Dacia Duster 1.0 TCe GPL – Mai bun decât dieselul?

Dacia Duster 1.0 TCe GPL
Faptul că Dacia oferă din fabrică un sistem de propulsie ce poate fi alimentat cu GPL naște un concurent direct pentru versiunile diesel. Este oare motorul TCe de 100 CP suficient pentru Duster? L-am testat să aflăm.

Dacia Duster nu are nevoie de prea multe prezentări, pentru că deja și-a clădit un succes impresionant, iar noul model care se vinde din 2017 este deja confirmat de piață nu doar la nivel european, ci și global. Așa cum am văzut la noile Dacia Logan și Sandero, Dacia a început un pas important, acela de a renunța la motoarele diesel, însă acum oferă în gamă un motor pe benzină ce poate fi alimentat și cu GPL. Din fabrică. Este o soluție extrem de interesantă și merită cu siguranță exploatată.

Dar să trecem la fapte. În primul rând motorul de 100 CP are doar un litru și o configurație cu 3 cilindri. Să le luăm pe rând. Motoarele cu trei cilindri sunt uneori zgomotoase și nu sunt echilibrate optim, dar în cazul lui Duster acest lucru nu se aplică, micul motor având o funcționare ireproșabilă din punct de vedere al vibrațiilor și aproape că nu se simte în funcționare.

Dacia Duster 1.0 TCe GPL

Cei 100 CP nu par și cu siguranță nu sunt mulți, însă din punct de vedere dinamic motorul este unul corect, fiind bine raportat la masa mașinii. Chiar dacă am auzit multe reproșuri că Duster ar fi submotorizat cu acest motor, pot spune că nu este cazul. Da, este nevoie de turații mai ridicate, de cele mai multe în palierul 2000-4000 rpm, însă acestea nu deranjează deloc la interior. Chiar și la viteze de autostradă, Duster cu GPL se descurcă onorabil. Singura problemă este cutia de viteze cu 5 trepte, care impune turații destul de ridicate în acest regim.

Este important de știut că atunci când rulează cu GPL, Duster este mai rapid, iar alt aspect important este acela că, pe lângă cei 50 de litri de benzină ai rezervorului, versiunea GPL mai are un rezervor de 33 de litri pentru GPL, poziționat în locul roții de rezervă. Astfel, autonomia totală este una impresionantă și chiar o depășește pe cea a unui diesel echivalent. Și știm cu toții că prețul pentru GPL este sensibil mai mic, ceea ce face din această versiune una interesantă din punct de vedere al costurilor de exploatare.

Video review Dacia Duster

Tot la capitolul costuri trebuie să vorbim despre preț, pentru că în versiunea BlueLine, Dacia Duster 1.0 TCe GPL, cu tracțiune față (singura versiune disponibilă), are un preț de achiziție de 15.750 de euro cu TVA, mai mic cu 1.250 de euro comparat cu dieselul dCI 115. Și atunci? Nu merită versiunea GPL?

Interacțiunea cu sistemul GPL este foarte simplă pentru cel de la volan. În partea stângă a volanului există un comutator care permite trecerea de la alimentarea cu benzină la cea cu GPL, care se face instant și tot acolo este indicatorul pentru rezervorul de GPL. Dacă motorul este cald, pornirea este pe GPL, iar dacă nu, primele zeci de secunde funcționarea este pe benzină, iar apoi se trece automat la GPL.

Pentru că dieselul începe ușor să dispară din oferta constructorilor auto, mai ales în segmentele mici, Dacia face o propunere interesantă și reușește să aducă un concurent real pentru diesel cu această unitate benzină + GPL. Dacia Duster 1.0 TCe GPL este o versiune pe care clar trebuie să o iei în calcul, dacă ai în vedere achiziția crossover-ului românesc.

Fișa tehnică – Dacia Duster 1.0 TCe GPL SL BlueLine

Motor – turbo, benzină, L3, 999 cmc, 100 [email protected] rpm, 170 [email protected] rpm / Transmisie – cutie manuală cu 5 trepte, tracțiune față / Performanțe – 172 km/h v. max, 0-100 km/h în 13,8 secunde / Portbagaj – 478-1623 litri / Rezervor – 50 litri / 33 GPL / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4341/1804/1687, ampatament – 2673 / Consum mediu declarat – 5,4 / 6,7 GPL l/100 km / Preț de bază – 15.750 euro cu TVA

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
Opel Mokka-e

Test Drive Opel Mokka-e

Astăzi vă dăm întâlnire cu Opel Mokka atât online cât și în print, în paginile Weekend Adevărul. Pe hârtie puteți citi impresiile despre versiunea GS Line cu propulsor 1.2 Turbo, iar aici vrem să vorbim despre versiunea electrică Opel Mokka-e.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.