DS3 Crossback E-Tense – Lux sub tensiune

DS3 Crossback E-Tense
După ce anterior am condus DS3 Crossback în versiunea cu motor termic de 155 CP, la final de an 2020 am testat și versiunea electrică pentru a vedea dacă originala față a luxului face pereche bună cu un sistem de propulsie full-electric.

Dacă impactul vizual este unul puternic când vine vorba despre DS3, în cazul versiunii E-Tense lucrurile capătă o latură inedită pentru că mașinile electrice câștigă tot mai mulți simpatizanți și tot mai multă lume se informează despre ce poate face fiecare model nou apărut. Despre ceea ce găsim sub formele sofisticate ale caroseriei lui DS3 știm deja destule informații pentru că sistemul de propulsie este similar cu cel regăsit la alte modele ale Grupului PSA.

Astfel, motorul electric are o putere de 136 CP, acumulatorii litiu-ion oferă o capacitate de 50 kWh, iar asta înseamnă că autonomia pentru un plin de baterie poate ajunge la 320 km în ciclul de testare WLTP. În realitate, mai ales în condiții de temperaturi scăzute, autonomia variază între 220 și 280 km, în funcție de modul de exploatare. Chiar și așa, pentru traficul urban acestea sunt cifre absolut suficiente în condițiile unui rulaj mediu de 50 km/zi, ceea ce face ca o încărcarea completă să fie necesară aproape după o săptămână.

DS3 Crossback E-Tense

Chiar dacă puterea de încărcare de la o priză AC de 220V, cu transformatorul standard de 8A, este de doar 1,8 kW, încărcarea pe timpul unei nopți este mai mare decât energia necesară pentru cei 50 km/zi menționați mai sus. Evident, asta dacă ai curte sau garaj și acces la o priză.

În ceea ce privește dinamica, lucrurile sunt pozitive. Deși cei 136 CP nu par mulți, caracteristicile sistemului de propulsie electric fac din această mașină una rapidă. În oraș, orice repriză este extrem de rapidă, ceea ce permite o agilitate foarte bună indiferent de situație. Chiar și accelerațiile prelungite sunt rapide, fiind necesare doar 9,0 secunde pentru a atinge 100 km/h cu start de pe loc. În trafic extraurban, ca la orice mașină electrică, consumul este ridicat la viteze de autostradă, de exemplu, însă această mașină este clar destinată unei utilizări preponderent urbane.

Deși cu o masă mai ridicată dacă îl comparăm direct cu versiunea cu motor termic (E-Tense are 1525 kg), micul crossover electric oferă un nivel bun de confort, cu o amortizare elastică. În viraje este evident că există un ruliu sesizabil, însă fără impact negativ asupra ținutei de drum, centrul de greutate fiind jos, grație poziționării bateriilor în podea, între cele două punți.

DS3 Crossback E-Tense

DS3 Crossback E-Tense este extrem de plăcut de condus, mai ales în oraș, unde reacționează instant la comenzi, iar ambianța de la interior plină de originalitate aduce o stare de bine. În plus, pachetul de dotări este unul foarte bogat, iar tehnologia este bine pusă la punct, indiferent că vorbim despre sistemele de asistență, cele multimedia sau despre conectivitate. Doar prețul rămâne un prag important pe care fiecare trebuie să decidă dacă îl trece pentru că DS3 Crossback E-Tense are un preț de pornire pentru versiunea So Chic, prima din gamă, de 38.800 de euro cu TVA, de unde evident că se scade bonificația din programul Rabla Plus.

Fișă tehnică DS3 Crossback E-Tense

Motor – electric, 136 CP, 260 Nm / Transmisie – cutie automată cu o singură treaptă, tracțiune față / Performanțe – 150 km/h v. max, 0-100 km/h în 9,0 secunde / Portbagaj – 350 litri / Capacitate acumulatori litiu-ion – 50 kWh / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4118/1791/1534, ampatament – 2558 / Preț de bază (euro cu TVA) – 38.800

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
Opel Mokka-e

Test Drive Opel Mokka-e

Astăzi vă dăm întâlnire cu Opel Mokka atât online cât și în print, în paginile Weekend Adevărul. Pe hârtie puteți citi impresiile despre versiunea GS Line cu propulsor 1.2 Turbo, iar aici vrem să vorbim despre versiunea electrică Opel Mokka-e.

Citește articol »

Primul test în România cu Dacia Spring

Am plecat cu așteptări moderate la testul cu Dacia Spring și am descoperit o mașină care a depășit ceea ce credeam că voi găsi, chiar dacă modelul testat este unul de preserie, care va primi îmbunătățiri pentru versiunea de client. Primul test cu modelul electric de la Dacia clarifică multe răspunsuri la întrebări pe care, pe bună dreptate, lumea le-a ridicat.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.