MotoRC by Rompetrol: Vlad Neaga bifează al doilea succes la Stock 1000

Vlad Neaga
Disputată în sens antiorar, în condiții caniculare, etapa a doua din MotoRC a revalidat toți cei cinci învingători ai rundei inaugurale, în frunte cu Vlad Neaga la categoria-regină, Stock 1000.

După ce impresionase anul trecut la primul contact cu MotoRC prin victoriile la Stock 600, Vlad Neaga (VN Motorsport) a făcut în acest sezon pasul către motocicletele de 1000 cmc. O abordare matură la debut i-a adus victoria în fața lui George Cațan (ACSRU) și Cătălin Cazacu (Racing Academy), dovedind că vârsta de doar 20 de ani nu e nicidecum un dezavantaj, atunci când ai ani buni de supermoto la nivel înalt în spate.

Chiar dacă nimeni n-a plecat de la acea etapă cu impresia că succesul lui Neaga ar fi fost conjunctural, primul weekend din iulie reprezenta oportunitatea perfectă pentru ca timișoreanul să-și asume statutul de favorit al campionatului.

El a dictat ritmul în antrenamente, fiind cu nouă zecimi mai rapid față de orice adversar, însă calificările au rezervat o mare surpriză concurenților: o aversă subită a perturbat tocmai sesiunea crucială (Q2) de la Stock 1000. Astfel, finalul secvenței a fost compromis și grila s-a format pe baza primelor tururi lansate – unul sau două, în cel mai bun caz.

Neaga se lansa așadar de pe poziția a patra, având în fața sa o primă linie formată din Cazacu, Emil Drăghici (Tase Racing) și Cătălin Marin (Team BMR).

Esențial în economia campionatului era faptul că George Cațan lipsea de pe grila de 19 piloți, în urma divorțului cu cântec de echipa sa, iar conjunctura a făcut ca în turul al doilea să survină și abandonul tehnic al lui Cazacu, ce plecase bine din pole. Privat de lupta cu cei ce-l însoțiseră pe podium la prima etapă, Neaga n-a mai făcut o cursă de așteptare, ci a preluat conducerea.

Emil Drăghici a rămas să se dueleze cu campionul en-titre al categoriei Rookies 1000, Marian Pivniceru (Talladega Racing), autor al unui start fulminant de pe 12 până pe 4, cu mari riscuri asumate pe interiorul rapidului prim viraj al sensului antiorar de pe Motorpark România. 

Un grup eterogen de patru piloți s-a desprins în față, cu Neaga, Pivniceru și Drăghici urmați de Adrian Rus (DAF Corse). Fost campion al Franței la categoria 250 cmc și inginer Michelin Motorsport de două decenii, Bertrand Roch a asigurat sprijinul tehnic pentru Rus și Pivniceru la această etapă.

Cei doi piloți susținuți de fabricantul francez din MotoGP au fost în bătălie pentru podium până în momentul în care au survenit probleme tehnice – frâna față, respectiv electronica. De aceste evenimente a profitat veteranul Ionuț Mistode pentru a urca pe podium, semnând o frumoasă recuperare după ce se lansase de pe poziția a zecea.

Drăghici a confirmat că se află într-o formă foarte bună în 2020, reușind un loc secund ce-l plasează pe aceeași poziție și în clasamentul general. Totuși, Vlad Neaga a semnat cel mai rapid tur al cursei chiar la ultima parcurgere a traseului, demonstrând că avea resurse să forțeze, dacă ar fi fost necesar.

Aceleași nouă zecimi pe tur față de concurență erau arătate de tabelă, ceea ce-i asigură pilotului un ascendent important pentru următoarele runde. Lună de miere sau începutul unei dominații?

Clasament piloți după 2/6 etape

1. Vlad Neaga Suzuki 50p
2. Emil Drăghici Yamaha 33p
3. Bogdan Buleandră BMW 21p
4. George Cațan BMW 20p
5. Cătălin Cazacu BMW 20p

Categoria Stock 600 a fost încă o dată marcată de recitalul lui Ionel Pascotă, în urma acestuia purtându-se un duel extrem de spectaculos între Florin Bîrlădeanu și Adrian Petrovici.

Noua clasă entry-level Stock 300 cu modele monomarcă BMW a avut aceeași configurație a podiumului ca și la prima etapă: Alin Grădinaru – Cristina Udrescu – Răzvan Teodorescu.

La Rookies 1000 continuă să progreseze Radu Balaș, cea de-a doua victorie consecutivă aducându-i deja timpi de 1:45 pe Motorpark, cu care se poate gândi serios la tranziția către Stock 1000 anul viitor.

El i-a învins cu ușurință pe bulgarii Plamen Bonev și Tenyo Stoev, într-o cursă ce a numărat 28 de concurenți. Și cealaltă categorie rezervată debutanților (Rookies 600) a fost foarte bine populată, în urma lui Georgian Radu, Florin Iliescu și Marius Roșu fiind alți 23 de piloți.

Patru săptămâni este intervalul ce ne separă de următoarea întâlnire cu MotoRC by Rompetrol, speranța tuturor fiind că această rundă ar putea fi prima cu spectatori. La cât de intense au fost aceste prime două meeting-uri ale sezonului, cu peste 100 de combatanți, ar fi păcat să le vedem doar la televizor.

Foto: Gabi Tomescu (APR Competition/Michelin Motorsport)

  • Vlad Neaga
Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.