Volkswagen Caddy – a 5-a generație face un salt tehnologic major

Volkswagen Caddy
În mod normal, dacă am vorbi de un Caddy, lumea ar percepe mașina ca o utilitară sau ca una care mută persoane dintr-un loc în altul. Ei bine, cu noua generație, cele de mai sus rămân adevărate, dar Volkswagen Caddy se reinventează din punct de vedere tehnologic și este construit pe aceeași platformă cu Golf 8. Ce înseamnă asta?

O platformă modulară atât de avansată, precum cea MQB de ultimă generație, permite ca noul Caddy să primească cele mai noi tehnologii multimedia, de siguranță, dar și motorizări. În primul rând trebuie știut că ampatamentul a fost mărit și a crescut de la 2682 mm la 2755 mm, ceea ce oferă o imagine mai dinamică, mai mult confort la rulare, dar și mai mult spațiu la interior. Practic, noua generație a lui Volkswagen Caddy este construită de la zero, fără să aibă nicio legătură cu ceea ce știam până acum.

Pentru a sublinia schimbarea totală de caracter, Caddy este oferit acum chiar și cu jante de 18 inchi, o premieră, la fel cum sunt și farurile și stopurile cu tehnologie LED. Tot nou este și sistemul de acces fără cheie, care deschide mașina automat atunci când te apropii de ea.  

Volkswagen Caddy

Încă din momentul lansării, Caddy poate fi deja comandată în România în trei versiuni de caroserie – Caddy Cargo, Caddy Kombi și Caddy, cu prețuri care pornesc de la 22.451 euro cu TVA (cu motorul 2.0 TDI de 102 CP), însă din decembrie va fi disponibilă o versiune mai accesibilă, echipată cu un motor de 75 CP. Aceasta va avea un preț de pornire de 20.288 euro cu TVA pentru versiunea Cargo.

Anul viitor, în primul trimestru, Caddy va primi deja bine-cunoscuta versiune California, destinată celor care tradițional evită hotelurile și sunt ghidați de spirit de aventură. Pare chiar o idee bună în plină pandemie.

Este evident că unul dintre cele mai importante atribute ale lui Caddy este spațiul interior, indiferent de versiune, iar aici Caddy Cargo se laudă cu cel mai spațios interior din segment. În versiunea Cargo Maxi, cu ampatament mărit, volumul interior este de 3,7 m3, iar în spate pot intra doi europaleți. La versiunile de pasageri, configurația standard este una cu cinci locuri, dar se pot comanda opțional șapte locuri, cu trei rânduri de scaune. O premieră este faptul că scaunele din spate pot fi eliminate individual.

Volkswagen Caddy

La interior, noua platformă a permis dotarea lui Caddy cu un instrumentar de bord digital (opțional), dar și cu un sistem multimedia ce poate avea un ecran de 10,0 inchi în configurația de top. Acesta este conectat online prin intermediul unui eSIM și permite integrarea unei multitudini de funcții, atipice până acum pentru acest segment. O altă noutate de la interior este reprezentată de controlul digital pentru climatizare. De asemenea, există nu mai puțin de 19 sisteme de asistență complet noi, ceea ce face din Caddy un model extrem de tehnologizat.

Gama de motorizări este compusă în momentul lansării din trei versiuni ale propulsorului 2.0 TDI, cu 75 CP, 102 CP și 122 CP. Ulterior, va fi disponibil și un motor pe benzină, 1.5 TSI de 114 CP cu dezactivarea cilindrilor, dar și o versiune hibridă de tip PHEV. Toate motorizările sunt oferite cu o cutie manuală cu 6 trepte, iar opțional este oferită una cu dublu ambreiaj și 7 trepte. Volkswagen Caddy este deja disponibil pentru comandă și poate fi configurat aici.

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.