Opel Grandland X Hybrid4 – Un eco-sportiv în haine de familie

Opel Grandland X Hybrid4
După ce am condus acum aproape un an noul Opel Grandland X Hybrid4 în testul internațional din Elveția, acum am decis să vedem cum se comportă Plug-in Hybrid-ul în traficul din România și ce autonomie electrică putem obține.

Încă din momentul lansării am mers cu aproape toate versiunile de motorizare ale lui Grandland X și mereu am apreciat spiritul practic al acestei mașini. Indiferent că vorbim de spațiul interior, confort la rulare sau eficiența motorizărilor, SUV-ul de clasă compactă al celor de la Opel s-a comportat exemplar. Deși gama era una echilibrată și axată pe economia de combustibil, Grandland X avea nevoie de noi ingrediente pentru a continua drumul de succes, iar contextul actual dominat de electrificare nu putea fi ignorat.

Dacă hibridizarea nu era o surpriză, modul implementării pe care Opel l-a ales este cu adevărat surprinzător. În locul unei soluții cu un motor de cilindree și putere mici, Opel a ales opțiunea opusă, în care au montat cel mai puternic motor pe benzină din gamă, i-au adăugat niște cai-putere și l-au cuplat la două motoare electrice, câte unul pentru fiecare punte. Așa a luat naștere Grandland X Hybrid4, un SUV plug-in hibrid capabil să ruleze electric pentru 59 km, cu o putere de 300 CP și accelerații și reprize regăsite în acest segment doar la concurenții premium.

Așadar, noua versiune Hybrid4 se poziționează în vârful gamei, fiind cea mai puternică, cea mai rapidă, dar și cea mai scumpă. Sub caroseria elegantă, Hybrid4 are un sistem de propulsie cu un motor termic de 1,6 litri la bază, care dezvoltă 200 CP. Alături de acesta funcționează un motor electric de 110 CP pentru puntea față și unul de 113 CP pentru puntea spate, cutia de viteze fiind una cu 8 trepte, special adaptată pentru acest angrenaj.

Opel Grandland X Hybrid4
Opel Grandland X Hybrid4

Autonomie electrică reală de circa 50 km

Tracțiunea este integrală, însă nu există conexiune fizică între punți, cea din spate fiind antrenată exclusiv de al doilea motor electric. Grație unor acumulatori litiu-ion de 13,2 kWh, Grandland X Hybrid4 poate rula electric până la 59 km, în condiții dinamice de apreciat pentru că are două motoare electrice puternice, iar testul pe care l-am făcut în mediul urban ne arată că această valoare aproape că poate fi atinsă. Hybrid4 poate parcurge circa 50 km în mediul urban fără prea mare atenție la valorile de consum, chiar și cu AC-ul pornit.

Evident, există mai multe moduri de funcționare, inclusiv unul Electric, în care motorul termic nu este pornit. Remarcăm și modul AWD pentru condiții de drum dificile, dar și pe cel Sport, în care dinamica este cu adevărat impresionantă pentru acest segment, fiind necesare doar 6,1 secunde pentru accelerația de la 0 la 100 km/h. Din punct de vedere al trenului de rulare, în ciuda greutății mari, Hybrid4 reușește un compromis optim între confort și sportivitate, cu o ținută de drum sigură, dar care asigură un nivel ridicat de confort pe suprafețele prost asfaltate.

Cutia de viteze cu 8 trepte asigură perfect funcționarea întregului ansamblu și oferă o funcționare liniară indiferent de modul activat. Trebuie menționată și posibilitatea de a activa un mod de funcționare cu regenerare ridicată la decelerări, ceea ce permite ca Hybrid4 să fie condus cu o singură pedală.

Opel Grandland X Hybrid4
Opel Grandland X Hybrid4

Încărcarea de la priză se poate realiza în minimum o oră și 45 minute pentru cea mai rapidă soluție de încărcare, de la un wall-box de 7,4 kW și poate ajunge la 8 ore la o priză de casă.

Prețurile pentru Opel Grandland X Hybrid4 debutează de la 45.700 de euro, însă acesta poate beneficia de bonificația de circa 4.500 de euro din programul Rabla Plus, dar și de un discount oferit de importator, la care se mai pot adăuga diferite promoții pe care le poți obține la dealer. Chiar dacă prețul ți se pare ridicat, poți cere o ofertă personalizată de la un dealer oficial.

Video review Opel Grandland X Hybrid4

Fișa tehnică – Opel Grandland X Hybrid4

Motor – turbo, benzină, L4, 1.598 cmc, 200 [email protected] rpm, 250 [email protected] rpm + două motoare electrice de 110 CP și 113 CP / Putere maximă totală 300 CP și 520 Nm / Transmisie – cutie automată cu 8 trepte, tracțiune integrală / Performanțe – 235 km/h v. max, 0-100 km/h în 6,1 secunde / Portbagaj – 390-1.528 litri / Rezervor – 43 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4477/1856/1609, ampatament – 2.675 / Consum mediu declarat – 1,6 l/100 km / Preț de bază – 45.700 euro cu TVA (fără reducere și fără Rabla Plus)

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor
BMW M340d xDrive

BMW M340d xDrive Mild-Hybrid – Ultimul mohican, varianta diesel

Motorul diesel a progresat atât de mult în ultimii ani încât a ajuns la apogeu și ne arată cât de special poate să fie – am testat BMW M340d xDrive, echipat cu un propulsor de 3,0 litri, cu două turbine, care dezvoltă 340 CP și 700 Nm. Este acesta cel mai bun diesel pe care l-am condus?

Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force

Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force – Infuzie de dinamism

Una dintre cele mai importate schimbări prin care a trecut Toyota C-HR în urma recentului facelift este noul sistem de propulsie hibrid de putere mai mare, care are la bază un motor termic de 2,0 litri. De ce schimbă acesta radical comportamentul mașinii, dar și de ce este atât de economic descoperim în testul următor.

Hyundai i20 1.0 T-GDi Hybrid 7 DCT

Hyundai i20 1.0 T-GDi Hybrid 7 DCT – Best buy în clasa mică?

Un sistem de propulsie hibrid cu 100 CP, cutie automată cu 7 trepte și toate echipamentele posibile din clasa mică la doar 15.000 de euro? După ce scădem toate reducerile actuale, acesta este prețul pentru versiunea de top a noului Hyundai i20. Merită?

Audi e-tron 55 Sportback

Audi e-tron 55 Sportback – Progresie consistentă

Acum aproape doi ani conduceam primul Audi electric de serie, SUV-ul e-tron. Acum, după câteva update-uri tehnologice, Audi a lansat versiunea Sportback, cu 408 CP,  a cărei autonomie electrică a ajuns la peste 450 km.

DS3 Crossback E-Tense

DS3 Crossback E-Tense – Lux sub tensiune

După ce anterior am condus DS3 Crossback în versiunea cu motor termic de 155 CP, la final de an 2020 am testat și versiunea electrică pentru a vedea dacă originala față a luxului face pereche bună cu un sistem de propulsie full-electric.

Renault Megane RS Line 1.3 TCe

Renault Megane RS Line 1.3 TCe – Un pui de RS

Renault Megane este una dintre cele mai importante mașini pentru piața din România, în ciuda faptului că segmentul compact pierde teren în fața SUV-urilor. Chiar și așa, am descoperit un nou propulsor 1.3 TCe excelent, dar și plusuri la multe capitole. Am testat Renault Megane 1.3 TCe RS Line cu facelift.

Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé – Polivalență cu accent pe sportivitate

Mercedes-AMG GLE Coupé nu este pentru toată lumea – asta e clar. Până la urmă vorbim despre unul dintre cele mai impozante SUV-uri pe care le poți cumpăra, plin de tehnologie, cu un motor exploziv și cu un preț pe măsură, care începe de la aproape 100.000 de euro. Ce poți cumpăra cu acești bani? Haideți să descoperim.

Ford Mondeo Hybrid

Ford Mondeo Hybrid – Examen de eficiență

La începutul anului 2019, Ford prezenta versiunea cu facelift pentru Mondeo, care cuprindea îmbunătățiri la majoritatea capitolelor și continua să ofere versiunea hibrid, despre care știam deja că este una extrem de eficientă. Am testat Ford Mondeo Hybrid în versiunea break pentru a vedea ce s-a schimbat.

Dacia Duster 1.0 TCe GPL

Dacia Duster 1.0 TCe GPL – Mai bun decât dieselul?

Faptul că Dacia oferă din fabrică un sistem de propulsie ce poate fi alimentat cu GPL naște un concurent direct pentru versiunile diesel. Este oare motorul TCe de 100 CP suficient pentru Duster? L-am testat să aflăm.

Volkswagen Caddy

Volkswagen Caddy – a 5-a generație face un salt tehnologic major

În mod normal, dacă am vorbi de un Caddy, lumea ar percepe mașina ca o utilitară sau ca una care mută persoane dintr-un loc în altul. Ei bine, cu noua generație, cele de mai sus rămân adevărate, dar Volkswagen Caddy se reinventează din punct de vedere tehnologic și este construit pe aceeași platformă cu Golf 8. Ce înseamnă asta?

Mini Cooper SE Electric Racing – Un MINI proiect 100% românesc

Un Mini electric pentru motorsport? Pare simplu la prima vedere, dar nu e chiar așa. În cadrul unui proiect unic la nivel mondial, Mini Romania a modificat un Mini Cooper SE și l-a transformat în Mini Electric Racing, iar noi am fost la volan pentru Campionatul Național de Super Slalom.

Mercedes-Benz E 200 4MATIC

Mercedes-Benz E 200 4MATIC – Un caracter rafinat

Pentru fiecare facelift la un model premium de clasă mare așteptările sunt ridicate, pentru că toată lumea se așteaptă să vadă care va deveni standardul în industrie, mai ales atunci când vorbim despre Mercedes-Benz. Evident, este și cazul eroului din acest test, noul Mercedes-Benz Clasa E, pe care l-am testat în versiunea E 200 4MATIC.

Actualități