DS3 Crossback E-Tense – Lux sub tensiune

DS3 Crossback E-Tense
După ce anterior am condus DS3 Crossback în versiunea cu motor termic de 155 CP, la final de an 2020 am testat și versiunea electrică pentru a vedea dacă originala față a luxului face pereche bună cu un sistem de propulsie full-electric.

Dacă impactul vizual este unul puternic când vine vorba despre DS3, în cazul versiunii E-Tense lucrurile capătă o latură inedită pentru că mașinile electrice câștigă tot mai mulți simpatizanți și tot mai multă lume se informează despre ce poate face fiecare model nou apărut. Despre ceea ce găsim sub formele sofisticate ale caroseriei lui DS3 știm deja destule informații pentru că sistemul de propulsie este similar cu cel regăsit la alte modele ale Grupului PSA.

Astfel, motorul electric are o putere de 136 CP, acumulatorii litiu-ion oferă o capacitate de 50 kWh, iar asta înseamnă că autonomia pentru un plin de baterie poate ajunge la 320 km în ciclul de testare WLTP. În realitate, mai ales în condiții de temperaturi scăzute, autonomia variază între 220 și 280 km, în funcție de modul de exploatare. Chiar și așa, pentru traficul urban acestea sunt cifre absolut suficiente în condițiile unui rulaj mediu de 50 km/zi, ceea ce face ca o încărcarea completă să fie necesară aproape după o săptămână.

DS3 Crossback E-Tense

Chiar dacă puterea de încărcare de la o priză AC de 220V, cu transformatorul standard de 8A, este de doar 1,8 kW, încărcarea pe timpul unei nopți este mai mare decât energia necesară pentru cei 50 km/zi menționați mai sus. Evident, asta dacă ai curte sau garaj și acces la o priză.

În ceea ce privește dinamica, lucrurile sunt pozitive. Deși cei 136 CP nu par mulți, caracteristicile sistemului de propulsie electric fac din această mașină una rapidă. În oraș, orice repriză este extrem de rapidă, ceea ce permite o agilitate foarte bună indiferent de situație. Chiar și accelerațiile prelungite sunt rapide, fiind necesare doar 9,0 secunde pentru a atinge 100 km/h cu start de pe loc. În trafic extraurban, ca la orice mașină electrică, consumul este ridicat la viteze de autostradă, de exemplu, însă această mașină este clar destinată unei utilizări preponderent urbane.

Deși cu o masă mai ridicată dacă îl comparăm direct cu versiunea cu motor termic (E-Tense are 1525 kg), micul crossover electric oferă un nivel bun de confort, cu o amortizare elastică. În viraje este evident că există un ruliu sesizabil, însă fără impact negativ asupra ținutei de drum, centrul de greutate fiind jos, grație poziționării bateriilor în podea, între cele două punți.

DS3 Crossback E-Tense

DS3 Crossback E-Tense este extrem de plăcut de condus, mai ales în oraș, unde reacționează instant la comenzi, iar ambianța de la interior plină de originalitate aduce o stare de bine. În plus, pachetul de dotări este unul foarte bogat, iar tehnologia este bine pusă la punct, indiferent că vorbim despre sistemele de asistență, cele multimedia sau despre conectivitate. Doar prețul rămâne un prag important pe care fiecare trebuie să decidă dacă îl trece pentru că DS3 Crossback E-Tense are un preț de pornire pentru versiunea So Chic, prima din gamă, de 38.800 de euro cu TVA, de unde evident că se scade bonificația din programul Rabla Plus.

Fișă tehnică DS3 Crossback E-Tense

Motor – electric, 136 CP, 260 Nm / Transmisie – cutie automată cu o singură treaptă, tracțiune față / Performanțe – 150 km/h v. max, 0-100 km/h în 9,0 secunde / Portbagaj – 350 litri / Capacitate acumulatori litiu-ion – 50 kWh / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4118/1791/1534, ampatament – 2558 / Preț de bază (euro cu TVA) – 38.800

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.