ROK Cup Superfinal: Delegația României este mai puternică și mai numeroasă ca niciodată

Faimosul traseu South Garda de la Lonato găzduiește finala mondială ROK, unde printre cei peste 300 de kartiști se află nu mai puțin de 27 de români.

Circuitul din Nordul Italiei, de pe malul Lacului Garda, găzduiește la mijlocul lunii octombrie (16-19) reuniunea de elită a categoriilor cu motorizare Vortex. În 25 de ani, acest brand s-a transformat dintr-un preparator într-un constructor, apoi a creat și mediul competițional monomarcă ce a fost implementat de cinci sezoane și pe plan intern. România este una dintre cele 10 țări europene cu o serie internă ROK, alături de alte țări puternice precum Italia, Germania, Danemarca sau Polonia.

2019 a adus primele participări ale românilor la prestigioasa reuniune de final de an, care există din 2003. Mihai Muncean a fost singurul care s-a calificat în finala categoriei karturilor cu schimbător de viteze (Shifter ROK), alți 12 concurenți luând parte la durele selecții ale manșelor calificative de la categoriile Mini ROK (8) și Junior ROK (4). Anul următor a adus 18 români la ROK Cup Superfinal, dintre care jumătate au ajuns până în finale: David Drăgan și David Cosma Cristofor (Mini ROK), Mario Pîrvulescu, Mark Șipoș, Darius Babaioana și Tudor Tudurachi (Junior ROK), Mihai Muncean, Horia Roca și Alexandru Iancu (Shifter ROK). Cel mai bun rezultat a fost obținut de Muncean – locul al 12-lea în finală.

În 2021, pe plan intern s-au desfășurat cinci etape ale ROK Cup Romania in cadrul Romanian Karting Masters, pe traseele de la București, Prejmer și Târgu Secuiesc, la categoriile Micro, Mini, Junior și Senior. Ulterior, în International Karting Masters am avut parte din nou de clasele monomarcă Vortex în două reuniuni, cea de-a treia fiind programată să tragă cortina în această ramură sportivă la finele lunii octombrie. Creșterea numerică și valorică a categoriilor a fost evidentă de la an la an, iar notorietatea finalei mondiale face acum ca 27 de români să se îndrepte către Lonato – mai mulți decât au fost vreodată la evenimente WSK sau CIK-FIA.

Totodată, acesta este prilejul unei comparații valide între kartiștii români, de vreme ce se reunesc piloți care nu s-au duelat direct pe circuite de-a lungul anului. Motivele sunt numeroase: unii s-au axat doar pe competițiile internaționale (cu precădere din Italia, vârful kartingului mondial) și ar putea avea acum avantajul mai multor kilometri de teste la Lonato, iar alții s-au împărțit în campionatele interne. David Nicolaie, Bogdan Cosma Cristofor, David Cosma Cristofor, Luca Savu și Vlad Savu revin la categoria Mini ROK după ce au concurat și anul trecut în ROK Cup Superfinal. Li se alătură campionul ROK Cup Romania la această clasă, Tudor Jercan, precum și Alexandru Rad, David Ciureanu, Matei Gavril, Patrick Săliștean, Sonia Crivoiruc, Gergoz Buzaș și Victor Nemesniciuc. Așadar, 13 români sunt angrenați într-o categorie ce va număra peste 100 de înscriși.

Lista de la Junior ROK numără 85 de nume, iar noi vom fi cu ochii pe David Drăgan, Zoe Florescu-Potolea (cei doi au concurat anul trecut la Mini ROK la această competiție), Kevin Vlăsceanu (campionul ROK Cup Romania/Junior), Luca Viișoreanu, Sabin Stroescu și Tudor Grigorescu. Pentru prima oară în istoria participărilor românești la ROK Cup Superfinal, avem un înscris și la categoria Senior ROK, acesta fiind Andrew Denis Boriceanu, care se va duela cu alți 66 de colegi de generație. La categoria Shifter ROK revin Mihai Muncean, Horia Roca și Alexandru Iancu (campionul RKM la categoria KZ în acest an), în timp ce Costin Ion (campionul ROK Cup Romania/Senior) și Mario Pîrvulescu fac pasul de la Junior. Al șaselea român din plutonul de 22 va fi Darius Cotigă.

Mediul Vortex/ROK a oferit o serie de facilități celor merituoși la finele sezonului din România: Tudor Jercan (Mini), Alexandru Rad (Mini), Kevin Vlăsceanu (Junior), Costin Ion (Shifter) și Alexandru Iancu (Shifter) se bucură acum de această competiție drept recompensă pentru efortul susținut. Până când vom vorbi de susținere oficială a constructorilor în competițiile auto-moto din țara noastră, iată cum această stare de normalitate se instaurează în sfera kartingului, creând climatul propice performanței. Delegația României face deplasarea către Lonato încă din acest weekend, pentru a participa la esențialele teste colective dinaintea Superfinalei. Nu ne rămâne decât să le urăm succes și să așteptăm primele clasări în Top 10 ale piloților noștri!

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.