Racing League Romania: Echipajul Adevărul Auto, vicecampion al sezonului al treilea

Toate cele trei echipaje aflate în bătălia pentru titlul RLR BMW GT Challenge au comis erori în cursa de patru ore ce a pus capăt sezonului al treilea, deschizând calea către un prim succes al unei perechi de la categoria Pro-Am. Walk Racing a revalidat titlul încă de la acordarea punctajului intermediar de la jumătatea întrecerii.

Cu un avantaj de 22, respectiv 32 de puncte în raport cu urmăritorii, Mihai Șuțeanu și Victor Taraș (Walk Racing) se prezentau la Suzuka în postura de mari favoriți pentru a continua seria de campionate câștigate în mediul de simulare Assetto Corsa Competizione. Pe parcursul primei ore, Șuțeanu nu a putut să-l distanțeze pe Victor Nicolae (100% Sport), însă acesta a comis o eroare în momentul primei realimentări, echipajul fiind descalificat pentru viteza excesivă pe linia boxelor. Cum și Sebastian Apostol (Adevărul Auto) era deja întârziat de o staționare de 45 de secunde pe fondul unei probleme cu pedala de frână, calea era deschisă pentru ca Șuțeanu să treacă primul linia de start-sosire după primele două ore, asigurându-și un avans insurmontabil în clasamentul general.

Cu titlul deja decis, atenția s-a mutat pe efortul susținut al lui Cristian Berindea (Textar eSports), trimis în echipajul ce se lupta pentru câștigarea campionatului la categoria Pro-Am. La cea mai bună prestație a sa din actualul sezon, dublul campion RLR a profitat de problemele echipajelor FC Rapid 1923 eSports pentru a intra într-o luptă pentru victorie în care nu doar că se dovedea cel mai rapid, ci avea și avantajul strategic de a fi optat pentru două opriri față de trei ale rivalilor de la Walk Racing. Duelul tactic s-a risipit în momentul în care Victor Taraș a încasat o penalizare stop&go de 30 de secunde, Bogdan Honțaru rămânând să gestioneze dificila misiune de a economisi carburant pentru a prelungi secvența de pilotaj la 90 de minute după efortul lui Berindea.

Honțaru se bucura de un avans de 25 de secunde în raport cu Dragoș Simion, pilotul Adevărul Auto făcând tot ce i-a stat în putință pentru a reduce deficitul la doar 10. Astfel am asistat la o victorie neașteptată: Honțaru s-a impus pentru prima oară în RLR, iar Berindea a pus capăt unei secete de 14 luni. Totodată, acesta a fost primul succes al clubului Alex Cascatău Digital Motorsport, înființat la începutul acestui an. Nu a fost suficient pentru a urca pe locul secund în ierarhia clubului, însă a certificat trofeul Pro-Am pentru Textar eSports în fața RavenSpeed și titlul licențiaților pentru Cascatău.

Nou reper românesc în seria Coach Dave 1000

Cea de-a doua etapă a seriei de anduranță Coach Dave 1000 a avut loc pe Autodromo Enzo e Dino Ferrari de la Imola. La finele celor 6 ore, echipajul WCR Academy format din Sebastian Apostol, Andrei Pașa și Cătălin Tufeanu (BMW M4 GT3) s-a clasat pe poziția a opta dintr-un total de 45. Pentru a treia cursă la rând, a fost corectată referința națională: în finala sezonului anterior fusese bifat un loc 18, iar în prima cursă din această campanie un loc 13. Victor Nicolae a fost implicat în prima etapă a Alpine eSports Series, unde a încheiat cele două curse de la Barcelona pe 10, respectiv 6, ceea ce-l plasează pe poziția a șaptea a clasamentului general înaintea următoarei întâlniri, ce va avea loc pe 12 mai pe circuitul francez de la Paul Ricard.

Clasamente finale

Clasament general

  1. Walk Racing (Șuțeanu/Taraș) 186
  2. Adevărul Auto (Apostol/Simion) 161
  3. 100% Sport (Nicolae/Miclea) 127
  4. Aqirys Racing (Berindea/Cascatău) 98
  5. Textar eSports (Belașcu/Honțaru) 77

Cluburi

  1. FC Rapid 1923 eSports (Nicolae/Apostol/Simion/Miclea) 288
  2. Walk Racing eSports (Șuțeanu/Taraș/Dranca/Itu) 188
  3. Alex Cascatău Digital Motorsport (Berindea/Cascatău/Honțaru/Belașcu) 175

PRO-AM

  1. Textar eSports (Honțaru/Belașcu) 194
  2. RavenSpeed Racing (Oprea/Pașa) 180
  3. Racelogic (Mihai/Feher) 133

AM

  1. VSG Racing (Grama/Dăscălescu) 213
  2. ROED Racing (Zaharia/Pahonțu) 119
  3. PG Motors (Enache/Pîrvu) 66

Licențiați

  1. Alex Cascatău 126p
  2. Radu Dumitrescu 85p
  3. Leo Borlovan 68p
Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.