Test Drive Citroen C3 AirCross 1.6 BlueHDi

Dacă sunteți puțin ofensați de acest SUV, nu voi încerca să combat acest lucru. Citroen C3 AirCross vine să lupte cu Renault Captur, referința segmentului.

Pentru faptul că o mașină reușește să ”leviteze” preț de câțiva centimetri sau privește lumea ceva mai de sus… nu o califică drept SUV, cel puțin aici la noi în redacție. Citroen C3 AirCross este o mașinuță simpatică, pe alocuri unii pot considera că designerii francezi au încercat să atragă prea mult atenția. Dar controversele fac bine în ziua de azi, atrag atenția.

O mașină care vă va face să zâmbiți la interior dacă este atent configurată, sau poate rămâne anonimă. Așadar atenție la personalizare, iar aici francezii au ce oferi. Noi suntem fascinați de noile scaune ale francezilor, ai impresia că te așezi în sufragerie pe un fotoliu.

Extrem de confortabile, relaxante la drum lung, iar tapițeria textilă le conferă un aer cald, de weekend în familie. Un interior în care vei întâlni și plastice mai tari, și suprafețe care ar merita o altă textură. Sunt mici carențe ergonomice, spre exemplu, pentru a decupla sistemul start-stop trebuie să intri în meniul sistemului infotainment… ușor agasant, spații de depozitare limitate.

Dacă vrei să umbli la climatizare… alt meniu…hmmm. Apropo de spațiu… la capitolul spațiu oferit pasagerilor, lucrurile stau foarte bine. Pasagerii din spate pot primi câțiva centimetri în plus la nivelul picioarelor grație banchetei spate culisante, lucru valabil și la nivelul capului, spătarul poate fi și el înclinat. Detalii specifice MPV-urilor… parcă. Iar dacă aveți nevoie de un portbagaj ceva mai primitor, se poate, înghesuiți ocupanții locurilor spate. Micuțul Citroen C3 AirCross oferă de la 410 litri, volum portbagaj, până la 1.289 litri.

Dinamic, mașina nu își dorește să fie vreun reper. Totul este orientat spre confort… suspensie, direcție. Poate o cutie de viteze ceva mai riguroasă ca timonerie nu ar deranja pe nimeni. Propulsorul este acolo să te slujească cu devotament.

Un 1.6 diesel de 100 CP și 254 Nm care are suficiente resurse pentru a mișca dezinvolt cele 1.278 kg ale mașinii. Pentru că nu este un model care nu emană vreun gram de sportivitate, sunt mari șanse să fii invidiat pentru consum. Noi credem că un consum mediu urban de 6,5 litri nu te va deranja, iar extra-urban… dacă apelezi la câteva trucuri de condus eco, ai șansa să cobori sun 4 litri.

Nu te va agasa nici cu umplerea rezervorului de AdBlue, cei 17 litri îți permit intervale decente de rulare fără griji. Un SUV, care din punctul nostru de vedere este un crossover simpatic, cu bune șanse de a convinge clienții dornici de o sub-compactă.

Nu am fost deranjați de lipsa sistemului Grip Control. Garda la sol asociată cu masa redusă și un bun simț firesc când vine vorba de o tracțiune față îți va oferi suficiente grade de libertate. Nu suntem convinși de prețul versiunilor de vârf, care te duc într-o zonă de 18.000 – 20.000 euro, acolo unde deja oferta este extrem de variată.

Imortalizat de Mihai Dăscălescu

Fișă tehnică – Citroen C3 AirCross 1.6 BlueHDi

Motor – turbo, L4, 1.560 cmc, 100 CP @ 3.750 rpm, 254 Nm@1.750 rpm. / Transmisie – cutie manuală, 5 trepte, tracțiune față / Performanțe – 175 km/h v.max, 0-100 km/h în 11,5 secunde / Portbagaj – 410/ 1.289 litri / Rezervor – 45 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.154/ 1.756/ 1.597, ampatament – 2.604 / Consum mediu declarat –4 litri/ 100 km / Consum mediu în test – 5,6 litri/ 100 km / Preț de bază – 13.500 euro

 

 

 

 

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Radical Cup: George Cațan, învingător de la primul start

Dacă la MotoRC grila clasei regină arată mai bine decât anul trecut iar în Romanian Endurance Series asistăm la o creștere continuă a efectivelor de turisme, Radical Cup și-a început al treilea an cu tot atâtea mașini precum debuta conceptul, în 2021. În schimb, a punctat la capitolul competitivitate, cu manșe strânse la categoriile PRO 1500 și SR1 Cup.

Citește articol »

MotoRC: Ceasul al 12-lea, vremea primei victorii pentru Marian Pivniceru

Numărul 12 era considerat de mulți un viitor învingător în cursele MotoRC. Al șaptelea sezon al competiției a adus și confirmarea pentru Marian Pivniceru, cel mai recent nume care se adaugă pe lista câștigătorilor de la clasa regină. Înaintea sa, 33 de curse au fost împărțite de doar 7 piloți: Cătălin Cazacu, Bogdan Vrăjitoru, George Cațan, Martin Choy, Vlad Neaga, Ionuț Mistode și Milen Georgiev.

Citește articol »

Sim Racing: Sebastian Apostol și West Competition Racing primesc nominalizarea BMW Motorsport în cadrul SRO eSports 2023

Locul al cincilea la categoria Silver în campania de debut desfășurată în 2022 și o serie de alte performanțe notabile au determinat BMW Motorsport să numească un pilot român dintr-o echipă românească pentru campania din seria europeană de sprint GT World Challenge, disputată în mediul de simulare Assetto Corsa Competizione. Sebastian Apostol va concura împotriva celor mai buni sim raceri din lume la Monza, Paul Ricard, Spa-Francorchamps, Nurburgring și Barcelona.

Citește articol »

Presiunile din IMSA: Câștigătorul de la Daytona le-a depășit, iar constructorii de la GTD le-au aplicat cu succes pe ceafa organizatorilor

International Motorsports Association (IMSA) este organizația care guvernează, de peste o jumătate de veac, cel mai important campionat de anduranță cu mașini sport (prototipuri, dar și GT-uri) din America de Nord. Sub titulatura actuală, IMSA Weathertech Sportscar Championship, seria a trecut printr-o schimbare la față odată cu restructurarea categoriilor și apariția noului grup de prototipuri. Dar mai multe scandaluri recente te fac să-ți pui întrebarea: este acesta doar un castel de nisip spre care se apropie valul necruțător?

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.