Test Drive Citroen C3 AirCross 1.6 BlueHDi

Dacă sunteți puțin ofensați de acest SUV, nu voi încerca să combat acest lucru. Citroen C3 AirCross vine să lupte cu Renault Captur, referința segmentului.

Pentru faptul că o mașină reușește să ”leviteze” preț de câțiva centimetri sau privește lumea ceva mai de sus… nu o califică drept SUV, cel puțin aici la noi în redacție. Citroen C3 AirCross este o mașinuță simpatică, pe alocuri unii pot considera că designerii francezi au încercat să atragă prea mult atenția. Dar controversele fac bine în ziua de azi, atrag atenția.

O mașină care vă va face să zâmbiți la interior dacă este atent configurată, sau poate rămâne anonimă. Așadar atenție la personalizare, iar aici francezii au ce oferi. Noi suntem fascinați de noile scaune ale francezilor, ai impresia că te așezi în sufragerie pe un fotoliu.

Extrem de confortabile, relaxante la drum lung, iar tapițeria textilă le conferă un aer cald, de weekend în familie. Un interior în care vei întâlni și plastice mai tari, și suprafețe care ar merita o altă textură. Sunt mici carențe ergonomice, spre exemplu, pentru a decupla sistemul start-stop trebuie să intri în meniul sistemului infotainment… ușor agasant, spații de depozitare limitate.

Dacă vrei să umbli la climatizare… alt meniu…hmmm. Apropo de spațiu… la capitolul spațiu oferit pasagerilor, lucrurile stau foarte bine. Pasagerii din spate pot primi câțiva centimetri în plus la nivelul picioarelor grație banchetei spate culisante, lucru valabil și la nivelul capului, spătarul poate fi și el înclinat. Detalii specifice MPV-urilor… parcă. Iar dacă aveți nevoie de un portbagaj ceva mai primitor, se poate, înghesuiți ocupanții locurilor spate. Micuțul Citroen C3 AirCross oferă de la 410 litri, volum portbagaj, până la 1.289 litri.

Dinamic, mașina nu își dorește să fie vreun reper. Totul este orientat spre confort… suspensie, direcție. Poate o cutie de viteze ceva mai riguroasă ca timonerie nu ar deranja pe nimeni. Propulsorul este acolo să te slujească cu devotament.

Un 1.6 diesel de 100 CP și 254 Nm care are suficiente resurse pentru a mișca dezinvolt cele 1.278 kg ale mașinii. Pentru că nu este un model care nu emană vreun gram de sportivitate, sunt mari șanse să fii invidiat pentru consum. Noi credem că un consum mediu urban de 6,5 litri nu te va deranja, iar extra-urban… dacă apelezi la câteva trucuri de condus eco, ai șansa să cobori sun 4 litri.

Nu te va agasa nici cu umplerea rezervorului de AdBlue, cei 17 litri îți permit intervale decente de rulare fără griji. Un SUV, care din punctul nostru de vedere este un crossover simpatic, cu bune șanse de a convinge clienții dornici de o sub-compactă.

Nu am fost deranjați de lipsa sistemului Grip Control. Garda la sol asociată cu masa redusă și un bun simț firesc când vine vorba de o tracțiune față îți va oferi suficiente grade de libertate. Nu suntem convinși de prețul versiunilor de vârf, care te duc într-o zonă de 18.000 – 20.000 euro, acolo unde deja oferta este extrem de variată.

Imortalizat de Mihai Dăscălescu

Fișă tehnică – Citroen C3 AirCross 1.6 BlueHDi

Motor – turbo, L4, 1.560 cmc, 100 CP @ 3.750 rpm, 254 [email protected] rpm. / Transmisie – cutie manuală, 5 trepte, tracțiune față / Performanțe – 175 km/h v.max, 0-100 km/h în 11,5 secunde / Portbagaj – 410/ 1.289 litri / Rezervor – 45 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.154/ 1.756/ 1.597, ampatament – 2.604 / Consum mediu declarat –4 litri/ 100 km / Consum mediu în test – 5,6 litri/ 100 km / Preț de bază – 13.500 euro

 

 

 

 

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Wheekend.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor

Test drive Porsche 718 Cayman GTS 4.0

În viață trebuie să ai răbdare, lucrurile la care visezi îți pot bate la ușă. Cam așa au stat lucrurile și în cazul întâlnirea cu Porsche 718 Cayman GTS 4.0!

Renault Clio E-Tech Hybrid este disponibil în România

Renault Clio E-Tech Hybrid îți face debutul în gama constructorului francez. Noul model vine în 4 versiuni de echipare: ZEN, INTENS, Seria Limitată E-TECH și RS LINE, iar prețul de pornire este 18.750 euro, TVA inclus.

Dacia Logan Comfort TCe 90 CVT

Test Drive Dacia Logan Comfort TCe 90 CVT

La volanul celei de a treia generații Dacia Logan. Nu am acoperit mulți kilometri, un test de prim contact, dar suficient pentru a înțelege dacă vorbim despre o revoluție sau nu. Să detaliem.

Oferte mai bune după Black Friday?

Black Friday este un fel de loterie, poți găsi oferte foarte bune, dar această ”sărbătoare” nu m-a convins până acum cu avalanșa de chilipiruri. Oferte cu adevărat bune am observat că apar după.

Plăcuțe de frână premium pentru camionul tău de la Textar

Să produci plăcuțe de frână pentru Bugatti Veyron este o certificare a expertizei pe care o ai în domeniul produselor de fricțiune. Să produci produse similare pentru vehicule comerciale, aici începe cu adevărat provocareapentru Textar.

Ofertă Dacia de Black Friday

Cum nu te poți decide într-o zi dacă să îți cumperi mașină sau nu, cei de la Dacia au transformat Black Friday într-un weekend de oferte speciale.

Ford E-Transit: primul model Transit 100% electric

Ford anunță E-Transit, pregătit pentru a fi lansat în primăvara anului 2022. Ford E-transit esteversiunea 100% electrică a celei mai vândute autoutilitare pentru transportul mărfurilor din lume beneficiază de tehnologii și servicii de conectivitate avansate, alături de capabilitățile specifice Transit.

Actualități

Ofertă Dacia de Black Friday

Cum nu te poți decide într-o zi dacă să îți cumperi mașină sau nu, cei de la Dacia au transformat Black Friday într-un weekend de oferte speciale.