BMW X5 xDrive45e – Next-Gen PHEV

BMW X5 xDrive45e exterior
Complet schimbat din punct de vedere tehnic față de generația anterioară, plug-in hybrid-ul lui BMW X5 se poate lăuda cu un motor termic mai mare și mai puternic, cu mai multă putere pentru motorul electric și cu o baterie uriașă pentru un PHEV, care îi permite să ruleze chiar și 90 km electric. Iată ce am descoperit după primul test.

Dacă actuala generație a lui X5 nu mai este o necunoscută pentru că deja este lansat de mai bine de un an, versiunea PHEV este recent ajunsă la vânzare și propune o serie de particularități. Una dintre cele mai importante schimbări față de generația anterioară este că noul X5 PHEV are un motor termic cu șase cilindri, spre deosebire de cel cu patru cilindri de la vechea generație.

Asta aduce în mod cert un comportament mult mai rafinat și mai multă elasticitate în utilizarea de zi cu zi, mai ales în trafic extraurban, unde motorul pe benzină are un rol important la depășirile rapide. Cei 286 CP asigură rezerve importante pentru reprize rapide, fiind evident ajutat de propulsorul electric.

BMW X5 xDrive45e priza

O altă noutate este și motorul electric, care acum este mai puternic și are o putere de 113 CP. De aceea, viteza maximă la care se poate rula complet electric este de 135 km/h, în creștere cu 15 km/h față de generația anterioară. Însă, elementul esențial care s-a schimbat pentru noua generație este pachetul de acumulatori litiu-ion.

Acum, acesta are o capacitate de 24 kWh, mai mare decât avea primul BMW i3. Din această capacitate, doar 20,9 kWh pot fi consumați pentru că restul este folosit ca un buffer pentru a permite ca performanțele maxime să fie disponibile în orice moment. Practic, chiar și dacă ai bateria consumată, vei dispune de cei 394 CP ai sistemului de propulsie în orice moment.

BMW X5 xDrive45e – autonomie electrică de peste 90 km

Grație noului pachet de baterii, BMW X5 xDrive45e poate rula acum, conform specificațiilor, până la 97 km electric în condiții ideale. Realitatea ne-a arătat faptul că valori de 70-80 km pot fi atinse cu ușurință, cel puțin în condiții optime de temperatură exterioară, ceea ce este remarcabil pentru un SUV premium de clasă mare, cu o greutate de 2,5 tone.

Pentru a ține sub control această greutate, BMW X5 PHEV este echipat standard cu o suspensie pneumatică adaptivă, care permite atingerea unor valori de confort foarte bune, în ciuda masei mari cu impact major asupra amortizării. X5 PHEV este aproape la fel de confortabil ca orice alt X5, însă din punct de vedere dinamic este ușor afectat de inerția mare. Totuși, chiar și așa, X5 PHEV este un SUV rapid, care poate fi cu ușurință condus într-o manieră dinamică.

BMW X5 xDrive45e

Concluzia este că drumurile zilnice prin oraș pot fi parcurse doar cu energie electrică, iar motorul termic este necesar doar în momentul în care ai nevoie de accelerații rapide. Dacă ai posibilitatea de a încărca mașina pe timp de noapte, acasă, sau pe timp de zi, la birou, este ca și cum ai avea un SUV premium de clasă mare full-electric.

Până la urmă cine merge mai mult de 80 km zilnic în oraș? În ciclul extraurban trebuie să te aștepți la un consum mai mare comparat cu un model similar pe benzină, dar asta doar după ce se consumă acumulatorii, pentru că în acele momente greutatea suplimentară are un rol direct în a afecta valorile de consum.

Nu trebuie uitate nici modurile de rulare, care permit alegerea modului optim în funcție de situație, dar despre acestea am vorbit pe larg în video review-ul de mai jos.

Cu un preț care pornește de la 77.826 euro cu TVA, BMW X5 xDrive45e nu este deloc ieftin, dar comparat direct cu motorizările similare diesel și pe benzină, la care se adaugă echiparea de serie mai bună, versiunea PHEV are reale avantaje, mai ales pentru cei care circulă mulți km în traficul urban.

BMW X5 xDrive45e – fișă tehnică

Motor – turbo, benzină, L6, 2975 cmc + electric, 286 CP + 113 CP / Putere maximă totală 394 CP, 600 Nm / Transmisie – automată cu 8 trepte, tracțiune integrală / Performanțe – 235 km/h v. max, 0-100 km/h în 5,6 secunde / Portbagaj – 500-1720 litri / Rezervor – 69 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4922/2004/1745, ampatament – 2975 / Consum mediu declarat – 1,7 l/100 km / Preț de bază – 77.826 euro cu TVA

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor
Audi S3 Sportback

Audi S3 Sportback și Audi S3 Sedan sunt gata de lansare

La 20 de ani după lansarea primului S3, Audi prezintă S3 Sportback și S3 Sedan pentru actuala generație a compactei sale. Cu un motor 2.0 TFSI de 310 CP, ambele modele se înscriu printre cele mai sportive versiuni din segment.

Skoda Octavia 2.0 TDI DSG

Skoda Octavia 2.0 TDI DSG – Familist de carieră

Cu o reputație de adevărat bestseller pe piața din România, Skoda Octavia a ajuns la cea de-a patra generație cu o rețetă de succes care nu doar că s-a păstrat, ci a fost și îmbunătățită. Pentru primul test din România am ales versiunea de motorizare 2.0 TDI de 150 CP, cuplată la transmisia DSG cu dublu ambreiaj și 7 trepte.

Ford Mustang Bullitt

Ford Mustang Bullitt – Muscle Car cu Pedigree

Dacă Mustang era întruchiparea chilipirului când venea vorba de o mașină sport în Europa, iată că Ford a decis să condimenteze și mai mult rețeta prin introducerea pentru prima dată a versiunii Bullitt pe Bătrânul Continent. Ce semnifică Bullitt și de ce este atât de specială această versiune aflăm în cele ce urmează.

DS3 Crossback 1.2 PureTech 155 EAT8

DS3 Crossback 1.2 PureTech 155 EAT8 – Esență tare în doză mică

În segmentul SUV-urilor de clasă mica avem o sumedenie de concurenți, însă niciunul nu pare să-și declare intențiile într-un mod atât de sofisticat și original precum DS3 Crossback. Am testat versiunea de top, cu motorul 1.2 Turbo de 155 CP și cutie automată cu 8 trepte, pentru a descoperi pe larg universul propus de marca DS.

Porsche Macan Turbo

Porsche Macan Turbo – Sfidând legile fizicii

Povestea de iubirea dintre SUV-uri și Porsche este una rațională, pentru că Macan și Cayenne reprezintă pilonii financiari care fac ca 911 să fie atât de spectaculos. Însă, dacă vorbim de Macan Turbo, alăturarea lui cu imaginea unui sportiv pur-sânge nu este una fără sens. Iată de ce.

Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid

Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid – autonomie electrică de peste 50 km

Cu cel puțin două motoare și acumulatori de dimensiuni medii, plug-in hibrizii au fost mereu modele cu greu accesibile din punct de vedere financiar pentru segmentul de mijloc, însă asta pare că începe să se schimbe. Cel mai bun reper în acest moment este Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid care, echipat extrem de bine, se poate cumpăra pentru 24.805 euro cu TVA după ce se scade bonificația de la Rabla Plus. Iată concluziile testului nostru.

Actualități