Universuri paralele – BMW M Performance

Te-ai surprins vreodată gândindu-te că poate acest univers este o idee cam nedrept și poate acolo undeva există o realitate a ta, una în care să strălucești? Universuri paralele BMW.

Astăzi subiectul este un motor cu 6 cilindri în linie. Unul care a dat viață multor pasiuni, și altul care în mod cert va genera cel puțin la fel de multe. Este o predare de ștafetă, imaginată de noi, aici, sub forma a trei modele testate. Poate este și modul de a mulțumi acestui N55 pentru clipele magice oferite de-a lungul anilor.

Astăzi, aici, l-am regăsit pe N55 sub capota lui X4 M40i. El a debutat în gama BMW în 2009, și mai are o declinare care are nume de cod S55 sub capota lui M3 și M4. Când a venit pe lume, l-a pensionat pe N54, și a marcat trecerea de la o soluție twin-turbo la una cu turbină twin scroll.

Deși cilindree a rămas aceeași, plusul adus de N55 a însemnat o reducere a consumului cu 15%, emisii mai mici, o reducere a golului turbo și cuplu mai bun la turații joase. Am în tolba cu amintiri clipe magice la volanul unui 135i m Performance, a unui 335i care îmbrăca hainele unui Safety Car.

Pentru moment, cei 360 CP dezvoltați de acest N55 sub capota lui X4 M40i reprezint cea mai agresivă declinare a acestui SUV cu linie de coupe. 360 CP disponibili constant între 5.800 și 6.000 rpm și un cuplu motor de 465 Nm disponibil de la 1.350 rpm până la 5,250 rpm.

Practic, de la puțin peste turația de ralanti ai la dispoziție unul dintre superlativele acestui propulsor. xDrive, firesc, și o cutie automată cu 8 trepte. N55 conservă ceva din huliganismul mecanic regăsit la M50 și M54 și ale lor versiuni sport – S50 și S54.

Un motor asemeni unui pui de tigru care își descoperă vibrația din voce, se sperie de ea, dar și-o cultivă din instinct. X4 este deservit de o evacuare isterică. Vei fi divinizat de puștii din cartier, vei fi ”pomenit” duminica la biserică… Pentru un model de aproape 2 tone, cele 4,9 secunde necesare pentru a ajunge la 100 km/h reprezintă o performanță senzațională pentru acest motor.

BMW X4 M40i xDrive

Motor – turbo, L6, 2.979 cmc, 36 0 [email protected] 5.800-6.000 rpm, 465 [email protected] rpm. / Transmisie – cutie automată 8 trepte, tracțiune integrală permanentă / Performanțe – 250 km/h v. max, 0-100 km/h în 4,9 secunde / Portbagaj – 500 litri / Rezervor – 52 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.454/ 1.774/ 1.408, ampatament – 2.690/ Consum mediu declarat – 8,6 litri/ 100 km / Consum în test – 10 litri/ 100 km / Preț model testat – 79.216 – euro cu TVA inclus

Nume de cod B58B30M0

În curând, probabil este cel mai polivalent propulsor din actuala gamă de motoare BMW. i3 și i8 au absențele motivate din garderoba acestui 6 în linie, și mai bifăm Seria 2 Active Tourer și BMW X1 și X2… și cam atât, în rest un șase în linie de 3 litri poți ascunde sub orice capotă BMW.

Paradoxal, nici propulsorul diesel de 2 litri nu este atât de popular în gama BMW.

Facem un popas în 340i xDrive. Un model care se laudă cu acest nou B58, un 6 cilindri în linie de 2.998 cmc care face parte din familia modulară de motoare BMW. Adică BMW a desenat un cilindru de 500 cmc și apoi a decis să pună împreună trei cilindri, patru cilindri sau în cazul de față… 6 cilindri.

Seria 3 este un GT camuflat în haine civile. Este trădat de discurile uriașe, de etrierii albaștri… 340i se va livra doar alături de xDrive. O mică blasfemie, ar fi fost o antecameră perfectă pentru M3. Ceva din brutalitatea livrării puterii de la vechiul propulsor s-a evaporat. Acum ai parte de un flux continuu de putere. Nu mai vânezi acel moment de climax, ceea ce anulează puțin din șarmul condusului sportiv.

La sol ajung cu o eficiență senzațională 326 CP atinși la 5.500 rpm și 450 Nm între 1.380 și 5.000 rpm. O singură constantă pot spune că există în cazul celor trei modele… relația magnifică dintre motor și cutia de viteze cu 8 trepte. Dinamic, Seria 3 este cea mai apetisantă propunere din acest trio xDrive.

Cu toate sistemele de asistență de veghe, ai parte de subvirare. Când renunți la ele, descoperi discret supravirarea. 340i este cel mai matur pachet și din perspectiva utilizării cotidiene. Și da, până la 100 km/h acest 340i are nevoie tot de 4,9 secunde.

BMW 340i xDrive

Motor – turbo, L6, 2.998 cmc, 326 [email protected] 5.500 rpm, 450 [email protected] rpm. / Transmisie – cutie automată 8 trepte, tracțiune integrală permanentă / Performanțe – 250 km/h v. max, 0-100 km/h în 4,9 secunde / Portbagaj – 480 litri / Rezervor – 60 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.633/ 1.811/ 1.434, ampatament – 2.810/ Consum mediu declarat – 6,9 litri/ 100 km / Consum în test – 10,2 litri/ 100 km / Preț model testat – 74.351 – euro cu TVA inclus

Pentru final am păstrat M240i xDrive. Ar trebui dat un decret în care să se stipuleze…”Orice BMW M240i va fi comercializat doar cu propulsie. Cine va avea curajul să bifeze căsuța xDrive va fi fugărit din showroom. Așa cum 340i este disponibil doar cu tracțiune integrală.

M240i urlă prin fiecare por al caroseriei adrenalină. Ar trebui să fie frate cu M140i, dar când hatch-ul își dă tricoul jos pe terenul de fotbal, M240i xDrive urcă în casă pentru ”five o’clock tea”. Este o mașinărie eficientă, incredibil de eficientă, iar sistemul xDrive este la fel de enervant de eficient. Este ciudat că din acest trio cel mai isteric model să fie X4 M40i.

În Seria 2 ești mai ocupat, călătoria este mai agitată. Suspensia nu mai este la fel de tolerantă ca-n Seria 3. Evacuarea este poate doar o idee mai vocală decât la trei.

Nu cred că se justifică o discuție despre consum. În urban fiecare model a digerat în medie undeva spre 12 litri. Extraurban… undeva spre 8 litri, poate puțin sub.

Interesant este că cineva ar putea să se regăsească în fiecare din aceste trei modele în același timp, cu alte cuvinte, să contribuie la un garaj de 1.027 CP. Noi am fi plecat acasă cu 340i xDrive.

Noul 6 în linie mai are multe de spus… și noi bănuim că mai avem de inventariat niște clipe magice alături de ai săi cilindri de 500 cmc.

BMW M240i xDrive Coupe

Motor – turbo, L6, 2.998 cmc, 340 [email protected] 5.500 rpm, 500 [email protected] rpm. / Transmisie – cutie automată 8 trepte, tracțiune integrală permanentă / Performanțe – 250 km/h v. max, 0-100 km/h în 4,4 secunde / Portbagaj – 390 litri / Rezervor – 52 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.454/ 1.774/ 1.408, ampatament – 2.690/ Consum mediu declarat – 7,4 litri/ 100 km / Consum în test – 12 litri/ 100 km / Preț model testat – 60.456 – euro cu TVA inclus

Imortalizat de Mihai Dăscălescu
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Wheekend.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor

Prim contact cu BMW Seria 4

M-am întâlnit cu noul BMW Seria 4 acum aproape două săptămâni, dar libertatea de a povesti a fost descătușată astăzi. Așadar, despre un surprinzător BMW 430i degustat pe circuitul Motorpark.

Renault Megane eVision

Renault Megane eVision

Un concept care introduce noua platformă CMF-EV a alianței. Primul model care va beneficia de această platformă este Renault Megane eVision, același nume dar o interpretare electrică a compactei franceze.

VIDEO: Premieră – Dacia Spring

Dacia este un fenomen în peisajul auto, unul pe care mai toată lumea este invidioasă, și se pare că va provoca aceeași revoluție și în peisajul vehiculelor electrice cu Spring, Dacia Spring.

TMD Friction – de la Ford Model T la Bugatti Veyron

Probabil unul din ingredientele progresului nostru ca specie, este dorința, nevoia de mai mult. În această epopee de a ne pune semnătura pe tot felul ”Everesturi”, unele reușite au parte de toate reflectoarele, iar altele rămân într-o discreție nemeritată.

Opel Crossland își schimbă garderoba

Opel Crossland își schimbă garderoba, adoptă o parte frontală inspirată de cea a noului Opel Mokka. Va fi disponibil la începutul anului 2021.

BMW 128ti pășește pe tărâmul sfânt al hothatch-urilor

Noul BMW 128ti este mult mai mult decât o nouă variantă de motorizare în cadrul gamei BMW Seria 1. Completează intervalul dintre BMW 120i şi BMW M135i xDrive şi este poziţionat ca un veritabil model sport imediat sub vârful de gamă cu tracţiune integrală.

Test Drive Mercedes-Benz Vito 114 CDI

O ultimă întâlnire cu Mercedes-Benz Vito, dar în special cu propulsorul OM651 de 2.143 cmc, un propulsor care a debutat în 2008.

BMW X2 M Mesh Edition

BMW X2 M Mesh Edition – un plus de personalitate

BMW X2 M Mesh Edition se bazează stilistic pe modelul M Sport X şi oferă BMW X2 o apariţie şi mai exclusivă şi distinctivă. Cea mai evidentă schimbare este grila M tip mesh în negru lucios.

Actualități