Hyundai i20 1.0 T-GDi Hybrid 7 DCT – Best buy în clasa mică?

Hyundai i20 1.0 T-GDi Hybrid 7 DCT
Un sistem de propulsie hibrid cu 100 CP, cutie automată cu 7 trepte și toate echipamentele posibile din clasa mică la doar 15.000 de euro? După ce scădem toate reducerile actuale, acesta este prețul pentru versiunea de top a noului Hyundai i20. Merită?

Nivelul la care a ajuns clasa mică la nivel de dotări este impresionant în ziua de astăzi. Doar uitați-vă la noul i20, care în versiunea testată nu are doar un motor hibrid potent și eficient cuplat la o cutie cu dublu ambreiaj, ci și echipamente precum instrumentar digital, un sistem multimedia foarte bun, senzori și cameră de parcare, faruri cu LED, un pachet de sisteme de siguranță complet și alte echipamente specifice mai repede claselor superioare.

Pentru ca imaginea să fie completă, prețul este unul extrem de competitiv pentru că în această versiune de top, i20 costă doar 15.000 de euro, ce-i drept după ce scădem toate reducerile oficiale și bonificațiile din programul Rabla. Este clar că pentru acești bani primești “foarte multă” mașină.

Micul motor turbo cu trei cilindri are 1,0 litru și dezvoltă 100 CP, ceea ce îl face destul de vivace pentru traficul urban. El este cuplat la o transmisie cu dublu ambreiaj și 7 trepte care crește mult nivelul de confort însă, așa cum am menționat și în video, transmisia schimbă treptele la turații foarte joase, ceea ce face ca în majoritatea timpului funcționarea propulsorului să fie una ușor subturată, unde răspunsul este lent la apăsarea accelerației. De aceea, este necesară trecerea în modul Sport dacă vrei un comportament mai agil și un răspuns prompt din partea motorului. Micul motor electric care ajută motorul termic are rolul de a crește eficiența și facilitează valori de consum mai mici, susținând consumatorii electrici și sistemul start&stop.

Video review Hyundai i20 Hybrid

Din punct de vedere al confortului, i20 punctează bine, cu vibrații reduse la trecerea peste denivelări și o cursă elastică a amortizării, cu o direcție precisă, mult mai incisivă și comunicativă decât la vechea generație. La interior, calitatea a crescut mult, mai ales la versiunile superioare de echipare, unde găsim materiale plăcute la atingere în partea superioară a consolei.

Noua generație a lui Hyundai i20 a trecut printr-un progres major față de generația anterioară și este în acest moment una dintre opțiunile care trebuie explorate în clasa mică, mai ales că are un preț extrem de competitiv pentru ceea ce oferă și a progresat enorm la capitolul multimedia/conectivitate, având chiar și Apple CarPlay wireless, protocol pe care îl vedem la puțini constructori în acest moment.

Fișă tehnică – Hyundai i20 1.0 T-GDi 100 CP Hybrid 48V 7 DCT

Motor – turbo, benzină, L3, 998 cmc, 100 CP@4500-6000 rpm, 175 Nm@1500-4000 rpm / Transmisie – cutie automată cu dublu ambreiaj și 7 trepte, tracțiune față / Performanțe – 185 km/h v. max, 0-100 km/h în 11,4 secunde / Portbagaj – 352 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4040/1775/1450, ampatament (mm) – 2580 / Consum mediu declarat – 5,1 l/100 km / Preț de bază (euro cu TVA) – 15.006 (cu reduceri și program Remat)

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.