Test Drive Opel Crossland X 1.2 Turbo Innovation

Este unul din primele produse ale germanilor care au parfum francez. Vorbim puțin despre Opel Crossland X, un SUV de clasă mică.

Când știi că Opel are în gamă un model care se numește Mokka, care este oferit chiar în două declinări vizuale… de ce încă un model în această zonă? În primul rând Opel, odată cu trecerea în curtea PSA își reorganizează gama de modele. În altă ordine de idei… de ce nu?

Opel Crossland X este construit pe o versiune modificată a platformei PF1 a grupului PSA. Adică este oarecum rudă cu Peugeot 2008 și noul Citroen C3 Aircross.

Da este un SUV/ crossover de clasă mică, un model care este oferit exclusiv cu tracțiune față. Este un model cu atuuri urbane, vorbim despre un urban autohton. O gardă la sol tolerantă cu eventualele borduri, gropi, scurtături pentru evitat ambuteiajele. Suspensia are un plus de rigiditate pentru a controla ruliul, firesc pentru un model dezvoltat preponderent pe verticală. Parcă suspensia este o idee cam zgomotoasă.

Propulsorul 1.2 turbo pune pe masă 110 CP la 5.500 rpm și 205 Nm la 1.500 rpm. Puterea ajunge la puntea față prin intermediul unei cutii automate cu 6 trepte. Un pachet onest, iar o tușă romantică este grila tip ”J” a cutiei de viteze. În mediul urban, în funcție de stilul de condus și aglomerație poți obține un consum între 8,5 și 10,5 litri.

La drum lung, Opel Crossland X este mai amabil, poate coboră și sub 6 litri. Noi recomandăm acest pachet, cel cu propulsor 1.2 Turbo pentru cei care nu au de atacat zilnic un urban sufocant. Iar motorul transmite ceva vibrații la interior.

Cel mai acut am resimțit o ușoară nervozitate a punții față la impulsuri în volan, mașina este dornică să schimbe direcția de mers, ai nevoie de o mică perioadă de acomodare cu dozarea mișcărilor volanului. Un habitaclu amabil, iar dacă sunteți atenți la configurare îl puteți transforma într-un loc extrem de plăcut.

Opel Crossland X 1.2 Turbo Innovation

Motor – turbo, L3, 1.199 cmc, 110 CP@ 5.500 rpm, 205 Nm@1.500 rpm. / Transmisie – cutie automată 5 trepte, tracțiune față / Performanțe – 188 km/h v. max, 0-100 km/h în 10,6 secunde / Portbagaj – 410 litri / Rezervor – 45 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.212/ 1.765/ 1.605, ampatament – 2.604/ Consum mediu declarat – 4,9 litri/ 100 km / Consum în test – 7,8 litri/ 100 km / Preț de bază– 12.920 euro cu TVA inclus

Imortalizat de Mihai Dăscălescu
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.