Test Drive Opel Crossland X 1.2 Turbo Innovation

Este unul din primele produse ale germanilor care au parfum francez. Vorbim puțin despre Opel Crossland X, un SUV de clasă mică.

Când știi că Opel are în gamă un model care se numește Mokka, care este oferit chiar în două declinări vizuale… de ce încă un model în această zonă? În primul rând Opel, odată cu trecerea în curtea PSA își reorganizează gama de modele. În altă ordine de idei… de ce nu?

Opel Crossland X este construit pe o versiune modificată a platformei PF1 a grupului PSA. Adică este oarecum rudă cu Peugeot 2008 și noul Citroen C3 Aircross.

Da este un SUV/ crossover de clasă mică, un model care este oferit exclusiv cu tracțiune față. Este un model cu atuuri urbane, vorbim despre un urban autohton. O gardă la sol tolerantă cu eventualele borduri, gropi, scurtături pentru evitat ambuteiajele. Suspensia are un plus de rigiditate pentru a controla ruliul, firesc pentru un model dezvoltat preponderent pe verticală. Parcă suspensia este o idee cam zgomotoasă.

Propulsorul 1.2 turbo pune pe masă 110 CP la 5.500 rpm și 205 Nm la 1.500 rpm. Puterea ajunge la puntea față prin intermediul unei cutii automate cu 6 trepte. Un pachet onest, iar o tușă romantică este grila tip ”J” a cutiei de viteze. În mediul urban, în funcție de stilul de condus și aglomerație poți obține un consum între 8,5 și 10,5 litri.

La drum lung, Opel Crossland X este mai amabil, poate coboră și sub 6 litri. Noi recomandăm acest pachet, cel cu propulsor 1.2 Turbo pentru cei care nu au de atacat zilnic un urban sufocant. Iar motorul transmite ceva vibrații la interior.

Cel mai acut am resimțit o ușoară nervozitate a punții față la impulsuri în volan, mașina este dornică să schimbe direcția de mers, ai nevoie de o mică perioadă de acomodare cu dozarea mișcărilor volanului. Un habitaclu amabil, iar dacă sunteți atenți la configurare îl puteți transforma într-un loc extrem de plăcut.

Opel Crossland X 1.2 Turbo Innovation

Motor – turbo, L3, 1.199 cmc, 110 CP@ 5.500 rpm, 205 Nm@1.500 rpm. / Transmisie – cutie automată 5 trepte, tracțiune față / Performanțe – 188 km/h v. max, 0-100 km/h în 10,6 secunde / Portbagaj – 410 litri / Rezervor – 45 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.212/ 1.765/ 1.605, ampatament – 2.604/ Consum mediu declarat – 4,9 litri/ 100 km / Consum în test – 7,8 litri/ 100 km / Preț de bază– 12.920 euro cu TVA inclus

Imortalizat de Mihai Dăscălescu
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.