MotoRC by Rompetrol: Martin Choy dă ora exactă pe Motorpark România

MotoRC
Noi învingători la toate cele trei categorii Stock din MotoRC în cadrul etapei a treia, unde ritmul a fost dictat de către musafirii din Bulgaria - Martin Choy (Stock 1000) și Milen Georgiev (Stock 600).

Cea de-a treia reuniune a motociclismului autohton a avut loc la început de august pe Motorpark România, unde 91 de rideri s-au duelat la cele cinci categorii din MotoRC. Chiar dacă organizatorii s-au bucurat că și această rundă s-a putut ține (în pofida interdicției pentru spectatori), planul temerar de a-l avea drept musafir pe pilotul oficial Ducati Michele Pirro nu s-a putut concretiza.

Vlad Neaga (VN Motorsport) venea după două succese la rând la Stock 1000 și câteva elemente conjuncturale au fost în avantajul său la această rundă. În primul rând, era de notat absența lui Cătălin Cazacu (Racing Academy) de la cursă, înlocuit de un George Cațan ce se afla la primul contact cu cea mai recentă evoluție a modelului BMW S1000 RR.

MotoRC

Un alt BMW reprezenta însă marea amenințare: cel pilotat de titratul Martin Choy, multiplu campion european și est-european. Bulgarul s-a făcut remarcat inclusiv în campionatul mondial de anduranță moto, iar pe Motorpark mai concurase în seria est-europeană (BMU), unde purtase dueluri intense cu Robert Mureșan. O privire aruncată pe timpii din 2016-2018 era suficientă pentru a realiza că Choy va domina.

Antrenamentele au venit în sprijinul acestei ipoteze, însă Vlad Neaga nu avea cum să nu se declare mulțumit cu un deficit de doar trei zecimi. Românul s-a autodepășit apoi în sesiunea decisivă de calificări, reușind pentru prima oară să parcurgă turul de circuit în sens orar sub baremul de un minut și 41 de secunde. Pe bună dreptate, echipa tehnică a lui Neaga și-a exteriorizat bucuria în momentul în care Choy s-a recunoscut învins la finele ultimului tur lansat. Cât despre ceilalți din paddock, dacă mai aveau nevoie de o dovadă a curajului etalat de pilotul timișorean, riscurile evidente pe care acesta și le-a asumat pentru a lega turul-cheie sunt remarcabile.

MotoRC

Provocat de acel 1:40.9, Martin Choy a strâns din dinți și a ridicat mănușa: s-a instalat imediat la conducerea cursei și a sufocat concurența cu tururile 2, 3 și 4 în 1:40, apoi cu încă șapte bucle cu cadență metronomică în 1:41. Neaga s-a desprins cu ușurință de ceilalți 21 rivali, însă tot pierdea una-două secunde pe fiecare tur față de Choy. După consumarea celor 16 tururi, între primii doi era un ecart de 27 de secunde.

Atenția cursei s-a mutat imediat pe grupul de șase ce-și disputa ultima treaptă a podiumului. Startul i-a privilegiat pe piloții Michelin, Adrian Rus (Daf Corse) și Marian Pivniceru (Talladega Racing) urcând pe 3, respectiv 4, în timp ce Ionuț Mistode (Team IQRM) și-a complicat misiunea la stingerea semafoarelor, dar a revenit pas cu pas în compania celor cu ritm similar.

Chiar dacă această etapă a beneficiat de transmisiune directă, intensitatea bătăliilor din grup a fost redată mai degrabă în declarațiile ulterioare ale piloților. Depășiri, contacte, ieșiri largi și pilotaj de înaltă clasă au fost omise de regie, provocând o stare de iritare atât fanilor, cât și duetului de comentatori format din Alexandru Cocu și Marius Băcilă, care în anii precedenți relatau împreună duelurile din MotoGP. Un bemol surprinzător, date fiind producțiile reușite de aceeași echipă tehnică în sfera automobilismului.

În final, George Cațan a efectuat manevrele necesare pentru a sosi al treilea, la mai puțin de cinci secunde în urma lui Neaga. De altfel, făcând abstracție de Choy, ecarturile au fost onorabile: sub 20 de secunde între Neaga și Rus, clasat al optulea în urma lui Buleandră (Team BMR), Mistode, Pivniceru și Spendier (Titan Machinery). Înaintea etapei, al doilea în clasamentul general era Emil Drăghici (TASE Racing), însă aceasta a fost o cursă de uitat pentru pilotul Yamaha, care rula departe de potențialul său până când a fost constrâns la abandon.

Clasament piloți după 3/6 etape

1. Vlad Neaga Suzuki 70p
2. Bogdan Buleandră BMW 34p
3. Emil Drăghici Yamaha 33p
4. Manfred Spendier Ducati 33p
5. Ionuț Mistode Yamaha 27p

Dacă la Stock 1000 era un singur reprezentant al Bulgariei care să dea tonul, la Stock 600 au fost doi piloți din țara vecină care au sufocat concurența pe Motorpark România. Milen Georgiev și Plamen Petrov și-au purtat lupta lor, reușind timpi de 1:42 în contextul în care adversarii erau la aproape două secunde/tur. Petrov a trecut în frunte la jumătatea manșei de 14 tururi, însă Georgiev a replicat și a învins cu doar două zecimi de secundă avans. De altfel, nu a existat nici măcar un tur în care diferența dintre ei să fie mai mare de cinci zecimi!

Duelul autohton s-a dat pentru poziția a treia, unde Ionel Pascotă venea după o accidentare și a strâns din dinți pentru a rezista în șa timp de 25 de minute. Veteranul s-a plasat în siajul rivalului la titlu, Florin Bîrlădeanu, și l-a depășit cu trei tururi înainte de final. În această bătălie era așteptat cu noua motocicletă și Adrian Petrovici, care a fost însă constrâns la abandon.

Categoria Stock 300 s-a înscris în aceeași notă a unui nou învingător, de această dată fiind chiar un pilot român: la doar 12 ani, Răzvan Teodorescu a reușit să câștige o manșă scurtată, în care liderul clasamentului, Alin Grădinaru, a căzut în antepenultimul viraj. Cătălin Ciolan și Cristina Udrescu au completat astfel podiumul, iar totalul de puncte al protagoniștilor ne indică o bătălie foarte strânsă la clasa mezină. Grădinaru și Teodorescu au totalizat câte 57 de puncte, iar Udrescu e doar la un punct în urma celor doi.

Cele două categorii rezervate debutanților au continuat în aceeași notă de dominație pentru Radu Balaș (Rookies 1000) și Georgian Radu (Rookies 600). Următoarea etapă a MotoRC va avea loc pe 4-6 septembrie, ocazie cu care am putea avea deja primii campioni asigurați din punct de vedere matematic, în persoana lui Neaga și Balaș la cele două clase cu motociclete de 1000cmc.

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.