Test Drive Citroen C3 AirCross 1.6 BlueHDi

Dacă sunteți puțin ofensați de acest SUV, nu voi încerca să combat acest lucru. Citroen C3 AirCross vine să lupte cu Renault Captur, referința segmentului.

Pentru faptul că o mașină reușește să ”leviteze” preț de câțiva centimetri sau privește lumea ceva mai de sus… nu o califică drept SUV, cel puțin aici la noi în redacție. Citroen C3 AirCross este o mașinuță simpatică, pe alocuri unii pot considera că designerii francezi au încercat să atragă prea mult atenția. Dar controversele fac bine în ziua de azi, atrag atenția.

O mașină care vă va face să zâmbiți la interior dacă este atent configurată, sau poate rămâne anonimă. Așadar atenție la personalizare, iar aici francezii au ce oferi. Noi suntem fascinați de noile scaune ale francezilor, ai impresia că te așezi în sufragerie pe un fotoliu.

Extrem de confortabile, relaxante la drum lung, iar tapițeria textilă le conferă un aer cald, de weekend în familie. Un interior în care vei întâlni și plastice mai tari, și suprafețe care ar merita o altă textură. Sunt mici carențe ergonomice, spre exemplu, pentru a decupla sistemul start-stop trebuie să intri în meniul sistemului infotainment… ușor agasant, spații de depozitare limitate.

Dacă vrei să umbli la climatizare… alt meniu…hmmm. Apropo de spațiu… la capitolul spațiu oferit pasagerilor, lucrurile stau foarte bine. Pasagerii din spate pot primi câțiva centimetri în plus la nivelul picioarelor grație banchetei spate culisante, lucru valabil și la nivelul capului, spătarul poate fi și el înclinat. Detalii specifice MPV-urilor… parcă. Iar dacă aveți nevoie de un portbagaj ceva mai primitor, se poate, înghesuiți ocupanții locurilor spate. Micuțul Citroen C3 AirCross oferă de la 410 litri, volum portbagaj, până la 1.289 litri.

Dinamic, mașina nu își dorește să fie vreun reper. Totul este orientat spre confort… suspensie, direcție. Poate o cutie de viteze ceva mai riguroasă ca timonerie nu ar deranja pe nimeni. Propulsorul este acolo să te slujească cu devotament.

Un 1.6 diesel de 100 CP și 254 Nm care are suficiente resurse pentru a mișca dezinvolt cele 1.278 kg ale mașinii. Pentru că nu este un model care nu emană vreun gram de sportivitate, sunt mari șanse să fii invidiat pentru consum. Noi credem că un consum mediu urban de 6,5 litri nu te va deranja, iar extra-urban… dacă apelezi la câteva trucuri de condus eco, ai șansa să cobori sun 4 litri.

Nu te va agasa nici cu umplerea rezervorului de AdBlue, cei 17 litri îți permit intervale decente de rulare fără griji. Un SUV, care din punctul nostru de vedere este un crossover simpatic, cu bune șanse de a convinge clienții dornici de o sub-compactă.

Nu am fost deranjați de lipsa sistemului Grip Control. Garda la sol asociată cu masa redusă și un bun simț firesc când vine vorba de o tracțiune față îți va oferi suficiente grade de libertate. Nu suntem convinși de prețul versiunilor de vârf, care te duc într-o zonă de 18.000 – 20.000 euro, acolo unde deja oferta este extrem de variată.

Imortalizat de Mihai Dăscălescu

Fișă tehnică – Citroen C3 AirCross 1.6 BlueHDi

Motor – turbo, L4, 1.560 cmc, 100 CP @ 3.750 rpm, 254 [email protected].750 rpm. / Transmisie – cutie manuală, 5 trepte, tracțiune față / Performanțe – 175 km/h v.max, 0-100 km/h în 11,5 secunde / Portbagaj – 410/ 1.289 litri / Rezervor – 45 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.154/ 1.756/ 1.597, ampatament – 2.604 / Consum mediu declarat –4 litri/ 100 km / Consum mediu în test – 5,6 litri/ 100 km / Preț de bază – 13.500 euro

 

 

 

 

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Wheekend.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor

Poliția de Frontieră – flotă de 50 de unități Ford Transit

Ford România, prin intermediul dealerului său Țiriac Auto, are in curs de livrare 50 de unități Ford Transit AWD către Pro Optica S.A. în cursul acestui an, având ca beneficiar final Inspectoratul General al Poliției de Frontieră din România.

Hyundai Tucson

VIDEO: Noua generație Hyundai Tucson

Hyundai Tucson a ajuns la a patra generație. De la lansare (octombrie 2004) pana in prezent au fost vândute peste 7 milioane de unități la nivel mondial, dintre care 1,4 milioane în Europa.

BMW X5 xDrive45e – Absolventul

Comparativ cu tot ce a oferit BMW, până în prezent, la nivelul vehicule electrificate… acest BMW X5 xDrive45e este sinonim cu un salt în timp. Să detaliez…

Actualități

Noul Mercedes-Benz Clasa S în cifre

Pentru a vă scuti de efortul de a lectura muuuulte cuvinte despre W223, noua generație Mercedes-Benz Clasa S, iată un rezumat în cifre ale acestui automobile.