RLR Radical Sprint Cup E3: Sebring mușcă pe oricine!

La 40 de ani după un sezon de Formula 1 ce începea și se încheia în Statele Unite, calendarul propus pentru o primă campanie a Racing League Romania în mediul de simulare iRacing păstrează caracteristici similare, iar o vizită pe aerodromul de la Sebring nu putea lipsi.

California, Wisconsin și acum Florida: un set de trei runde americane pentru plutonul de prototipuri Radical SR8 și prima vizită pe un fost traseu de Grand Prix de Formula 1. Desigur, acea victorie a lui Bruce McLaren în 1959 e doar o notă de subsol a istoriei scrise la Sebring, pe pavajul descris de Colton Herta ca reprezentând cel mai dificil traseu al continentului. Curse de anduranță s-au desfășurat aici din anii ’50, iar configurația traseului e aproape neschimbată de 30 de ani.

Pentru Patrick Long, tocmai aceste dificultăți date de pistă în sine fac ca întrecerile să fie deosebit de spectaculoase la Sebring, iar asta s-a văzut imediat în RLR Radical Sprint Cup: calculele hârtiei au fost aruncate la coș în circa 10 secunde, când polemanul Mihai Șuțeanu a scăpat de sub control mașina chiar în primul viraj, provocând o reacție în lanț din care Victor Taraș a ieșit cel mai rău, iar liderul clasamentului, Bogdan Moldovan, a fost doar întârziat, nu și scos din ecuație, grație unui reflex excelent. 

Racing League Romania - Radical Sprint Cup Sebring

La conducerea primei manșe s-a instalat Emanuel Gaczella, presat de Victor Nicolae. Între cei doi s-a ajuns la contact în virajul al șaptelea, iar de această situație a profitat Dragoș Simion pentru a moșteni, la rândul său, prima poziție fără luptă. Din spate însă a venit Moldovan, odată ce și-a putut repara mașina la standuri, iar Simion a trebuit să se recunoască învins pe linia dreaptă de start-sosire.

Zice-se pe pagina de Wikipedia a circuitului că faimosul viraj Sunset Bend ce încheie turul de la Sebring permite trecerea a trei mașini în paralel. Rareori s-au încumetat și doi deodată în acea zonă, piloții dovedindu-se precauți după atâtea ore de antrenamente pe un circuit atât de complicat. Erori individuale s-au văzut chiar și la cei mai buni: Andrei Bechir, singurul pilot care anul trecut încheia pe podium ambele sezoane ale Racing League Romania, venea după al doilea succes din 2021 în RLR BMW GT Challenge, însă reversul medaliei a fost încă o etapă cu Radical SR8 încheiată cu erori personale încă din primul tur.

Un alt moment din același registru s-a produs după startul manșei secunde a serii de la Sebring, când Emanuel Gaczella a fost cel ce a scăpat de sub control mașina pe anvelope reci, fiind colectat de Simion și Moldovan. Ambii au putut continua cursa cu avarii, însă în frunte s-a desprins Șuțeanu, care a devenit al șaselea câștigător diferit din tot atâtea manșe disputate în Radical Sprint Cup. Claudiu Clima a văzut cum tur de tur liderul găsește încă o zecime, apoi încă una și tot așa până la risipirea șanselor sale la victorie.

Sebring a prilejuit încă o dezbatere cu privire la realismul coliziunilor din acest mediu de simulare. Contacte foarte ușoare provoacă avarii și dezechilibru aerodinamic ce te penalizează foarte aspru, însă un impact cu zidul precum cel suferit de Șuțeanu la primul start nu a dus la abandon pe loc, ci i-a permis acestuia să înceapă o cursă de recuperare ce l-a adus în mod crucial pe poziția a zecea, echivalent cu pole pe grila inversată. Very fine lines, când alți adversari deja și-au consumat cei doi jokeri ai sezonului și de acum fiecare contraperformanță îi va durea.

Radu Dumitrescu și Vlad Răducanu și-au continuat marșul către titlurile licențiaților, respectiv debutanților. N-a fost fără emoții pentru Dumitrescu încă dinainte de start, căci a prins ultimul bilet către cursa televizată, iar asta doar fiindcă Emil Nestor, autor al unui reper superior în precalificări, nu și-a ocupat locul.

Campionatul migrează acum către lumea veche, peste două săptămâni având loc ultima etapă ce oglindește seria oficială din iRacing, la Zolder (Belgia). Abia ulterior se va intra în acea fază a circuitelor alese de organizatorii Racing League Romania, iar undeva prin luna mai s-ar putea să vină acea rundă care va face Sebring să pară o bagatelă. Da, e tot un fost traseu de Grand Prix și Gilles ar putea fi ghidul vostru.

Rezultate și clasamente

Racing League Romania - Radical Sprint Cup Sebring

Calendar

RLR Radical Sprint Cup are 10 etape la interval de două săptămâni, între 17 ianuarie și 24 mai. Primele patru etape oglindesc rundele din seria oficială Radical Racing Challenge din iRacing. Ulterior, o serie de circuite faimoase din Marea Britanie și din Statele Unite ale Americii completează calendarul, organizatorii RLR fiind atenți să păstreze costurile unui sezon la un nivel cât mai rezonabil. Noutatea reprezentată de traseul de la Long Beach nu lipsește din program și va fi, cu certitudine, una dintre cele mai mari provocări ale campaniei. 

  1. Laguna Seca – 17 ianuarie
  2. Road America – 1 februarie
  3. Sebring – 14 februarie
  4. Zolder – 28 februarie
  5. Snetterton – 14 martie
  6. Oulton Park – 28 martie
  7. Silverstone – 12 aprilie
  8. Donington – 26 aprilie
  9. Long Beach – 10 mai
  10. Watkins Glen – 24 mai

Mai multe despre Racing League Romania: facebook.com/Racingleague.Romania

Mai multe despre Radical România: facebook.com/RadicalRomania.ro

Jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al campionatului virtual Racing League Romania și fondator al echipei West Competition Racing.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
Opel Mokka-e

Test Drive Opel Mokka-e

Astăzi vă dăm întâlnire cu Opel Mokka atât online cât și în print, în paginile Weekend Adevărul. Pe hârtie puteți citi impresiile despre versiunea GS Line cu propulsor 1.2 Turbo, iar aici vrem să vorbim despre versiunea electrică Opel Mokka-e.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.