Racing League Romania: Echilibru restabilit la vârf după două runde în Albion

După ce Mihai Șuțeanu s-a impus în ambele manșe de sprint de la Oulton Park, campionul en-titre a conlucrat eficient cu Bogdan Moldovan pentru a triumfa și în cursa de două ore de la Silverstone. Adversarii de la BMW Blog au păstrat mereu presiunea, însă Walk Racing a reușit să treacă la conducere în clasamentul general al echipajelor.

Avantajul creat de Victor Nicolae și Sebastian Apostol în debutul stagiunii a fost recuperat de Mihai Șuțeanu și Bogdan Moldovan în ultimele două etape ale RLR BMW GT Challenge. Atât cu BMW M2 CS Racing, cât și cu BMW M4 GT4, aceștia din urmă s-au dovedit mai rapizi decât rivalii direcți. Ne îndreptăm către a doua jumătate a sezonului cu un echilibru valoric la vârful clasamentelor: BMW Blog conduc la sprint, Walk Racing la anduranță și ambele sunt apropiate în ierarhia cumulată.

În prima manșă de 30 de minute de la Oulton, Victor Nicolae a reprezentat amenințarea pentru Walk Racing, care își asiguraseră cele mai bune poziții de plecare. Nicolae a trecut de Bogdan Moldovan pentru locul al doilea, apoi a pus presiune pe Șuțeanu, dar nu a găsit breșa până la sosire. Același scenariu s-a repetat și în cursa a doua, podiumul fiind tras la indigo. La apel, în zona alocării punctelor importante, a lipsit fostul lider al campionatului de sprint, Sebastian Apostol: sosind pe 5, respectiv 24 în curse, acesta a predat șefia către coechipierul Victor Nicolae.

A urmat întrecerea de anduranță de la Silverstone, unde Mihai Șuțeanu a semnat timpul de pole și a apărat interiorul la prima trecere prin virajul Copse, aspect ce avea să se dovedească hotărâtor. Sebastian Apostol și Alex Cascatău (Aqirys Racing) au rămas aproape de lider în primele tururi, însă uzura anvelopelor a început să conteze după jumătate de oră. Cascatău a pierdut contactul cu primii doi, în timp ce Apostol a putut recupera un deficit de două secunde, ajungând să poarte un duel direct cu Șuțeanu înaintea opririlor obligatorii la boxe.

Strategia de undercut nu a funcționat pentru BMW Blog, iar scenariul uzurii s-a repetat în ora a doua. În prima fază, Bogdan Moldovan s-a distanțat la 4 secunde de Victor Nicolae, apoi ecartul s-a redus pe final la doar o secundă. Cine triumfa era și lider în clasamentul general, iar cum componenții Walk Racing nu au fost surclasați la Silverstone, aceștia ajung pentru prima oară în sezon să ocupe prima poziție cu un total de 248,5 puncte.

Primul podium al sezonului pentru echipajul Adevărul Auto format din Dragoș Simion și Andrei Miclea i-a promovat pe aceștia până pe poziția a treia la general, dar mai importante sunt punctele aduse de aceștia în ierarhia cluburilor: Rapid eSports rămâne lider, cu 28,5 puncte avans. Mihai Șuțeanu și Dragoș Simion conduc în clasamentele rezervate juniorilor, respectiv licențiaților.

Peste 100 de piloți și-au anunțat deja participarea în acest sezon, iar înscrierile sunt deschise pe tot parcursul celor șase luni la adresa https://go.simrace.ro/

Noi participări internaționale de succes

Conceptul Flextreme, propus de VCO și Low Fuel Motorsport, a atras mare parte din comunitatea mondială din Assetto Corsa Competizione în perioada de iarnă, când organizatorul SRO eSports este inactiv. România a fost reprezentată de un pilot (Victor Nicolae, P32) și o echipă (West Competition Racing, P18) în prima divizie valorică la etapa de debut de la Austin (9 ore). Încurajatoare este prezența altor trei echipaje cu câte trei sim raceri români în divizia secundă a acestei serii: Alex Cascatău Digital Motorsport a luat sosirea în Texas pe poziția a șasea, Digital Racing Squad pe 16, iar Rapid eSports pe 22.

Sebastian Apostol se pregătește pentru finalele individuale din European Racing Series (7 decembrie) și World Pro Racing Sprint Series (9 decembrie), dar și pentru cursa de anduranță de 6 ore de la Nurburgring, ce încheie sezonul din ADAC Professional Trophy, în care împarte BMW-ul M4 GT3 cu Dragoș Simion și Andrei Miclea. Cel mai important eveniment al sfârșitului de an este Simgrid x VCO World Cup, o întrecere invitațională rezervată elitei din ACC, unde West Competition Racing a primit în premieră biletele. Acest eveniment este o cursă unică de 12 ore la Kyalami, cu un fond total de premiere de 10.000€.

Premii

Participarea în Racing League Romania este gratuită, iar fondul de premiere al noului sezon este deosebit de atractiv. Echipajul campion va fi recompensat de BMW România cu 1000 de Euro, ocupanții podiumului vor primi produse Aqirys, iar câștigătorii categoriilor PRO-AM și AM vor avea parte de cadouri din partea Logitech. De asemenea, o componentă importantă pentru organizatorii ligii este conexiunea dintre real și virtual, pe baza căreia sim racerii au avut ocazia de a concura pe circuit și de a participa la campionate naționale (time attack, vehicule electrice). În acest sens, primele acorduri confirmate pentru experiențe pe pistă la festivitatea de premiere a sezonului sunt cu echipele Cube Performance (noul proiect BMW 325i E90) și West Competition Racing (BMW 325i E36, campioana Romanian Endurance Series Touring 2022).

Clasamente

Seria de sprint

  1. Victor Nicolae (BMW Blog/Rapid eSports) 98p
  2. Sebastian Apostol (BMW Blog/Rapid eSports) 88p
  3. Bogdan Moldovan (Walk Racing eSports) 74,5p

Seria de anduranță

  1. Walk Racing (Șuțeanu/Moldovan) 101p
  2. BMW Blog (Apostol/Nicolae) 49p
  3. CarSpot (Tufeanu/Prepeliță) 48p

Echipaje

  1. Walk Racing (Șuțeanu/Moldovan) 248,5p
  2. BMW Blog (Apostol/Nicolae) 235p
  3. Adevărul Auto (Simion/Miclea) 81p
  4. Textar eSports (Honțaru/Manole) 79,5p
  5. CarSpot (Tufeanu/Prepeliță) 74,5p

Cluburi

  1. FC Rapid 1923 eSports 316p
  2. Walk Racing eSports 287,5p
  3. Alex Cascatău Digital Motorsport 120p

Juniori

  1. Mihai Șuțeanu (Walk Racing eSports) 202,5p
  2. Sebastian Apostol (BMW Blog/Rapid eSports) 180p
  3. Andrei Miclea (Adevărul Auto/Rapid eSports) 127p

Licențiați

  1. Dragoș Simion (Rapid eSports) 193p
  2. Alex Cascatău (ACDM) 129,5p
  3. Aldrin Opran (JHS) 60p

Calendar

  1. Sprint – Circuit of the Americas – 19 septembrie;
  2. Sprint – Indianapolis – 3 octombrie;
  3. Anduranță 2h – Watkins Glen – 17 octombrie;
  4. Sprint – Donington Park – 31 octombrie;
  5. Sprint – Oulton Park – 14 noiembrie;
  6. Anduranță 2h – Silverstone – 27 noiembrie;
  7. Sprint – Paul Ricard – 11 decembrie;
  8. Sprint – Spa-Francorchamps – 9 ianuarie;
  9. Anduranță 2h – Zolder – 23 ianuarie;
  10. Sprint – Barcelona – 5 februarie;
  11. Sprint – Mount Panorama – 12 februarie;
  12. Anduranță 2h – Hungaroring – 26 februarie;
  13. Anduranță 4h – Monza – 13 martie.

Parteneriatul cu BMW România continuă în 2022-23

Racing League Romania și BMW au venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu cinci sezoane regulate în decursul ultimilor doi ani și jumătate, precum și alte evenimente speciale alături de organizatorii Bucharest Gaming Week. Întrecerile sunt difuzate în direct pe contul de Youtube al BMW Romania. 2021 a adus tranziția către platforma Assetto Corsa Competizione, unde cea de-a patra campanie va începe în luna septembrie. Va fi un sezon mixt, de 13 etape, ce include etape de sprint cu BMW M2 CS Racing și etape de anduranță cu BMW M4 GT4.

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.