Hyundai i20 1.0 T-GDi Hybrid 7 DCT – Best buy în clasa mică?

Hyundai i20 1.0 T-GDi Hybrid 7 DCT
Un sistem de propulsie hibrid cu 100 CP, cutie automată cu 7 trepte și toate echipamentele posibile din clasa mică la doar 15.000 de euro? După ce scădem toate reducerile actuale, acesta este prețul pentru versiunea de top a noului Hyundai i20. Merită?

Nivelul la care a ajuns clasa mică la nivel de dotări este impresionant în ziua de astăzi. Doar uitați-vă la noul i20, care în versiunea testată nu are doar un motor hibrid potent și eficient cuplat la o cutie cu dublu ambreiaj, ci și echipamente precum instrumentar digital, un sistem multimedia foarte bun, senzori și cameră de parcare, faruri cu LED, un pachet de sisteme de siguranță complet și alte echipamente specifice mai repede claselor superioare.

Pentru ca imaginea să fie completă, prețul este unul extrem de competitiv pentru că în această versiune de top, i20 costă doar 15.000 de euro, ce-i drept după ce scădem toate reducerile oficiale și bonificațiile din programul Rabla. Este clar că pentru acești bani primești “foarte multă” mașină.

Micul motor turbo cu trei cilindri are 1,0 litru și dezvoltă 100 CP, ceea ce îl face destul de vivace pentru traficul urban. El este cuplat la o transmisie cu dublu ambreiaj și 7 trepte care crește mult nivelul de confort însă, așa cum am menționat și în video, transmisia schimbă treptele la turații foarte joase, ceea ce face ca în majoritatea timpului funcționarea propulsorului să fie una ușor subturată, unde răspunsul este lent la apăsarea accelerației. De aceea, este necesară trecerea în modul Sport dacă vrei un comportament mai agil și un răspuns prompt din partea motorului. Micul motor electric care ajută motorul termic are rolul de a crește eficiența și facilitează valori de consum mai mici, susținând consumatorii electrici și sistemul start&stop.

Video review Hyundai i20 Hybrid

Din punct de vedere al confortului, i20 punctează bine, cu vibrații reduse la trecerea peste denivelări și o cursă elastică a amortizării, cu o direcție precisă, mult mai incisivă și comunicativă decât la vechea generație. La interior, calitatea a crescut mult, mai ales la versiunile superioare de echipare, unde găsim materiale plăcute la atingere în partea superioară a consolei.

Noua generație a lui Hyundai i20 a trecut printr-un progres major față de generația anterioară și este în acest moment una dintre opțiunile care trebuie explorate în clasa mică, mai ales că are un preț extrem de competitiv pentru ceea ce oferă și a progresat enorm la capitolul multimedia/conectivitate, având chiar și Apple CarPlay wireless, protocol pe care îl vedem la puțini constructori în acest moment.

Fișă tehnică – Hyundai i20 1.0 T-GDi 100 CP Hybrid 48V 7 DCT

Motor – turbo, benzină, L3, 998 cmc, 100 [email protected] rpm, 175 [email protected] rpm / Transmisie – cutie automată cu dublu ambreiaj și 7 trepte, tracțiune față / Performanțe – 185 km/h v. max, 0-100 km/h în 11,4 secunde / Portbagaj – 352 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4040/1775/1450, ampatament (mm) – 2580 / Consum mediu declarat – 5,1 l/100 km / Preț de bază (euro cu TVA) – 15.006 (cu reduceri și program Remat)

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor
BMW M340d xDrive

BMW M340d xDrive Mild-Hybrid – Ultimul mohican, varianta diesel

Motorul diesel a progresat atât de mult în ultimii ani încât a ajuns la apogeu și ne arată cât de special poate să fie – am testat BMW M340d xDrive, echipat cu un propulsor de 3,0 litri, cu două turbine, care dezvoltă 340 CP și 700 Nm. Este acesta cel mai bun diesel pe care l-am condus?

Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force

Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force – Infuzie de dinamism

Una dintre cele mai importate schimbări prin care a trecut Toyota C-HR în urma recentului facelift este noul sistem de propulsie hibrid de putere mai mare, care are la bază un motor termic de 2,0 litri. De ce schimbă acesta radical comportamentul mașinii, dar și de ce este atât de economic descoperim în testul următor.

Audi e-tron 55 Sportback

Audi e-tron 55 Sportback – Progresie consistentă

Acum aproape doi ani conduceam primul Audi electric de serie, SUV-ul e-tron. Acum, după câteva update-uri tehnologice, Audi a lansat versiunea Sportback, cu 408 CP,  a cărei autonomie electrică a ajuns la peste 450 km.

DS3 Crossback E-Tense

DS3 Crossback E-Tense – Lux sub tensiune

După ce anterior am condus DS3 Crossback în versiunea cu motor termic de 155 CP, la final de an 2020 am testat și versiunea electrică pentru a vedea dacă originala față a luxului face pereche bună cu un sistem de propulsie full-electric.

Renault Megane RS Line 1.3 TCe

Renault Megane RS Line 1.3 TCe – Un pui de RS

Renault Megane este una dintre cele mai importante mașini pentru piața din România, în ciuda faptului că segmentul compact pierde teren în fața SUV-urilor. Chiar și așa, am descoperit un nou propulsor 1.3 TCe excelent, dar și plusuri la multe capitole. Am testat Renault Megane 1.3 TCe RS Line cu facelift.

Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé – Polivalență cu accent pe sportivitate

Mercedes-AMG GLE Coupé nu este pentru toată lumea – asta e clar. Până la urmă vorbim despre unul dintre cele mai impozante SUV-uri pe care le poți cumpăra, plin de tehnologie, cu un motor exploziv și cu un preț pe măsură, care începe de la aproape 100.000 de euro. Ce poți cumpăra cu acești bani? Haideți să descoperim.

Ford Mondeo Hybrid

Ford Mondeo Hybrid – Examen de eficiență

La începutul anului 2019, Ford prezenta versiunea cu facelift pentru Mondeo, care cuprindea îmbunătățiri la majoritatea capitolelor și continua să ofere versiunea hibrid, despre care știam deja că este una extrem de eficientă. Am testat Ford Mondeo Hybrid în versiunea break pentru a vedea ce s-a schimbat.

Dacia Duster 1.0 TCe GPL

Dacia Duster 1.0 TCe GPL – Mai bun decât dieselul?

Faptul că Dacia oferă din fabrică un sistem de propulsie ce poate fi alimentat cu GPL naște un concurent direct pentru versiunile diesel. Este oare motorul TCe de 100 CP suficient pentru Duster? L-am testat să aflăm.

Volkswagen Caddy

Volkswagen Caddy – a 5-a generație face un salt tehnologic major

În mod normal, dacă am vorbi de un Caddy, lumea ar percepe mașina ca o utilitară sau ca una care mută persoane dintr-un loc în altul. Ei bine, cu noua generație, cele de mai sus rămân adevărate, dar Volkswagen Caddy se reinventează din punct de vedere tehnologic și este construit pe aceeași platformă cu Golf 8. Ce înseamnă asta?

Mini Cooper SE Electric Racing – Un MINI proiect 100% românesc

Un Mini electric pentru motorsport? Pare simplu la prima vedere, dar nu e chiar așa. În cadrul unui proiect unic la nivel mondial, Mini Romania a modificat un Mini Cooper SE și l-a transformat în Mini Electric Racing, iar noi am fost la volan pentru Campionatul Național de Super Slalom.

Mercedes-Benz E 200 4MATIC

Mercedes-Benz E 200 4MATIC – Un caracter rafinat

Pentru fiecare facelift la un model premium de clasă mare așteptările sunt ridicate, pentru că toată lumea se așteaptă să vadă care va deveni standardul în industrie, mai ales atunci când vorbim despre Mercedes-Benz. Evident, este și cazul eroului din acest test, noul Mercedes-Benz Clasa E, pe care l-am testat în versiunea E 200 4MATIC.

Actualități