Test Drive Nissan Micra IG-T 90

Ciudat, dar ai o senzație de deja-vu la volanul lui Nissan Micra. Să se datoreze faptului că este produsă în aceeași uzină cu Renault Clio?

Deși ies pe aceeași poartă, Nissan Micra și Renault Clio au la bază platforme diferite dar cu arhitectură similară, ceea ce a permis adoptarea din familia Renault a familiei de propulsoare și cutii de viteze.

Cu toate acestea, Nissan Micra și Clio nu prea își fac concurență. Subcompacta ”niponă” a conservat în bună măsură designul conceptului Sway prezentat de Nissan în 2015 la Geneva MotorShow.

Așadar o parte tehnică care a confirmat asociată cu un design de avangardă pentru clasa mică și o repoziționarea a modelului, pot fi premisele unui succes. De la un model care își propusese să fie cel mai bun prieten al femeilor, acum Nissan Micra este un model nonconformist.

Punctul forte al noii generații este interiorul. Nu știu dacă este vinovată pentru starea de bine saltul uriaș bifat de la o generație la alta. Un interior care impresionează printr-un cocktail de materiale, prin aerul ușor intim și culoare.

Trebuie să recunosc faptul că sistemul audio BOSE cu incinte acustice ascunse în tetiera șoferului impresionează. Evident, totul depinde și de calitatea fișierelor rulate.

Dar, poți avea parte de o audiție la un volum decent, fără a deranja restul ocupanților din mașină care, poate, doresc să doarmă. Interiorul lui Nissan Micra este o lecție de cum poți obține punctaj maxim la capitolul satisfacție, acordând atenție unor elemente care valorizează cu adevărat pentru cel de la volan în traficul de zi cu zi.

Propulsorul 0,9 IG-T care dezvoltă 90 CP la 5.500 rpm și un cuplu motor de 140 Nm la 2.250 rpm. Este un propulsor corect, ușor vocal. Uneori poți să-l acuzi că nu este atât de ager în reacții pe cât ți-ai dori, dar este un motor care urban, într-un regim normal de exploatare permite un consum mediu de 7,4 litri.

Nissan i-a imaginat un nou viitor lui Micra, și se pare că are talent la desen. Nu a uitat rețeta unei mignone simpatice.

Fișă tehnică – Nissan Micra IG-T 90

Motor – turbo, L3, 898 cmc, 90 [email protected] 5.500 rpm, 140 [email protected] rpm. / Transmisie – cutie manuală 5 trepte, tracțiune față / Performanțe – 175 km/h v. max, 0-100 km/h în 12,1 secunde / Portbagaj – 300 litri / Rezervor – 41 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 3.999/ 1.743/ 1.455, ampatament – 2.525/ Consum mediu declarat – 4,6 litri/ 100 km / Consum în test – 6,4 litri/ 100 km / Preț model de la – 11.990 – euro cu TVA inclus

Imortalizat de Mihai Dăscălescu
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Wheekend.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor

Prim contact cu BMW Seria 4

M-am întâlnit cu noul BMW Seria 4 acum aproape două săptămâni, dar libertatea de a povesti a fost descătușată astăzi. Așadar, despre un surprinzător BMW 430i degustat pe circuitul Motorpark.

Renault Megane eVision

Renault Megane eVision

Un concept care introduce noua platformă CMF-EV a alianței. Primul model care va beneficia de această platformă este Renault Megane eVision, același nume dar o interpretare electrică a compactei franceze.

VIDEO: Premieră – Dacia Spring

Dacia este un fenomen în peisajul auto, unul pe care mai toată lumea este invidioasă, și se pare că va provoca aceeași revoluție și în peisajul vehiculelor electrice cu Spring, Dacia Spring.

TMD Friction – de la Ford Model T la Bugatti Veyron

Probabil unul din ingredientele progresului nostru ca specie, este dorința, nevoia de mai mult. În această epopee de a ne pune semnătura pe tot felul ”Everesturi”, unele reușite au parte de toate reflectoarele, iar altele rămân într-o discreție nemeritată.

Opel Crossland își schimbă garderoba

Opel Crossland își schimbă garderoba, adoptă o parte frontală inspirată de cea a noului Opel Mokka. Va fi disponibil la începutul anului 2021.

BMW 128ti pășește pe tărâmul sfânt al hothatch-urilor

Noul BMW 128ti este mult mai mult decât o nouă variantă de motorizare în cadrul gamei BMW Seria 1. Completează intervalul dintre BMW 120i şi BMW M135i xDrive şi este poziţionat ca un veritabil model sport imediat sub vârful de gamă cu tracţiune integrală.

Test Drive Mercedes-Benz Vito 114 CDI

O ultimă întâlnire cu Mercedes-Benz Vito, dar în special cu propulsorul OM651 de 2.143 cmc, un propulsor care a debutat în 2008.

BMW X2 M Mesh Edition

BMW X2 M Mesh Edition – un plus de personalitate

BMW X2 M Mesh Edition se bazează stilistic pe modelul M Sport X şi oferă BMW X2 o apariţie şi mai exclusivă şi distinctivă. Cea mai evidentă schimbare este grila M tip mesh în negru lucios.

Actualități