Test Drive Suzuki Swift 1.0 Boosterjet SHVS

În timp, buburuza asta de Suzuki Swift m-a cucerit. O simpatie câștigată pe parcursul a trei generații.

M-a cucerit cu un cocktail de mașinuță onestă, fără pretenții gratuite de a fi altceva decât o mașină subcompactă care pune accent pe latura practică. Niponii, au gravat în ADN-ul lor și nevoia, dorința de a construi mașini cu o ținută de drum care să-l bucure pe cel de la volan, să le adauge puțin caracter. Asta este Suzuki Swift.

Iar Suzuki Swift, pe parcursul generațiilor nu a dus lipsă de carismă.
Acum un an, la salonul de la Geneva, făceam cunoștință cu noua generație Swift. Modelul este construit pe o platformă nouă, botezată de niponi Heartech.

Miezul acestei platforme este mai ușor cu 30 kg decât cea a vechii generații, iar reducerea masei ajunge până la 120 kg, în funcție de motorizare și echipare. Și uite așa vorbim despre o a treia generație Suzuki Swift care are o masă de doar 890 kg.

Mașina este mai compactă, având o lungime mai mică cu 10 mm, dar spațiul interior a crescut grație unui ampatament mai mare cu 20 mm. Modelul este mai scundă cu 15 mm, dar mai lat cu 40 mm. Volumul portbagajului a crescut cu 54 litri, ajungând la 254 litri. Apropo, Suzuki Swift este al treilea model construit pe această nouă platformă, după Baleno și Ignis.

Design… evident o evoluție a liniei de până acum, doar că avem în față o mașinuță mai mică, mai mignionă. La interior… o mașinuță practică, atent finisată, cu o asamblare bună, chiar dacă preponderent, ești înconjurat de plastice tari. În ciuda acestui ultim detaliu și a faptului că parcă este prea mult negru, ambianța interioară este tânără, veselă. Suzuki Swift îmi conservă opinia că este una dintre candidatele ideale pentru un proaspăt posesor de permis la 18 ani.

Suzuki Swift aduce în clasa mică un sistem hibrid ușor, sau cum îi spun ei – SHVS mild hybrid system. Sistemul folosește un starter generator integrat (ISG – integrated starter generator), ce asistă motorul termic în timpul accelerărilor și permite recuperarea energiei în timpul frânărilor.

Sistemul ISG este folosit în locul unui alternator convenţional pentru că ISG regenerează electricitatea mult mai eficient. De asemenea, sporește eficienţa de regenerare a energiei, detectând forţa de apăsare a frânelor, amplificând în consecinţă cantitatea de energie generată.

Folosind energia stocată, funcţia motorului electric din ISG îmbunătăţește consumul de combustibil, asistând parţial motorul termic, oferind cantitatea suplimentară de energie necesară în momentele de consum maxim, la plecarea de pe loc sau în timpul accelerărilor puternice.

Sistemul SHVS este disponibil pe ambele motorizări 1,0 Boosterjet și 1,2 Dualjet. Noi am avut la test versiunea echipată cu propulsor 1.0 Boosterjet SHVS. Pachetul de propulsie este compus dintr-un propulsor termic de 998 cmc / 3 cilindri supraalimentat care dezvoltă 111 CP și 170 Nm.

Motorașul electric dezvoltă 3 CP și este hrănit de un acumulator litiu-ion de 0,38 kWh. Și cu toate acestea, acest Swift are trecută în talon o masă de 950 kg. O mică magie în 2018. Swift este o mașinuță extrem de agreabilă din spatele volanului. Cu o suspensie plăcut setată pentru a filtra marea majoritatea a denivelărilor, dar și pentru a compensa un ampatament mic.

Da, în fișa tehnică spune că Suzuki Swift, în această configurație ajunge la 100 km/h în 10,6 secunde. Totuși, reprizele sunt extrem de virile, te fac să zâmbești, iar pentru acest detaliu este vinovat sistemul hibrid. Noi am avut un consum mediu similar, undeva în jurul valorii de 6,5 litri, indiferent că am rulat urban sau extraurban, dar am avut un regim departe de ceea ce înseamnă rulaj economic.

Fișă tehnică – Suzuki Swift 1.0 Boosterjet SHVS

Motor – turbo, L3, 998 cmc, 111 CP @ 5.500 rpm, 170 Nm@2.000 – 3.500 rpm. / Motor electric 2kW, baterie litiu-ion 0,38kWh / Transmisie – cutie manuală, 5 trepte, tracțiune față / Performanțe – 195 km/h v.max, 0-100 km/h în 10,68 secunde / Portbagaj – 265 litri / Rezervor – 37 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 3.840/ 1.735/ 1.495, ampatament – 2.450 / Consum mediu declarat – 4,3 litri/ 100 km / Consum în test – 6,5 litri/ 100 km / Preț de bază – 14.995 euro

Imortalizat de Andrei Toboșaru
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Radical Cup: George Cațan, învingător de la primul start

Dacă la MotoRC grila clasei regină arată mai bine decât anul trecut iar în Romanian Endurance Series asistăm la o creștere continuă a efectivelor de turisme, Radical Cup și-a început al treilea an cu tot atâtea mașini precum debuta conceptul, în 2021. În schimb, a punctat la capitolul competitivitate, cu manșe strânse la categoriile PRO 1500 și SR1 Cup.

Citește articol »

MotoRC: Ceasul al 12-lea, vremea primei victorii pentru Marian Pivniceru

Numărul 12 era considerat de mulți un viitor învingător în cursele MotoRC. Al șaptelea sezon al competiției a adus și confirmarea pentru Marian Pivniceru, cel mai recent nume care se adaugă pe lista câștigătorilor de la clasa regină. Înaintea sa, 33 de curse au fost împărțite de doar 7 piloți: Cătălin Cazacu, Bogdan Vrăjitoru, George Cațan, Martin Choy, Vlad Neaga, Ionuț Mistode și Milen Georgiev.

Citește articol »

Sim Racing: Sebastian Apostol și West Competition Racing primesc nominalizarea BMW Motorsport în cadrul SRO eSports 2023

Locul al cincilea la categoria Silver în campania de debut desfășurată în 2022 și o serie de alte performanțe notabile au determinat BMW Motorsport să numească un pilot român dintr-o echipă românească pentru campania din seria europeană de sprint GT World Challenge, disputată în mediul de simulare Assetto Corsa Competizione. Sebastian Apostol va concura împotriva celor mai buni sim raceri din lume la Monza, Paul Ricard, Spa-Francorchamps, Nurburgring și Barcelona.

Citește articol »

Presiunile din IMSA: Câștigătorul de la Daytona le-a depășit, iar constructorii de la GTD le-au aplicat cu succes pe ceafa organizatorilor

International Motorsports Association (IMSA) este organizația care guvernează, de peste o jumătate de veac, cel mai important campionat de anduranță cu mașini sport (prototipuri, dar și GT-uri) din America de Nord. Sub titulatura actuală, IMSA Weathertech Sportscar Championship, seria a trecut printr-o schimbare la față odată cu restructurarea categoriilor și apariția noului grup de prototipuri. Dar mai multe scandaluri recente te fac să-ți pui întrebarea: este acesta doar un castel de nisip spre care se apropie valul necruțător?

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.