Din gașca producătorilor premium, Mercedes-Benz este primul care a ridicat mănușa unei astfel de provocări. Cei drept, cu suportul celor de la Nissan. Pentru a nu risca prea multe sprâncene ridicate, Mercedes i-a oferit lui X Class buletin pe care scrie vehicul comercial. Astăzi vorbim despre Mercedes-Benz X 350d.
Prin urmare, când vorbim despre un model care împarte showroom-ul cu Sprinter, Vito sau Citan, parcă nu ești atât de exigent ca în cazul unui S Class.
Totuși, așteptări premium de la un astfel de model sunt, așteptări care vin de la steaua masivă din grila față, de la sloganul de pe rețelele de socializare – #thebestornothing.
Până acum, X Class putea fi înnobilat cu un patru cilindri în linie de 2.3 litri, de origine Renault, care în versiunea de top oferea 190 CP și 450 Nm. Suficient… și parcă nu, mai ales când există pe piață un VW Amarok cu propulsor diesel V6 de 3 litri.
Da, curajul de a ataca acel cod incert, să fi fost galben… să fi fost portocaliu de ninsori abundente și viscol a fost catalizat de ceea ce scria pe mașina de test – Mercedes-Benz X 350d.
Mercedes-Benz a introdus în gama X Class un propulsor V6 de 3 litri care dezvoltă 258 CP și 550 Nm. Nu vorbim doar despre un nou propulsor, mașina fiind echipată și cu sistemul de tracțiune integrală permanentă 4Matic. Vorbim astfel de mariajul dintre un șasiu extrem de competent furnizat de Nissan și o unitate de propulsie Mercedes-Benz.
În primul rând sub capotă avem un propulsor mult mai rafinat, atât fonetic cât și la capitolul vibrații, ultimele au dispărut. Chiar și în versiunea de 190 CP, despre X Class nu pot spune că ar fi fost un model leneș, dar acum cele peste 2.300 kg ajung la 100 km/h în 7,9 secunde și pot atinge o viteză maximă de 205 km/h.
Un propulsor care completează atât de bine gradul de expectanță pe care un potențial client l-ar avea de la un model Mercedes-Benz. Cutia automată cu 7 trepte lucrează bine, nu prea ave ce să-i reproșăm, ținând cont de caracterul mașinii. Șoferul este chiar alintat cu opțiunea de a schimba treptele manual prin intermediul unor padele amplasate pe volan.
Schimbarea manuală a treptelor conduce la menținerea treptei selectate pentru o perioadă de timp, chiar dacă se ajunge în limitare. Mercedes a echipat mașina chiar cu un selector pentru alegerea modului de rulare – Eco, Comfort sau Sport. În modul Sport se înregistrează o ușoară întărire a direcției, propulsorul este ceva mai prompt în răspuns și parcă se câștigă și ceva turații la regimul maxim.
Sistemul 4Matic în modul Auto livrează 60% din cuplu spre puntea spate și 40% spre față, se poate selecta modul 4H și 4Low. Limitele lui X Class în offroad sunt date de cocktail-ul pneuri-masă-suprafață de rulare. Când te intersectezi cu suprafețe îmbibate bine de apă… noroi, clisă și înclinate… provocarea cea mai mare este să ții cuminte masa mașinii.
În rest, X Class poate depășii cu o lejeritate dezarmantă orice obstacol.
Sistemul 4Matic aduce un evident plus de stabilitate în condiții de aderență scăzuță și vânt puternic lateral.
Mercedes-Benz X 350d vine cu un tren de rulare suficient de confortabil pentru a califica mașina ca una de familie sau utilizare cotidiană. Consumul mediu este puternic influențat de stilul de conducere.
Fișă tehnică – Mercedes-Benz X 350d 4Matic
Motor – turbo, V6, 2.986 cmc, 258 CP@3.400 rpm, 550 Nm@1.400-3.200 rpm. / Transmisie – cutie automată cu 7 trepte, tracțiune integrală permanentă / Performanțe – 205 km/h v. max, 0-100 km/h în 7,9 secunde / Portbagaj – benă / Rezervor – nc / Dimensiuni – L/l/h (mm) 5.340/ 1.920/ 1.819, ampatament – 3.150/ Consum mediu declarat – 9 litri/ 100 km / Consum în test – 12,4 / Preț de bază – 35.528 euro