DS3 Crossback E-Tense – Lux sub tensiune

DS3 Crossback E-Tense
După ce anterior am condus DS3 Crossback în versiunea cu motor termic de 155 CP, la final de an 2020 am testat și versiunea electrică pentru a vedea dacă originala față a luxului face pereche bună cu un sistem de propulsie full-electric.

Dacă impactul vizual este unul puternic când vine vorba despre DS3, în cazul versiunii E-Tense lucrurile capătă o latură inedită pentru că mașinile electrice câștigă tot mai mulți simpatizanți și tot mai multă lume se informează despre ce poate face fiecare model nou apărut. Despre ceea ce găsim sub formele sofisticate ale caroseriei lui DS3 știm deja destule informații pentru că sistemul de propulsie este similar cu cel regăsit la alte modele ale Grupului PSA.

Astfel, motorul electric are o putere de 136 CP, acumulatorii litiu-ion oferă o capacitate de 50 kWh, iar asta înseamnă că autonomia pentru un plin de baterie poate ajunge la 320 km în ciclul de testare WLTP. În realitate, mai ales în condiții de temperaturi scăzute, autonomia variază între 220 și 280 km, în funcție de modul de exploatare. Chiar și așa, pentru traficul urban acestea sunt cifre absolut suficiente în condițiile unui rulaj mediu de 50 km/zi, ceea ce face ca o încărcarea completă să fie necesară aproape după o săptămână.

DS3 Crossback E-Tense

Chiar dacă puterea de încărcare de la o priză AC de 220V, cu transformatorul standard de 8A, este de doar 1,8 kW, încărcarea pe timpul unei nopți este mai mare decât energia necesară pentru cei 50 km/zi menționați mai sus. Evident, asta dacă ai curte sau garaj și acces la o priză.

În ceea ce privește dinamica, lucrurile sunt pozitive. Deși cei 136 CP nu par mulți, caracteristicile sistemului de propulsie electric fac din această mașină una rapidă. În oraș, orice repriză este extrem de rapidă, ceea ce permite o agilitate foarte bună indiferent de situație. Chiar și accelerațiile prelungite sunt rapide, fiind necesare doar 9,0 secunde pentru a atinge 100 km/h cu start de pe loc. În trafic extraurban, ca la orice mașină electrică, consumul este ridicat la viteze de autostradă, de exemplu, însă această mașină este clar destinată unei utilizări preponderent urbane.

Deși cu o masă mai ridicată dacă îl comparăm direct cu versiunea cu motor termic (E-Tense are 1525 kg), micul crossover electric oferă un nivel bun de confort, cu o amortizare elastică. În viraje este evident că există un ruliu sesizabil, însă fără impact negativ asupra ținutei de drum, centrul de greutate fiind jos, grație poziționării bateriilor în podea, între cele două punți.

DS3 Crossback E-Tense

DS3 Crossback E-Tense este extrem de plăcut de condus, mai ales în oraș, unde reacționează instant la comenzi, iar ambianța de la interior plină de originalitate aduce o stare de bine. În plus, pachetul de dotări este unul foarte bogat, iar tehnologia este bine pusă la punct, indiferent că vorbim despre sistemele de asistență, cele multimedia sau despre conectivitate. Doar prețul rămâne un prag important pe care fiecare trebuie să decidă dacă îl trece pentru că DS3 Crossback E-Tense are un preț de pornire pentru versiunea So Chic, prima din gamă, de 38.800 de euro cu TVA, de unde evident că se scade bonificația din programul Rabla Plus.

Fișă tehnică DS3 Crossback E-Tense

Motor – electric, 136 CP, 260 Nm / Transmisie – cutie automată cu o singură treaptă, tracțiune față / Performanțe – 150 km/h v. max, 0-100 km/h în 9,0 secunde / Portbagaj – 350 litri / Capacitate acumulatori litiu-ion – 50 kWh / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4118/1791/1534, ampatament – 2558 / Preț de bază (euro cu TVA) – 38.800

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.

Radical Cup: George Cațan, învingător de la primul start

Dacă la MotoRC grila clasei regină arată mai bine decât anul trecut iar în Romanian Endurance Series asistăm la o creștere continuă a efectivelor de turisme, Radical Cup și-a început al treilea an cu tot atâtea mașini precum debuta conceptul, în 2021. În schimb, a punctat la capitolul competitivitate, cu manșe strânse la categoriile PRO 1500 și SR1 Cup.

Citește articol »

MotoRC: Ceasul al 12-lea, vremea primei victorii pentru Marian Pivniceru

Numărul 12 era considerat de mulți un viitor învingător în cursele MotoRC. Al șaptelea sezon al competiției a adus și confirmarea pentru Marian Pivniceru, cel mai recent nume care se adaugă pe lista câștigătorilor de la clasa regină. Înaintea sa, 33 de curse au fost împărțite de doar 7 piloți: Cătălin Cazacu, Bogdan Vrăjitoru, George Cațan, Martin Choy, Vlad Neaga, Ionuț Mistode și Milen Georgiev.

Citește articol »

Sim Racing: Sebastian Apostol și West Competition Racing primesc nominalizarea BMW Motorsport în cadrul SRO eSports 2023

Locul al cincilea la categoria Silver în campania de debut desfășurată în 2022 și o serie de alte performanțe notabile au determinat BMW Motorsport să numească un pilot român dintr-o echipă românească pentru campania din seria europeană de sprint GT World Challenge, disputată în mediul de simulare Assetto Corsa Competizione. Sebastian Apostol va concura împotriva celor mai buni sim raceri din lume la Monza, Paul Ricard, Spa-Francorchamps, Nurburgring și Barcelona.

Citește articol »

Presiunile din IMSA: Câștigătorul de la Daytona le-a depășit, iar constructorii de la GTD le-au aplicat cu succes pe ceafa organizatorilor

International Motorsports Association (IMSA) este organizația care guvernează, de peste o jumătate de veac, cel mai important campionat de anduranță cu mașini sport (prototipuri, dar și GT-uri) din America de Nord. Sub titulatura actuală, IMSA Weathertech Sportscar Championship, seria a trecut printr-o schimbare la față odată cu restructurarea categoriilor și apariția noului grup de prototipuri. Dar mai multe scandaluri recente te fac să-ți pui întrebarea: este acesta doar un castel de nisip spre care se apropie valul necruțător?

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.