DS3 Crossback E-Tense – Lux sub tensiune

DS3 Crossback E-Tense
După ce anterior am condus DS3 Crossback în versiunea cu motor termic de 155 CP, la final de an 2020 am testat și versiunea electrică pentru a vedea dacă originala față a luxului face pereche bună cu un sistem de propulsie full-electric.

Dacă impactul vizual este unul puternic când vine vorba despre DS3, în cazul versiunii E-Tense lucrurile capătă o latură inedită pentru că mașinile electrice câștigă tot mai mulți simpatizanți și tot mai multă lume se informează despre ce poate face fiecare model nou apărut. Despre ceea ce găsim sub formele sofisticate ale caroseriei lui DS3 știm deja destule informații pentru că sistemul de propulsie este similar cu cel regăsit la alte modele ale Grupului PSA.

Astfel, motorul electric are o putere de 136 CP, acumulatorii litiu-ion oferă o capacitate de 50 kWh, iar asta înseamnă că autonomia pentru un plin de baterie poate ajunge la 320 km în ciclul de testare WLTP. În realitate, mai ales în condiții de temperaturi scăzute, autonomia variază între 220 și 280 km, în funcție de modul de exploatare. Chiar și așa, pentru traficul urban acestea sunt cifre absolut suficiente în condițiile unui rulaj mediu de 50 km/zi, ceea ce face ca o încărcarea completă să fie necesară aproape după o săptămână.

DS3 Crossback E-Tense

Chiar dacă puterea de încărcare de la o priză AC de 220V, cu transformatorul standard de 8A, este de doar 1,8 kW, încărcarea pe timpul unei nopți este mai mare decât energia necesară pentru cei 50 km/zi menționați mai sus. Evident, asta dacă ai curte sau garaj și acces la o priză.

În ceea ce privește dinamica, lucrurile sunt pozitive. Deși cei 136 CP nu par mulți, caracteristicile sistemului de propulsie electric fac din această mașină una rapidă. În oraș, orice repriză este extrem de rapidă, ceea ce permite o agilitate foarte bună indiferent de situație. Chiar și accelerațiile prelungite sunt rapide, fiind necesare doar 9,0 secunde pentru a atinge 100 km/h cu start de pe loc. În trafic extraurban, ca la orice mașină electrică, consumul este ridicat la viteze de autostradă, de exemplu, însă această mașină este clar destinată unei utilizări preponderent urbane.

Deși cu o masă mai ridicată dacă îl comparăm direct cu versiunea cu motor termic (E-Tense are 1525 kg), micul crossover electric oferă un nivel bun de confort, cu o amortizare elastică. În viraje este evident că există un ruliu sesizabil, însă fără impact negativ asupra ținutei de drum, centrul de greutate fiind jos, grație poziționării bateriilor în podea, între cele două punți.

DS3 Crossback E-Tense

DS3 Crossback E-Tense este extrem de plăcut de condus, mai ales în oraș, unde reacționează instant la comenzi, iar ambianța de la interior plină de originalitate aduce o stare de bine. În plus, pachetul de dotări este unul foarte bogat, iar tehnologia este bine pusă la punct, indiferent că vorbim despre sistemele de asistență, cele multimedia sau despre conectivitate. Doar prețul rămâne un prag important pe care fiecare trebuie să decidă dacă îl trece pentru că DS3 Crossback E-Tense are un preț de pornire pentru versiunea So Chic, prima din gamă, de 38.800 de euro cu TVA, de unde evident că se scade bonificația din programul Rabla Plus.

Fișă tehnică DS3 Crossback E-Tense

Motor – electric, 136 CP, 260 Nm / Transmisie – cutie automată cu o singură treaptă, tracțiune față / Performanțe – 150 km/h v. max, 0-100 km/h în 9,0 secunde / Portbagaj – 350 litri / Capacitate acumulatori litiu-ion – 50 kWh / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4118/1791/1534, ampatament – 2558 / Preț de bază (euro cu TVA) – 38.800

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.