Volkswagen Caddy – a 5-a generație face un salt tehnologic major

Volkswagen Caddy
În mod normal, dacă am vorbi de un Caddy, lumea ar percepe mașina ca o utilitară sau ca una care mută persoane dintr-un loc în altul. Ei bine, cu noua generație, cele de mai sus rămân adevărate, dar Volkswagen Caddy se reinventează din punct de vedere tehnologic și este construit pe aceeași platformă cu Golf 8. Ce înseamnă asta?

O platformă modulară atât de avansată, precum cea MQB de ultimă generație, permite ca noul Caddy să primească cele mai noi tehnologii multimedia, de siguranță, dar și motorizări. În primul rând trebuie știut că ampatamentul a fost mărit și a crescut de la 2682 mm la 2755 mm, ceea ce oferă o imagine mai dinamică, mai mult confort la rulare, dar și mai mult spațiu la interior. Practic, noua generație a lui Volkswagen Caddy este construită de la zero, fără să aibă nicio legătură cu ceea ce știam până acum.

Pentru a sublinia schimbarea totală de caracter, Caddy este oferit acum chiar și cu jante de 18 inchi, o premieră, la fel cum sunt și farurile și stopurile cu tehnologie LED. Tot nou este și sistemul de acces fără cheie, care deschide mașina automat atunci când te apropii de ea.  

Volkswagen Caddy

Încă din momentul lansării, Caddy poate fi deja comandată în România în trei versiuni de caroserie – Caddy Cargo, Caddy Kombi și Caddy, cu prețuri care pornesc de la 22.451 euro cu TVA (cu motorul 2.0 TDI de 102 CP), însă din decembrie va fi disponibilă o versiune mai accesibilă, echipată cu un motor de 75 CP. Aceasta va avea un preț de pornire de 20.288 euro cu TVA pentru versiunea Cargo.

Anul viitor, în primul trimestru, Caddy va primi deja bine-cunoscuta versiune California, destinată celor care tradițional evită hotelurile și sunt ghidați de spirit de aventură. Pare chiar o idee bună în plină pandemie.

Este evident că unul dintre cele mai importante atribute ale lui Caddy este spațiul interior, indiferent de versiune, iar aici Caddy Cargo se laudă cu cel mai spațios interior din segment. În versiunea Cargo Maxi, cu ampatament mărit, volumul interior este de 3,7 m3, iar în spate pot intra doi europaleți. La versiunile de pasageri, configurația standard este una cu cinci locuri, dar se pot comanda opțional șapte locuri, cu trei rânduri de scaune. O premieră este faptul că scaunele din spate pot fi eliminate individual.

Volkswagen Caddy

La interior, noua platformă a permis dotarea lui Caddy cu un instrumentar de bord digital (opțional), dar și cu un sistem multimedia ce poate avea un ecran de 10,0 inchi în configurația de top. Acesta este conectat online prin intermediul unui eSIM și permite integrarea unei multitudini de funcții, atipice până acum pentru acest segment. O altă noutate de la interior este reprezentată de controlul digital pentru climatizare. De asemenea, există nu mai puțin de 19 sisteme de asistență complet noi, ceea ce face din Caddy un model extrem de tehnologizat.

Gama de motorizări este compusă în momentul lansării din trei versiuni ale propulsorului 2.0 TDI, cu 75 CP, 102 CP și 122 CP. Ulterior, va fi disponibil și un motor pe benzină, 1.5 TSI de 114 CP cu dezactivarea cilindrilor, dar și o versiune hibridă de tip PHEV. Toate motorizările sunt oferite cu o cutie manuală cu 6 trepte, iar opțional este oferită una cu dublu ambreiaj și 7 trepte. Volkswagen Caddy este deja disponibil pentru comandă și poate fi configurat aici.

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.