Test Drive Suzuki Swift 1.0 Boosterjet SHVS

În timp, buburuza asta de Suzuki Swift m-a cucerit. O simpatie câștigată pe parcursul a trei generații.

M-a cucerit cu un cocktail de mașinuță onestă, fără pretenții gratuite de a fi altceva decât o mașină subcompactă care pune accent pe latura practică. Niponii, au gravat în ADN-ul lor și nevoia, dorința de a construi mașini cu o ținută de drum care să-l bucure pe cel de la volan, să le adauge puțin caracter. Asta este Suzuki Swift.

Iar Suzuki Swift, pe parcursul generațiilor nu a dus lipsă de carismă.
Acum un an, la salonul de la Geneva, făceam cunoștință cu noua generație Swift. Modelul este construit pe o platformă nouă, botezată de niponi Heartech.

Miezul acestei platforme este mai ușor cu 30 kg decât cea a vechii generații, iar reducerea masei ajunge până la 120 kg, în funcție de motorizare și echipare. Și uite așa vorbim despre o a treia generație Suzuki Swift care are o masă de doar 890 kg.

Mașina este mai compactă, având o lungime mai mică cu 10 mm, dar spațiul interior a crescut grație unui ampatament mai mare cu 20 mm. Modelul este mai scundă cu 15 mm, dar mai lat cu 40 mm. Volumul portbagajului a crescut cu 54 litri, ajungând la 254 litri. Apropo, Suzuki Swift este al treilea model construit pe această nouă platformă, după Baleno și Ignis.

Design… evident o evoluție a liniei de până acum, doar că avem în față o mașinuță mai mică, mai mignionă. La interior… o mașinuță practică, atent finisată, cu o asamblare bună, chiar dacă preponderent, ești înconjurat de plastice tari. În ciuda acestui ultim detaliu și a faptului că parcă este prea mult negru, ambianța interioară este tânără, veselă. Suzuki Swift îmi conservă opinia că este una dintre candidatele ideale pentru un proaspăt posesor de permis la 18 ani.

Suzuki Swift aduce în clasa mică un sistem hibrid ușor, sau cum îi spun ei – SHVS mild hybrid system. Sistemul folosește un starter generator integrat (ISG – integrated starter generator), ce asistă motorul termic în timpul accelerărilor și permite recuperarea energiei în timpul frânărilor.

Sistemul ISG este folosit în locul unui alternator convenţional pentru că ISG regenerează electricitatea mult mai eficient. De asemenea, sporește eficienţa de regenerare a energiei, detectând forţa de apăsare a frânelor, amplificând în consecinţă cantitatea de energie generată.

Folosind energia stocată, funcţia motorului electric din ISG îmbunătăţește consumul de combustibil, asistând parţial motorul termic, oferind cantitatea suplimentară de energie necesară în momentele de consum maxim, la plecarea de pe loc sau în timpul accelerărilor puternice.

Sistemul SHVS este disponibil pe ambele motorizări 1,0 Boosterjet și 1,2 Dualjet. Noi am avut la test versiunea echipată cu propulsor 1.0 Boosterjet SHVS. Pachetul de propulsie este compus dintr-un propulsor termic de 998 cmc / 3 cilindri supraalimentat care dezvoltă 111 CP și 170 Nm.

Motorașul electric dezvoltă 3 CP și este hrănit de un acumulator litiu-ion de 0,38 kWh. Și cu toate acestea, acest Swift are trecută în talon o masă de 950 kg. O mică magie în 2018. Swift este o mașinuță extrem de agreabilă din spatele volanului. Cu o suspensie plăcut setată pentru a filtra marea majoritatea a denivelărilor, dar și pentru a compensa un ampatament mic.

Da, în fișa tehnică spune că Suzuki Swift, în această configurație ajunge la 100 km/h în 10,6 secunde. Totuși, reprizele sunt extrem de virile, te fac să zâmbești, iar pentru acest detaliu este vinovat sistemul hibrid. Noi am avut un consum mediu similar, undeva în jurul valorii de 6,5 litri, indiferent că am rulat urban sau extraurban, dar am avut un regim departe de ceea ce înseamnă rulaj economic.

Fișă tehnică – Suzuki Swift 1.0 Boosterjet SHVS

Motor – turbo, L3, 998 cmc, 111 CP @ 5.500 rpm, 170 Nm@2.000 – 3.500 rpm. / Motor electric 2kW, baterie litiu-ion 0,38kWh / Transmisie – cutie manuală, 5 trepte, tracțiune față / Performanțe – 195 km/h v.max, 0-100 km/h în 10,68 secunde / Portbagaj – 265 litri / Rezervor – 37 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 3.840/ 1.735/ 1.495, ampatament – 2.450 / Consum mediu declarat – 4,3 litri/ 100 km / Consum în test – 6,5 litri/ 100 km / Preț de bază – 14.995 euro

Imortalizat de Andrei Toboșaru
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.