Racing League Romania: Dragoș Simion obține biletul pentru ROTAC cu prototipul Radical SR1

An de an, tineri de perspectivă renunță la o carieră în motorsport din rațiuni financiare. Evoluția spectaculoasă a competițiilor virtuale a ajuns să reprezinte în România o cale ca unii dintre aceștia să poată reveni pe circuite pentru a-și demonstra calitatea.

Tranziția de la virtual la real reprezintă o cale tot mai des întâlnită în ultimii ani în motorsport – de la Nissan GT Academy și parcursul lui Norbert Michelisz până la titlul mondial al turismelor, ajungem să ne minunăm astăzi dimpreună cu echipele de timpii stabiliți de James Baldwin în British GT sau de Sami-Matti Trogen în cursa de 24 de ore de pe Nordschleife recent încheiată.

Parteneriatele stabilite de campionatul-fanion de sim racing din țara noastră, Racing League Romania, au deschis o portiță similară pe plan intern. Un prim astfel de premiu oferit de Smart Driving România a fost miza unui shootout la care au participat primii trei din sezonul de toamnă 2020: Victor Taraș, Mihai Șuțeanu și Andrei Bechir. La comenzile Alfei 4C pe Motorpark România, s-a jucat la zecimi de secundă între Bechir și Șuțeanu, acesta din urmă reușind să obțină marele premiu – o participare în campionatul național de time attack (ROTAC) cu toate costurile incluse.

Racing League Romania și-a diversificat activitatea în 2021, organizând sezoane competiționale pe două platforme deosebit de populare – iRacing și Assetto Corsa Competizione. La finele lunii mai s-au încheiat campaniile a câte 10 etape, iar cum seria din iRacing era patronată de importatorul regional Radical România, premiul a fost o primă experiență cu prototipul entry-level Radical SR1, de această dată pe sensul antiorar al aceluiași traseu de lângă Adâncata.

Colectivul RLR s-a reunit pentru a-i încuraja pe cei patru reprezentanți (Mihai Șuțeanu, Victor Taraș, Dragoș Simion și Matei Barbu), dar și pe colegii lor angrenați deja în competiția reală Radical Romanian Cup. Leo Borlovan și Radu Dumitrescu, ambii redutabili în cursele virtuale, reprezintă în momentul de față reperele de viteză ale categoriei SR1 Cup și au câștigat împreună 5 din cele 6 manșe din acest sezon inaugural – pe pistă udă sau uscată, pe Motorpark și pe Transilvania Motor Ring.

La finele manșei secunde, echipa tehnică Radical România și-a concentrat atenția asupra sim racerilor, oferindu-le ocazia de a fi instruiți de nume de referință ale motorsportului autohton: Ovidiu Zaberca și Mihnea Ștefan. După ce fiecare dintre cei patru concurenți a ieșit pe pista ce se uscase la final de zi, a urmat verdictul pentru participarea la ROTAC cu prototipul SR1. În pofida aprecierilor primite pentru evoluția sa, Victor Taraș a fost învins de Dragoș Simion, cel ce a prins o ofertă last minute de a intra în calcule pe fondul absenței vicecampionului RLR Radical Sprint Cup, Bogdan Moldovan.

Însă acesta este un aspect crucial al sporturilor cu motor, evidențiat chiar în cursele încheiate sub ochii sim racerilor: Mihnea Ștefan a avut ritmul necesar pentru a se impune la debutul cu Radical SR3 XX în ambele manșe, dar a dat de probleme de fiecare dată și adversarii au fost acolo să accepte darurile. Timpii stabiliți apoi de Simion la shootout au fost foarte apropiați de cei de sâmbătă de la ROTAC, iar asta în doar 4 tururi lansate. Cu siguranță, asta-i va da încredere pilotului ce și-a întrerupt cariera după ce promitea atât de multe în karting și anduranță.

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.