Dacia Duster 1.0 TCe GPL – Mai bun decât dieselul?

Dacia Duster 1.0 TCe GPL
Faptul că Dacia oferă din fabrică un sistem de propulsie ce poate fi alimentat cu GPL naște un concurent direct pentru versiunile diesel. Este oare motorul TCe de 100 CP suficient pentru Duster? L-am testat să aflăm.

Dacia Duster nu are nevoie de prea multe prezentări, pentru că deja și-a clădit un succes impresionant, iar noul model care se vinde din 2017 este deja confirmat de piață nu doar la nivel european, ci și global. Așa cum am văzut la noile Dacia Logan și Sandero, Dacia a început un pas important, acela de a renunța la motoarele diesel, însă acum oferă în gamă un motor pe benzină ce poate fi alimentat și cu GPL. Din fabrică. Este o soluție extrem de interesantă și merită cu siguranță exploatată.

Dar să trecem la fapte. În primul rând motorul de 100 CP are doar un litru și o configurație cu 3 cilindri. Să le luăm pe rând. Motoarele cu trei cilindri sunt uneori zgomotoase și nu sunt echilibrate optim, dar în cazul lui Duster acest lucru nu se aplică, micul motor având o funcționare ireproșabilă din punct de vedere al vibrațiilor și aproape că nu se simte în funcționare.

Dacia Duster 1.0 TCe GPL

Cei 100 CP nu par și cu siguranță nu sunt mulți, însă din punct de vedere dinamic motorul este unul corect, fiind bine raportat la masa mașinii. Chiar dacă am auzit multe reproșuri că Duster ar fi submotorizat cu acest motor, pot spune că nu este cazul. Da, este nevoie de turații mai ridicate, de cele mai multe în palierul 2000-4000 rpm, însă acestea nu deranjează deloc la interior. Chiar și la viteze de autostradă, Duster cu GPL se descurcă onorabil. Singura problemă este cutia de viteze cu 5 trepte, care impune turații destul de ridicate în acest regim.

Este important de știut că atunci când rulează cu GPL, Duster este mai rapid, iar alt aspect important este acela că, pe lângă cei 50 de litri de benzină ai rezervorului, versiunea GPL mai are un rezervor de 33 de litri pentru GPL, poziționat în locul roții de rezervă. Astfel, autonomia totală este una impresionantă și chiar o depășește pe cea a unui diesel echivalent. Și știm cu toții că prețul pentru GPL este sensibil mai mic, ceea ce face din această versiune una interesantă din punct de vedere al costurilor de exploatare.

Video review Dacia Duster

Tot la capitolul costuri trebuie să vorbim despre preț, pentru că în versiunea BlueLine, Dacia Duster 1.0 TCe GPL, cu tracțiune față (singura versiune disponibilă), are un preț de achiziție de 15.750 de euro cu TVA, mai mic cu 1.250 de euro comparat cu dieselul dCI 115. Și atunci? Nu merită versiunea GPL?

Interacțiunea cu sistemul GPL este foarte simplă pentru cel de la volan. În partea stângă a volanului există un comutator care permite trecerea de la alimentarea cu benzină la cea cu GPL, care se face instant și tot acolo este indicatorul pentru rezervorul de GPL. Dacă motorul este cald, pornirea este pe GPL, iar dacă nu, primele zeci de secunde funcționarea este pe benzină, iar apoi se trece automat la GPL.

Pentru că dieselul începe ușor să dispară din oferta constructorilor auto, mai ales în segmentele mici, Dacia face o propunere interesantă și reușește să aducă un concurent real pentru diesel cu această unitate benzină + GPL. Dacia Duster 1.0 TCe GPL este o versiune pe care clar trebuie să o iei în calcul, dacă ai în vedere achiziția crossover-ului românesc.

Fișa tehnică – Dacia Duster 1.0 TCe GPL SL BlueLine

Motor – turbo, benzină, L3, 999 cmc, 100 [email protected] rpm, 170 [email protected] rpm / Transmisie – cutie manuală cu 5 trepte, tracțiune față / Performanțe – 172 km/h v. max, 0-100 km/h în 13,8 secunde / Portbagaj – 478-1623 litri / Rezervor – 50 litri / 33 GPL / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4341/1804/1687, ampatament – 2673 / Consum mediu declarat – 5,4 / 6,7 GPL l/100 km / Preț de bază – 15.750 euro cu TVA

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor
Volkswagen Caddy

Volkswagen Caddy – a 5-a generație face un salt tehnologic major

În mod normal, dacă am vorbi de un Caddy, lumea ar percepe mașina ca o utilitară sau ca una care mută persoane dintr-un loc în altul. Ei bine, cu noua generație, cele de mai sus rămân adevărate, dar Volkswagen Caddy se reinventează din punct de vedere tehnologic și este construit pe aceeași platformă cu Golf 8. Ce înseamnă asta?

Mini Cooper SE Electric Racing – Un MINI proiect 100% românesc

Un Mini electric pentru motorsport? Pare simplu la prima vedere, dar nu e chiar așa. În cadrul unui proiect unic la nivel mondial, Mini Romania a modificat un Mini Cooper SE și l-a transformat în Mini Electric Racing, iar noi am fost la volan pentru Campionatul Național de Super Slalom.

Mercedes-Benz E 200 4MATIC

Mercedes-Benz E 200 4MATIC – Un caracter rafinat

Pentru fiecare facelift la un model premium de clasă mare așteptările sunt ridicate, pentru că toată lumea se așteaptă să vadă care va deveni standardul în industrie, mai ales atunci când vorbim despre Mercedes-Benz. Evident, este și cazul eroului din acest test, noul Mercedes-Benz Clasa E, pe care l-am testat în versiunea E 200 4MATIC.

Renault Clio E-TECH

Renault Clio E-TECH – Plin de energie

Ca parte a ofensivei Renault pentru hibridizarea gamei de modele, deja v-am vorbit pe larg despre noul Renault Captur PHEV, iar acum intră sub lupa analitică Renault Clio E-TECH, un full-hibrid capabil să ruleze electric până la 80% din timpul petrecut în traficul urban.

Honda Jazz 1.5 e_HEV

Honda Jazz 1.5 e:HEV – Smart city-car

Cu noua generație, Honda Jazz a trecut printr-o schimbare masivă la toate capitolele și este disponibilă cu doar un singur sistem de propulsie, unul de tip full-hybrid, dar extrem de interesant prin funcționarea sa. Iată de ce credem că noul Jazz este unul dintre cele mai atractive mașini de oraș.

Renault Captur E-Tech Plug-In Hybrid

Renault Captur E-Tech Plug-In Hybrid – La puterea curentului

Trendul de electrificare nu mai este deloc o noutate, indiferent că vorbim despre mașini electrice, hibrid sau, așa cum este cazul acestui test, plug-in hybrid. Renault se află în avangarda acestui curent și ne demonstrează prin Captur E-Tech PHEV că tehnologia este pregătită pentru a fi implementată și pe modele de clasă mică, la prețuri competitive. Test cu Renault Captur E-Tech PHEV.

Mercedes-Benz GLA 200d 4MATIC

Mercedes-Benz GLA 200d 4MATIC – Aliniere de imagine

Vechea generație Mercedes-Benz GLA era de cele mai multe ori privită ca un hatchback, pentru că avea silueta și garda la sol atipică pentru un SUV, segment în care era încadrat. Cu noua generație, GLA a trecut la un design mai curat, în ton cu imaginea de marcă pe care o regăsim în toate segmentele Mercedes-Benz și a adoptat o gardă la sol mai mare și o statură mai înaltă. Test cu versiunea 200d.

BMW 320d xDrive Touring

BMW 320d xDrive Touring – Familist convins

Ce poate fi mai bun decât un BMW Seria 3 când vrei să îmbini atributele segmentului premium cu sportivitatea și spiritul familist? Ei bine, un BMW Seria 3 Touring. După acest test am rămas cu o întrebare la care nu am găsit răspuns – oare de ce românii evită atât de mult versiunile break? Test cu BMW 320d xDrive Touring.

Audi S3 Sportback

Audi S3 Sportback și Audi S3 Sedan sunt gata de lansare

La 20 de ani după lansarea primului S3, Audi prezintă S3 Sportback și S3 Sedan pentru actuala generație a compactei sale. Cu un motor 2.0 TFSI de 310 CP, ambele modele se înscriu printre cele mai sportive versiuni din segment.

Skoda Octavia 2.0 TDI DSG

Skoda Octavia 2.0 TDI DSG – Familist de carieră

Cu o reputație de adevărat bestseller pe piața din România, Skoda Octavia a ajuns la cea de-a patra generație cu o rețetă de succes care nu doar că s-a păstrat, ci a fost și îmbunătățită. Pentru primul test din România am ales versiunea de motorizare 2.0 TDI de 150 CP, cuplată la transmisia DSG cu dublu ambreiaj și 7 trepte.

Actualități

Ofertă Dacia de Black Friday

Cum nu te poți decide într-o zi dacă să îți cumperi mașină sau nu, cei de la Dacia au transformat Black Friday într-un weekend de oferte speciale.