Racing League Romania: Dragoș Simion obține biletul pentru ROTAC cu prototipul Radical SR1

An de an, tineri de perspectivă renunță la o carieră în motorsport din rațiuni financiare. Evoluția spectaculoasă a competițiilor virtuale a ajuns să reprezinte în România o cale ca unii dintre aceștia să poată reveni pe circuite pentru a-și demonstra calitatea.

Tranziția de la virtual la real reprezintă o cale tot mai des întâlnită în ultimii ani în motorsport – de la Nissan GT Academy și parcursul lui Norbert Michelisz până la titlul mondial al turismelor, ajungem să ne minunăm astăzi dimpreună cu echipele de timpii stabiliți de James Baldwin în British GT sau de Sami-Matti Trogen în cursa de 24 de ore de pe Nordschleife recent încheiată.

Parteneriatele stabilite de campionatul-fanion de sim racing din țara noastră, Racing League Romania, au deschis o portiță similară pe plan intern. Un prim astfel de premiu oferit de Smart Driving România a fost miza unui shootout la care au participat primii trei din sezonul de toamnă 2020: Victor Taraș, Mihai Șuțeanu și Andrei Bechir. La comenzile Alfei 4C pe Motorpark România, s-a jucat la zecimi de secundă între Bechir și Șuțeanu, acesta din urmă reușind să obțină marele premiu – o participare în campionatul național de time attack (ROTAC) cu toate costurile incluse.

Racing League Romania și-a diversificat activitatea în 2021, organizând sezoane competiționale pe două platforme deosebit de populare – iRacing și Assetto Corsa Competizione. La finele lunii mai s-au încheiat campaniile a câte 10 etape, iar cum seria din iRacing era patronată de importatorul regional Radical România, premiul a fost o primă experiență cu prototipul entry-level Radical SR1, de această dată pe sensul antiorar al aceluiași traseu de lângă Adâncata.

Colectivul RLR s-a reunit pentru a-i încuraja pe cei patru reprezentanți (Mihai Șuțeanu, Victor Taraș, Dragoș Simion și Matei Barbu), dar și pe colegii lor angrenați deja în competiția reală Radical Romanian Cup. Leo Borlovan și Radu Dumitrescu, ambii redutabili în cursele virtuale, reprezintă în momentul de față reperele de viteză ale categoriei SR1 Cup și au câștigat împreună 5 din cele 6 manșe din acest sezon inaugural – pe pistă udă sau uscată, pe Motorpark și pe Transilvania Motor Ring.

La finele manșei secunde, echipa tehnică Radical România și-a concentrat atenția asupra sim racerilor, oferindu-le ocazia de a fi instruiți de nume de referință ale motorsportului autohton: Ovidiu Zaberca și Mihnea Ștefan. După ce fiecare dintre cei patru concurenți a ieșit pe pista ce se uscase la final de zi, a urmat verdictul pentru participarea la ROTAC cu prototipul SR1. În pofida aprecierilor primite pentru evoluția sa, Victor Taraș a fost învins de Dragoș Simion, cel ce a prins o ofertă last minute de a intra în calcule pe fondul absenței vicecampionului RLR Radical Sprint Cup, Bogdan Moldovan.

Însă acesta este un aspect crucial al sporturilor cu motor, evidențiat chiar în cursele încheiate sub ochii sim racerilor: Mihnea Ștefan a avut ritmul necesar pentru a se impune la debutul cu Radical SR3 XX în ambele manșe, dar a dat de probleme de fiecare dată și adversarii au fost acolo să accepte darurile. Timpii stabiliți apoi de Simion la shootout au fost foarte apropiați de cei de sâmbătă de la ROTAC, iar asta în doar 4 tururi lansate. Cu siguranță, asta-i va da încredere pilotului ce și-a întrerupt cariera după ce promitea atât de multe în karting și anduranță.

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.