RLR Radical Sprint Cup E3: Sebring mușcă pe oricine!

La 40 de ani după un sezon de Formula 1 ce începea și se încheia în Statele Unite, calendarul propus pentru o primă campanie a Racing League Romania în mediul de simulare iRacing păstrează caracteristici similare, iar o vizită pe aerodromul de la Sebring nu putea lipsi.

California, Wisconsin și acum Florida: un set de trei runde americane pentru plutonul de prototipuri Radical SR8 și prima vizită pe un fost traseu de Grand Prix de Formula 1. Desigur, acea victorie a lui Bruce McLaren în 1959 e doar o notă de subsol a istoriei scrise la Sebring, pe pavajul descris de Colton Herta ca reprezentând cel mai dificil traseu al continentului. Curse de anduranță s-au desfășurat aici din anii ’50, iar configurația traseului e aproape neschimbată de 30 de ani.

Pentru Patrick Long, tocmai aceste dificultăți date de pistă în sine fac ca întrecerile să fie deosebit de spectaculoase la Sebring, iar asta s-a văzut imediat în RLR Radical Sprint Cup: calculele hârtiei au fost aruncate la coș în circa 10 secunde, când polemanul Mihai Șuțeanu a scăpat de sub control mașina chiar în primul viraj, provocând o reacție în lanț din care Victor Taraș a ieșit cel mai rău, iar liderul clasamentului, Bogdan Moldovan, a fost doar întârziat, nu și scos din ecuație, grație unui reflex excelent. 

Racing League Romania - Radical Sprint Cup Sebring

La conducerea primei manșe s-a instalat Emanuel Gaczella, presat de Victor Nicolae. Între cei doi s-a ajuns la contact în virajul al șaptelea, iar de această situație a profitat Dragoș Simion pentru a moșteni, la rândul său, prima poziție fără luptă. Din spate însă a venit Moldovan, odată ce și-a putut repara mașina la standuri, iar Simion a trebuit să se recunoască învins pe linia dreaptă de start-sosire.

Zice-se pe pagina de Wikipedia a circuitului că faimosul viraj Sunset Bend ce încheie turul de la Sebring permite trecerea a trei mașini în paralel. Rareori s-au încumetat și doi deodată în acea zonă, piloții dovedindu-se precauți după atâtea ore de antrenamente pe un circuit atât de complicat. Erori individuale s-au văzut chiar și la cei mai buni: Andrei Bechir, singurul pilot care anul trecut încheia pe podium ambele sezoane ale Racing League Romania, venea după al doilea succes din 2021 în RLR BMW GT Challenge, însă reversul medaliei a fost încă o etapă cu Radical SR8 încheiată cu erori personale încă din primul tur.

Un alt moment din același registru s-a produs după startul manșei secunde a serii de la Sebring, când Emanuel Gaczella a fost cel ce a scăpat de sub control mașina pe anvelope reci, fiind colectat de Simion și Moldovan. Ambii au putut continua cursa cu avarii, însă în frunte s-a desprins Șuțeanu, care a devenit al șaselea câștigător diferit din tot atâtea manșe disputate în Radical Sprint Cup. Claudiu Clima a văzut cum tur de tur liderul găsește încă o zecime, apoi încă una și tot așa până la risipirea șanselor sale la victorie.

Sebring a prilejuit încă o dezbatere cu privire la realismul coliziunilor din acest mediu de simulare. Contacte foarte ușoare provoacă avarii și dezechilibru aerodinamic ce te penalizează foarte aspru, însă un impact cu zidul precum cel suferit de Șuțeanu la primul start nu a dus la abandon pe loc, ci i-a permis acestuia să înceapă o cursă de recuperare ce l-a adus în mod crucial pe poziția a zecea, echivalent cu pole pe grila inversată. Very fine lines, când alți adversari deja și-au consumat cei doi jokeri ai sezonului și de acum fiecare contraperformanță îi va durea.

Radu Dumitrescu și Vlad Răducanu și-au continuat marșul către titlurile licențiaților, respectiv debutanților. N-a fost fără emoții pentru Dumitrescu încă dinainte de start, căci a prins ultimul bilet către cursa televizată, iar asta doar fiindcă Emil Nestor, autor al unui reper superior în precalificări, nu și-a ocupat locul.

Campionatul migrează acum către lumea veche, peste două săptămâni având loc ultima etapă ce oglindește seria oficială din iRacing, la Zolder (Belgia). Abia ulterior se va intra în acea fază a circuitelor alese de organizatorii Racing League Romania, iar undeva prin luna mai s-ar putea să vină acea rundă care va face Sebring să pară o bagatelă. Da, e tot un fost traseu de Grand Prix și Gilles ar putea fi ghidul vostru.

Rezultate și clasamente

Racing League Romania - Radical Sprint Cup Sebring

Calendar

RLR Radical Sprint Cup are 10 etape la interval de două săptămâni, între 17 ianuarie și 24 mai. Primele patru etape oglindesc rundele din seria oficială Radical Racing Challenge din iRacing. Ulterior, o serie de circuite faimoase din Marea Britanie și din Statele Unite ale Americii completează calendarul, organizatorii RLR fiind atenți să păstreze costurile unui sezon la un nivel cât mai rezonabil. Noutatea reprezentată de traseul de la Long Beach nu lipsește din program și va fi, cu certitudine, una dintre cele mai mari provocări ale campaniei. 

  1. Laguna Seca – 17 ianuarie
  2. Road America – 1 februarie
  3. Sebring – 14 februarie
  4. Zolder – 28 februarie
  5. Snetterton – 14 martie
  6. Oulton Park – 28 martie
  7. Silverstone – 12 aprilie
  8. Donington – 26 aprilie
  9. Long Beach – 10 mai
  10. Watkins Glen – 24 mai

Mai multe despre Racing League Romania: facebook.com/Racingleague.Romania

Mai multe despre Radical România: facebook.com/RadicalRomania.ro

Fondator și manager al echipei campioane din ultimele 4 sezoane ale Romanian Endurance Series. Jurnalist de motorsport de mai bine de un deceniu, antreprenor în domeniul sporturilor cu motor și promotor al sim racingului.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.