Probleme tehnice pentru Emanuel Gyenes în etapa a treia

Etapa a treia a Raliului Dakar 2021 i-a dus pe concurenți în bucla Wadi Ad-Dawasir, 226 km de legătură, 403 km de probă specială. O specială rapidă, cu piatră, dune moi, nisip, canioane, râuri secate, în care Emanuel Gyenes a avut ghinion.

Chiar în prima parte a probei speciale, i-a cedat cupla de la rezervorele-față și a mai putut utiliza doar carburant din rezervorul-spate . Fiind forțat să se oprească pe probă, pentru a muta carburantul, Mani a pierdut în total peste 30 de minute.

După două dintre cele 12 etape programate în cea de a 43-a ediție a Raliului Dakar, Emanuel Gyenes conducea clasa Original by Motul – Malle Moto – cu un avans de peste trei minute. Din păcate, însă, în etapa a treia, a pierdut foarte mult timp după ce i-a cedat un furtun de la rezervorul-față și a fost nevoit să se oprească pentru a muta carburant din față în spate, pentru a putea rula în continuare.

Traseul a fost unul care a îmbinat secțiuni rapide, canioane cu nisip, canioane cu multă piatră – la care organizatorii s-au referit ca fiind secțiuni de „trial” -, traversări de dune cu nisip moale și treceri prin vaduri secate. Mai sunt încă nouă etape și se știe că în Raliul Dakar nimic nu este stabilit până nu treci de podiumul de la sosire. Va fi foarte dificil pentru Mani să recupereze cele peste 30 de minute pierdute în etapa a treia, însă nu este un ecart care să îl descurajeze.

 Emanuel Gyenes #29 Autonet Motorcycle Team:  „Din păcate, această a treia zi a fost una cu ghinion pentru mine. S-a rupt cupla de la rezervoarele-față și nu am mai putut consuma benzină din ele. În prima parte a probei, până la realimentare, am rămas fără benzină în rezervorul din spate.

A trebuit să mă opresc, să dau scutul jos, să iau benzină din rezervorul din față și să torn în cel din spate. Apoi am redus ritmul, să nu consum așa mult carburant, și, chiar la limită, am ajuns la punctul de realimentare. În a doua parte am avut 180 de km și, în mod normal, ar fi trebuit să ajungă combustibilul din rezervorul-spate pentru această distanță, doar că am avut foarte mult nisip și dune și a trebuit să merg mai încet.

Dacă aș fi mers în ritmul normal, ar fi trebuit să mă opresc să iau iarăși combustibil din rezervorul din față și să torn în cel din spate și asta m-ar fi costat mult mai mult timp. A fost o zi foarte grea. Mă bucur că nu a curs și din benzină, când s-a rupt cupla, și că am reușit să ajung la finiș.”

În etapa a 4-a, 6 ianuarie, concurenții vor ajunge în Riyadh, capitala Arabiei Saudite, după un total de 813 km, din care 337 km de probă specială, mult mai cursivă decât cea din etapa a treia.

Clasament Moto după etapa 3 din 12

  1. Skyler Howes (USA) 12h 04 min 48 sec
  2. Kevin Benavides (ARG) +00 min 33 sec
  3. Xavier De Soultrait (FRA) +01 min 28 sec

………………………………………………………………..

  1. Emaneul Gyenes (ROU) +1 h 57 min 02 sec

Top 5 Original by Motul – după etapa 3 din 12

  1. Maurizio Gerini (ITA)       13 h 30 min 05 sec
  2. Aruns Gelazninkas (LTU) +12 min 45 sec
  3. Roman Krejci (CZE)      +24 min 48 sec
  4. Emanuel Gyenes (ROU) +31 min 45 sec
  5. Benjamin Melot (FRA) +51 min 22 sec

Foto – RallyZone

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.