6 dCi 130CP Zen Energy X-Tronic 

Motor – turbo, L4, 1.598 cmc, 130 CP @ 4.000 rpm, 320 [email protected] rpm. / Transmisie – cutie automată cu variație continuă, 7 trepte predefinite, tracțiune față / Performanțe – 189 km/h v.max, 0-100 km/h în 11,1 secunde / Portbagaj – 472 litri / Rezervor – 55 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.449/ 1.836/ 1.607, ampatament – 2.646 / Consum urban declarat – 5,4 litri/ 100 km / Consum  urban în test – 5,8 litri/ 100 km / Preț de bază – 23.500 euro

 

 

 

 

 

 

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.

Citește articol »

RLR Radical Sprint Cup E2 Road America: Taraș și Simion continuă seria învingătorilor diferiți

Călătoria virtuală din California către Wisconsin n-a schimbat doar ambianța deșertică într-un verde viu, ci și caracterul disputei celor mai buni sim raceri români la comenzile prototipurilor Radical SR8. Dacă pe Laguna Seca virajele se succedau cu repeziciune într-un tur scurt de 3,6km, de această dată pe Road America palierele de viteză deveneau cruciale și cuvântul de ordine era efectul de aspirație.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.