Test Drive Ford Kuga 2.0 EcoBlue mHEV

Ford Kuga 2.0 EcoBlue mHEV
Când m-am întâlnit cu noul Ford Kuga... mi-a fugit gândul la una din spusele lui Henry Ford, părintele companiei: ”Un client poate comanda mașina în orice culoare dorește, atât timp cât este neagră”.

Ford avea nevoie de un SUV nou în segmentul compact. A doua generație Kuga, lansată în 2012, începuse să-și arate vârsta. Ford s-a mobilizat și ne-a prezentat anul trecut o nouă generație Ford Kuga. A urmat o conferință de presă online în perioada stării de urgență, și în clipa în care condițiile au permis, ne-am întâlnit cu noul model.

Ford are un talent fabulos în a crea caroserii atemporale, vezi Mustang, GT40, Bronco… lucru valabil și pentru toate declinările de-a lungul timpului, dar același talent fabulos îl are și în a desena caroserii care nu au niciun impact asupra ritmului cardiac. În a doua categorie regăsim multe din modelele de volum Ford de-a lungul istoriei.  

Primele imagini nu prea m-au convins, dar am renunțat să mai judec o mașină de volum din perspectiva designului. În plus, la primul contact cu mașina am descoperit că este mult mai carismatică în persoană decât în niște fotografii.

Recunosc, obișnuit în ultima vreme cu atât de mult sclipici la noile modele, o caroserie curată, fără a fi încărcată de ornamente inutile… m-a luat prin surprindere. Un alt șoc, tot pozitiv, l-am avut în clipa în care am privit roțile – jante de 17 inch echipate cu pneuri 225/65. Cu alte cuvinte un talon suficient de generos și firesc pentru un astfel de model. Rămas puțin fără cuvinte de acest exercițiu de normalitate, am urcat la volan.

Un interior care ar fi aprobat de Henry Ford

Mai în glumă, mai în serios, la cât negru am găsit la interior, sigur părintele companiei ar fi mândru. În altă ordine de idei, Kuga oferă un interior sobru, și chiar dacă de pe versiunea testată au lipsit opționale precum tabloul de bord LCD de 12.3 inch, nu prea i-am simțit lipsa.

O poziție la volan corectă, ușor joasă, ceea ce este interesant pentru un SUV. Asta nu înseamnă că nu ai o perspectivă bună asupra traficului. Foarte bune și noile scaune, te îmbracă mult mai bine decât cele ale vechii generații și nu mai au acel aer de persoană care a slăbit excesiv. Reglajele scaunului și a coloanei de direcție îți permit configurarea unei poziții optime la volan, indiferent de gabarit.

Ergonomic, tabloul de bord stă foarte bine, nu am sesizat detalii deranjante sau agasante la drum lung. Apropo de călătorii lungi, extrem de confortabile scaunele, câteva ore la volan nu te vor transforma în Quasimodo când vei coborâ de la volan.

Un tablou de bord extrem de ușor de citit, navigarea clasică Ford prin meniul computerului de bord este intuitivă. Display-ul central oferă un contrast bun și poate fi citit ușor și pe soare puternic, iar SYNC 3, sistemul de operare al zonei infotainment, realizat de Microsoft, este printre cele mai bune de pe piață, chiar dacă nu te alintă cu o grafică elaborată.

Spațiul în spate este impresionant, grație posibilității culisării banchetei spate. La nivelul genunchilor, pasagerii spate pot avea un spațiu de 1035 mm. Iar volumul portbagajului pornește de la un minim de 475 litri, poate oferi 645 litri dacă ajustezi bancheta spate, iar dacă pliezi locurile spate se ajunge la 1.534 litri.

Materialele și finisarea în față sunt corecte pentru segment, la locurile spate am mai găsit plastice tari și texturi care ar putea fi mai amabile.

Totuși, sub un layout cuminte, care nu încearcă să-ți fure privirea cu artificii de design sau culori stridente, descoperi un interior spațios, practic, ergonomic și confortabil la drum lung. Și bifați sistemul audio Bang & Olufsen, merită.

Tehnic

Lista modelelor hibrid cu propulsor diesel nu este prea lungă. De aceea acest Kuga 2.0 EcoBlue mHEV are un parfum de raritate.

Sub capotă un 2 litri diesel care dezvoltă 150 CP la 3.500 rpm și un cuplu motor de 370 Nm între 2.000 și 2.500 rpm. Tehnologia mild-hybrid implică un starter/generator integrat antrenat pe curea (BISG) care înlocuieşte alternatorul clasic, permiţând recuperarea şi depozitarea energiei generate în timpul decelerării şi încărcarea unui pachet de baterii Litiu-Ion de 48 de volţi răcit cu aer.

BISG se comportă şi ca un motor, utilizând energia stocată pentru a oferi un plus de cuplu, dar alimentând totodată şi sistemele electrice auxiliare ale maşinii. Bateria are o capacitate de 0,48 kWh, iar BIGS poate livra până la 16 CP și 50 Nm. Ford listează acest mild-hibrid cu resursele livrate de propulsorul termic, așadar 150 CP și 370 Nm.

 Sistemul de 48 de volţi permite, de asemenea, ca tehnologia Start-Stop de pe noul Kuga să opereze în mai multe situaţii şi contexte pentru o eficienţă mai bună.

La drum

Primul detaliu pe care-l vei observa la această motorizare este faptul că cei 370 Nm nu sunt atât de virili pe cât te-ai aștepta de la un propulsor diesel. Iar dacă te uiți pe fișa tehnică descoperi că nu masa mașinii ar avea vreo legătură. Kuga, cu cele 1.680 kg poate fi considerate o mașină ”ușurică”, în ziua de astăzi.

Faptul că motorul electric asistă motorul termic a permis adoptarea unei cutii de viteze cu rapoarte lungi, foarte lungi. Și paradoxal nu este un lucru rău. Trebuie să-ți ajustezi puțin stilul de condus, și asta pentru că nu mai ești nevoit să tot schimbi viteze… mai ales în mediul urban. Pachetul mild-hibrid este suficient de elastic pentru a permite această economie de trepte. Puterea este livrată mai linear, fără acel boost dat de intrarea turbinei.

Electrificarea se traduce printr-un consum extrem de bun. Practic, fie că am rulat urban, fie că am plecat la drum lung și am optat pentru un ritm sportive, consumul mediu a fost același în ambele scenarii  – 6,5 litri.

Deși un SUV, Kuga păstrează AND-ul Ford, faptul că este o mașină plăcută din spatele volanului. O suspensie confortabilă, dar care păstrează fermitatea necesară unui feedback fidel de la suprafața de rulare. Direcție este precisă. Mă așteptam la un model destul de anesteziat dinamic, dar nu a fost așa.

Versiunea testată trimitea puterea via o cutie manuală cu 6 rapoarte la puntea față. Pe traseul nostru ne-am intersectat prin Dobrogea și cu o rupere de nori și un început de viitură care aducea pe suprafața de rulare mult noroi. Kuga s-a dovedit suficient de zveltă și agilă și în configurația tracțiune față.

O surpriză plăcută noul Ford Kuga, un candidat serios pentru Top 10 modele testate în 2020.

Fișă tehnică – Ford Kuga 2.0 EcoBlue mHEV

Motor – mild-hybrid, diesel, L4, 1.995 cmc, 150 CP@3.500 rpm, 370 Nm@ 2.000-@2.500 .rpm / Starter/generator – 16 CP și 50 Nm, baterie – 0,48 kWh Transmisie – cutie manuală cu 6 trepte, tracțiune față / Performanțe – 194 km/h v. max, 0-100 km/h în 9,6 secunde / Portbagaj – 475 – 1.534 litri / Rezervor – 54 litri/ Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.614/1.883/1.661, ampatament (mm) – 2.710 / Consum mediu declarat – 5 l/100 km / Preț model (euro cu TVA) – de la 25.850

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.