Test drive Abarth 500C esseesse 1.4T-Jet

Fiat 500 nu mai este vreo noutate, deși are un șarm colosal. Dar un Abarth 500C esseesse este un ghemotoc plin cu artificii care așteaptă să fie aprinse.

Spaghetti factory – Scorpionul

S-ar putea să mă înșel, dar în clipa în care scriu acest material nu mă pot gândi la un alt ingredient culinar care să poată îmbrăca atâtea forme: Spaghetti!!! Fiat Panda / Abarth 500C esseesse

Avem o bază comună, dar unul a fost condimentat cu GPL, altul cu venin de scorpion. 

C-ul acestui Abarth este sinonim în acest caz cu cerul liber, chiar dacă nu putem vorbi despre un cabrio veritabil. Soft topul pliabil a înlocuit plafonul și luneta spate, cu alte cuvinte te poți bucura de lumină, soare, căldură, aer, ești relativ izolat de sunetee agresive din mediul înconjurător, poți asculta muzică fără a fi nevoit să ridici volumul la cer, poți avea o discuție în mașină fără a răguși… dar poți să te bucuri de sunetul evacuării la același nivel cu cei de pe stradă.

Propulsorul 1.4 T-Jet care dezvoltă 160 CP la 5.500 rpm și un cuplu de 230 Nm disponibil la 3.000 rpm este plin de caracter. Pachetul ”esseesse” este mult mai mult decât un upgrade de putere în cazul acestui model Abarth. Evacuarea cu patru finale oferă o ambianță sonoră aparte, iar dacă mai introducem în ecuație și ocazionalele detonații, ai impresia că orașul s-a transformat în ”evadarea din labirint”. Plusul de putere este vizibil în primele trepte, acolo unde reprizele au devenit mai bune.

Modelul testat era echipat cu o cutie automată cu 5 trepte. Păi să zicem că ai nevoie de o perioadă de acomodare cu modul de operare a cutie, să devii tu intuitiv, că ea este ceva mai încăpățânată… dar după un timp te obișnuiești cu ea. Dacă  ar fi fost o cutie automată clasică lucruri ar fi stat mult mai bine, dar este una mecanică pilotată automat.

Ceea ce conduce la goluri ceva cam mari de putere în transmisie în momentul schimbării rapoartelor. Sistemul de frânare este unul care îți aduce aproape la fel de mult zâmbet pe față precum motorul. Suspensia este ceva mai rigidă, dar o parte din faptul că simți toate pietricelele de pe drum se datorează și jantelor de 17 inch încălțate cu pneuri 205/40 R17. Ținuta de drum va fi alt capitol care te va surprinde, buburuza asta este suficient de încăpățânată și urmează trasa indicată de cel de la volan cu multă acuratețe.

În mod cert nu este mașinuța perfectă. Interiorului îi poți reproșa destule, dinamic nu este vreo referință în clasă, dar în ansamblu… Abarth 500C esseesse are puterea de a te cuceri și a cultiva nevoia irațională de a cumpăra acest model. Doar și pentru zâmbetul tâmp pe care ți-l zărești în oglinda retrovizoare când evacuările ”pușcă” și vezi oameni pe stradă care caută cu privirea un supercar agitat.

Concluzie

Aceeași platformă… și două produse atât de diferite. Dacă la 30 de ani îți cumperi un Panda 1.2 EasyPower nu îți vei umple pagina de facebook cu imagini ale noului bolid, dar dacă la 30 de ani ai în buzunar talonul de la un Abarth 500C esseesse… ai șanse să devii artist foto. Iar lucrurile pot spune că stau exact invers la un 55 de ani.

 Abarth 500C esseesse 1.4 T-Jet

Preț de bază: 27.373 € / Preț model testat: 33.381 € / 0-100 km/h 7,6 sec / Viteză maximă 209 km/h / Consum mediu în test 8,2 litri/ 100 km / CO2 151 g/km / Masă 1.170kg / Motor L4, turbo, 1.368 cmc / Putere 160 CP la 5.500 rpm / Cuplu motor 230 Nm la 3.000 rpm / Cutie de viteze automată cu 5 trepte

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Radical Cup: George Cațan, învingător de la primul start

Dacă la MotoRC grila clasei regină arată mai bine decât anul trecut iar în Romanian Endurance Series asistăm la o creștere continuă a efectivelor de turisme, Radical Cup și-a început al treilea an cu tot atâtea mașini precum debuta conceptul, în 2021. În schimb, a punctat la capitolul competitivitate, cu manșe strânse la categoriile PRO 1500 și SR1 Cup.

Citește articol »

MotoRC: Ceasul al 12-lea, vremea primei victorii pentru Marian Pivniceru

Numărul 12 era considerat de mulți un viitor învingător în cursele MotoRC. Al șaptelea sezon al competiției a adus și confirmarea pentru Marian Pivniceru, cel mai recent nume care se adaugă pe lista câștigătorilor de la clasa regină. Înaintea sa, 33 de curse au fost împărțite de doar 7 piloți: Cătălin Cazacu, Bogdan Vrăjitoru, George Cațan, Martin Choy, Vlad Neaga, Ionuț Mistode și Milen Georgiev.

Citește articol »

Sim Racing: Sebastian Apostol și West Competition Racing primesc nominalizarea BMW Motorsport în cadrul SRO eSports 2023

Locul al cincilea la categoria Silver în campania de debut desfășurată în 2022 și o serie de alte performanțe notabile au determinat BMW Motorsport să numească un pilot român dintr-o echipă românească pentru campania din seria europeană de sprint GT World Challenge, disputată în mediul de simulare Assetto Corsa Competizione. Sebastian Apostol va concura împotriva celor mai buni sim raceri din lume la Monza, Paul Ricard, Spa-Francorchamps, Nurburgring și Barcelona.

Citește articol »

Presiunile din IMSA: Câștigătorul de la Daytona le-a depășit, iar constructorii de la GTD le-au aplicat cu succes pe ceafa organizatorilor

International Motorsports Association (IMSA) este organizația care guvernează, de peste o jumătate de veac, cel mai important campionat de anduranță cu mașini sport (prototipuri, dar și GT-uri) din America de Nord. Sub titulatura actuală, IMSA Weathertech Sportscar Championship, seria a trecut printr-o schimbare la față odată cu restructurarea categoriilor și apariția noului grup de prototipuri. Dar mai multe scandaluri recente te fac să-ți pui întrebarea: este acesta doar un castel de nisip spre care se apropie valul necruțător?

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.