BMW X5 xDrive45e – Next-Gen PHEV

BMW X5 xDrive45e exterior
Complet schimbat din punct de vedere tehnic față de generația anterioară, plug-in hybrid-ul lui BMW X5 se poate lăuda cu un motor termic mai mare și mai puternic, cu mai multă putere pentru motorul electric și cu o baterie uriașă pentru un PHEV, care îi permite să ruleze chiar și 90 km electric. Iată ce am descoperit după primul test.

Dacă actuala generație a lui X5 nu mai este o necunoscută pentru că deja este lansat de mai bine de un an, versiunea PHEV este recent ajunsă la vânzare și propune o serie de particularități. Una dintre cele mai importante schimbări față de generația anterioară este că noul X5 PHEV are un motor termic cu șase cilindri, spre deosebire de cel cu patru cilindri de la vechea generație.

Asta aduce în mod cert un comportament mult mai rafinat și mai multă elasticitate în utilizarea de zi cu zi, mai ales în trafic extraurban, unde motorul pe benzină are un rol important la depășirile rapide. Cei 286 CP asigură rezerve importante pentru reprize rapide, fiind evident ajutat de propulsorul electric.

BMW X5 xDrive45e priza

O altă noutate este și motorul electric, care acum este mai puternic și are o putere de 113 CP. De aceea, viteza maximă la care se poate rula complet electric este de 135 km/h, în creștere cu 15 km/h față de generația anterioară. Însă, elementul esențial care s-a schimbat pentru noua generație este pachetul de acumulatori litiu-ion.

Acum, acesta are o capacitate de 24 kWh, mai mare decât avea primul BMW i3. Din această capacitate, doar 20,9 kWh pot fi consumați pentru că restul este folosit ca un buffer pentru a permite ca performanțele maxime să fie disponibile în orice moment. Practic, chiar și dacă ai bateria consumată, vei dispune de cei 394 CP ai sistemului de propulsie în orice moment.

BMW X5 xDrive45e – autonomie electrică de peste 90 km

Grație noului pachet de baterii, BMW X5 xDrive45e poate rula acum, conform specificațiilor, până la 97 km electric în condiții ideale. Realitatea ne-a arătat faptul că valori de 70-80 km pot fi atinse cu ușurință, cel puțin în condiții optime de temperatură exterioară, ceea ce este remarcabil pentru un SUV premium de clasă mare, cu o greutate de 2,5 tone.

Pentru a ține sub control această greutate, BMW X5 PHEV este echipat standard cu o suspensie pneumatică adaptivă, care permite atingerea unor valori de confort foarte bune, în ciuda masei mari cu impact major asupra amortizării. X5 PHEV este aproape la fel de confortabil ca orice alt X5, însă din punct de vedere dinamic este ușor afectat de inerția mare. Totuși, chiar și așa, X5 PHEV este un SUV rapid, care poate fi cu ușurință condus într-o manieră dinamică.

BMW X5 xDrive45e

Concluzia este că drumurile zilnice prin oraș pot fi parcurse doar cu energie electrică, iar motorul termic este necesar doar în momentul în care ai nevoie de accelerații rapide. Dacă ai posibilitatea de a încărca mașina pe timp de noapte, acasă, sau pe timp de zi, la birou, este ca și cum ai avea un SUV premium de clasă mare full-electric.

Până la urmă cine merge mai mult de 80 km zilnic în oraș? În ciclul extraurban trebuie să te aștepți la un consum mai mare comparat cu un model similar pe benzină, dar asta doar după ce se consumă acumulatorii, pentru că în acele momente greutatea suplimentară are un rol direct în a afecta valorile de consum.

Nu trebuie uitate nici modurile de rulare, care permit alegerea modului optim în funcție de situație, dar despre acestea am vorbit pe larg în video review-ul de mai jos.

Cu un preț care pornește de la 77.826 euro cu TVA, BMW X5 xDrive45e nu este deloc ieftin, dar comparat direct cu motorizările similare diesel și pe benzină, la care se adaugă echiparea de serie mai bună, versiunea PHEV are reale avantaje, mai ales pentru cei care circulă mulți km în traficul urban.

BMW X5 xDrive45e – fișă tehnică

Motor – turbo, benzină, L6, 2975 cmc + electric, 286 CP + 113 CP / Putere maximă totală 394 CP, 600 Nm / Transmisie – automată cu 8 trepte, tracțiune integrală / Performanțe – 235 km/h v. max, 0-100 km/h în 5,6 secunde / Portbagaj – 500-1720 litri / Rezervor – 69 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4922/2004/1745, ampatament – 2975 / Consum mediu declarat – 1,7 l/100 km / Preț de bază – 77.826 euro cu TVA

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor
BMW M340d xDrive

BMW M340d xDrive Mild-Hybrid – Ultimul mohican, varianta diesel

Motorul diesel a progresat atât de mult în ultimii ani încât a ajuns la apogeu și ne arată cât de special poate să fie – am testat BMW M340d xDrive, echipat cu un propulsor de 3,0 litri, cu două turbine, care dezvoltă 340 CP și 700 Nm. Este acesta cel mai bun diesel pe care l-am condus?

Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force

Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force – Infuzie de dinamism

Una dintre cele mai importate schimbări prin care a trecut Toyota C-HR în urma recentului facelift este noul sistem de propulsie hibrid de putere mai mare, care are la bază un motor termic de 2,0 litri. De ce schimbă acesta radical comportamentul mașinii, dar și de ce este atât de economic descoperim în testul următor.

Hyundai i20 1.0 T-GDi Hybrid 7 DCT

Hyundai i20 1.0 T-GDi Hybrid 7 DCT – Best buy în clasa mică?

Un sistem de propulsie hibrid cu 100 CP, cutie automată cu 7 trepte și toate echipamentele posibile din clasa mică la doar 15.000 de euro? După ce scădem toate reducerile actuale, acesta este prețul pentru versiunea de top a noului Hyundai i20. Merită?

Audi e-tron 55 Sportback

Audi e-tron 55 Sportback – Progresie consistentă

Acum aproape doi ani conduceam primul Audi electric de serie, SUV-ul e-tron. Acum, după câteva update-uri tehnologice, Audi a lansat versiunea Sportback, cu 408 CP,  a cărei autonomie electrică a ajuns la peste 450 km.

DS3 Crossback E-Tense

DS3 Crossback E-Tense – Lux sub tensiune

După ce anterior am condus DS3 Crossback în versiunea cu motor termic de 155 CP, la final de an 2020 am testat și versiunea electrică pentru a vedea dacă originala față a luxului face pereche bună cu un sistem de propulsie full-electric.

Renault Megane RS Line 1.3 TCe

Renault Megane RS Line 1.3 TCe – Un pui de RS

Renault Megane este una dintre cele mai importante mașini pentru piața din România, în ciuda faptului că segmentul compact pierde teren în fața SUV-urilor. Chiar și așa, am descoperit un nou propulsor 1.3 TCe excelent, dar și plusuri la multe capitole. Am testat Renault Megane 1.3 TCe RS Line cu facelift.

Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé – Polivalență cu accent pe sportivitate

Mercedes-AMG GLE Coupé nu este pentru toată lumea – asta e clar. Până la urmă vorbim despre unul dintre cele mai impozante SUV-uri pe care le poți cumpăra, plin de tehnologie, cu un motor exploziv și cu un preț pe măsură, care începe de la aproape 100.000 de euro. Ce poți cumpăra cu acești bani? Haideți să descoperim.

Ford Mondeo Hybrid

Ford Mondeo Hybrid – Examen de eficiență

La începutul anului 2019, Ford prezenta versiunea cu facelift pentru Mondeo, care cuprindea îmbunătățiri la majoritatea capitolelor și continua să ofere versiunea hibrid, despre care știam deja că este una extrem de eficientă. Am testat Ford Mondeo Hybrid în versiunea break pentru a vedea ce s-a schimbat.

Dacia Duster 1.0 TCe GPL

Dacia Duster 1.0 TCe GPL – Mai bun decât dieselul?

Faptul că Dacia oferă din fabrică un sistem de propulsie ce poate fi alimentat cu GPL naște un concurent direct pentru versiunile diesel. Este oare motorul TCe de 100 CP suficient pentru Duster? L-am testat să aflăm.

Volkswagen Caddy

Volkswagen Caddy – a 5-a generație face un salt tehnologic major

În mod normal, dacă am vorbi de un Caddy, lumea ar percepe mașina ca o utilitară sau ca una care mută persoane dintr-un loc în altul. Ei bine, cu noua generație, cele de mai sus rămân adevărate, dar Volkswagen Caddy se reinventează din punct de vedere tehnologic și este construit pe aceeași platformă cu Golf 8. Ce înseamnă asta?

Mini Cooper SE Electric Racing – Un MINI proiect 100% românesc

Un Mini electric pentru motorsport? Pare simplu la prima vedere, dar nu e chiar așa. În cadrul unui proiect unic la nivel mondial, Mini Romania a modificat un Mini Cooper SE și l-a transformat în Mini Electric Racing, iar noi am fost la volan pentru Campionatul Național de Super Slalom.

Mercedes-Benz E 200 4MATIC

Mercedes-Benz E 200 4MATIC – Un caracter rafinat

Pentru fiecare facelift la un model premium de clasă mare așteptările sunt ridicate, pentru că toată lumea se așteaptă să vadă care va deveni standardul în industrie, mai ales atunci când vorbim despre Mercedes-Benz. Evident, este și cazul eroului din acest test, noul Mercedes-Benz Clasa E, pe care l-am testat în versiunea E 200 4MATIC.

Actualități