DS Automobiles își apără ambele titluri în Formula E cu echipa DS Techeetah

Câștigătoare a titlurilor supreme în Formula E la echipe și la piloți în sezonul trecut, marca DS Automobiles își păstrează cele două titluri în sezonul 2019/2020 grație echipei DS Techeetah și a piloților António Félix da Costa și Jean-Éric Vergne.

Deja câștigătoare a două titluri în sezonul 2018/2019 cu DS Techeetah și Jean-Éric Vergne, marca își păstrează ambele coroane în acest sezon cu echipa DS Techeetah și António Félix da Costa. Aceste titluri au fost obținute, în premieră, cu două etape înainte de încheierea Campionatului.

DS Automobiles deține acum recordul la numărul de titluri consecutive (2 pe echipe și 2 la piloți), recordul la cele mai multe pole position (13) și la cele mai multe poziții în prima linie pentru aceeași echipă (2 cu DS Techeetah). De asemenea, DS Automobiles este unicul constructor auto care a câștigat un E-Prix în fiecare an, începând cu 2016.DS Techeetah

La sfârșitul sezonului 2019/2020, cu patru victorii, nouă podiumuri ocupate, cinci pole position și trei cele mai rapide tururi în 11 E-Prix-uri, DS E-TENSE FE20 devansează Nissan IM02, Mercedes-Benz EQ Silver Arrow 01, Audi e-tron FE06, BMW i.FE20, Jaguar I-Type IV, Porsche 99X Electric, Mahindra M6Electro, PENSKE EV-4 și NIO FE-005. Este prima dată când o echipă (+ 77 puncte) și un pilot (+ 71 puncte) termină sezonul la o distanță atât de mare în fața concurenței.

Campion la un an după victoria înregistrată de Jean-Éric Vergne, António Félix da Costa a egalat mai multe recorduri cu trei pole position consecutive și trei victorii consecutive în același sezon și un prim hat-trick (pole position, victorie și cel mai rapid tur) la Berlin.

DS Techeetah

”Participarea mărcii DS Automobiles la Formula E a fost un real succes. Din 2015, obiectivul mărcii a fost acela de a accelera procesul de dezvoltare de noi modele electrificate. Începând cu anul trecut, întreaga gamă DS Automobiles include versiuni 100% electrice sau plug-in hybrid. Victoriile obținute în fața concurenței, în special cea germană, contribuie la creșterea notorietății mărcii și a cotei de piață.

Apreciez performanța excepțională a unei echipe de campioni care întruchipează savoir-faire-ul tehnologic și strategic al Mărcii. Doresc să transmit felicitări echipei DS Techeetah pentru titlurile FIA câștigate, dar și echipei DS Performance pentru proiectarea celor mai bune automobile de curse 100% electrice.” – Béatrice Foucher, CEO DS Automobiles.

În următorul sezon, echipa DS Techeetah își va apăra titulurile câștigate cu piloții António Félix da Costa și Jean-Éric Vergne.

DS Techeetah

Transferul de tehnologii către automobile este un pas firesc. Oferta de tehnologii pentru motoarele electrice, baterii și monitorizarea puterii livrate, precum și sistemul de management pentru software sunt o moștenire a experienței deținute în această competiție. DS 3 CROSSBACK E-TENSE (un model 100% electric) împreună cu DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 300 și DS 7 CROSSBACK E-TENSE 225, (modele plug-in hybrid cu emisii de CO2 începând de la 30 g pe kilometru) reprezintă oferta electrificată DS.

DS Automobiles continuă procesul de electrificare odată cu sosirea modelului DS 9 E-TENSE, o gamă de sedanuri plug-in hybrid ce dezvoltă până la 360 cai putere. Începând cu 2025, toate modelele noi ale mărcii vor fi electrificate.

DS Techeetah

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Radical Cup: George Cațan, învingător de la primul start

Dacă la MotoRC grila clasei regină arată mai bine decât anul trecut iar în Romanian Endurance Series asistăm la o creștere continuă a efectivelor de turisme, Radical Cup și-a început al treilea an cu tot atâtea mașini precum debuta conceptul, în 2021. În schimb, a punctat la capitolul competitivitate, cu manșe strânse la categoriile PRO 1500 și SR1 Cup.

Citește articol »

MotoRC: Ceasul al 12-lea, vremea primei victorii pentru Marian Pivniceru

Numărul 12 era considerat de mulți un viitor învingător în cursele MotoRC. Al șaptelea sezon al competiției a adus și confirmarea pentru Marian Pivniceru, cel mai recent nume care se adaugă pe lista câștigătorilor de la clasa regină. Înaintea sa, 33 de curse au fost împărțite de doar 7 piloți: Cătălin Cazacu, Bogdan Vrăjitoru, George Cațan, Martin Choy, Vlad Neaga, Ionuț Mistode și Milen Georgiev.

Citește articol »

Sim Racing: Sebastian Apostol și West Competition Racing primesc nominalizarea BMW Motorsport în cadrul SRO eSports 2023

Locul al cincilea la categoria Silver în campania de debut desfășurată în 2022 și o serie de alte performanțe notabile au determinat BMW Motorsport să numească un pilot român dintr-o echipă românească pentru campania din seria europeană de sprint GT World Challenge, disputată în mediul de simulare Assetto Corsa Competizione. Sebastian Apostol va concura împotriva celor mai buni sim raceri din lume la Monza, Paul Ricard, Spa-Francorchamps, Nurburgring și Barcelona.

Citește articol »

Presiunile din IMSA: Câștigătorul de la Daytona le-a depășit, iar constructorii de la GTD le-au aplicat cu succes pe ceafa organizatorilor

International Motorsports Association (IMSA) este organizația care guvernează, de peste o jumătate de veac, cel mai important campionat de anduranță cu mașini sport (prototipuri, dar și GT-uri) din America de Nord. Sub titulatura actuală, IMSA Weathertech Sportscar Championship, seria a trecut printr-o schimbare la față odată cu restructurarea categoriilor și apariția noului grup de prototipuri. Dar mai multe scandaluri recente te fac să-ți pui întrebarea: este acesta doar un castel de nisip spre care se apropie valul necruțător?

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.