Opel Grandland X Hybrid4 – Un eco-sportiv în haine de familie

Opel Grandland X Hybrid4
După ce am condus acum aproape un an noul Opel Grandland X Hybrid4 în testul internațional din Elveția, acum am decis să vedem cum se comportă Plug-in Hybrid-ul în traficul din România și ce autonomie electrică putem obține.

Încă din momentul lansării am mers cu aproape toate versiunile de motorizare ale lui Grandland X și mereu am apreciat spiritul practic al acestei mașini. Indiferent că vorbim de spațiul interior, confort la rulare sau eficiența motorizărilor, SUV-ul de clasă compactă al celor de la Opel s-a comportat exemplar. Deși gama era una echilibrată și axată pe economia de combustibil, Grandland X avea nevoie de noi ingrediente pentru a continua drumul de succes, iar contextul actual dominat de electrificare nu putea fi ignorat.

Dacă hibridizarea nu era o surpriză, modul implementării pe care Opel l-a ales este cu adevărat surprinzător. În locul unei soluții cu un motor de cilindree și putere mici, Opel a ales opțiunea opusă, în care au montat cel mai puternic motor pe benzină din gamă, i-au adăugat niște cai-putere și l-au cuplat la două motoare electrice, câte unul pentru fiecare punte. Așa a luat naștere Grandland X Hybrid4, un SUV plug-in hibrid capabil să ruleze electric pentru 59 km, cu o putere de 300 CP și accelerații și reprize regăsite în acest segment doar la concurenții premium.

Așadar, noua versiune Hybrid4 se poziționează în vârful gamei, fiind cea mai puternică, cea mai rapidă, dar și cea mai scumpă. Sub caroseria elegantă, Hybrid4 are un sistem de propulsie cu un motor termic de 1,6 litri la bază, care dezvoltă 200 CP. Alături de acesta funcționează un motor electric de 110 CP pentru puntea față și unul de 113 CP pentru puntea spate, cutia de viteze fiind una cu 8 trepte, special adaptată pentru acest angrenaj.

Opel Grandland X Hybrid4
Opel Grandland X Hybrid4

Autonomie electrică reală de circa 50 km

Tracțiunea este integrală, însă nu există conexiune fizică între punți, cea din spate fiind antrenată exclusiv de al doilea motor electric. Grație unor acumulatori litiu-ion de 13,2 kWh, Grandland X Hybrid4 poate rula electric până la 59 km, în condiții dinamice de apreciat pentru că are două motoare electrice puternice, iar testul pe care l-am făcut în mediul urban ne arată că această valoare aproape că poate fi atinsă. Hybrid4 poate parcurge circa 50 km în mediul urban fără prea mare atenție la valorile de consum, chiar și cu AC-ul pornit.

Evident, există mai multe moduri de funcționare, inclusiv unul Electric, în care motorul termic nu este pornit. Remarcăm și modul AWD pentru condiții de drum dificile, dar și pe cel Sport, în care dinamica este cu adevărat impresionantă pentru acest segment, fiind necesare doar 6,1 secunde pentru accelerația de la 0 la 100 km/h. Din punct de vedere al trenului de rulare, în ciuda greutății mari, Hybrid4 reușește un compromis optim între confort și sportivitate, cu o ținută de drum sigură, dar care asigură un nivel ridicat de confort pe suprafețele prost asfaltate.

Cutia de viteze cu 8 trepte asigură perfect funcționarea întregului ansamblu și oferă o funcționare liniară indiferent de modul activat. Trebuie menționată și posibilitatea de a activa un mod de funcționare cu regenerare ridicată la decelerări, ceea ce permite ca Hybrid4 să fie condus cu o singură pedală.

Opel Grandland X Hybrid4
Opel Grandland X Hybrid4

Încărcarea de la priză se poate realiza în minimum o oră și 45 minute pentru cea mai rapidă soluție de încărcare, de la un wall-box de 7,4 kW și poate ajunge la 8 ore la o priză de casă.

Prețurile pentru Opel Grandland X Hybrid4 debutează de la 45.700 de euro, însă acesta poate beneficia de bonificația de circa 4.500 de euro din programul Rabla Plus, dar și de un discount oferit de importator, la care se mai pot adăuga diferite promoții pe care le poți obține la dealer. Chiar dacă prețul ți se pare ridicat, poți cere o ofertă personalizată de la un dealer oficial.

Video review Opel Grandland X Hybrid4

Fișa tehnică – Opel Grandland X Hybrid4

Motor – turbo, benzină, L4, 1.598 cmc, 200 CP@5.500 rpm, 250 Nm@1.650 rpm + două motoare electrice de 110 CP și 113 CP / Putere maximă totală 300 CP și 520 Nm / Transmisie – cutie automată cu 8 trepte, tracțiune integrală / Performanțe – 235 km/h v. max, 0-100 km/h în 6,1 secunde / Portbagaj – 390-1.528 litri / Rezervor – 43 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4477/1856/1609, ampatament – 2.675 / Consum mediu declarat – 1,6 l/100 km / Preț de bază – 45.700 euro cu TVA (fără reducere și fără Rabla Plus)

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.