RLR Radical Sprint Cup E2 Road America: Taraș și Simion continuă seria învingătorilor diferiți

Călătoria virtuală din California către Wisconsin n-a schimbat doar ambianța deșertică într-un verde viu, ci și caracterul disputei celor mai buni sim raceri români la comenzile prototipurilor Radical SR8. Dacă pe Laguna Seca virajele se succedau cu repeziciune într-un tur scurt de 3,6km, de această dată pe Road America palierele de viteză deveneau cruciale și cuvântul de ordine era efectul de aspirație.

Nu mai era atât de dificil să depășești, însă a realiza desprinderea la o secundă era greu realizabil, dat fiind avantajul de care se bucurau urmăritorii în vidul aerodinamic. Atacuri de manual, improvizații sclipitoare și defensivă de înaltă clasă s-au văzut în ambele manșe la finele lungilor linii drepte ce se încheiau în virajele 1, 5 și 12.

Etapa din RLR Radical Sprint Cup a fost o poveste despre curaj, în toate formele sale: curajul de a te forța să rulezi cu cel mai agresiv setup, cu o incidență cât mai redusă a aripii spate pentru a atinge viteze de vârf cât mai ridicate sau curajul de a ataca faimosul Kink cu accelerația la podea pe anvelope încă reci. Risk versus reward.

RLR Radical Sprint Cup Road America

N-a mai fost loc de invitații și ”let Michael pass for the championship”, ci doar de o adaptare a agresivității atacurilor în funcție de clubul de proveniență al adversarului. Astfel, Victor Taraș n-a putut să respire deloc în 40 de minute de cursă: plecat din pole, mereu a avut pe urmele sale doi-trei rivali legați cu ața invizibilă a draft-ului. Prin cele mai mari emoții a trecut la standuri, când a fost percutat din spate de un Bogdan Moldovan care apoi s-a transformat în aliat, baricadând elanul lui Mihai Șuțeanu în primul viraj.

Alte nume cu pretenții erau demult pe lista abandonurilor, încă din primul tur având loc incidentul Bechir-Ursan și o răsucire a lui Dragoș Simion care l-a constrâns la o cursă de recuperare. Au profitat pentru a intra în top 10 Sebastian Ola și Matei Barbu, cel dintâi devenind un factor important în manșa a doua, pe grila inversată. Ajuns în vecinătatea liderilor, Ola nu s-a pierdut cu firea, însă cursa lui s-a sfârșit într-un incident cu primul învingător al sezonului, Emanuel Gaczella.

RLR Radical Sprint Cup Road America

De această dată Moldovan a fost perdantul primului tur și cel constrâns la recuperare, în avanposturi profilându-se un duel în trei ce intră direct în galeria celor mai frumoase momente din ultimii ani ai Racing League Romania. In open air, lista celor mai rapide tururi evidenția un avantaj al lui Șuțeanu, aflat pe trei în urma lui Simion și Victor Nicolae. Însă nu era suficient pentru a și trece în fața acestora, darămite să mai și reușești desprinderea când adversarii beneficiază de aspirație.

Dacă până la urmă cu Nicolae a avut câștig de cauză în urma unei serii de atacuri ce au denotat un spatial awareness fantastic al ambilor, Simion a avut un răspuns pe măsură și a stat pe exteriorul primului viraj cum puțini și-ar fi putut imagina pentru a reveni în fața lui Șuțeanu. Mai degrabă un pilot ce are un atu al constanței decât un colecționar de victorii pe bandă, Simion reușește să spună o poveste memorabilă atunci când învinge, precum Frentzen sau Herbert. Victoriile lor rămân întipărite în memoria colectivă: de pe ultima poziție pe Motorpark în sezonul precedent, acum la finele acestei lupte remarcabile în trei.

Impresionantă a fost și șarja lui Moldovan de pe 15 până pe 6 (astfel păstrându-și șefia la general) într-o nouă cursă în care Bechir și Berindea au lipsit la apel. De etapa de la Sebring ne despart douăsprezece zile și multe sute de tururi de antrenament pentru sim racerii atât de motivați din țara noastră.

Categoria licențiaților i-a revenit lui Radu Dumitrescu (campion ROTAC la categoria Supersport 2020), în timp ce lupta în trei a debutanților a fost încă o dată tranșată în favoarea lui Vlad Răducanu, care i-a devansat pe Bogdan Bodnărescu și Alex Poamă.

Rezultate și clasamente

RLR Radical Sprint Cup Road America

Calendar

RLR Radical Sprint Cup are 10 etape la interval de două săptămâni, între 17 ianuarie și 24 mai. Primele patru etape oglindesc rundele din seria oficială Radical Racing Challenge din iRacing. Ulterior, o serie de circuite faimoase din Marea Britanie și din Statele Unite ale Americii completează calendarul, organizatorii RLR fiind atenți să păstreze costurile unui sezon la un nivel cât mai rezonabil. Noutatea reprezentată de traseul de la Long Beach nu lipsește din program și va fi, cu certitudine, una dintre cele mai mari provocări ale campaniei. 

  1. Laguna Seca – 17 ianuarie
  2. Road America – 1 februarie
  3. Sebring – 14 februarie
  4. Zolder – 28 februarie
  5. Snetterton – 14 martie
  6. Oulton Park – 28 martie
  7. Silverstone – 12 aprilie
  8. Donington – 26 aprilie
  9. Long Beach – 10 mai
  10. Watkins Glen – 24 mai

Mai multe despre Racing League Romania: facebook.com/Racingleague.Romania

Mai multe despre Radical România: facebook.com/RadicalRomania.ro

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.