Opel Grandland X Hybrid4 – Un eco-sportiv în haine de familie

Opel Grandland X Hybrid4
După ce am condus acum aproape un an noul Opel Grandland X Hybrid4 în testul internațional din Elveția, acum am decis să vedem cum se comportă Plug-in Hybrid-ul în traficul din România și ce autonomie electrică putem obține.

Încă din momentul lansării am mers cu aproape toate versiunile de motorizare ale lui Grandland X și mereu am apreciat spiritul practic al acestei mașini. Indiferent că vorbim de spațiul interior, confort la rulare sau eficiența motorizărilor, SUV-ul de clasă compactă al celor de la Opel s-a comportat exemplar. Deși gama era una echilibrată și axată pe economia de combustibil, Grandland X avea nevoie de noi ingrediente pentru a continua drumul de succes, iar contextul actual dominat de electrificare nu putea fi ignorat.

Dacă hibridizarea nu era o surpriză, modul implementării pe care Opel l-a ales este cu adevărat surprinzător. În locul unei soluții cu un motor de cilindree și putere mici, Opel a ales opțiunea opusă, în care au montat cel mai puternic motor pe benzină din gamă, i-au adăugat niște cai-putere și l-au cuplat la două motoare electrice, câte unul pentru fiecare punte. Așa a luat naștere Grandland X Hybrid4, un SUV plug-in hibrid capabil să ruleze electric pentru 59 km, cu o putere de 300 CP și accelerații și reprize regăsite în acest segment doar la concurenții premium.

Așadar, noua versiune Hybrid4 se poziționează în vârful gamei, fiind cea mai puternică, cea mai rapidă, dar și cea mai scumpă. Sub caroseria elegantă, Hybrid4 are un sistem de propulsie cu un motor termic de 1,6 litri la bază, care dezvoltă 200 CP. Alături de acesta funcționează un motor electric de 110 CP pentru puntea față și unul de 113 CP pentru puntea spate, cutia de viteze fiind una cu 8 trepte, special adaptată pentru acest angrenaj.

Opel Grandland X Hybrid4
Opel Grandland X Hybrid4

Autonomie electrică reală de circa 50 km

Tracțiunea este integrală, însă nu există conexiune fizică între punți, cea din spate fiind antrenată exclusiv de al doilea motor electric. Grație unor acumulatori litiu-ion de 13,2 kWh, Grandland X Hybrid4 poate rula electric până la 59 km, în condiții dinamice de apreciat pentru că are două motoare electrice puternice, iar testul pe care l-am făcut în mediul urban ne arată că această valoare aproape că poate fi atinsă. Hybrid4 poate parcurge circa 50 km în mediul urban fără prea mare atenție la valorile de consum, chiar și cu AC-ul pornit.

Evident, există mai multe moduri de funcționare, inclusiv unul Electric, în care motorul termic nu este pornit. Remarcăm și modul AWD pentru condiții de drum dificile, dar și pe cel Sport, în care dinamica este cu adevărat impresionantă pentru acest segment, fiind necesare doar 6,1 secunde pentru accelerația de la 0 la 100 km/h. Din punct de vedere al trenului de rulare, în ciuda greutății mari, Hybrid4 reușește un compromis optim între confort și sportivitate, cu o ținută de drum sigură, dar care asigură un nivel ridicat de confort pe suprafețele prost asfaltate.

Cutia de viteze cu 8 trepte asigură perfect funcționarea întregului ansamblu și oferă o funcționare liniară indiferent de modul activat. Trebuie menționată și posibilitatea de a activa un mod de funcționare cu regenerare ridicată la decelerări, ceea ce permite ca Hybrid4 să fie condus cu o singură pedală.

Opel Grandland X Hybrid4
Opel Grandland X Hybrid4

Încărcarea de la priză se poate realiza în minimum o oră și 45 minute pentru cea mai rapidă soluție de încărcare, de la un wall-box de 7,4 kW și poate ajunge la 8 ore la o priză de casă.

Prețurile pentru Opel Grandland X Hybrid4 debutează de la 45.700 de euro, însă acesta poate beneficia de bonificația de circa 4.500 de euro din programul Rabla Plus, dar și de un discount oferit de importator, la care se mai pot adăuga diferite promoții pe care le poți obține la dealer. Chiar dacă prețul ți se pare ridicat, poți cere o ofertă personalizată de la un dealer oficial.

Video review Opel Grandland X Hybrid4

Fișa tehnică – Opel Grandland X Hybrid4

Motor – turbo, benzină, L4, 1.598 cmc, 200 CP@5.500 rpm, 250 Nm@1.650 rpm + două motoare electrice de 110 CP și 113 CP / Putere maximă totală 300 CP și 520 Nm / Transmisie – cutie automată cu 8 trepte, tracțiune integrală / Performanțe – 235 km/h v. max, 0-100 km/h în 6,1 secunde / Portbagaj – 390-1.528 litri / Rezervor – 43 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4477/1856/1609, ampatament – 2.675 / Consum mediu declarat – 1,6 l/100 km / Preț de bază – 45.700 euro cu TVA (fără reducere și fără Rabla Plus)

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.