Probleme tehnice pentru Emanuel Gyenes în etapa a treia

Etapa a treia a Raliului Dakar 2021 i-a dus pe concurenți în bucla Wadi Ad-Dawasir, 226 km de legătură, 403 km de probă specială. O specială rapidă, cu piatră, dune moi, nisip, canioane, râuri secate, în care Emanuel Gyenes a avut ghinion.

Chiar în prima parte a probei speciale, i-a cedat cupla de la rezervorele-față și a mai putut utiliza doar carburant din rezervorul-spate . Fiind forțat să se oprească pe probă, pentru a muta carburantul, Mani a pierdut în total peste 30 de minute.

După două dintre cele 12 etape programate în cea de a 43-a ediție a Raliului Dakar, Emanuel Gyenes conducea clasa Original by Motul – Malle Moto – cu un avans de peste trei minute. Din păcate, însă, în etapa a treia, a pierdut foarte mult timp după ce i-a cedat un furtun de la rezervorul-față și a fost nevoit să se oprească pentru a muta carburant din față în spate, pentru a putea rula în continuare.

Traseul a fost unul care a îmbinat secțiuni rapide, canioane cu nisip, canioane cu multă piatră – la care organizatorii s-au referit ca fiind secțiuni de „trial” -, traversări de dune cu nisip moale și treceri prin vaduri secate. Mai sunt încă nouă etape și se știe că în Raliul Dakar nimic nu este stabilit până nu treci de podiumul de la sosire. Va fi foarte dificil pentru Mani să recupereze cele peste 30 de minute pierdute în etapa a treia, însă nu este un ecart care să îl descurajeze.

 Emanuel Gyenes #29 Autonet Motorcycle Team:  „Din păcate, această a treia zi a fost una cu ghinion pentru mine. S-a rupt cupla de la rezervoarele-față și nu am mai putut consuma benzină din ele. În prima parte a probei, până la realimentare, am rămas fără benzină în rezervorul din spate.

A trebuit să mă opresc, să dau scutul jos, să iau benzină din rezervorul din față și să torn în cel din spate. Apoi am redus ritmul, să nu consum așa mult carburant, și, chiar la limită, am ajuns la punctul de realimentare. În a doua parte am avut 180 de km și, în mod normal, ar fi trebuit să ajungă combustibilul din rezervorul-spate pentru această distanță, doar că am avut foarte mult nisip și dune și a trebuit să merg mai încet.

Dacă aș fi mers în ritmul normal, ar fi trebuit să mă opresc să iau iarăși combustibil din rezervorul din față și să torn în cel din spate și asta m-ar fi costat mult mai mult timp. A fost o zi foarte grea. Mă bucur că nu a curs și din benzină, când s-a rupt cupla, și că am reușit să ajung la finiș.”

În etapa a 4-a, 6 ianuarie, concurenții vor ajunge în Riyadh, capitala Arabiei Saudite, după un total de 813 km, din care 337 km de probă specială, mult mai cursivă decât cea din etapa a treia.

Clasament Moto după etapa 3 din 12

  1. Skyler Howes (USA) 12h 04 min 48 sec
  2. Kevin Benavides (ARG) +00 min 33 sec
  3. Xavier De Soultrait (FRA) +01 min 28 sec

………………………………………………………………..

  1. Emaneul Gyenes (ROU) +1 h 57 min 02 sec

Top 5 Original by Motul – după etapa 3 din 12

  1. Maurizio Gerini (ITA)       13 h 30 min 05 sec
  2. Aruns Gelazninkas (LTU) +12 min 45 sec
  3. Roman Krejci (CZE)      +24 min 48 sec
  4. Emanuel Gyenes (ROU) +31 min 45 sec
  5. Benjamin Melot (FRA) +51 min 22 sec

Foto – RallyZone

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.