Probleme tehnice pentru Emanuel Gyenes în etapa a treia

Etapa a treia a Raliului Dakar 2021 i-a dus pe concurenți în bucla Wadi Ad-Dawasir, 226 km de legătură, 403 km de probă specială. O specială rapidă, cu piatră, dune moi, nisip, canioane, râuri secate, în care Emanuel Gyenes a avut ghinion.

Chiar în prima parte a probei speciale, i-a cedat cupla de la rezervorele-față și a mai putut utiliza doar carburant din rezervorul-spate . Fiind forțat să se oprească pe probă, pentru a muta carburantul, Mani a pierdut în total peste 30 de minute.

După două dintre cele 12 etape programate în cea de a 43-a ediție a Raliului Dakar, Emanuel Gyenes conducea clasa Original by Motul – Malle Moto – cu un avans de peste trei minute. Din păcate, însă, în etapa a treia, a pierdut foarte mult timp după ce i-a cedat un furtun de la rezervorul-față și a fost nevoit să se oprească pentru a muta carburant din față în spate, pentru a putea rula în continuare.

Traseul a fost unul care a îmbinat secțiuni rapide, canioane cu nisip, canioane cu multă piatră – la care organizatorii s-au referit ca fiind secțiuni de „trial” -, traversări de dune cu nisip moale și treceri prin vaduri secate. Mai sunt încă nouă etape și se știe că în Raliul Dakar nimic nu este stabilit până nu treci de podiumul de la sosire. Va fi foarte dificil pentru Mani să recupereze cele peste 30 de minute pierdute în etapa a treia, însă nu este un ecart care să îl descurajeze.

 Emanuel Gyenes #29 Autonet Motorcycle Team:  „Din păcate, această a treia zi a fost una cu ghinion pentru mine. S-a rupt cupla de la rezervoarele-față și nu am mai putut consuma benzină din ele. În prima parte a probei, până la realimentare, am rămas fără benzină în rezervorul din spate.

A trebuit să mă opresc, să dau scutul jos, să iau benzină din rezervorul din față și să torn în cel din spate. Apoi am redus ritmul, să nu consum așa mult carburant, și, chiar la limită, am ajuns la punctul de realimentare. În a doua parte am avut 180 de km și, în mod normal, ar fi trebuit să ajungă combustibilul din rezervorul-spate pentru această distanță, doar că am avut foarte mult nisip și dune și a trebuit să merg mai încet.

Dacă aș fi mers în ritmul normal, ar fi trebuit să mă opresc să iau iarăși combustibil din rezervorul din față și să torn în cel din spate și asta m-ar fi costat mult mai mult timp. A fost o zi foarte grea. Mă bucur că nu a curs și din benzină, când s-a rupt cupla, și că am reușit să ajung la finiș.”

În etapa a 4-a, 6 ianuarie, concurenții vor ajunge în Riyadh, capitala Arabiei Saudite, după un total de 813 km, din care 337 km de probă specială, mult mai cursivă decât cea din etapa a treia.

Clasament Moto după etapa 3 din 12

  1. Skyler Howes (USA) 12h 04 min 48 sec
  2. Kevin Benavides (ARG) +00 min 33 sec
  3. Xavier De Soultrait (FRA) +01 min 28 sec

………………………………………………………………..

  1. Emaneul Gyenes (ROU) +1 h 57 min 02 sec

Top 5 Original by Motul – după etapa 3 din 12

  1. Maurizio Gerini (ITA)       13 h 30 min 05 sec
  2. Aruns Gelazninkas (LTU) +12 min 45 sec
  3. Roman Krejci (CZE)      +24 min 48 sec
  4. Emanuel Gyenes (ROU) +31 min 45 sec
  5. Benjamin Melot (FRA) +51 min 22 sec

Foto – RallyZone

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor
Mercedes-Benz G Class – Experience

Mercedes-Benz G Class – Experience

Am concediat pentru două zile jurnalistul auto pentru a participa la o experiență rezervată clienților Mercedes-Benz, un G-Experience.

Enel X a semnat un acord strategic cu Weltmeister

Enel X, linia de business a Grupului Enel dedicată serviciilor și produselor energetice avansate, a semnat un acord cu Weltmeister, brandul de vehicule electrice (EV) care face parte din WM Motor Technology Co Ltd.

Test drive Porsche 718 Cayman GTS 4.0

În viață trebuie să ai răbdare, lucrurile la care visezi îți pot bate la ușă. Cam așa au stat lucrurile și în cazul întâlnirea cu Porsche 718 Cayman GTS 4.0!

Renault Clio E-Tech Hybrid este disponibil în România

Renault Clio E-Tech Hybrid îți face debutul în gama constructorului francez. Noul model vine în 4 versiuni de echipare: ZEN, INTENS, Seria Limitată E-TECH și RS LINE, iar prețul de pornire este 18.750 euro, TVA inclus.

Actualități