Test Drive Opel Crossland X 1.2 Turbo Innovation

Este unul din primele produse ale germanilor care au parfum francez. Vorbim puțin despre Opel Crossland X, un SUV de clasă mică.

Când știi că Opel are în gamă un model care se numește Mokka, care este oferit chiar în două declinări vizuale… de ce încă un model în această zonă? În primul rând Opel, odată cu trecerea în curtea PSA își reorganizează gama de modele. În altă ordine de idei… de ce nu?

Opel Crossland X este construit pe o versiune modificată a platformei PF1 a grupului PSA. Adică este oarecum rudă cu Peugeot 2008 și noul Citroen C3 Aircross.

Da este un SUV/ crossover de clasă mică, un model care este oferit exclusiv cu tracțiune față. Este un model cu atuuri urbane, vorbim despre un urban autohton. O gardă la sol tolerantă cu eventualele borduri, gropi, scurtături pentru evitat ambuteiajele. Suspensia are un plus de rigiditate pentru a controla ruliul, firesc pentru un model dezvoltat preponderent pe verticală. Parcă suspensia este o idee cam zgomotoasă.

Propulsorul 1.2 turbo pune pe masă 110 CP la 5.500 rpm și 205 Nm la 1.500 rpm. Puterea ajunge la puntea față prin intermediul unei cutii automate cu 6 trepte. Un pachet onest, iar o tușă romantică este grila tip ”J” a cutiei de viteze. În mediul urban, în funcție de stilul de condus și aglomerație poți obține un consum între 8,5 și 10,5 litri.

La drum lung, Opel Crossland X este mai amabil, poate coboră și sub 6 litri. Noi recomandăm acest pachet, cel cu propulsor 1.2 Turbo pentru cei care nu au de atacat zilnic un urban sufocant. Iar motorul transmite ceva vibrații la interior.

Cel mai acut am resimțit o ușoară nervozitate a punții față la impulsuri în volan, mașina este dornică să schimbe direcția de mers, ai nevoie de o mică perioadă de acomodare cu dozarea mișcărilor volanului. Un habitaclu amabil, iar dacă sunteți atenți la configurare îl puteți transforma într-un loc extrem de plăcut.

Opel Crossland X 1.2 Turbo Innovation

Motor – turbo, L3, 1.199 cmc, 110 [email protected] 5.500 rpm, 205 [email protected] rpm. / Transmisie – cutie automată 5 trepte, tracțiune față / Performanțe – 188 km/h v. max, 0-100 km/h în 10,6 secunde / Portbagaj – 410 litri / Rezervor – 45 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.212/ 1.765/ 1.605, ampatament – 2.604/ Consum mediu declarat – 4,9 litri/ 100 km / Consum în test – 7,8 litri/ 100 km / Preț de bază– 12.920 euro cu TVA inclus

Imortalizat de Mihai Dăscălescu
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Wheekend.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor

Prim contact cu BMW Seria 4

M-am întâlnit cu noul BMW Seria 4 acum aproape două săptămâni, dar libertatea de a povesti a fost descătușată astăzi. Așadar, despre un surprinzător BMW 430i degustat pe circuitul Motorpark.

Renault Megane eVision

Renault Megane eVision

Un concept care introduce noua platformă CMF-EV a alianței. Primul model care va beneficia de această platformă este Renault Megane eVision, același nume dar o interpretare electrică a compactei franceze.

VIDEO: Premieră – Dacia Spring

Dacia este un fenomen în peisajul auto, unul pe care mai toată lumea este invidioasă, și se pare că va provoca aceeași revoluție și în peisajul vehiculelor electrice cu Spring, Dacia Spring.

TMD Friction – de la Ford Model T la Bugatti Veyron

Probabil unul din ingredientele progresului nostru ca specie, este dorința, nevoia de mai mult. În această epopee de a ne pune semnătura pe tot felul ”Everesturi”, unele reușite au parte de toate reflectoarele, iar altele rămân într-o discreție nemeritată.

Opel Crossland își schimbă garderoba

Opel Crossland își schimbă garderoba, adoptă o parte frontală inspirată de cea a noului Opel Mokka. Va fi disponibil la începutul anului 2021.

BMW 128ti pășește pe tărâmul sfânt al hothatch-urilor

Noul BMW 128ti este mult mai mult decât o nouă variantă de motorizare în cadrul gamei BMW Seria 1. Completează intervalul dintre BMW 120i şi BMW M135i xDrive şi este poziţionat ca un veritabil model sport imediat sub vârful de gamă cu tracţiune integrală.

Test Drive Mercedes-Benz Vito 114 CDI

O ultimă întâlnire cu Mercedes-Benz Vito, dar în special cu propulsorul OM651 de 2.143 cmc, un propulsor care a debutat în 2008.

BMW X2 M Mesh Edition

BMW X2 M Mesh Edition – un plus de personalitate

BMW X2 M Mesh Edition se bazează stilistic pe modelul M Sport X şi oferă BMW X2 o apariţie şi mai exclusivă şi distinctivă. Cea mai evidentă schimbare este grila M tip mesh în negru lucios.

Actualități