Racing League Romania BMW GT Challenge: Aqirys Racing domină etapa de la Paul Ricard

Racing League Romania - BMW GT Challenge - Aqirys Racing
După trei runde în care n-au fost cu nimic mai prejos ca ritm față de învingători, Victor Nicolae și Alex Cascatău au reușit să se impună în etapa a șasea a sezonului, la finele unei ore de cursă pe traseul francez de Grand Prix.

După ce Motul eSports, Walk Racing și Willi Motorsport și-au împărțit victoriile în prima jumătate a campaniei cu modelele BMW M4 GT4, în cercul învingătorilor tot trena apariția echipajului cu numărul 12 – Aqirys Racing. Seara de cursă de la Paul Ricard a adus pentru aceștia o evoluție exact așa cum și-au dorit: solidă și lipsită de ghinioane.

Mai întâi, Victor Nicolae a demonstrat tuturor că deține secretul pe un traseu complicat, care le-a dat angoase multora. Dublul campion al Racing League Romania s-a apropiat de pragul celor 123 de secunde pe turul de circuit, reușind să-și treacă în cont primul pole position din acest sezon, cu un avans confortabil. Mai mult, chiar și cu al doilea său timp cronometrat, tot ar fi condus balul pe grila ce a numărat 27 de echipaje. În prima linie a fost însoțit de Mihai Șuțeanu (Walk Racing), care i-a devansat pe Andrei Bechir (Motul eSports) și Dragoș Simion (Willi Motorsport). În urma acestui grup al favoriților, Sebastian Apostol (WCR Junior Team) a semnat o frumoasă surpriză la a doua sa cursă în RLR, în timp ce Mihai Rusu (Textar eSports) sau Radu Dumitrescu (Smart Driving) n-au reușit să lege turul potrivit și se aflau mai în spate decât de obicei pe grilă.

Racing League Romania - BMW GT Challenge - Aqirys Racing

Contacte dure pentru echipaje cu pretenții

Victor Nicolae nu a avut emoții la start, lăsându-i în urmă pe Șuțeanu și Bechir să-și dispute locul secund. Aceștia s-au atins pe finalul primului tur, apoi a urmat un nou incident între ei, cu avarii semnificative pentru echipajul Motul eSports. Bechir a căzut în pluton și n-a mai avut o mașină capabilă să ruleze în ritm de podium, reparațiile de durată fiind apoi imposibil de compensat la standuri. Astfel, Cristian Berindea a fost nevoit să treacă prin aceleași eforturi ca și coechipierul său, totul fiind în van din pricina depășirii timpului de pilotaj de 35 de minute per pilot. Speranțele la un rezultat bun s-au năruit devreme și pentru Textar eSports, Mihai Rusu fiind trimis în zid de un adversar.

În fruntea cursei, Alex Cascatău a preluat ștafeta de la colegul său cu un avans de peste 10 secunde, gestionând ecartul cu destule emoții: Victor Taraș și Sergiu Nicolae s-au apropiat pe final, dar nu au putut emite pretenții la primul loc. Tudor Mihai și Marian Andrei (Racelogic) au conlucrat pentru cea mai bună clasare a sezonului, poziția a patra, înaintea lui Paul Greavu și Victor Kovacs (MV Racing). Problemele la boxe i-au constrâns la abandon pe echipierii Smart Driving, promovându-i pe locul al șaselea pe Alex Poamă și Lucian Mateaș (ProSix Racing), aflați la prima clasare în puncte din carieră.

Racing League Romania - BMW GT Challenge - Aqirys Racing

O performanță similară a celebrat și Maria Țurai (WCR Junior Team), alături de coechipierul Sebastian Apostol: locul al zecelea, respectiv al cincilea în ierarhia debutanților (în care s-a impus pentru a treia oară Marian Andrei). Paul Ricard a fost scena unui progres remarcabil din partea Mariei, care a punctat la cel de-al doilea său start în Racing League Romania.

De la virtual la real: Mihai Șuțeanu va concura la ROTAC

Venirea primăverii a permis organizarea evenimentului dedicat primilor trei din ierarhia sezonului precedent al RLR. În toamna anului 2020, cei mai rapizi sim raceri la bordul modelelor BMW M3 GT2 în mediul Assetto Corsa fuseseră Victor Taraș, Mihai Șuțeanu și Andrei Bechir. Aceștia au primit din partea partenerului Smart Driving invitația de a concura pe Motorpark România într-un shootout menit să desemneze câștigătorul unei participări cu toate costurile incluse la o etapă a Campionatului Național de Time Attack – ROTAC în 2021. Ovidiu Zaberca i-a ghidat pe cei trei la prima lor experiență pe circuit, iar la final doar trei zecimi de secundă au reprezentat ecartul dintre Șuțeanu și Bechir, sub privirile protagoniștilor din RLR care acum așteaptă evoluția sa în arena competițională, în luna aprilie.

Clasamente

General

  1. Willi Motorsport (Simion-S.Nicolae) 89p
  2. Motul eSports (Berindea-Bechir) 76p
  3. Aqirys Racing (Cascatău-V.Nicolae) 75p
  4. Walk Racing (Taraș-Șuțeanu) 51p
  5. Textar eSports (Rusu-Toader) 49p

Debutanți

  1. Marian Andrei (Racelogic) 94p
  2. Paul Greavu (MV Racing) 68p
  3. Sebastian Ola (Zecarul eSports) 59p

Licențiați

  1. Sergiu Nicolae (Willi Motorsport) 102,5p
  2. Alex Cascatău (Aqirys Racing) 96,5p
  3. Andrei Morțilă (Napoca Rally Academy) 45,5p

Despre BMW M4 GT4

Primul model BMW omologat pentru categoria GT4 a apărut pe circuite în 2018, reușind o primă victorie în seria europeană chiar în mâinile unui pilot român. Răzvan Umbrărescu, secondat de italianul Gabriele Piana, a câștigat pe traseul de la Misano. Cei doi s-au mai clasat pe podium de alte trei ori, iar M4 GT4 a triumfat în patru din cele 12 etape. Anul următor le-a adus și titlul european la categoria de top (Silver) prin Simon Knap și Alec Udell (MDM Motorsport), iar în 2020 BMW a fost mașina care a dat campionul în puternicele serii naționale din Franța (FFSA GT), Germania (ADAC GT) sau Italia (Campionatul de Sprint GT).

Parteneriatul cu BMW România continuă în 2021

Racing League Romania a venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu două sezoane regulate în decursul anului calendaristic 2020, precum și alte evenimente speciale alături de organizatorii Bucharest Gaming Week. Întrecerile au fost difuzate în direct pe pagina de Facebook BMW Romania și continuă să poată fi urmărite pe micile ecrane pe Telekom Sport. 2021 aduce tranziția către platforma Assetto Corsa Competizione, primul sezon al RLR în acest mediu desfășurându-se între lunile ianuarie și mai, cu modelul BMW M4 GT4.

Profilurile protagoniștilor din RLR, precum și clasamentele actualizate și toate informațiile complementare despre competiția virtuală sunt disponibile în secțiunea dedicată de pe site-ul BMW România: bit.ly/BMW_eSports.

 

Calendar

Campionatul are programate 10 etape la interval de două săptămâni, între 10 ianuarie și 17 mai 2021. Circuitele vizitate sunt cele pe care se va concura în realitate în GT4 European Series (unde se pot compara timpii din simulator cu cei din realitate), la care se adaugă rundele din Intercontinental GT Challenge. Primele nouă etape vor avea durate alternative de una sau două ore, iar finala de pe circuitul spaniol de Grand Prix de la Barcelona se va ține pe parcursul a patru ore. 

  1. Suzuka (2h) – 10 ianuarie
  2. Nurburgring (1h) – 24 ianuarie
  3. Bathurst (2h) – 7 februarie
  4. Laguna Seca (1h) – 21 februarie
  5. Kyalami (2h) – 7 martie
  6. Paul Ricard (1h) – 21 martie
  7. Zandvoort (2h) – 5 aprilie
  8. Monza (1h) – 19 aprilie
  9. Spa-Francorchamps (2h) – 3 mai
  10. Barcelona (4h) – 17 mai

West Competition Racing este promotorul campionatului Racing League Romania.

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.