Racing League Romania BMW GT Challenge: Prima victorie Textar eSports este semnată pe Oulton Park

După ce au cunoscut separat gustul succesului în sezonul precedent al RLR BMW GT Challenge, Sebastian Apostol și Dragoș Simion au format un echipaj capabil să se lupte pentru titlu. Victoria repurtată pe Oulton Park cu BMW M6 GT3 îi apropie de acest deziderat.

Cea de-a patra etapă a RLR BMW GT Challenge a reprezentat un factor perturbator în ceea ce privește capacitatea diverselor modele de categorie GT3 de a performa. Caracteristicile traseului de modă veche de la Oulton Park se pliau cel mai bine pe punctele forte ale modelelor Bentley, iar astfel s-a ajuns ca echipajele Bonk Racing și Medusa Racing să ocupe linia a doua a grilei de start, acestea aflându-se la cele mai bune calificări din carieră. În fața lor, însă, Sebastian Apostol și Dragoș Simion (BMW M6 GT3/Textar eSports) au găsit resursele pentru a cuceri al treilea pole position stagional cu o medie de sub 92 de secunde pe tur.

Campionii en-titre de la Walk Racing s-au revanșat la start, când Mihai Șuțeanu a trecut de Simion și a dictat ritmul în prima jumătate a întrecerii. Cei doi au fost într-o altă ligă, rulând cu peste o secundă pe tur mai rapid decât plutonul urmăritor, condus de Mihai Belașcu (Bonk Racing). În turul al patrulea, Andrei Bechir (Motul eSports) a profitat de o ezitare a lui Alex Cascatău (Aqirys Racing) în acul de păr și a urcat pe poziția a patra, apoi l-a prins și pe Belașcu.

Aqirys Racing a pus în aplicare tactica unui undercut în căutarea podiumului, Cascatău intrând la boxe cu prima ocazie să-i predea mașina lui Victor Nicolae. Motul eSports au avut o oprire mai lungă și au pierdut pozițiile obținute de Bechir. Nicolae a încercat să-l preseze pe Andrei Miclea (Bonk Racing), însă acest echipaj nu a dat semne de slăbiciune și a celebrat prima prezență pe podium în Racing League Romania, intercalându-se astfel printre favoriții la titlu.

O ezitare crucială a decis însă lupta pentru victorie. La această rundă, Mihai Neg l-a înlocuit pe Victor Taraș, iar neașteptata eroare comisă de acesta în virajul Druids i-a pus pe tavă prima poziție lui Sebastian Apostol. Desfășurarea a fost în oglindă față de etapa precedentă de la Snetterton: dacă atunci Apostol greșea și făcea cadou victoria, de această dată rolurile s-au schimbat și el a fost beneficiarul: ”Este a treia etapă în care am plecat din pole și aveam ritm pentru a câștiga. Ne apropiem de lideri în clasamentul general și urmează Donington, un alt circuit pe care BMW-ul va fi foarte puternic.”

Dragoș Simion se distanțează de adversari în clasamentul British by MINI după cea de-a doua cursă pe un traseu britanic. În urma sa, în clasamentul celor mai rapide tururi cumulate de la Snetterton și Oulton Park, se situează Mihai Șuțeanu, Sebastian Apostol și Victor Nicolae. Alex Cascatău se desprinde în fruntea ierarhiei licențiaților, în care Radu Dumitrescu (Smart Driving) urcă pe poziția secundă pe fondul celei mai solide evoluții din această campanie: loc 7 alături de Andrei Dincă. De asemenea, trebuie remarcată și cea mai bună clasare pentru Cătălin Tufeanu și Rareș Oprea (Hetmos Racing/Porsche).

Ritm încurajator pentru echipa națională

Selecționata ligii (Victor Nicolae, Sebastian Apostol, Alex Cascatău) și-a început parcursul în SimGrid Endurance Cup cu două zile înaintea etapei de la Oulton Park având loc cursa de 6 ore de la Spa-Francorchamps. Într-un pluton deosebit de valoros, în care s-au regăsit majoritatea numelor din elita mondială a mediului Assetto Corsa Competizione, Logitech Team RLR (BMW M6 GT3) s-a calificat pe poziția a 14-a din 43 de echipaje prin Victor Nicolae, apoi a încheiat cursa pe 23.

Clasamente

Clasament general

  1. Walk Racing (Taraș/Șuțeanu) 65.5
  2. Aqirys Racing (V. Nicolae/Cascatău) 59.5
  3. Textar eSports (Apostol/Simion) 52.5
  4. Bucharest Gaming Week (Rusu/Enescu) 29.5
  5. Motul eSports (Berindea/Bechir) 26

BMW Trophy

  1. Textar eSports (Apostol/Simion) 66.5
  2. VSG Racing (Grama/Dăscălescu) 61.5
  3. X-Team (Știrbu/Cruceru) 43.5

British by MINI

  1. Dragoș Simion (BMW M6 GT3) 3:19.111
  2. Mihai Șuțeanu (Bentley Continental GT3) +0.696
  3. Sebastian Apostol (BMW M6 GT3) +0.780

Licențiați

  1. Alex Cascatău 83
  2. Radu Dumitrescu 45
  3. Aldrin Opran 42.5

Debutanți

  1. Andrei Miclea 78.5
  2. Mihai Belașcu 66.5
  3. Ionuț Bușilă, Andrei Pasa 34.5

Calendar

Campionatul are programate 9 etape la interval de două săptămâni, între 30 august și 19 decembrie 2021. Circuitele vizitate sunt cele pe care se va concura în realitate în GT World Challenge Europe și British GT. Primele opt etape vor avea durate alternative de o oră și jumătate sau două ore, iar finala de pe circuitul italian de la Misano se va ține pe parcursul a patru ore.

  1. Imola (2h) – 30 august
  2. Hungaroring (1,5h) – 13 septembrie
  3. Snetterton (2h) – 27 septembrie
  4. Oulton Park (1,5h) – 11 octombrie
  5. Donington Park (2h) – 25 octombrie
  6. Brands Hatch (1,5h) – 8 noiembrie
  7. Silverstone (2h) – 21 noiembrie
  8. Zolder (1,5h) – 5 decembrie
  9. Misano (4h) – 19 decembrie
Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.