DS Automobiles își apără ambele titluri în Formula E cu echipa DS Techeetah

Câștigătoare a titlurilor supreme în Formula E la echipe și la piloți în sezonul trecut, marca DS Automobiles își păstrează cele două titluri în sezonul 2019/2020 grație echipei DS Techeetah și a piloților António Félix da Costa și Jean-Éric Vergne.

Deja câștigătoare a două titluri în sezonul 2018/2019 cu DS Techeetah și Jean-Éric Vergne, marca își păstrează ambele coroane în acest sezon cu echipa DS Techeetah și António Félix da Costa. Aceste titluri au fost obținute, în premieră, cu două etape înainte de încheierea Campionatului.

DS Automobiles deține acum recordul la numărul de titluri consecutive (2 pe echipe și 2 la piloți), recordul la cele mai multe pole position (13) și la cele mai multe poziții în prima linie pentru aceeași echipă (2 cu DS Techeetah). De asemenea, DS Automobiles este unicul constructor auto care a câștigat un E-Prix în fiecare an, începând cu 2016.DS Techeetah

La sfârșitul sezonului 2019/2020, cu patru victorii, nouă podiumuri ocupate, cinci pole position și trei cele mai rapide tururi în 11 E-Prix-uri, DS E-TENSE FE20 devansează Nissan IM02, Mercedes-Benz EQ Silver Arrow 01, Audi e-tron FE06, BMW i.FE20, Jaguar I-Type IV, Porsche 99X Electric, Mahindra M6Electro, PENSKE EV-4 și NIO FE-005. Este prima dată când o echipă (+ 77 puncte) și un pilot (+ 71 puncte) termină sezonul la o distanță atât de mare în fața concurenței.

Campion la un an după victoria înregistrată de Jean-Éric Vergne, António Félix da Costa a egalat mai multe recorduri cu trei pole position consecutive și trei victorii consecutive în același sezon și un prim hat-trick (pole position, victorie și cel mai rapid tur) la Berlin.

DS Techeetah

”Participarea mărcii DS Automobiles la Formula E a fost un real succes. Din 2015, obiectivul mărcii a fost acela de a accelera procesul de dezvoltare de noi modele electrificate. Începând cu anul trecut, întreaga gamă DS Automobiles include versiuni 100% electrice sau plug-in hybrid. Victoriile obținute în fața concurenței, în special cea germană, contribuie la creșterea notorietății mărcii și a cotei de piață.

Apreciez performanța excepțională a unei echipe de campioni care întruchipează savoir-faire-ul tehnologic și strategic al Mărcii. Doresc să transmit felicitări echipei DS Techeetah pentru titlurile FIA câștigate, dar și echipei DS Performance pentru proiectarea celor mai bune automobile de curse 100% electrice.” – Béatrice Foucher, CEO DS Automobiles.

În următorul sezon, echipa DS Techeetah își va apăra titulurile câștigate cu piloții António Félix da Costa și Jean-Éric Vergne.

DS Techeetah

Transferul de tehnologii către automobile este un pas firesc. Oferta de tehnologii pentru motoarele electrice, baterii și monitorizarea puterii livrate, precum și sistemul de management pentru software sunt o moștenire a experienței deținute în această competiție. DS 3 CROSSBACK E-TENSE (un model 100% electric) împreună cu DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 300 și DS 7 CROSSBACK E-TENSE 225, (modele plug-in hybrid cu emisii de CO2 începând de la 30 g pe kilometru) reprezintă oferta electrificată DS.

DS Automobiles continuă procesul de electrificare odată cu sosirea modelului DS 9 E-TENSE, o gamă de sedanuri plug-in hybrid ce dezvoltă până la 360 cai putere. Începând cu 2025, toate modelele noi ale mărcii vor fi electrificate.

DS Techeetah

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.