DS3 Crossback E-Tense – Lux sub tensiune

DS3 Crossback E-Tense
După ce anterior am condus DS3 Crossback în versiunea cu motor termic de 155 CP, la final de an 2020 am testat și versiunea electrică pentru a vedea dacă originala față a luxului face pereche bună cu un sistem de propulsie full-electric.

Dacă impactul vizual este unul puternic când vine vorba despre DS3, în cazul versiunii E-Tense lucrurile capătă o latură inedită pentru că mașinile electrice câștigă tot mai mulți simpatizanți și tot mai multă lume se informează despre ce poate face fiecare model nou apărut. Despre ceea ce găsim sub formele sofisticate ale caroseriei lui DS3 știm deja destule informații pentru că sistemul de propulsie este similar cu cel regăsit la alte modele ale Grupului PSA.

Astfel, motorul electric are o putere de 136 CP, acumulatorii litiu-ion oferă o capacitate de 50 kWh, iar asta înseamnă că autonomia pentru un plin de baterie poate ajunge la 320 km în ciclul de testare WLTP. În realitate, mai ales în condiții de temperaturi scăzute, autonomia variază între 220 și 280 km, în funcție de modul de exploatare. Chiar și așa, pentru traficul urban acestea sunt cifre absolut suficiente în condițiile unui rulaj mediu de 50 km/zi, ceea ce face ca o încărcarea completă să fie necesară aproape după o săptămână.

DS3 Crossback E-Tense

Chiar dacă puterea de încărcare de la o priză AC de 220V, cu transformatorul standard de 8A, este de doar 1,8 kW, încărcarea pe timpul unei nopți este mai mare decât energia necesară pentru cei 50 km/zi menționați mai sus. Evident, asta dacă ai curte sau garaj și acces la o priză.

În ceea ce privește dinamica, lucrurile sunt pozitive. Deși cei 136 CP nu par mulți, caracteristicile sistemului de propulsie electric fac din această mașină una rapidă. În oraș, orice repriză este extrem de rapidă, ceea ce permite o agilitate foarte bună indiferent de situație. Chiar și accelerațiile prelungite sunt rapide, fiind necesare doar 9,0 secunde pentru a atinge 100 km/h cu start de pe loc. În trafic extraurban, ca la orice mașină electrică, consumul este ridicat la viteze de autostradă, de exemplu, însă această mașină este clar destinată unei utilizări preponderent urbane.

Deși cu o masă mai ridicată dacă îl comparăm direct cu versiunea cu motor termic (E-Tense are 1525 kg), micul crossover electric oferă un nivel bun de confort, cu o amortizare elastică. În viraje este evident că există un ruliu sesizabil, însă fără impact negativ asupra ținutei de drum, centrul de greutate fiind jos, grație poziționării bateriilor în podea, între cele două punți.

DS3 Crossback E-Tense

DS3 Crossback E-Tense este extrem de plăcut de condus, mai ales în oraș, unde reacționează instant la comenzi, iar ambianța de la interior plină de originalitate aduce o stare de bine. În plus, pachetul de dotări este unul foarte bogat, iar tehnologia este bine pusă la punct, indiferent că vorbim despre sistemele de asistență, cele multimedia sau despre conectivitate. Doar prețul rămâne un prag important pe care fiecare trebuie să decidă dacă îl trece pentru că DS3 Crossback E-Tense are un preț de pornire pentru versiunea So Chic, prima din gamă, de 38.800 de euro cu TVA, de unde evident că se scade bonificația din programul Rabla Plus.

Fișă tehnică DS3 Crossback E-Tense

Motor – electric, 136 CP, 260 Nm / Transmisie – cutie automată cu o singură treaptă, tracțiune față / Performanțe – 150 km/h v. max, 0-100 km/h în 9,0 secunde / Portbagaj – 350 litri / Capacitate acumulatori litiu-ion – 50 kWh / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4118/1791/1534, ampatament – 2558 / Preț de bază (euro cu TVA) – 38.800

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor
BMW M340d xDrive

BMW M340d xDrive Mild-Hybrid – Ultimul mohican, varianta diesel

Motorul diesel a progresat atât de mult în ultimii ani încât a ajuns la apogeu și ne arată cât de special poate să fie – am testat BMW M340d xDrive, echipat cu un propulsor de 3,0 litri, cu două turbine, care dezvoltă 340 CP și 700 Nm. Este acesta cel mai bun diesel pe care l-am condus?

Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force

Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force – Infuzie de dinamism

Una dintre cele mai importate schimbări prin care a trecut Toyota C-HR în urma recentului facelift este noul sistem de propulsie hibrid de putere mai mare, care are la bază un motor termic de 2,0 litri. De ce schimbă acesta radical comportamentul mașinii, dar și de ce este atât de economic descoperim în testul următor.

Hyundai i20 1.0 T-GDi Hybrid 7 DCT

Hyundai i20 1.0 T-GDi Hybrid 7 DCT – Best buy în clasa mică?

Un sistem de propulsie hibrid cu 100 CP, cutie automată cu 7 trepte și toate echipamentele posibile din clasa mică la doar 15.000 de euro? După ce scădem toate reducerile actuale, acesta este prețul pentru versiunea de top a noului Hyundai i20. Merită?

Audi e-tron 55 Sportback

Audi e-tron 55 Sportback – Progresie consistentă

Acum aproape doi ani conduceam primul Audi electric de serie, SUV-ul e-tron. Acum, după câteva update-uri tehnologice, Audi a lansat versiunea Sportback, cu 408 CP,  a cărei autonomie electrică a ajuns la peste 450 km.

Renault Megane RS Line 1.3 TCe

Renault Megane RS Line 1.3 TCe – Un pui de RS

Renault Megane este una dintre cele mai importante mașini pentru piața din România, în ciuda faptului că segmentul compact pierde teren în fața SUV-urilor. Chiar și așa, am descoperit un nou propulsor 1.3 TCe excelent, dar și plusuri la multe capitole. Am testat Renault Megane 1.3 TCe RS Line cu facelift.

Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé – Polivalență cu accent pe sportivitate

Mercedes-AMG GLE Coupé nu este pentru toată lumea – asta e clar. Până la urmă vorbim despre unul dintre cele mai impozante SUV-uri pe care le poți cumpăra, plin de tehnologie, cu un motor exploziv și cu un preț pe măsură, care începe de la aproape 100.000 de euro. Ce poți cumpăra cu acești bani? Haideți să descoperim.

Ford Mondeo Hybrid

Ford Mondeo Hybrid – Examen de eficiență

La începutul anului 2019, Ford prezenta versiunea cu facelift pentru Mondeo, care cuprindea îmbunătățiri la majoritatea capitolelor și continua să ofere versiunea hibrid, despre care știam deja că este una extrem de eficientă. Am testat Ford Mondeo Hybrid în versiunea break pentru a vedea ce s-a schimbat.

Dacia Duster 1.0 TCe GPL

Dacia Duster 1.0 TCe GPL – Mai bun decât dieselul?

Faptul că Dacia oferă din fabrică un sistem de propulsie ce poate fi alimentat cu GPL naște un concurent direct pentru versiunile diesel. Este oare motorul TCe de 100 CP suficient pentru Duster? L-am testat să aflăm.

Volkswagen Caddy

Volkswagen Caddy – a 5-a generație face un salt tehnologic major

În mod normal, dacă am vorbi de un Caddy, lumea ar percepe mașina ca o utilitară sau ca una care mută persoane dintr-un loc în altul. Ei bine, cu noua generație, cele de mai sus rămân adevărate, dar Volkswagen Caddy se reinventează din punct de vedere tehnologic și este construit pe aceeași platformă cu Golf 8. Ce înseamnă asta?

Mini Cooper SE Electric Racing – Un MINI proiect 100% românesc

Un Mini electric pentru motorsport? Pare simplu la prima vedere, dar nu e chiar așa. În cadrul unui proiect unic la nivel mondial, Mini Romania a modificat un Mini Cooper SE și l-a transformat în Mini Electric Racing, iar noi am fost la volan pentru Campionatul Național de Super Slalom.

Mercedes-Benz E 200 4MATIC

Mercedes-Benz E 200 4MATIC – Un caracter rafinat

Pentru fiecare facelift la un model premium de clasă mare așteptările sunt ridicate, pentru că toată lumea se așteaptă să vadă care va deveni standardul în industrie, mai ales atunci când vorbim despre Mercedes-Benz. Evident, este și cazul eroului din acest test, noul Mercedes-Benz Clasa E, pe care l-am testat în versiunea E 200 4MATIC.

Actualități