Racing League Romania BMW GT Challenge: Prima victorie Textar eSports este semnată pe Oulton Park

După ce au cunoscut separat gustul succesului în sezonul precedent al RLR BMW GT Challenge, Sebastian Apostol și Dragoș Simion au format un echipaj capabil să se lupte pentru titlu. Victoria repurtată pe Oulton Park cu BMW M6 GT3 îi apropie de acest deziderat.

Cea de-a patra etapă a RLR BMW GT Challenge a reprezentat un factor perturbator în ceea ce privește capacitatea diverselor modele de categorie GT3 de a performa. Caracteristicile traseului de modă veche de la Oulton Park se pliau cel mai bine pe punctele forte ale modelelor Bentley, iar astfel s-a ajuns ca echipajele Bonk Racing și Medusa Racing să ocupe linia a doua a grilei de start, acestea aflându-se la cele mai bune calificări din carieră. În fața lor, însă, Sebastian Apostol și Dragoș Simion (BMW M6 GT3/Textar eSports) au găsit resursele pentru a cuceri al treilea pole position stagional cu o medie de sub 92 de secunde pe tur.

Campionii en-titre de la Walk Racing s-au revanșat la start, când Mihai Șuțeanu a trecut de Simion și a dictat ritmul în prima jumătate a întrecerii. Cei doi au fost într-o altă ligă, rulând cu peste o secundă pe tur mai rapid decât plutonul urmăritor, condus de Mihai Belașcu (Bonk Racing). În turul al patrulea, Andrei Bechir (Motul eSports) a profitat de o ezitare a lui Alex Cascatău (Aqirys Racing) în acul de păr și a urcat pe poziția a patra, apoi l-a prins și pe Belașcu.

Aqirys Racing a pus în aplicare tactica unui undercut în căutarea podiumului, Cascatău intrând la boxe cu prima ocazie să-i predea mașina lui Victor Nicolae. Motul eSports au avut o oprire mai lungă și au pierdut pozițiile obținute de Bechir. Nicolae a încercat să-l preseze pe Andrei Miclea (Bonk Racing), însă acest echipaj nu a dat semne de slăbiciune și a celebrat prima prezență pe podium în Racing League Romania, intercalându-se astfel printre favoriții la titlu.

O ezitare crucială a decis însă lupta pentru victorie. La această rundă, Mihai Neg l-a înlocuit pe Victor Taraș, iar neașteptata eroare comisă de acesta în virajul Druids i-a pus pe tavă prima poziție lui Sebastian Apostol. Desfășurarea a fost în oglindă față de etapa precedentă de la Snetterton: dacă atunci Apostol greșea și făcea cadou victoria, de această dată rolurile s-au schimbat și el a fost beneficiarul: ”Este a treia etapă în care am plecat din pole și aveam ritm pentru a câștiga. Ne apropiem de lideri în clasamentul general și urmează Donington, un alt circuit pe care BMW-ul va fi foarte puternic.”

Dragoș Simion se distanțează de adversari în clasamentul British by MINI după cea de-a doua cursă pe un traseu britanic. În urma sa, în clasamentul celor mai rapide tururi cumulate de la Snetterton și Oulton Park, se situează Mihai Șuțeanu, Sebastian Apostol și Victor Nicolae. Alex Cascatău se desprinde în fruntea ierarhiei licențiaților, în care Radu Dumitrescu (Smart Driving) urcă pe poziția secundă pe fondul celei mai solide evoluții din această campanie: loc 7 alături de Andrei Dincă. De asemenea, trebuie remarcată și cea mai bună clasare pentru Cătălin Tufeanu și Rareș Oprea (Hetmos Racing/Porsche).

Ritm încurajator pentru echipa națională

Selecționata ligii (Victor Nicolae, Sebastian Apostol, Alex Cascatău) și-a început parcursul în SimGrid Endurance Cup cu două zile înaintea etapei de la Oulton Park având loc cursa de 6 ore de la Spa-Francorchamps. Într-un pluton deosebit de valoros, în care s-au regăsit majoritatea numelor din elita mondială a mediului Assetto Corsa Competizione, Logitech Team RLR (BMW M6 GT3) s-a calificat pe poziția a 14-a din 43 de echipaje prin Victor Nicolae, apoi a încheiat cursa pe 23.

Clasamente

Clasament general

  1. Walk Racing (Taraș/Șuțeanu) 65.5
  2. Aqirys Racing (V. Nicolae/Cascatău) 59.5
  3. Textar eSports (Apostol/Simion) 52.5
  4. Bucharest Gaming Week (Rusu/Enescu) 29.5
  5. Motul eSports (Berindea/Bechir) 26

BMW Trophy

  1. Textar eSports (Apostol/Simion) 66.5
  2. VSG Racing (Grama/Dăscălescu) 61.5
  3. X-Team (Știrbu/Cruceru) 43.5

British by MINI

  1. Dragoș Simion (BMW M6 GT3) 3:19.111
  2. Mihai Șuțeanu (Bentley Continental GT3) +0.696
  3. Sebastian Apostol (BMW M6 GT3) +0.780

Licențiați

  1. Alex Cascatău 83
  2. Radu Dumitrescu 45
  3. Aldrin Opran 42.5

Debutanți

  1. Andrei Miclea 78.5
  2. Mihai Belașcu 66.5
  3. Ionuț Bușilă, Andrei Pasa 34.5

Calendar

Campionatul are programate 9 etape la interval de două săptămâni, între 30 august și 19 decembrie 2021. Circuitele vizitate sunt cele pe care se va concura în realitate în GT World Challenge Europe și British GT. Primele opt etape vor avea durate alternative de o oră și jumătate sau două ore, iar finala de pe circuitul italian de la Misano se va ține pe parcursul a patru ore.

  1. Imola (2h) – 30 august
  2. Hungaroring (1,5h) – 13 septembrie
  3. Snetterton (2h) – 27 septembrie
  4. Oulton Park (1,5h) – 11 octombrie
  5. Donington Park (2h) – 25 octombrie
  6. Brands Hatch (1,5h) – 8 noiembrie
  7. Silverstone (2h) – 21 noiembrie
  8. Zolder (1,5h) – 5 decembrie
  9. Misano (4h) – 19 decembrie
Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.