Volkswagen Caddy – a 5-a generație face un salt tehnologic major

Volkswagen Caddy
În mod normal, dacă am vorbi de un Caddy, lumea ar percepe mașina ca o utilitară sau ca una care mută persoane dintr-un loc în altul. Ei bine, cu noua generație, cele de mai sus rămân adevărate, dar Volkswagen Caddy se reinventează din punct de vedere tehnologic și este construit pe aceeași platformă cu Golf 8. Ce înseamnă asta?

O platformă modulară atât de avansată, precum cea MQB de ultimă generație, permite ca noul Caddy să primească cele mai noi tehnologii multimedia, de siguranță, dar și motorizări. În primul rând trebuie știut că ampatamentul a fost mărit și a crescut de la 2682 mm la 2755 mm, ceea ce oferă o imagine mai dinamică, mai mult confort la rulare, dar și mai mult spațiu la interior. Practic, noua generație a lui Volkswagen Caddy este construită de la zero, fără să aibă nicio legătură cu ceea ce știam până acum.

Pentru a sublinia schimbarea totală de caracter, Caddy este oferit acum chiar și cu jante de 18 inchi, o premieră, la fel cum sunt și farurile și stopurile cu tehnologie LED. Tot nou este și sistemul de acces fără cheie, care deschide mașina automat atunci când te apropii de ea.  

Volkswagen Caddy

Încă din momentul lansării, Caddy poate fi deja comandată în România în trei versiuni de caroserie – Caddy Cargo, Caddy Kombi și Caddy, cu prețuri care pornesc de la 22.451 euro cu TVA (cu motorul 2.0 TDI de 102 CP), însă din decembrie va fi disponibilă o versiune mai accesibilă, echipată cu un motor de 75 CP. Aceasta va avea un preț de pornire de 20.288 euro cu TVA pentru versiunea Cargo.

Anul viitor, în primul trimestru, Caddy va primi deja bine-cunoscuta versiune California, destinată celor care tradițional evită hotelurile și sunt ghidați de spirit de aventură. Pare chiar o idee bună în plină pandemie.

Este evident că unul dintre cele mai importante atribute ale lui Caddy este spațiul interior, indiferent de versiune, iar aici Caddy Cargo se laudă cu cel mai spațios interior din segment. În versiunea Cargo Maxi, cu ampatament mărit, volumul interior este de 3,7 m3, iar în spate pot intra doi europaleți. La versiunile de pasageri, configurația standard este una cu cinci locuri, dar se pot comanda opțional șapte locuri, cu trei rânduri de scaune. O premieră este faptul că scaunele din spate pot fi eliminate individual.

Volkswagen Caddy

La interior, noua platformă a permis dotarea lui Caddy cu un instrumentar de bord digital (opțional), dar și cu un sistem multimedia ce poate avea un ecran de 10,0 inchi în configurația de top. Acesta este conectat online prin intermediul unui eSIM și permite integrarea unei multitudini de funcții, atipice până acum pentru acest segment. O altă noutate de la interior este reprezentată de controlul digital pentru climatizare. De asemenea, există nu mai puțin de 19 sisteme de asistență complet noi, ceea ce face din Caddy un model extrem de tehnologizat.

Gama de motorizări este compusă în momentul lansării din trei versiuni ale propulsorului 2.0 TDI, cu 75 CP, 102 CP și 122 CP. Ulterior, va fi disponibil și un motor pe benzină, 1.5 TSI de 114 CP cu dezactivarea cilindrilor, dar și o versiune hibridă de tip PHEV. Toate motorizările sunt oferite cu o cutie manuală cu 6 trepte, iar opțional este oferită una cu dublu ambreiaj și 7 trepte. Volkswagen Caddy este deja disponibil pentru comandă și poate fi configurat aici.

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor
Dacia Duster 1.0 TCe GPL

Dacia Duster 1.0 TCe GPL – Mai bun decât dieselul?

Faptul că Dacia oferă din fabrică un sistem de propulsie ce poate fi alimentat cu GPL naște un concurent direct pentru versiunile diesel. Este oare motorul TCe de 100 CP suficient pentru Duster? L-am testat să aflăm.

Mini Cooper SE Electric Racing – Un MINI proiect 100% românesc

Un Mini electric pentru motorsport? Pare simplu la prima vedere, dar nu e chiar așa. În cadrul unui proiect unic la nivel mondial, Mini Romania a modificat un Mini Cooper SE și l-a transformat în Mini Electric Racing, iar noi am fost la volan pentru Campionatul Național de Super Slalom.

Mercedes-Benz E 200 4MATIC

Mercedes-Benz E 200 4MATIC – Un caracter rafinat

Pentru fiecare facelift la un model premium de clasă mare așteptările sunt ridicate, pentru că toată lumea se așteaptă să vadă care va deveni standardul în industrie, mai ales atunci când vorbim despre Mercedes-Benz. Evident, este și cazul eroului din acest test, noul Mercedes-Benz Clasa E, pe care l-am testat în versiunea E 200 4MATIC.

Renault Clio E-TECH

Renault Clio E-TECH – Plin de energie

Ca parte a ofensivei Renault pentru hibridizarea gamei de modele, deja v-am vorbit pe larg despre noul Renault Captur PHEV, iar acum intră sub lupa analitică Renault Clio E-TECH, un full-hibrid capabil să ruleze electric până la 80% din timpul petrecut în traficul urban.

Honda Jazz 1.5 e_HEV

Honda Jazz 1.5 e:HEV – Smart city-car

Cu noua generație, Honda Jazz a trecut printr-o schimbare masivă la toate capitolele și este disponibilă cu doar un singur sistem de propulsie, unul de tip full-hybrid, dar extrem de interesant prin funcționarea sa. Iată de ce credem că noul Jazz este unul dintre cele mai atractive mașini de oraș.

Renault Captur E-Tech Plug-In Hybrid

Renault Captur E-Tech Plug-In Hybrid – La puterea curentului

Trendul de electrificare nu mai este deloc o noutate, indiferent că vorbim despre mașini electrice, hibrid sau, așa cum este cazul acestui test, plug-in hybrid. Renault se află în avangarda acestui curent și ne demonstrează prin Captur E-Tech PHEV că tehnologia este pregătită pentru a fi implementată și pe modele de clasă mică, la prețuri competitive. Test cu Renault Captur E-Tech PHEV.

Mercedes-Benz GLA 200d 4MATIC

Mercedes-Benz GLA 200d 4MATIC – Aliniere de imagine

Vechea generație Mercedes-Benz GLA era de cele mai multe ori privită ca un hatchback, pentru că avea silueta și garda la sol atipică pentru un SUV, segment în care era încadrat. Cu noua generație, GLA a trecut la un design mai curat, în ton cu imaginea de marcă pe care o regăsim în toate segmentele Mercedes-Benz și a adoptat o gardă la sol mai mare și o statură mai înaltă. Test cu versiunea 200d.

BMW 320d xDrive Touring

BMW 320d xDrive Touring – Familist convins

Ce poate fi mai bun decât un BMW Seria 3 când vrei să îmbini atributele segmentului premium cu sportivitatea și spiritul familist? Ei bine, un BMW Seria 3 Touring. După acest test am rămas cu o întrebare la care nu am găsit răspuns – oare de ce românii evită atât de mult versiunile break? Test cu BMW 320d xDrive Touring.

Audi S3 Sportback

Audi S3 Sportback și Audi S3 Sedan sunt gata de lansare

La 20 de ani după lansarea primului S3, Audi prezintă S3 Sportback și S3 Sedan pentru actuala generație a compactei sale. Cu un motor 2.0 TFSI de 310 CP, ambele modele se înscriu printre cele mai sportive versiuni din segment.

Skoda Octavia 2.0 TDI DSG

Skoda Octavia 2.0 TDI DSG – Familist de carieră

Cu o reputație de adevărat bestseller pe piața din România, Skoda Octavia a ajuns la cea de-a patra generație cu o rețetă de succes care nu doar că s-a păstrat, ci a fost și îmbunătățită. Pentru primul test din România am ales versiunea de motorizare 2.0 TDI de 150 CP, cuplată la transmisia DSG cu dublu ambreiaj și 7 trepte.

Actualități

Ofertă Dacia de Black Friday

Cum nu te poți decide într-o zi dacă să îți cumperi mașină sau nu, cei de la Dacia au transformat Black Friday într-un weekend de oferte speciale.