Test Drive Nissan Micra IG-T 90

Ciudat, dar ai o senzație de deja-vu la volanul lui Nissan Micra. Să se datoreze faptului că este produsă în aceeași uzină cu Renault Clio?

Deși ies pe aceeași poartă, Nissan Micra și Renault Clio au la bază platforme diferite dar cu arhitectură similară, ceea ce a permis adoptarea din familia Renault a familiei de propulsoare și cutii de viteze.

Cu toate acestea, Nissan Micra și Clio nu prea își fac concurență. Subcompacta ”niponă” a conservat în bună măsură designul conceptului Sway prezentat de Nissan în 2015 la Geneva MotorShow.

Așadar o parte tehnică care a confirmat asociată cu un design de avangardă pentru clasa mică și o repoziționarea a modelului, pot fi premisele unui succes. De la un model care își propusese să fie cel mai bun prieten al femeilor, acum Nissan Micra este un model nonconformist.

Punctul forte al noii generații este interiorul. Nu știu dacă este vinovată pentru starea de bine saltul uriaș bifat de la o generație la alta. Un interior care impresionează printr-un cocktail de materiale, prin aerul ușor intim și culoare.

Trebuie să recunosc faptul că sistemul audio BOSE cu incinte acustice ascunse în tetiera șoferului impresionează. Evident, totul depinde și de calitatea fișierelor rulate.

Dar, poți avea parte de o audiție la un volum decent, fără a deranja restul ocupanților din mașină care, poate, doresc să doarmă. Interiorul lui Nissan Micra este o lecție de cum poți obține punctaj maxim la capitolul satisfacție, acordând atenție unor elemente care valorizează cu adevărat pentru cel de la volan în traficul de zi cu zi.

Propulsorul 0,9 IG-T care dezvoltă 90 CP la 5.500 rpm și un cuplu motor de 140 Nm la 2.250 rpm. Este un propulsor corect, ușor vocal. Uneori poți să-l acuzi că nu este atât de ager în reacții pe cât ți-ai dori, dar este un motor care urban, într-un regim normal de exploatare permite un consum mediu de 7,4 litri.

Nissan i-a imaginat un nou viitor lui Micra, și se pare că are talent la desen. Nu a uitat rețeta unei mignone simpatice.

Fișă tehnică – Nissan Micra IG-T 90

Motor – turbo, L3, 898 cmc, 90 CP@ 5.500 rpm, 140 Nm@2.250 rpm. / Transmisie – cutie manuală 5 trepte, tracțiune față / Performanțe – 175 km/h v. max, 0-100 km/h în 12,1 secunde / Portbagaj – 300 litri / Rezervor – 41 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 3.999/ 1.743/ 1.455, ampatament – 2.525/ Consum mediu declarat – 4,6 litri/ 100 km / Consum în test – 6,4 litri/ 100 km / Preț model de la – 11.990 – euro cu TVA inclus

Imortalizat de Mihai Dăscălescu
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.