RLR Radical Sprint Cup E3: Sebring mușcă pe oricine!

La 40 de ani după un sezon de Formula 1 ce începea și se încheia în Statele Unite, calendarul propus pentru o primă campanie a Racing League Romania în mediul de simulare iRacing păstrează caracteristici similare, iar o vizită pe aerodromul de la Sebring nu putea lipsi.

California, Wisconsin și acum Florida: un set de trei runde americane pentru plutonul de prototipuri Radical SR8 și prima vizită pe un fost traseu de Grand Prix de Formula 1. Desigur, acea victorie a lui Bruce McLaren în 1959 e doar o notă de subsol a istoriei scrise la Sebring, pe pavajul descris de Colton Herta ca reprezentând cel mai dificil traseu al continentului. Curse de anduranță s-au desfășurat aici din anii ’50, iar configurația traseului e aproape neschimbată de 30 de ani.

Pentru Patrick Long, tocmai aceste dificultăți date de pistă în sine fac ca întrecerile să fie deosebit de spectaculoase la Sebring, iar asta s-a văzut imediat în RLR Radical Sprint Cup: calculele hârtiei au fost aruncate la coș în circa 10 secunde, când polemanul Mihai Șuțeanu a scăpat de sub control mașina chiar în primul viraj, provocând o reacție în lanț din care Victor Taraș a ieșit cel mai rău, iar liderul clasamentului, Bogdan Moldovan, a fost doar întârziat, nu și scos din ecuație, grație unui reflex excelent. 

Racing League Romania - Radical Sprint Cup Sebring

La conducerea primei manșe s-a instalat Emanuel Gaczella, presat de Victor Nicolae. Între cei doi s-a ajuns la contact în virajul al șaptelea, iar de această situație a profitat Dragoș Simion pentru a moșteni, la rândul său, prima poziție fără luptă. Din spate însă a venit Moldovan, odată ce și-a putut repara mașina la standuri, iar Simion a trebuit să se recunoască învins pe linia dreaptă de start-sosire.

Zice-se pe pagina de Wikipedia a circuitului că faimosul viraj Sunset Bend ce încheie turul de la Sebring permite trecerea a trei mașini în paralel. Rareori s-au încumetat și doi deodată în acea zonă, piloții dovedindu-se precauți după atâtea ore de antrenamente pe un circuit atât de complicat. Erori individuale s-au văzut chiar și la cei mai buni: Andrei Bechir, singurul pilot care anul trecut încheia pe podium ambele sezoane ale Racing League Romania, venea după al doilea succes din 2021 în RLR BMW GT Challenge, însă reversul medaliei a fost încă o etapă cu Radical SR8 încheiată cu erori personale încă din primul tur.

Un alt moment din același registru s-a produs după startul manșei secunde a serii de la Sebring, când Emanuel Gaczella a fost cel ce a scăpat de sub control mașina pe anvelope reci, fiind colectat de Simion și Moldovan. Ambii au putut continua cursa cu avarii, însă în frunte s-a desprins Șuțeanu, care a devenit al șaselea câștigător diferit din tot atâtea manșe disputate în Radical Sprint Cup. Claudiu Clima a văzut cum tur de tur liderul găsește încă o zecime, apoi încă una și tot așa până la risipirea șanselor sale la victorie.

Sebring a prilejuit încă o dezbatere cu privire la realismul coliziunilor din acest mediu de simulare. Contacte foarte ușoare provoacă avarii și dezechilibru aerodinamic ce te penalizează foarte aspru, însă un impact cu zidul precum cel suferit de Șuțeanu la primul start nu a dus la abandon pe loc, ci i-a permis acestuia să înceapă o cursă de recuperare ce l-a adus în mod crucial pe poziția a zecea, echivalent cu pole pe grila inversată. Very fine lines, când alți adversari deja și-au consumat cei doi jokeri ai sezonului și de acum fiecare contraperformanță îi va durea.

Radu Dumitrescu și Vlad Răducanu și-au continuat marșul către titlurile licențiaților, respectiv debutanților. N-a fost fără emoții pentru Dumitrescu încă dinainte de start, căci a prins ultimul bilet către cursa televizată, iar asta doar fiindcă Emil Nestor, autor al unui reper superior în precalificări, nu și-a ocupat locul.

Campionatul migrează acum către lumea veche, peste două săptămâni având loc ultima etapă ce oglindește seria oficială din iRacing, la Zolder (Belgia). Abia ulterior se va intra în acea fază a circuitelor alese de organizatorii Racing League Romania, iar undeva prin luna mai s-ar putea să vină acea rundă care va face Sebring să pară o bagatelă. Da, e tot un fost traseu de Grand Prix și Gilles ar putea fi ghidul vostru.

Rezultate și clasamente

Racing League Romania - Radical Sprint Cup Sebring

Calendar

RLR Radical Sprint Cup are 10 etape la interval de două săptămâni, între 17 ianuarie și 24 mai. Primele patru etape oglindesc rundele din seria oficială Radical Racing Challenge din iRacing. Ulterior, o serie de circuite faimoase din Marea Britanie și din Statele Unite ale Americii completează calendarul, organizatorii RLR fiind atenți să păstreze costurile unui sezon la un nivel cât mai rezonabil. Noutatea reprezentată de traseul de la Long Beach nu lipsește din program și va fi, cu certitudine, una dintre cele mai mari provocări ale campaniei. 

  1. Laguna Seca – 17 ianuarie
  2. Road America – 1 februarie
  3. Sebring – 14 februarie
  4. Zolder – 28 februarie
  5. Snetterton – 14 martie
  6. Oulton Park – 28 martie
  7. Silverstone – 12 aprilie
  8. Donington – 26 aprilie
  9. Long Beach – 10 mai
  10. Watkins Glen – 24 mai

Mai multe despre Racing League Romania: facebook.com/Racingleague.Romania

Mai multe despre Radical România: facebook.com/RadicalRomania.ro

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.