Test Drive Mercedes-Benz X 350d 4Matic

Mercedes-Benz X350 d
Păi când să testezi un pickup dacă nu la granița dintre un cod galben și unul portocaliu de viscol și ninsori abundente. La greu cu Mercedes-Benz X 350d 4Matic.

Din gașca producătorilor premium, Mercedes-Benz este primul care a ridicat mănușa unei astfel de provocări. Cei drept, cu suportul celor de la Nissan. Pentru a nu risca prea multe sprâncene ridicate, Mercedes i-a oferit lui X Class buletin pe care scrie vehicul comercial. Astăzi vorbim despre Mercedes-Benz X 350d.

Prin urmare, când vorbim despre un model care împarte showroom-ul cu Sprinter, Vito sau Citan, parcă nu ești atât de exigent ca în cazul unui S Class.

Totuși, așteptări premium de la un astfel de model sunt, așteptări care vin de la steaua masivă din grila față, de la sloganul de pe rețelele de socializare – #thebestornothing.

Până acum, X Class putea fi înnobilat cu un patru cilindri în linie de 2.3 litri, de origine Renault, care în versiunea de top oferea 190 CP și 450 Nm. Suficient… și parcă nu, mai ales când există pe piață un VW Amarok cu propulsor diesel V6 de 3 litri.

Da, curajul de a ataca acel cod incert, să fi fost galben… să fi fost portocaliu de ninsori abundente și viscol a fost catalizat de ceea ce scria pe mașina de test – Mercedes-Benz X 350d.

Mercedes-Benz a introdus în gama X Class un propulsor V6 de 3 litri care dezvoltă 258 CP și 550 Nm. Nu vorbim doar despre un nou propulsor, mașina fiind echipată și cu sistemul de tracțiune integrală permanentă 4Matic. Vorbim astfel de mariajul dintre un șasiu extrem de competent furnizat de Nissan și o unitate de propulsie Mercedes-Benz.

În primul rând sub capotă avem un propulsor mult mai rafinat, atât fonetic cât și la capitolul vibrații, ultimele au dispărut. Chiar și în versiunea de 190 CP, despre X Class nu pot spune că ar fi fost un model leneș, dar acum cele peste 2.300 kg ajung la 100 km/h în 7,9 secunde și pot atinge o viteză maximă de 205 km/h.

Un propulsor care completează atât de bine gradul de expectanță pe care un potențial client l-ar avea de la un model Mercedes-Benz. Cutia automată cu 7 trepte lucrează bine, nu prea ave ce să-i reproșăm, ținând cont de caracterul mașinii. Șoferul este chiar alintat cu opțiunea de a schimba treptele manual prin intermediul unor padele amplasate pe volan.

Schimbarea manuală a treptelor conduce la menținerea treptei selectate pentru o perioadă de timp, chiar dacă se ajunge în limitare. Mercedes a echipat mașina chiar cu un selector pentru alegerea modului de rulare – Eco, Comfort sau Sport. În modul Sport se înregistrează o ușoară întărire a direcției, propulsorul este ceva mai prompt în răspuns și parcă se câștigă și ceva turații la regimul maxim.

Sistemul 4Matic în modul Auto livrează 60% din cuplu spre puntea spate și 40% spre față, se poate selecta modul 4H și 4Low. Limitele lui X Class în offroad sunt date de cocktail-ul pneuri-masă-suprafață de rulare. Când te intersectezi cu suprafețe îmbibate bine de apă… noroi, clisă și înclinate… provocarea cea mai mare este să ții cuminte masa mașinii.

În rest, X Class poate depășii cu o lejeritate dezarmantă orice obstacol.
Sistemul 4Matic aduce un evident plus de stabilitate în condiții de aderență scăzuță și vânt puternic lateral.

  • Mercedes-Benz X350 d

Mercedes-Benz X 350d vine cu un tren de rulare suficient de confortabil pentru a califica mașina ca una de familie sau utilizare cotidiană. Consumul mediu este puternic influențat de stilul de conducere.  

Fișă tehnică – Mercedes-Benz X 350d 4Matic

Motor – turbo, V6, 2.986 cmc, 258 CP@3.400 rpm, 550 Nm@1.400-3.200 rpm. / Transmisie – cutie automată cu 7 trepte, tracțiune integrală permanentă / Performanț­e – 205 km/h v. max, 0-100 km/h în 7,9 secunde / Portbagaj – benă / Rezervor – nc / Dimensiuni – L/l/h (mm) 5.340/ 1.920/ 1.819, ampatament – 3.150/ Consum mediu declarat – 9 litri/ 100 km / Consum în test – 12,4 / Pre­ț de bază – 35.528 euro

Imortalizat de Mihai Dăscălescu
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.