Test Drive Renault Kadjar 1.6 dCi X-Tronic

Un test în care am dorit să vedem cât de amabil este Renault Kadjar cu portofelul în viața de zi cu zi, dar mai ales să vedem dacă noua cutie automată cu variație continuă, X-Tronic, este o opțiune de bifat sau nu.

Până acum, Renault Kadjar putea fi comandat cu o cutie automată cu dublu ambreiaj, unitatea EDC, dar doar cu motorizarea 1.5 dCi. Cei care doreau mai mult, spre exemplu 1.6 dCi, aveau doar opțiunea unei cutii manuale. De acum, propulsorul de 130 CP și 320 Nm poate fi asociat cu o cutie CVT cu 7 rapoarte predefinite. O unitate folosită atât de Nissan, din zestrea căruia a fost împrumutată, dar și pe noul Koleos.

Lucrurile nu diferă cu nimic de experiența dintr-un Koleos, noua cutie te duce cu gândul mai mult la o unitate automată clasică decât la una cu variație continuă. Schimbări lini, aproape insesizabile în cazul unui condus normal, mici ”ezitări” poți acuza în cazul unui kickdown, când cutia parcă zăbovește ceva cam mult sus în ture.

Este și o mică iluzie aici, venită din rutina utilizării unei cutii cu rapoarte clar definite, aici cutia lucrează continuu, variind raportul de transmisie în permanență. Din perspectiva confortului în utilizarea cotidiană, cutia primește o bilă albă. Poți folosi și grila manuală a cutiei pentru selectarea unui raport, lucru care îți permite la nevoie să apelezi și la frâna de motor. Despre etajare nu putem vorbi, pentru că unitatea variază continuu raportul.

Cum multe alte noutăți nu avem de raportat la cest model, am vrut să vedem cât de repede descoperim ”firescul” acestui mariaj motor-cutie, și cum se reflectă în viața de zi cu zi în trafic urban. Fără un prea mare efort, am coborât consumul sub 6 litri. Un detaliu care joacă în favoarea cutiei, cu o unitate manuală, probabil am fi ajuns mai greu la ceastă valoare.

Viața la bordul lui Renault Kadjar este agreabilă, o suspensie peste media clasei, un interior orientat spre confort, spațiu… poate ne-am fi dorit ceva mai multă culoare. Chiar dacă vorbim despre o tracțiune față, Renault Kadjar oferă prin intermediul sistemului XMOD trei moduri de rulare, opțiune care îți oferă mai multă libertate de exprimare dacă suprafața de rulare devine dificilă.

Imortalizat de Mihai Dăscălescu

Fișă tehnică – Renault Kadjar 1.6 dCi 130CP Zen Energy X-Tronic 

Motor – turbo, L4, 1.598 cmc, 130 CP @ 4.000 rpm, 320 Nm@1.750 rpm. / Transmisie – cutie automată cu variație continuă, 7 trepte predefinite, tracțiune față / Performanțe – 189 km/h v.max, 0-100 km/h în 11,1 secunde / Portbagaj – 472 litri / Rezervor – 55 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.449/ 1.836/ 1.607, ampatament – 2.646 / Consum urban declarat – 5,4 litri/ 100 km / Consum  urban în test – 5,8 litri/ 100 km / Preț de bază – 23.500 euro

 

 

 

 

 

 

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.