BMW M340d xDrive Mild-Hybrid – Ultimul mohican, varianta diesel

BMW M340d xDrive
Motorul diesel a progresat atât de mult în ultimii ani încât a ajuns la apogeu și ne arată cât de special poate să fie – am testat BMW M340d xDrive, echipat cu un propulsor de 3,0 litri, cu două turbine, care dezvoltă 340 CP și 700 Nm. Este acesta cel mai bun diesel pe care l-am condus?

Ca să ofer un răspuns direct la întrebarea de mai sus aș spune direct că da, din mai multe motive. În primul rând, în ultimii 10 ani dieselul a evoluat enorm din punct de vedere tehnologic și a ajuns să depășească lejer pragul de 100 CP/l, iar în același timp să devină incredibil de economic, rafinat, silențios și lipsit de vibrații.

Apoi, în lista de motive trebuie să menționez echilibrul adus de sistemul mild-hibrid de care beneficiază propulsorul de pe mașina testată, despre care am vorbit pe larg în video-ul de mai jos. Nu în ultimul rând, deși au mai fost exemple de motoare diesel foarte puternice, cred că dieselul de 3,0 litri și 340 CP de la BMW propune un mix optim între cilindree, performanțe, consum și rafinament. Pur și simplu nu ai ce să-i reproșezi, chiar dacă ne aflăm în plină expansiune electrică în orice segment al industriei auto. Cum se mulează acest propulsor pe Seria 3 Touring?

Video review BMW M340d xDrive Mild-Hybrid

În primul rând trebuie menționat că nu vorbim despre orice Seria 3, ci una care a trecut prin mâinile inginerilor de la Divizia M, pentru că are un sistem de frânare special, la fel cum este și sistemul xDrive prevăzut cu un diferențial blocabil pentru puntea spate, în timp ce trenul de rulare este setat diferit de orice alt Seria 3 și are o gardă la sol mai mică cu 10 mm.

Toate acestea fac o pereche ideală cu propulsorul diesel, care, cu cei 340 CP ai săi, oferă o experiență spectaculoasă pentru o mașină de familie, pentru că versiunea Touring a Seriei 3 este ideal croită pentru acest scop.

Din punct de vedere dinamic, motorul este o adevărată bijuterie, cu un răspuns impresionant la apăsarea pedalei de accelerație, indiferent de turația de moment. Chiar și de la 1200 rpm, de exemplu, dieselul sprintează cu extrem de mult aplomb și am explicat în review-ul video de ce poate face asta.

Dar dacă asta nu este o surpriză prea mare, unitatea diesel surprinde prin valorile de consum greu de imaginat la o mașină cu asemenea performanțe. Să poți rula cu valori de sub 8,0 l/100 km în traficul urban este o realizare pentru orice mașină, ceea ce face ca această cifră să fie și mai impresionantă pentru o mașină capabilă să atingă 100 km/h cu start de pe loc în mai puțin de 5,0 secunde.

Cum rămâne cu latura practică? În versiunea M340d Touring, BMW Seria 3 are o setare a trenului de rulare ușor mai rigidă, dar nu atât cât să afecteze prea mult confortul, iar la interior găsim același nivel de spațiu generos și un portbagaj de 500 de litri cu un acces foarte facil, iar aici trebuie menționată posibilitate de a deschide luneta separat de hayon.

BMW M340d xDrive ne arată că motoarele diesel au ajuns foarte sus ca performanțe și este păcat că acestea vor dispărea ușor-ușor din peisajul industriei auto moderne, indiferent că ne place sau nu. Unitatea de 340 CP este impresionantă la toate capitolele și fac dintr-o mașină de familie una pregătită în orice moment să intre pe pista unui circuit sau să abordeze extrem de rapid și în siguranță un traseu montan.

Fișa tehnică – BMW M340d xDrive

Motor – biturbo, diesel, L6, 2993 cmc, 340 CP@4400 rpm, 700 Nm@1750/2250 rpm / Transmisie – automată cu 8 trepte, tracțiune integrală / Performanțe – 250 km/h v. max, 0-100 km/h în 4,8 secunde / Portbagaj – 500 litri / Rezervor – 59 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4713/1827/1440, ampatament – 2851 / Consum mediu declarat – 5,4 l/100 km / Preț de bază – 65.807 euro cu TVA

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.