BMW M340d xDrive Mild-Hybrid – Ultimul mohican, varianta diesel

BMW M340d xDrive
Motorul diesel a progresat atât de mult în ultimii ani încât a ajuns la apogeu și ne arată cât de special poate să fie – am testat BMW M340d xDrive, echipat cu un propulsor de 3,0 litri, cu două turbine, care dezvoltă 340 CP și 700 Nm. Este acesta cel mai bun diesel pe care l-am condus?

Ca să ofer un răspuns direct la întrebarea de mai sus aș spune direct că da, din mai multe motive. În primul rând, în ultimii 10 ani dieselul a evoluat enorm din punct de vedere tehnologic și a ajuns să depășească lejer pragul de 100 CP/l, iar în același timp să devină incredibil de economic, rafinat, silențios și lipsit de vibrații.

Apoi, în lista de motive trebuie să menționez echilibrul adus de sistemul mild-hibrid de care beneficiază propulsorul de pe mașina testată, despre care am vorbit pe larg în video-ul de mai jos. Nu în ultimul rând, deși au mai fost exemple de motoare diesel foarte puternice, cred că dieselul de 3,0 litri și 340 CP de la BMW propune un mix optim între cilindree, performanțe, consum și rafinament. Pur și simplu nu ai ce să-i reproșezi, chiar dacă ne aflăm în plină expansiune electrică în orice segment al industriei auto. Cum se mulează acest propulsor pe Seria 3 Touring?

Video review BMW M340d xDrive Mild-Hybrid

În primul rând trebuie menționat că nu vorbim despre orice Seria 3, ci una care a trecut prin mâinile inginerilor de la Divizia M, pentru că are un sistem de frânare special, la fel cum este și sistemul xDrive prevăzut cu un diferențial blocabil pentru puntea spate, în timp ce trenul de rulare este setat diferit de orice alt Seria 3 și are o gardă la sol mai mică cu 10 mm.

Toate acestea fac o pereche ideală cu propulsorul diesel, care, cu cei 340 CP ai săi, oferă o experiență spectaculoasă pentru o mașină de familie, pentru că versiunea Touring a Seriei 3 este ideal croită pentru acest scop.

Din punct de vedere dinamic, motorul este o adevărată bijuterie, cu un răspuns impresionant la apăsarea pedalei de accelerație, indiferent de turația de moment. Chiar și de la 1200 rpm, de exemplu, dieselul sprintează cu extrem de mult aplomb și am explicat în review-ul video de ce poate face asta.

Dar dacă asta nu este o surpriză prea mare, unitatea diesel surprinde prin valorile de consum greu de imaginat la o mașină cu asemenea performanțe. Să poți rula cu valori de sub 8,0 l/100 km în traficul urban este o realizare pentru orice mașină, ceea ce face ca această cifră să fie și mai impresionantă pentru o mașină capabilă să atingă 100 km/h cu start de pe loc în mai puțin de 5,0 secunde.

Cum rămâne cu latura practică? În versiunea M340d Touring, BMW Seria 3 are o setare a trenului de rulare ușor mai rigidă, dar nu atât cât să afecteze prea mult confortul, iar la interior găsim același nivel de spațiu generos și un portbagaj de 500 de litri cu un acces foarte facil, iar aici trebuie menționată posibilitate de a deschide luneta separat de hayon.

BMW M340d xDrive ne arată că motoarele diesel au ajuns foarte sus ca performanțe și este păcat că acestea vor dispărea ușor-ușor din peisajul industriei auto moderne, indiferent că ne place sau nu. Unitatea de 340 CP este impresionantă la toate capitolele și fac dintr-o mașină de familie una pregătită în orice moment să intre pe pista unui circuit sau să abordeze extrem de rapid și în siguranță un traseu montan.

Fișa tehnică – BMW M340d xDrive

Motor – biturbo, diesel, L6, 2993 cmc, 340 CP@4400 rpm, 700 Nm@1750/2250 rpm / Transmisie – automată cu 8 trepte, tracțiune integrală / Performanțe – 250 km/h v. max, 0-100 km/h în 4,8 secunde / Portbagaj – 500 litri / Rezervor – 59 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4713/1827/1440, ampatament – 2851 / Consum mediu declarat – 5,4 l/100 km / Preț de bază – 65.807 euro cu TVA

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.