Hyundai i20 1.0 T-GDi Hybrid 7 DCT – Best buy în clasa mică?

Hyundai i20 1.0 T-GDi Hybrid 7 DCT
Un sistem de propulsie hibrid cu 100 CP, cutie automată cu 7 trepte și toate echipamentele posibile din clasa mică la doar 15.000 de euro? După ce scădem toate reducerile actuale, acesta este prețul pentru versiunea de top a noului Hyundai i20. Merită?

Nivelul la care a ajuns clasa mică la nivel de dotări este impresionant în ziua de astăzi. Doar uitați-vă la noul i20, care în versiunea testată nu are doar un motor hibrid potent și eficient cuplat la o cutie cu dublu ambreiaj, ci și echipamente precum instrumentar digital, un sistem multimedia foarte bun, senzori și cameră de parcare, faruri cu LED, un pachet de sisteme de siguranță complet și alte echipamente specifice mai repede claselor superioare.

Pentru ca imaginea să fie completă, prețul este unul extrem de competitiv pentru că în această versiune de top, i20 costă doar 15.000 de euro, ce-i drept după ce scădem toate reducerile oficiale și bonificațiile din programul Rabla. Este clar că pentru acești bani primești “foarte multă” mașină.

Micul motor turbo cu trei cilindri are 1,0 litru și dezvoltă 100 CP, ceea ce îl face destul de vivace pentru traficul urban. El este cuplat la o transmisie cu dublu ambreiaj și 7 trepte care crește mult nivelul de confort însă, așa cum am menționat și în video, transmisia schimbă treptele la turații foarte joase, ceea ce face ca în majoritatea timpului funcționarea propulsorului să fie una ușor subturată, unde răspunsul este lent la apăsarea accelerației. De aceea, este necesară trecerea în modul Sport dacă vrei un comportament mai agil și un răspuns prompt din partea motorului. Micul motor electric care ajută motorul termic are rolul de a crește eficiența și facilitează valori de consum mai mici, susținând consumatorii electrici și sistemul start&stop.

Video review Hyundai i20 Hybrid

Din punct de vedere al confortului, i20 punctează bine, cu vibrații reduse la trecerea peste denivelări și o cursă elastică a amortizării, cu o direcție precisă, mult mai incisivă și comunicativă decât la vechea generație. La interior, calitatea a crescut mult, mai ales la versiunile superioare de echipare, unde găsim materiale plăcute la atingere în partea superioară a consolei.

Noua generație a lui Hyundai i20 a trecut printr-un progres major față de generația anterioară și este în acest moment una dintre opțiunile care trebuie explorate în clasa mică, mai ales că are un preț extrem de competitiv pentru ceea ce oferă și a progresat enorm la capitolul multimedia/conectivitate, având chiar și Apple CarPlay wireless, protocol pe care îl vedem la puțini constructori în acest moment.

Fișă tehnică – Hyundai i20 1.0 T-GDi 100 CP Hybrid 48V 7 DCT

Motor – turbo, benzină, L3, 998 cmc, 100 CP@4500-6000 rpm, 175 Nm@1500-4000 rpm / Transmisie – cutie automată cu dublu ambreiaj și 7 trepte, tracțiune față / Performanțe – 185 km/h v. max, 0-100 km/h în 11,4 secunde / Portbagaj – 352 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4040/1775/1450, ampatament (mm) – 2580 / Consum mediu declarat – 5,1 l/100 km / Preț de bază (euro cu TVA) – 15.006 (cu reduceri și program Remat)

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.