Test Drive Citroen C3 AirCross 1.6 BlueHDi

Dacă sunteți puțin ofensați de acest SUV, nu voi încerca să combat acest lucru. Citroen C3 AirCross vine să lupte cu Renault Captur, referința segmentului.

Pentru faptul că o mașină reușește să ”leviteze” preț de câțiva centimetri sau privește lumea ceva mai de sus… nu o califică drept SUV, cel puțin aici la noi în redacție. Citroen C3 AirCross este o mașinuță simpatică, pe alocuri unii pot considera că designerii francezi au încercat să atragă prea mult atenția. Dar controversele fac bine în ziua de azi, atrag atenția.

O mașină care vă va face să zâmbiți la interior dacă este atent configurată, sau poate rămâne anonimă. Așadar atenție la personalizare, iar aici francezii au ce oferi. Noi suntem fascinați de noile scaune ale francezilor, ai impresia că te așezi în sufragerie pe un fotoliu.

Extrem de confortabile, relaxante la drum lung, iar tapițeria textilă le conferă un aer cald, de weekend în familie. Un interior în care vei întâlni și plastice mai tari, și suprafețe care ar merita o altă textură. Sunt mici carențe ergonomice, spre exemplu, pentru a decupla sistemul start-stop trebuie să intri în meniul sistemului infotainment… ușor agasant, spații de depozitare limitate.

Dacă vrei să umbli la climatizare… alt meniu…hmmm. Apropo de spațiu… la capitolul spațiu oferit pasagerilor, lucrurile stau foarte bine. Pasagerii din spate pot primi câțiva centimetri în plus la nivelul picioarelor grație banchetei spate culisante, lucru valabil și la nivelul capului, spătarul poate fi și el înclinat. Detalii specifice MPV-urilor… parcă. Iar dacă aveți nevoie de un portbagaj ceva mai primitor, se poate, înghesuiți ocupanții locurilor spate. Micuțul Citroen C3 AirCross oferă de la 410 litri, volum portbagaj, până la 1.289 litri.

Dinamic, mașina nu își dorește să fie vreun reper. Totul este orientat spre confort… suspensie, direcție. Poate o cutie de viteze ceva mai riguroasă ca timonerie nu ar deranja pe nimeni. Propulsorul este acolo să te slujească cu devotament.

Un 1.6 diesel de 100 CP și 254 Nm care are suficiente resurse pentru a mișca dezinvolt cele 1.278 kg ale mașinii. Pentru că nu este un model care nu emană vreun gram de sportivitate, sunt mari șanse să fii invidiat pentru consum. Noi credem că un consum mediu urban de 6,5 litri nu te va deranja, iar extra-urban… dacă apelezi la câteva trucuri de condus eco, ai șansa să cobori sun 4 litri.

Nu te va agasa nici cu umplerea rezervorului de AdBlue, cei 17 litri îți permit intervale decente de rulare fără griji. Un SUV, care din punctul nostru de vedere este un crossover simpatic, cu bune șanse de a convinge clienții dornici de o sub-compactă.

Nu am fost deranjați de lipsa sistemului Grip Control. Garda la sol asociată cu masa redusă și un bun simț firesc când vine vorba de o tracțiune față îți va oferi suficiente grade de libertate. Nu suntem convinși de prețul versiunilor de vârf, care te duc într-o zonă de 18.000 – 20.000 euro, acolo unde deja oferta este extrem de variată.

Imortalizat de Mihai Dăscălescu

Fișă tehnică – Citroen C3 AirCross 1.6 BlueHDi

Motor – turbo, L4, 1.560 cmc, 100 CP @ 3.750 rpm, 254 Nm@1.750 rpm. / Transmisie – cutie manuală, 5 trepte, tracțiune față / Performanțe – 175 km/h v.max, 0-100 km/h în 11,5 secunde / Portbagaj – 410/ 1.289 litri / Rezervor – 45 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.154/ 1.756/ 1.597, ampatament – 2.604 / Consum mediu declarat –4 litri/ 100 km / Consum mediu în test – 5,6 litri/ 100 km / Preț de bază – 13.500 euro

 

 

 

 

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.