Tranziția de la virtual la real reprezintă o cale tot mai des întâlnită în ultimii ani în motorsport – de la Nissan GT Academy și parcursul lui Norbert Michelisz până la titlul mondial al turismelor, ajungem să ne minunăm astăzi dimpreună cu echipele de timpii stabiliți de James Baldwin în British GT sau de Sami-Matti Trogen în cursa de 24 de ore de pe Nordschleife recent încheiată.
Parteneriatele stabilite de campionatul-fanion de sim racing din țara noastră, Racing League Romania, au deschis o portiță similară pe plan intern. Un prim astfel de premiu oferit de Smart Driving România a fost miza unui shootout la care au participat primii trei din sezonul de toamnă 2020: Victor Taraș, Mihai Șuțeanu și Andrei Bechir. La comenzile Alfei 4C pe Motorpark România, s-a jucat la zecimi de secundă între Bechir și Șuțeanu, acesta din urmă reușind să obțină marele premiu – o participare în campionatul național de time attack (ROTAC) cu toate costurile incluse.
Racing League Romania și-a diversificat activitatea în 2021, organizând sezoane competiționale pe două platforme deosebit de populare – iRacing și Assetto Corsa Competizione. La finele lunii mai s-au încheiat campaniile a câte 10 etape, iar cum seria din iRacing era patronată de importatorul regional Radical România, premiul a fost o primă experiență cu prototipul entry-level Radical SR1, de această dată pe sensul antiorar al aceluiași traseu de lângă Adâncata.
Colectivul RLR s-a reunit pentru a-i încuraja pe cei patru reprezentanți (Mihai Șuțeanu, Victor Taraș, Dragoș Simion și Matei Barbu), dar și pe colegii lor angrenați deja în competiția reală Radical Romanian Cup. Leo Borlovan și Radu Dumitrescu, ambii redutabili în cursele virtuale, reprezintă în momentul de față reperele de viteză ale categoriei SR1 Cup și au câștigat împreună 5 din cele 6 manșe din acest sezon inaugural – pe pistă udă sau uscată, pe Motorpark și pe Transilvania Motor Ring.
La finele manșei secunde, echipa tehnică Radical România și-a concentrat atenția asupra sim racerilor, oferindu-le ocazia de a fi instruiți de nume de referință ale motorsportului autohton: Ovidiu Zaberca și Mihnea Ștefan. După ce fiecare dintre cei patru concurenți a ieșit pe pista ce se uscase la final de zi, a urmat verdictul pentru participarea la ROTAC cu prototipul SR1. În pofida aprecierilor primite pentru evoluția sa, Victor Taraș a fost învins de Dragoș Simion, cel ce a prins o ofertă last minute de a intra în calcule pe fondul absenței vicecampionului RLR Radical Sprint Cup, Bogdan Moldovan.
Însă acesta este un aspect crucial al sporturilor cu motor, evidențiat chiar în cursele încheiate sub ochii sim racerilor: Mihnea Ștefan a avut ritmul necesar pentru a se impune la debutul cu Radical SR3 XX în ambele manșe, dar a dat de probleme de fiecare dată și adversarii au fost acolo să accepte darurile. Timpii stabiliți apoi de Simion la shootout au fost foarte apropiați de cei de sâmbătă de la ROTAC, iar asta în doar 4 tururi lansate. Cu siguranță, asta-i va da încredere pilotului ce și-a întrerupt cariera după ce promitea atât de multe în karting și anduranță.