Test Drive BMW X3 M40i – Rythm and blue

BMW X3 M40im face parte din categoria SUV-urilor care au chiulit de la orele de fizică. Aproape două tone de adrenalină ambulate destul de discret.

Paralela dintre genul de muzică care a luat naştere în interiorul comunităţilor afro-americane şi a devenit populară oficial începând cu anii 1940 şi produsul constructorului de automobile din Munchen a fost inspirată, iniţial, de culoarea maşinii. Dar am descoperit că ambele au foarte multe în comun, în special transmit sentimentul de libertate. Un test cu BMW X3 M40i.

Faptul că BMW construiește automobile care se adresează simțurilor mai mult decât alte mărci de același nivel/calibru nu mai este un secret. De altfel, constructorul bavarez conștientizând acest lucru, a plusat la toată gama de modele, de la Seria 1 la Seria 8, aici incluzând și SUV-urile/Seriile X, cele mai noi modele din această categorie având acum mai mult ajutor electronic și mecanic pentru o dinamică și un feeling cât mai sportiv.

Rețeta este aplicată la modul general, majoritatea constructorii prezenţi în zona premium a SUV-urilor compacte mizând pe o persoanlitate duală a automobilului, respectiv o parte docilă, economică din toate punctele de vedere, și o parte mai puțin docilă, ambele disponibile la o  apăsare de buton, în funcție de dispoziția celui de la volan.

În cazul lui BMW X3 M40i, lucrurile sunt puțin mai clare de la început, în sensul în care te prinzi despre ce este vorba, doar privindu-l parcat. Pare mereu încordat, are bările desenate agresiv, este proporționat atletic, are discuri de frână mari. Cam toate semnalmentele unui automobil rapid.

Motorul pornește cu un mârâit gutural, metalic, sport, exact cum trebuie ca să te facă să zâmbești. Accesul în habitaclu este facil, înălțimea la care sunt poziționate scaunele și pragurile fiind ideală. Buna dispoziție crește în momentul în care te așezi la volan.

Scaunele sunt impecabile, cu reglaje pe toate direcțiile și suport lateral foarte bun, volanul este exact cât trebuie de gros și bine profilat în zonele în care ai contact cu el cel mai des. Modelul BMW X3 M40i beneficiază de infuzia de tehnologie și sisteme de asistare active de pe fratele său mai mare, X5.

Feeling-ul general al habitaclului este unul solid și rafinat, foarte bine antifonat și corect gândit din punct de vedere ergonomic. Pentru că are pretenții sportive, BMW s-a asigurat că sunetul propulsporului se aude tot timpul în interior, atunci când ești hotărât cu pedala de accelerație, indiferent de modul în care rulezi (Eco, Normal, Adaptive sau Sport).

La partea dinamică, în setarea Sport, totul se accentuează, de la reacția mai promptă a propulsorului, la schimbările mai rapide de trepte, la direcția mai rapidă sau la pocnetele eșapamentului (peste 4.000 rpm) atunci când ridici piciorul de pe accelerație sau când schimbi într-o treaptă superioară.

Accelerația lui BMW X3 M40i este aprigă, indiferent de regimul de viteză la rulare, cei șase cilindri făcându-și simțită puterea tot timpul. Durează puțin pentru acest gen de SUV să atingă primii 100 km/h cu plecare de pe loc (vezi caseta tehnică) şi accelerează furibund şi peste această viteză.

Suspensia şi sistemul de tracţiune integrală sunt calibrate excelent pentru acest gen de performanţe, în sensul în care, la schimbarea de traiectorie sau într-o succesiune rapidă de viraje, ruliul caroseriei este foarte mic, spatele urmează fără dramă şi rapid traiectoria impusă de puntea faţă. Chiar dacă decuplezi sistemul de control al tracțiunii și reușești să rupi aderența, comportamentul lui BMW X3 este unul supravirator, predictibil și ușor de manageriat/controlat din accelerație.

De fapt, devine o plăcere acest exercițiu, și o căutare a limitelor mașinii. Altfel, cu sistemele cuplate (sau nu), aderența este fenomenală, direcția precisă, frânele neobosite și foarte puternice. Comportamentul său este fluid dar sigur, fără efort resimțit la volan; cunoşti exact unde se află roțile față, care este amprenta mașinii și cum urmează să reacționeze la comenzile tale.

Toate aceste caracteristici te fac să uiți că ești la volanul unui automobil care cântărește aproape 2 tone, menit să aibă și o latură practică pronunțată, pentru că face toate aceste lucruri într-o manieră oarecum clinică, fără dramă, extrem de precisă. Nu spun că implicarea emoţională sau senzorială nu există, ci doar că, dinamic vorbind, spiritul german rece, calculat, performant este predominant.

Privit pe ansamblu, BMW X3 M40i este o platformă compactă, performantă şi cu o latură utilitară la nivelul clasei sale. Este impecabil pentru un drum în regim de grand turismo, are un interior premium ca detalii şi dotări, ştie să gâdile ego-ul şi este o porţie de plăcere la volan. Poate fi echipat cu foarte multe sisteme de asistare a condusului, a rulării semiautonome, cu senzaţionalele faruri cu LED şi laser, are toate argumentele vizuale şi tehnice pentru a face legătura între restul motorizărilor şi vârful de gamă, atotputernicul X3 M.  

Imortalizat de Mihai Dăscălescu

BMW X3 M40i

Motor – benzină, turbo, L6, 2.993 cmc, 354 CP@5.500-6.500 rpm, 495 Nm@1.520-4.800 rpm. / Transmisie – cutie automată 8 trepte, tracţiune integrală xDrive / Performanţe – 250 km/h v. max, 0-100 km/h în 4,8 secunde / Portbagaj – 550-1.600 litri / Rezervor – 67 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm)  4.708/ 1.897/ 1.676, ampatament – 2.865 / Greutate (kg)– 1.885 / Consum mediu declarat – 9,1 litri / 100 km / Consum mediu  în test conform computer bord– 15,1 litri / 100 km / Preț de bază – 67.592 euro

Grafician de profesie este implcat de 30 de ani în realizarea de publicații, site-uri și fotografii. E pasionat de frumos și lucrează în presa auto de peste 15 ani.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.