Volkswagen Caddy – a 5-a generație face un salt tehnologic major

Volkswagen Caddy
În mod normal, dacă am vorbi de un Caddy, lumea ar percepe mașina ca o utilitară sau ca una care mută persoane dintr-un loc în altul. Ei bine, cu noua generație, cele de mai sus rămân adevărate, dar Volkswagen Caddy se reinventează din punct de vedere tehnologic și este construit pe aceeași platformă cu Golf 8. Ce înseamnă asta?

O platformă modulară atât de avansată, precum cea MQB de ultimă generație, permite ca noul Caddy să primească cele mai noi tehnologii multimedia, de siguranță, dar și motorizări. În primul rând trebuie știut că ampatamentul a fost mărit și a crescut de la 2682 mm la 2755 mm, ceea ce oferă o imagine mai dinamică, mai mult confort la rulare, dar și mai mult spațiu la interior. Practic, noua generație a lui Volkswagen Caddy este construită de la zero, fără să aibă nicio legătură cu ceea ce știam până acum.

Pentru a sublinia schimbarea totală de caracter, Caddy este oferit acum chiar și cu jante de 18 inchi, o premieră, la fel cum sunt și farurile și stopurile cu tehnologie LED. Tot nou este și sistemul de acces fără cheie, care deschide mașina automat atunci când te apropii de ea.  

Volkswagen Caddy

Încă din momentul lansării, Caddy poate fi deja comandată în România în trei versiuni de caroserie – Caddy Cargo, Caddy Kombi și Caddy, cu prețuri care pornesc de la 22.451 euro cu TVA (cu motorul 2.0 TDI de 102 CP), însă din decembrie va fi disponibilă o versiune mai accesibilă, echipată cu un motor de 75 CP. Aceasta va avea un preț de pornire de 20.288 euro cu TVA pentru versiunea Cargo.

Anul viitor, în primul trimestru, Caddy va primi deja bine-cunoscuta versiune California, destinată celor care tradițional evită hotelurile și sunt ghidați de spirit de aventură. Pare chiar o idee bună în plină pandemie.

Este evident că unul dintre cele mai importante atribute ale lui Caddy este spațiul interior, indiferent de versiune, iar aici Caddy Cargo se laudă cu cel mai spațios interior din segment. În versiunea Cargo Maxi, cu ampatament mărit, volumul interior este de 3,7 m3, iar în spate pot intra doi europaleți. La versiunile de pasageri, configurația standard este una cu cinci locuri, dar se pot comanda opțional șapte locuri, cu trei rânduri de scaune. O premieră este faptul că scaunele din spate pot fi eliminate individual.

Volkswagen Caddy

La interior, noua platformă a permis dotarea lui Caddy cu un instrumentar de bord digital (opțional), dar și cu un sistem multimedia ce poate avea un ecran de 10,0 inchi în configurația de top. Acesta este conectat online prin intermediul unui eSIM și permite integrarea unei multitudini de funcții, atipice până acum pentru acest segment. O altă noutate de la interior este reprezentată de controlul digital pentru climatizare. De asemenea, există nu mai puțin de 19 sisteme de asistență complet noi, ceea ce face din Caddy un model extrem de tehnologizat.

Gama de motorizări este compusă în momentul lansării din trei versiuni ale propulsorului 2.0 TDI, cu 75 CP, 102 CP și 122 CP. Ulterior, va fi disponibil și un motor pe benzină, 1.5 TSI de 114 CP cu dezactivarea cilindrilor, dar și o versiune hibridă de tip PHEV. Toate motorizările sunt oferite cu o cutie manuală cu 6 trepte, iar opțional este oferită una cu dublu ambreiaj și 7 trepte. Volkswagen Caddy este deja disponibil pentru comandă și poate fi configurat aici.

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.

Radical Cup: George Cațan, învingător de la primul start

Dacă la MotoRC grila clasei regină arată mai bine decât anul trecut iar în Romanian Endurance Series asistăm la o creștere continuă a efectivelor de turisme, Radical Cup și-a început al treilea an cu tot atâtea mașini precum debuta conceptul, în 2021. În schimb, a punctat la capitolul competitivitate, cu manșe strânse la categoriile PRO 1500 și SR1 Cup.

Citește articol »

MotoRC: Ceasul al 12-lea, vremea primei victorii pentru Marian Pivniceru

Numărul 12 era considerat de mulți un viitor învingător în cursele MotoRC. Al șaptelea sezon al competiției a adus și confirmarea pentru Marian Pivniceru, cel mai recent nume care se adaugă pe lista câștigătorilor de la clasa regină. Înaintea sa, 33 de curse au fost împărțite de doar 7 piloți: Cătălin Cazacu, Bogdan Vrăjitoru, George Cațan, Martin Choy, Vlad Neaga, Ionuț Mistode și Milen Georgiev.

Citește articol »

Sim Racing: Sebastian Apostol și West Competition Racing primesc nominalizarea BMW Motorsport în cadrul SRO eSports 2023

Locul al cincilea la categoria Silver în campania de debut desfășurată în 2022 și o serie de alte performanțe notabile au determinat BMW Motorsport să numească un pilot român dintr-o echipă românească pentru campania din seria europeană de sprint GT World Challenge, disputată în mediul de simulare Assetto Corsa Competizione. Sebastian Apostol va concura împotriva celor mai buni sim raceri din lume la Monza, Paul Ricard, Spa-Francorchamps, Nurburgring și Barcelona.

Citește articol »

Presiunile din IMSA: Câștigătorul de la Daytona le-a depășit, iar constructorii de la GTD le-au aplicat cu succes pe ceafa organizatorilor

International Motorsports Association (IMSA) este organizația care guvernează, de peste o jumătate de veac, cel mai important campionat de anduranță cu mașini sport (prototipuri, dar și GT-uri) din America de Nord. Sub titulatura actuală, IMSA Weathertech Sportscar Championship, seria a trecut printr-o schimbare la față odată cu restructurarea categoriilor și apariția noului grup de prototipuri. Dar mai multe scandaluri recente te fac să-ți pui întrebarea: este acesta doar un castel de nisip spre care se apropie valul necruțător?

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.