Test Drive Mazda CX-5 Skyactive-G 2.5

O piatră prețioasă trebuie șlefuită pentru a străluci... și asta a făcut Mazda cu noul CX-5. Mazda CX-5 - un SUV surprinzător din toate punctele de vedere.

Noua generație Mazda CX-5 este construit pe aceeași platformă, dar evident cu mici evoluții, și nu pot spune că acest detaliu ar fi vreun minus. A doua generație vine la cinci ani de la debutul acestui SUV, poziționat de niponi la granița superioară a zonei compacte, CX-5 face cu ochiul unei categorii generoase de potențiali clienți.

Sunt modele în această zonă care utilizează platforme din 2005. Așadar avem aceeași platformă, aceeași gamă de propulsoare… ce este nou?
Mazda conservă rețeta de a oferi un SUV la limita superioară a zonei compacte, astfel face cu ochiul unor potențiali clienți din clasa superioară. Concurență?

Păi dacă ar fi să enumerăm toate modele din această zonă, am epuiza spațiul dedicat acestui test. Apropo, și noul Duster tot în clasa SUV-urilor compacte a fost inclus acum.

Ce ne place…

Păi cam tot! De la design și până la modul în care te simți în mașină.
Pornind de la exterior care epatează acum cu o nouă declinare a limbajului KODO. Un design extrem de elegant și elaborat care extrage SUV-ul nipon dintr-un peisaj care pe alocuri apelează la strident pentru a atrage atenția.
În ultima vreme tot mă surprind afirmând că fiecare nou model Mazda lansat este echivalent cu apogeul limbajului KODO.

Am spus asta la MX-5, la CX-3… acum la noul CX-5. Dar gata, m-am lecuit. Mazda CX-5 este o mașină extrem de frumoasă, un detaliu care o va face să decoleze din showroom-uri extrem de repede. Poate singurul element ”ciudat” l-aș identifica în sigla care plutește în mijlocul grilei față și care ascunde în spate radarul sistemelor de asistență. Un design care atrage atenția și unui copil de 6 ani, cu alte cuvinte are acel ceva care să facă subconștientul să vibreze.

Am fost și voi fi fan al interioarelor sobre, a celor care nu sunt sorcovă de luminițe, care nu te atacă cu mii de butoane. Dar interiorul de la prima generație Mazda CX-5 era prea sobru, parcă intrai în vestiarul celor de la All Blacks. Și în ciuda unor materiale corecte, nu prea era vorba de multă emoție, lucru care contrasta puternic cu designul exterior. Aici niponii și-au făcut temele exemplar.

Tema a rămas în linii mari aceeași, senzația de deja—vu persistă, dar odată urcat la bordul lui Mazda CX-5 mesajul este atât de diferit. O ambianță premium, cu materiale pe măsură, un interior la fel de spațios… și extrem de bine izolat fonic. Poate doar în Mercedes-Benz S Class am regăsit aceeași izolare fonică, este suficient să vorbești în șoaptă la 120 km/h pe autostradă pentru a avea o conversație la bordul SUV-ului nipon.

În funcție de nivelul de echipare, Mazda CX-5 poate fi dotat și cu head-up display cu reflexie pe parbriz, versiunea testată avea unul cu reflexie pe un gemuleț care refuză totuși să se ascundă când închizi sistemul.

Până acum am interacționat cu motorizarea de 2 litri benzină și 165 CP și cea de 2.2 litri diesel de 150 CP, în țară m-am întâlnit cu versiunea diesel de 175 CP. Acum a venit rândul versiunii Skyactiv-G 2.5 de 194 CP.

Noua generație Mazda CX-5 are enorm de mult șarm, are o putere de seducție periculoasă, dacă pășiți într-un showroom riscați să lăsați câteva semnături pe hârtii. Pentru moment, o cilindree de 2.5 litri continuă să fie ușor inabordabilă, datorită taxelor.

Dar să așteptăm noua formulă de calcul, și poate un 2.488 cmc nu va mai fi atât de ”prețios”. Și spun asta pentru că acest motor aduce mult șarm mașinii. Am ”degustat” acest propulsor și sub capota unei Mazda6. Probabil de acolo am rămas cu o sensibilitate vis-a-vis de el. Livrează 194 CP la 6.000 rpm și 258 Nm la 4.000 rpm. O cutie automată cu 6 rapoarte trimite resursele la sistemul de tracțiune integrală permanentă.

Mazda CX-5 nu este un SUV care îi vizează pe cei care vor off-road. Sistemul de tracțiune integrală este ”sigilat”, nu îi permite celui de la volan să intervină nici pentru o eventuală blocare a unui diferențial central pentru repartizarea egală a puterii între punți. Cu acest propulsor, CX-5 nu se vrea un SUV cu parfum sportiv, se vrea un SUV care să îți ofere o călătorie cât mai relaxată și liniștită.

Un propulsor suficient de viril pentru nevoile unui șofer obișnuit, unul rafinat auditiv, cu o livrare lineară a puterii. Cu alte cuvinte o experiență puțin altfel decât ce ne-a obișnuit downsizing-ul cu ale sale propulsoare subunitare, pe alocuri. Nici un consum mediu de 10 litri, în condiții de iarnă, nu l-am găsit mare și deranjant.

Ce am rafina

Poate răspunsul cutiei, pe alocuri parcă nu este atât de rapidă pentru 2018. Am dori să putem închide head-up display-ul. Poate fi oprit afișajul, dar nu poate fi rabatat geamul acestuia. Chiar dacă iubim motorul, asocierea unui consum mai mare cu un rezervor de 58 litri… nu vă poate califica pentru o autonomie mare. Și poate un portbagaj ceva mai mare, măcar 500 litri.

Fișă tehnică – Mazda CX-5 Skyactive-G 2.5 Revolution Plus AT6 

Motor – aspirat, L4, 2.488 cmc, 194 [email protected] rpm, 258 [email protected] rpm. / Transmisie – cutie automată 6 trepte, tracțiune integrală permanentă / Performanțe – 195 km/h v. max, 0-100 km/h în 9,2 secunde / Portbagaj – plus 477 litri / Rezervor – 58 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.550/ 1.840/ 1.675, ampatament – 2.700 / Consum mediu declarat – 7,1 litri/ 100 km / Consum în test – 10,2 litri/ 100 km / Preț model testat – 34.190 euro

Imortalizat de Mihai Dăscălescu
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Wheekend.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor

Prim contact cu BMW Seria 4

M-am întâlnit cu noul BMW Seria 4 acum aproape două săptămâni, dar libertatea de a povesti a fost descătușată astăzi. Așadar, despre un surprinzător BMW 430i degustat pe circuitul Motorpark.

Renault Megane eVision

Renault Megane eVision

Un concept care introduce noua platformă CMF-EV a alianței. Primul model care va beneficia de această platformă este Renault Megane eVision, același nume dar o interpretare electrică a compactei franceze.

VIDEO: Premieră – Dacia Spring

Dacia este un fenomen în peisajul auto, unul pe care mai toată lumea este invidioasă, și se pare că va provoca aceeași revoluție și în peisajul vehiculelor electrice cu Spring, Dacia Spring.

TMD Friction – de la Ford Model T la Bugatti Veyron

Probabil unul din ingredientele progresului nostru ca specie, este dorința, nevoia de mai mult. În această epopee de a ne pune semnătura pe tot felul ”Everesturi”, unele reușite au parte de toate reflectoarele, iar altele rămân într-o discreție nemeritată.

Opel Crossland își schimbă garderoba

Opel Crossland își schimbă garderoba, adoptă o parte frontală inspirată de cea a noului Opel Mokka. Va fi disponibil la începutul anului 2021.

BMW 128ti pășește pe tărâmul sfânt al hothatch-urilor

Noul BMW 128ti este mult mai mult decât o nouă variantă de motorizare în cadrul gamei BMW Seria 1. Completează intervalul dintre BMW 120i şi BMW M135i xDrive şi este poziţionat ca un veritabil model sport imediat sub vârful de gamă cu tracţiune integrală.

Test Drive Mercedes-Benz Vito 114 CDI

O ultimă întâlnire cu Mercedes-Benz Vito, dar în special cu propulsorul OM651 de 2.143 cmc, un propulsor care a debutat în 2008.

BMW X2 M Mesh Edition

BMW X2 M Mesh Edition – un plus de personalitate

BMW X2 M Mesh Edition se bazează stilistic pe modelul M Sport X şi oferă BMW X2 o apariţie şi mai exclusivă şi distinctivă. Cea mai evidentă schimbare este grila M tip mesh în negru lucios.

Actualități