După ce impresionase anul trecut la primul contact cu MotoRC prin victoriile la Stock 600, Vlad Neaga (VN Motorsport) a făcut în acest sezon pasul către motocicletele de 1000 cmc. O abordare matură la debut i-a adus victoria în fața lui George Cațan (ACSRU) și Cătălin Cazacu (Racing Academy), dovedind că vârsta de doar 20 de ani nu e nicidecum un dezavantaj, atunci când ai ani buni de supermoto la nivel înalt în spate.
Chiar dacă nimeni n-a plecat de la acea etapă cu impresia că succesul lui Neaga ar fi fost conjunctural, primul weekend din iulie reprezenta oportunitatea perfectă pentru ca timișoreanul să-și asume statutul de favorit al campionatului.
El a dictat ritmul în antrenamente, fiind cu nouă zecimi mai rapid față de orice adversar, însă calificările au rezervat o mare surpriză concurenților: o aversă subită a perturbat tocmai sesiunea crucială (Q2) de la Stock 1000. Astfel, finalul secvenței a fost compromis și grila s-a format pe baza primelor tururi lansate – unul sau două, în cel mai bun caz.
Neaga se lansa așadar de pe poziția a patra, având în fața sa o primă linie formată din Cazacu, Emil Drăghici (Tase Racing) și Cătălin Marin (Team BMR).
Esențial în economia campionatului era faptul că George Cațan lipsea de pe grila de 19 piloți, în urma divorțului cu cântec de echipa sa, iar conjunctura a făcut ca în turul al doilea să survină și abandonul tehnic al lui Cazacu, ce plecase bine din pole. Privat de lupta cu cei ce-l însoțiseră pe podium la prima etapă, Neaga n-a mai făcut o cursă de așteptare, ci a preluat conducerea.
Emil Drăghici a rămas să se dueleze cu campionul en-titre al categoriei Rookies 1000, Marian Pivniceru (Talladega Racing), autor al unui start fulminant de pe 12 până pe 4, cu mari riscuri asumate pe interiorul rapidului prim viraj al sensului antiorar de pe Motorpark România.
Un grup eterogen de patru piloți s-a desprins în față, cu Neaga, Pivniceru și Drăghici urmați de Adrian Rus (DAF Corse). Fost campion al Franței la categoria 250 cmc și inginer Michelin Motorsport de două decenii, Bertrand Roch a asigurat sprijinul tehnic pentru Rus și Pivniceru la această etapă.
Cei doi piloți susținuți de fabricantul francez din MotoGP au fost în bătălie pentru podium până în momentul în care au survenit probleme tehnice – frâna față, respectiv electronica. De aceste evenimente a profitat veteranul Ionuț Mistode pentru a urca pe podium, semnând o frumoasă recuperare după ce se lansase de pe poziția a zecea.
Drăghici a confirmat că se află într-o formă foarte bună în 2020, reușind un loc secund ce-l plasează pe aceeași poziție și în clasamentul general. Totuși, Vlad Neaga a semnat cel mai rapid tur al cursei chiar la ultima parcurgere a traseului, demonstrând că avea resurse să forțeze, dacă ar fi fost necesar.
Aceleași nouă zecimi pe tur față de concurență erau arătate de tabelă, ceea ce-i asigură pilotului un ascendent important pentru următoarele runde. Lună de miere sau începutul unei dominații?
Clasament piloți după 2/6 etape
1. | Vlad Neaga | Suzuki | 50p |
2. | Emil Drăghici | Yamaha | 33p |
3. | Bogdan Buleandră | BMW | 21p |
4. | George Cațan | BMW | 20p |
5. | Cătălin Cazacu | BMW | 20p |
Categoria Stock 600 a fost încă o dată marcată de recitalul lui Ionel Pascotă, în urma acestuia purtându-se un duel extrem de spectaculos între Florin Bîrlădeanu și Adrian Petrovici.
Noua clasă entry-level Stock 300 cu modele monomarcă BMW a avut aceeași configurație a podiumului ca și la prima etapă: Alin Grădinaru – Cristina Udrescu – Răzvan Teodorescu.
La Rookies 1000 continuă să progreseze Radu Balaș, cea de-a doua victorie consecutivă aducându-i deja timpi de 1:45 pe Motorpark, cu care se poate gândi serios la tranziția către Stock 1000 anul viitor.
El i-a învins cu ușurință pe bulgarii Plamen Bonev și Tenyo Stoev, într-o cursă ce a numărat 28 de concurenți. Și cealaltă categorie rezervată debutanților (Rookies 600) a fost foarte bine populată, în urma lui Georgian Radu, Florin Iliescu și Marius Roșu fiind alți 23 de piloți.
Patru săptămâni este intervalul ce ne separă de următoarea întâlnire cu MotoRC by Rompetrol, speranța tuturor fiind că această rundă ar putea fi prima cu spectatori. La cât de intense au fost aceste prime două meeting-uri ale sezonului, cu peste 100 de combatanți, ar fi păcat să le vedem doar la televizor.
Foto: Gabi Tomescu (APR Competition/Michelin Motorsport)