Test Drive Citroen C3 AirCross 1.6 BlueHDi

Dacă sunteți puțin ofensați de acest SUV, nu voi încerca să combat acest lucru. Citroen C3 AirCross vine să lupte cu Renault Captur, referința segmentului.

Pentru faptul că o mașină reușește să ”leviteze” preț de câțiva centimetri sau privește lumea ceva mai de sus… nu o califică drept SUV, cel puțin aici la noi în redacție. Citroen C3 AirCross este o mașinuță simpatică, pe alocuri unii pot considera că designerii francezi au încercat să atragă prea mult atenția. Dar controversele fac bine în ziua de azi, atrag atenția.

O mașină care vă va face să zâmbiți la interior dacă este atent configurată, sau poate rămâne anonimă. Așadar atenție la personalizare, iar aici francezii au ce oferi. Noi suntem fascinați de noile scaune ale francezilor, ai impresia că te așezi în sufragerie pe un fotoliu.

Extrem de confortabile, relaxante la drum lung, iar tapițeria textilă le conferă un aer cald, de weekend în familie. Un interior în care vei întâlni și plastice mai tari, și suprafețe care ar merita o altă textură. Sunt mici carențe ergonomice, spre exemplu, pentru a decupla sistemul start-stop trebuie să intri în meniul sistemului infotainment… ușor agasant, spații de depozitare limitate.

Dacă vrei să umbli la climatizare… alt meniu…hmmm. Apropo de spațiu… la capitolul spațiu oferit pasagerilor, lucrurile stau foarte bine. Pasagerii din spate pot primi câțiva centimetri în plus la nivelul picioarelor grație banchetei spate culisante, lucru valabil și la nivelul capului, spătarul poate fi și el înclinat. Detalii specifice MPV-urilor… parcă. Iar dacă aveți nevoie de un portbagaj ceva mai primitor, se poate, înghesuiți ocupanții locurilor spate. Micuțul Citroen C3 AirCross oferă de la 410 litri, volum portbagaj, până la 1.289 litri.

Dinamic, mașina nu își dorește să fie vreun reper. Totul este orientat spre confort… suspensie, direcție. Poate o cutie de viteze ceva mai riguroasă ca timonerie nu ar deranja pe nimeni. Propulsorul este acolo să te slujească cu devotament.

Un 1.6 diesel de 100 CP și 254 Nm care are suficiente resurse pentru a mișca dezinvolt cele 1.278 kg ale mașinii. Pentru că nu este un model care nu emană vreun gram de sportivitate, sunt mari șanse să fii invidiat pentru consum. Noi credem că un consum mediu urban de 6,5 litri nu te va deranja, iar extra-urban… dacă apelezi la câteva trucuri de condus eco, ai șansa să cobori sun 4 litri.

Nu te va agasa nici cu umplerea rezervorului de AdBlue, cei 17 litri îți permit intervale decente de rulare fără griji. Un SUV, care din punctul nostru de vedere este un crossover simpatic, cu bune șanse de a convinge clienții dornici de o sub-compactă.

Nu am fost deranjați de lipsa sistemului Grip Control. Garda la sol asociată cu masa redusă și un bun simț firesc când vine vorba de o tracțiune față îți va oferi suficiente grade de libertate. Nu suntem convinși de prețul versiunilor de vârf, care te duc într-o zonă de 18.000 – 20.000 euro, acolo unde deja oferta este extrem de variată.

Imortalizat de Mihai Dăscălescu

Fișă tehnică – Citroen C3 AirCross 1.6 BlueHDi

Motor – turbo, L4, 1.560 cmc, 100 CP @ 3.750 rpm, 254 [email protected] rpm. / Transmisie – cutie manuală, 5 trepte, tracțiune față / Performanțe – 175 km/h v.max, 0-100 km/h în 11,5 secunde / Portbagaj – 410/ 1.289 litri / Rezervor – 45 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.154/ 1.756/ 1.597, ampatament – 2.604 / Consum mediu declarat –4 litri/ 100 km / Consum mediu în test – 5,6 litri/ 100 km / Preț de bază – 13.500 euro

 

 

 

 

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

Test Drive Fiat 500e

Îmi era dor de 500, de Fiat 500, dar de unul nou, de unul după care copii să se întoarcă zâmbind. Au trecut câțiva ani din 2007, moment în care m-am întâlnit cu noul Fiat 500e. Dar este și adevăr în vorba…” Lucruri bune se întâmplă doar celor care au răbdare.”

Citește articol »

Poveste de succes – BMW M3 / M4 Competition

Într-un război continuu al cifrelor și performanțelor tot mai bune, cred că modelele sport trebuie cumpărate pentru sufletul lor, pentru ceea ce transmit și pentru plăcerea pe care o oferă celui de la volan în fiecare zi. După ce am condus noile BMW M3 Competition și M4 Competition pe circuit, am realizat că cele de mai sus au fost teme de referință pentru inginerii de la BMW.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.