BMW X5 xDrive45e – Next-Gen PHEV

BMW X5 xDrive45e exterior
Complet schimbat din punct de vedere tehnic față de generația anterioară, plug-in hybrid-ul lui BMW X5 se poate lăuda cu un motor termic mai mare și mai puternic, cu mai multă putere pentru motorul electric și cu o baterie uriașă pentru un PHEV, care îi permite să ruleze chiar și 90 km electric. Iată ce am descoperit după primul test.

Dacă actuala generație a lui X5 nu mai este o necunoscută pentru că deja este lansat de mai bine de un an, versiunea PHEV este recent ajunsă la vânzare și propune o serie de particularități. Una dintre cele mai importante schimbări față de generația anterioară este că noul X5 PHEV are un motor termic cu șase cilindri, spre deosebire de cel cu patru cilindri de la vechea generație.

Asta aduce în mod cert un comportament mult mai rafinat și mai multă elasticitate în utilizarea de zi cu zi, mai ales în trafic extraurban, unde motorul pe benzină are un rol important la depășirile rapide. Cei 286 CP asigură rezerve importante pentru reprize rapide, fiind evident ajutat de propulsorul electric.

BMW X5 xDrive45e priza

O altă noutate este și motorul electric, care acum este mai puternic și are o putere de 113 CP. De aceea, viteza maximă la care se poate rula complet electric este de 135 km/h, în creștere cu 15 km/h față de generația anterioară. Însă, elementul esențial care s-a schimbat pentru noua generație este pachetul de acumulatori litiu-ion.

Acum, acesta are o capacitate de 24 kWh, mai mare decât avea primul BMW i3. Din această capacitate, doar 20,9 kWh pot fi consumați pentru că restul este folosit ca un buffer pentru a permite ca performanțele maxime să fie disponibile în orice moment. Practic, chiar și dacă ai bateria consumată, vei dispune de cei 394 CP ai sistemului de propulsie în orice moment.

BMW X5 xDrive45e – autonomie electrică de peste 90 km

Grație noului pachet de baterii, BMW X5 xDrive45e poate rula acum, conform specificațiilor, până la 97 km electric în condiții ideale. Realitatea ne-a arătat faptul că valori de 70-80 km pot fi atinse cu ușurință, cel puțin în condiții optime de temperatură exterioară, ceea ce este remarcabil pentru un SUV premium de clasă mare, cu o greutate de 2,5 tone.

Pentru a ține sub control această greutate, BMW X5 PHEV este echipat standard cu o suspensie pneumatică adaptivă, care permite atingerea unor valori de confort foarte bune, în ciuda masei mari cu impact major asupra amortizării. X5 PHEV este aproape la fel de confortabil ca orice alt X5, însă din punct de vedere dinamic este ușor afectat de inerția mare. Totuși, chiar și așa, X5 PHEV este un SUV rapid, care poate fi cu ușurință condus într-o manieră dinamică.

BMW X5 xDrive45e

Concluzia este că drumurile zilnice prin oraș pot fi parcurse doar cu energie electrică, iar motorul termic este necesar doar în momentul în care ai nevoie de accelerații rapide. Dacă ai posibilitatea de a încărca mașina pe timp de noapte, acasă, sau pe timp de zi, la birou, este ca și cum ai avea un SUV premium de clasă mare full-electric.

Până la urmă cine merge mai mult de 80 km zilnic în oraș? În ciclul extraurban trebuie să te aștepți la un consum mai mare comparat cu un model similar pe benzină, dar asta doar după ce se consumă acumulatorii, pentru că în acele momente greutatea suplimentară are un rol direct în a afecta valorile de consum.

Nu trebuie uitate nici modurile de rulare, care permit alegerea modului optim în funcție de situație, dar despre acestea am vorbit pe larg în video review-ul de mai jos.

Cu un preț care pornește de la 77.826 euro cu TVA, BMW X5 xDrive45e nu este deloc ieftin, dar comparat direct cu motorizările similare diesel și pe benzină, la care se adaugă echiparea de serie mai bună, versiunea PHEV are reale avantaje, mai ales pentru cei care circulă mulți km în traficul urban.

BMW X5 xDrive45e – fișă tehnică

Motor – turbo, benzină, L6, 2975 cmc + electric, 286 CP + 113 CP / Putere maximă totală 394 CP, 600 Nm / Transmisie – automată cu 8 trepte, tracțiune integrală / Performanțe – 235 km/h v. max, 0-100 km/h în 5,6 secunde / Portbagaj – 500-1720 litri / Rezervor – 69 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4922/2004/1745, ampatament – 2975 / Consum mediu declarat – 1,7 l/100 km / Preț de bază – 77.826 euro cu TVA

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.