Mercedes-Benz EQV este disponibil în România

Mercedes-Benz România anunță lansarea la nivel local a primului MPV (Multi Purpose Vehicle) premium complet electric din portofoliul Mercedes-Benz Vans. Noul Mercedes-Benz EQV combină versatilitatea Clasei V cu beneficiile absenței emisiilor.

Mercedes-Benz  EQV face parte dintr-un ecosistem inteligent de mobilitate electrică de navigație, care încorporează managementul activ al gamei și servicii și aplicații localizate în cloud.

Unitatea centrală de control este sistemul de infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience). De asemenea, EQV este un reper pentru clasa sa, cu o autonomie de până la 357 kilometri și un spectru larg de utilizare, acoperind o gamă diversă de necesități ale clienților.

„Continuăm procesul de electrificare pentru toate liniile noastre de modele. Portofoliul include eVito, eSprinter și primul MPV premium complet electric de la Mercedes-Benz Vans – EQV. Noul model electric are performanțe impresionante, este intuitiv la utilizare și oferă un spațiu generos, ceea ce îl face partenerul ideal pentru familii și activități de agrement, precum și pentru companii”, a declarat Batiste Pascalin, Managing Director Mercedes-Benz Vans România.Batiste-Pascalin-Managing-Director-Mercedes-Benz-Vans-Romania

Bateria este instalată sub podeaua autovehiculului, unde economisește spațiu, fiind protejată și, totodată, benefică pentru centrul de greutate al autovehiculului. Astfel, EQV oferă același nivel de versatilitate și funcționalitate interioară precum Clasa V, cu alimentare convențională. Poate avea până la opt locuri în mai multe configurații și se mândrește cu o capacitate pentru bagaje substanțială și flexibilă de până la 1.410 litri. Așadar, EQV este potrivit pentru familii, activități de agrement, precum și pentru companiile care au nevoie de servicii de transport VIP sau shuttle.

De asemenea, MPV-ul complet electric este produs în Vitoria (Spania) pe aceeași linie cu Clasa V, pentru a facilita producția flexibilă ca răspuns la cererea clienților.

Motor puternic

Pe lângă nivelul ridicat de funcționalitate, EQV oferă și o experiență de conducere plăcută, cu un cuplu maxim de 362 Nm, are o putere de tracțiune excepțională. Motorul electric are o putere maximă de 150 kW (204 CP) și o putere de 70 kW (95 CP), ceea ce face ca EQV să fie nu doar lin și silențios la conducere, ci și extrem de agil – nu în ultimul rând datorită poziției centrului său de greutate. Energia electrică este furnizată de bateria litiu-ion cu răcire cu apă, cu o capacitate utilizabilă de 90 kWh.

Pentru o călătorie extra-lină, există opțional suspensia pneumatică AIRMATIC cu control automat. Are capacitatea de a crește garda la sol, după cum este necesar, și reduce, în același timp, înălțimea de deplasare la viteze mai mari, reducând astfel rezistența aerodinamică, ceea ce are un impact pozitiv asupra consumului de energie electrică și, prin urmare, asupra autonomiei.

Inteligența electrică

EQV face parte dintr-un ecosistem de mobilitate electrică, care îl ajută pe șofer să ajungă la destinație fără probleme. Unitatea centrală este reprezentată de sistemul de infotainment MBUX inovator și aplicația Mercedes me. Toate afișajele și setările specifice EQ sunt controlate prin intermediul ecranului cu touch de înaltă rezoluție – 10,25 inch, utilizând meniul MBUX EQ. De exemplu, utilizatorii pot activa de la distanță aerul condiționat, pot adapta setările de încărcare și pot opera navigarea cu inteligență electrică, precum și funcțiile de încărcare Mercedes me.

Inteligența electrică intră în acțiune imediat ce utilizatorul începe să planifice o călătorie – fie prin MBUX din interiorul autovehiculul, fie în avans prin aplicația Mercedes me. Acest lucru înseamnă că o zi în familie poate fi planificată în timpul micului dejun prin simpla selectare a destinației și a orei de plecare dorite pentru aerul condiționat pentru a avea deja o temperatură confortabilă atunci când porniți.

La începutul călătoriei, MBUX actualizează traseul transmis autovehiculului de către aplicație, pe baza mai multor factori, cum ar fi: datele actuale privind traficul, vremea, topografia traseului, autonomia curentă și stațiile de încărcare disponibile.

Planificare inteligentă a traseului

Sistemul inteligent de navigație selectează întotdeauna traseul optimizat cu câteva opriri de încărcare precum și timpi scurți de încărcare. De asemenea, acesta ține cont de durata de încărcare anticipată, preferând stațiile de încărcare rapidă, pregătind astfel din timp bateria pentru procesul de încărcare.

Nivelul bateriei rămas este actualizat constant în timpul călătoriei. Dacă șoferul își schimbă stilul de conducere, sistemul reacționează imediat la schimbări pentru că stilul de conducere are un impact asupra consumului. Afișajul „Range on Map” oferă o planificare a traseului atât pentru clienții privați, cât și pentru companii.

Încărcare convenabilă

Dotarea standard a noului model EQV oferă posibilitatea de a alege tipul de încărcare – prin curent alternativ (CA) acasă sau la stațiile de încărcare publice cu până la 11 kW, precum și prin curent continuu (CC) la stațiile de încărcare rapidă cu până la 110 kW. Funcția de încărcare rapidă permite, spre exemplu, șoferilor de taxi sau shuttle să reîncărce frecvent între curse sau în timp ce vehiculul este pregătit, fără a pierde timp.

Recuperare eficientă și programe de conducere

Recuperarea energiei la frânare și la ridicarea piciorului de pe pedala de accelerație asigură o conducere optimizată și eficientă. Intensitatea recuperării poate fi setată individual folosind padelele de schimbare din spatele volanului. Astfel, șoferii pot alege unul dintre cele cinci niveluri de recuperare:

  • În D Auto, EQV adaptează nivelul de recuperare în mod dinamic și predictiv între 0 și -2 m/s², pe baza datelor furnizate de asistenții de siguranță, cameră și navigație.
  • În D+, dacă merge în pantă, EQV nu recuperează energie (0 m/s²).
  • În D, EQV decelerează cu o forță de recuperare comparabilă cu cea a frânării convenționale a motorului (-0,6 m/s²).
  • În D-, forța recuperativă crește la -1,5 m/s².
  • În D- -, motorul electric are forța maximă de recuperare de -2 m/s².

Există, de asemenea, patru programe de conducere pentru a te ajuta să alegi între confort maxim și autonomie maximă:

  • Setarea standard C oferă o putere totală de acționare de 150 kW și un cuplu maxim de 362 Nm asociat cu performanțe ridicate de încălzire și aer condiționat.
  • Programul E oferă încălzire și aer condiționat la performanțe normale, o gamă optimizată și o putere de 100 kW (150 kW cu amortizare) cu un cuplu maxim de 293 Nm.
  • Programul E+ este configurat pentru un interval maxim. Puterea este de 80 kW (150 kW cu kickdown) cu un cuplu maxim de 293 Nm. Încălzirea și aerul condiționat sunt considerabil reduse.
  • Setarea S pune accentul pe cea mai bună reacție pentru performanța de condus sportiv. Aceasta oferă 150 kW și un cuplu maxim de 362 Nm, încălzire și aer condiționat la nivel ridicat.

Totodată, autovehiculele echipate cu AIRMATIC au funcția Lift, care ridică autovehiculul la viteze mici pentru o gardă la sol mai mare.

Informații tehnice:

 

EQV 300 Lung

EQV 300 Extra-lung

Eticheta de eficiență energetică

A+

A+

Emisiile de CO2

0 g/km

0 g/km

Consum de energie combinat (în regim mixt)

28.1 kWh/100 km

28.2 kWh/100 km

Autonomie  (în regim mixt)

357km

355 km

Încărcare standard

CCS

CCS

Timp de încărcare la wallbox sau la o stație de încărcare publică (CA până la 11 kW)

<10 h (0–100 %)

<10 h (0–100 %)

Timp de încărcare la o stație de încărcare rapidă (CC până la 110 kW)

ca. 45 Min. (10–80 % SoC)

ca. 45 Min. (10–80 % SoC)

Tensiune de încărcare

400 V

400 V

Tracțiune

Tracțiune față

Tracțiune față

Putere (maximă)

150 kW (204 hp)

150 kW (204 hp)

Putere (susținută)

70 kW (95 hp)

70 kW (95 hp)

Cuplu max.

362 Nm

362 Nm

Viteză maximă

140 km/h (standard)
160 km/h (opțional)

140 km/h (standard)

160 km/h (opțional)

Baterie de înaltă tensiune

Litiu-ion, răcire cu apă

Litiu-ion, răcire cu apă

Capacitatea bateriei (utilizabilă)

90 kWh

90 kWh

Capacitatea bateriei (instalată)

100 kWh

100 kWh

Partener baterie

CATL

CATL

Lungimea vehiculului

5,140 mm

5,370 mm

Ampatament

3,200 mm

3,430 mm

Spațiu pentru bagaje (max.)

1,030 litres

1,410 litres

Scaune

6–8

6–8

Masă totală

3,500 kg

3,500 kg

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.