Cea de-a patra etapă a RLR BMW GT Challenge a reprezentat un factor perturbator în ceea ce privește capacitatea diverselor modele de categorie GT3 de a performa. Caracteristicile traseului de modă veche de la Oulton Park se pliau cel mai bine pe punctele forte ale modelelor Bentley, iar astfel s-a ajuns ca echipajele Bonk Racing și Medusa Racing să ocupe linia a doua a grilei de start, acestea aflându-se la cele mai bune calificări din carieră. În fața lor, însă, Sebastian Apostol și Dragoș Simion (BMW M6 GT3/Textar eSports) au găsit resursele pentru a cuceri al treilea pole position stagional cu o medie de sub 92 de secunde pe tur.
Campionii en-titre de la Walk Racing s-au revanșat la start, când Mihai Șuțeanu a trecut de Simion și a dictat ritmul în prima jumătate a întrecerii. Cei doi au fost într-o altă ligă, rulând cu peste o secundă pe tur mai rapid decât plutonul urmăritor, condus de Mihai Belașcu (Bonk Racing). În turul al patrulea, Andrei Bechir (Motul eSports) a profitat de o ezitare a lui Alex Cascatău (Aqirys Racing) în acul de păr și a urcat pe poziția a patra, apoi l-a prins și pe Belașcu.
Aqirys Racing a pus în aplicare tactica unui undercut în căutarea podiumului, Cascatău intrând la boxe cu prima ocazie să-i predea mașina lui Victor Nicolae. Motul eSports au avut o oprire mai lungă și au pierdut pozițiile obținute de Bechir. Nicolae a încercat să-l preseze pe Andrei Miclea (Bonk Racing), însă acest echipaj nu a dat semne de slăbiciune și a celebrat prima prezență pe podium în Racing League Romania, intercalându-se astfel printre favoriții la titlu.
O ezitare crucială a decis însă lupta pentru victorie. La această rundă, Mihai Neg l-a înlocuit pe Victor Taraș, iar neașteptata eroare comisă de acesta în virajul Druids i-a pus pe tavă prima poziție lui Sebastian Apostol. Desfășurarea a fost în oglindă față de etapa precedentă de la Snetterton: dacă atunci Apostol greșea și făcea cadou victoria, de această dată rolurile s-au schimbat și el a fost beneficiarul: ”Este a treia etapă în care am plecat din pole și aveam ritm pentru a câștiga. Ne apropiem de lideri în clasamentul general și urmează Donington, un alt circuit pe care BMW-ul va fi foarte puternic.”
Dragoș Simion se distanțează de adversari în clasamentul British by MINI după cea de-a doua cursă pe un traseu britanic. În urma sa, în clasamentul celor mai rapide tururi cumulate de la Snetterton și Oulton Park, se situează Mihai Șuțeanu, Sebastian Apostol și Victor Nicolae. Alex Cascatău se desprinde în fruntea ierarhiei licențiaților, în care Radu Dumitrescu (Smart Driving) urcă pe poziția secundă pe fondul celei mai solide evoluții din această campanie: loc 7 alături de Andrei Dincă. De asemenea, trebuie remarcată și cea mai bună clasare pentru Cătălin Tufeanu și Rareș Oprea (Hetmos Racing/Porsche).
Ritm încurajator pentru echipa națională
Selecționata ligii (Victor Nicolae, Sebastian Apostol, Alex Cascatău) și-a început parcursul în SimGrid Endurance Cup cu două zile înaintea etapei de la Oulton Park având loc cursa de 6 ore de la Spa-Francorchamps. Într-un pluton deosebit de valoros, în care s-au regăsit majoritatea numelor din elita mondială a mediului Assetto Corsa Competizione, Logitech Team RLR (BMW M6 GT3) s-a calificat pe poziția a 14-a din 43 de echipaje prin Victor Nicolae, apoi a încheiat cursa pe 23.
Clasamente
Clasament general
- Walk Racing (Taraș/Șuțeanu) 65.5
- Aqirys Racing (V. Nicolae/Cascatău) 59.5
- Textar eSports (Apostol/Simion) 52.5
- Bucharest Gaming Week (Rusu/Enescu) 29.5
- Motul eSports (Berindea/Bechir) 26
BMW Trophy
- Textar eSports (Apostol/Simion) 66.5
- VSG Racing (Grama/Dăscălescu) 61.5
- X-Team (Știrbu/Cruceru) 43.5
British by MINI
- Dragoș Simion (BMW M6 GT3) 3:19.111
- Mihai Șuțeanu (Bentley Continental GT3) +0.696
- Sebastian Apostol (BMW M6 GT3) +0.780
Licențiați
- Alex Cascatău 83
- Radu Dumitrescu 45
- Aldrin Opran 42.5
Debutanți
- Andrei Miclea 78.5
- Mihai Belașcu 66.5
- Ionuț Bușilă, Andrei Pasa 34.5
Calendar
Campionatul are programate 9 etape la interval de două săptămâni, între 30 august și 19 decembrie 2021. Circuitele vizitate sunt cele pe care se va concura în realitate în GT World Challenge Europe și British GT. Primele opt etape vor avea durate alternative de o oră și jumătate sau două ore, iar finala de pe circuitul italian de la Misano se va ține pe parcursul a patru ore.
- Imola (2h) – 30 august
- Hungaroring (1,5h) – 13 septembrie
- Snetterton (2h) – 27 septembrie
- Oulton Park (1,5h) – 11 octombrie
- Donington Park (2h) – 25 octombrie
- Brands Hatch (1,5h) – 8 noiembrie
- Silverstone (2h) – 21 noiembrie
- Zolder (1,5h) – 5 decembrie
- Misano (4h) – 19 decembrie