Opel Crossland își schimbă garderoba

Opel Crossland își schimbă garderoba, adoptă o parte frontală inspirată de cea a noului Opel Mokka. Va fi disponibil la începutul anului 2021.

La fel ca modelul Mokka, noul Opel Crossland renunță la X-ul din numele său. Pe lângă design, Opel a îmbunătățit șasiul și direcția modelului Crossland și a adăugat un nivel de echipare sportiv GS Line+, precum și sistemul adaptiv de control al tracțiunii IntelliGrip.

Integrând în mod organic grila radiatorului și farurile, Opel Vizor acoperă întreaga parte frontală a autovehiculului. Acesta extinde optic lățimea și organizează partea frontală cu un număr redus de elemente.  Opel Vizor va deveni parte a designului tuturor autovehiculelor Opel care vor apărea în cursul anilor 2020.

  • Opel Crossland
  • Opel Crossland

Alte noutăți sunt scuturile de protecție față și spate (vopsite argintiu în cazul variantei Ultimate), proiectoare de ceață față cu LED (cu ornament cromat pentru variantele Ultimate și Elegance), bandouri cromate pentru uși, pentru nivelul de echipare Ultimate, precum și o gamă de jante din aliaj ușor de 16 și 17 inch.

Jantele de 16 inch sunt disponibile în variantele argintii, bicolore și negru ultra-lucios, în timp ce jantele de 17 inch sunt disponibile bicolore și în varianta negru ultra-lucios.

Nivelul de echipare Opel Crossland GS Line+ include jante din aliaj ușor, negre de 17 inch, acoperiș negru și inserție de culoare roșie, scaune ergonomice certificate AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.) pentru șofer și pasagerul din față, faruri adaptive LED și lumini spate LED și bare de acoperiș.

  • Opel Crossland
  • Opel Crossland
  • Opel Crossland
  • Opel Crossland

Scaunelor spate glisante individual și reglabile în înălțime, pot fi rabatate fracționat în raport de 60/40 și pot fi deplasate cu până la 150 mm, mărind volumul portbagajului de la 410 la 520 litri în doar câteva secunde. Rabatând complet scaunele spate, volumul portbagajului crește până la 1.255 de litri.

Șoferii vor aprecia în mod deosebit îmbunătățirile pe care Opel le-a adus șasiului modelului Crossland. Inginerii Opel din Rüsselsheim au dezvoltat arcuri și amortizare noi pentru suspensia față cu brațe McPherson și pentru puntea spate cu bară de torsiune. În combinație cu noul arbore intermediar al coloanei de direcție, care îmbunătățește precizia direcției și centrarea volanului, șasiul noului Opel Crossland asigură un echilibru optim între confort și agilitate.

  • Opel Crossland
  • Opel Crossland
  • Opel Crossland
  • Opel Crossland

Sistemul IntelliGrip offeră cinci moduri de rulare pentru Opel Crossland – normal, zăpadă, noroi, nisip,ESP OFF.

Sisteme de propulsie eficiente cu emisii reduse 

Motoare benzină

1.2

1.2 Turbo

1.2 Turbo

1.2 Turbo

Putere maximă (kW/hp) @ rpm

61/83

@ 5,750

81/110

@ 5,500

96/130

@ 5,500

96/130

@ 5,500

Cuplu (Nm @ rpm)

118 @ 1,750

205 @ 1,750

230 @ 1,750

230 @ 1,750

Emisii

Euro 6d

Euro 6d

Euro 6d

Euro 6d

Transmisie

MT5

MT6

MT6

AT6

Date preliminare NEDC  cunsum combustibil (l/100 km)

Urban

Extra-urban

Mixt

– CO2 g/km

5.6 – 5.4

4.2 – 4.1

4.7 – 4.6

107 – 106

5.9 – 5.8

4.2 – 4.1

4.8 – 4.7

109 – 108

5.7

4.2

4.8 – 4.7

109 – 107

5.9

4.5

5.0 – 4.9

113 – 112

Motoare diesel 

1.5 Diesel

1.5 Diesel

Putere maximă (kW/hp) @ rpm

81/110

@ 3,500

88/120

@ 3,750

Cuplu (Nm @ rpm)

250

@ 1,750

300  

@ 1,750

Emisii

Euro 6d

Euro 6d

Transmisie

MT6

AT6

Date preliminare NEDC  consum combustibil (l/100 km)

Urban

Extra-urban

Mixt

CO2 g/km

4.8

3.7 – 3.6

3.6 – 3.5
94 – 93

4.4

3.8 – 3.7

3.9 – 3.8
103 – 101

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.