Opel Crossland își schimbă garderoba

Opel Crossland își schimbă garderoba, adoptă o parte frontală inspirată de cea a noului Opel Mokka. Va fi disponibil la începutul anului 2021.

La fel ca modelul Mokka, noul Opel Crossland renunță la X-ul din numele său. Pe lângă design, Opel a îmbunătățit șasiul și direcția modelului Crossland și a adăugat un nivel de echipare sportiv GS Line+, precum și sistemul adaptiv de control al tracțiunii IntelliGrip.

Integrând în mod organic grila radiatorului și farurile, Opel Vizor acoperă întreaga parte frontală a autovehiculului. Acesta extinde optic lățimea și organizează partea frontală cu un număr redus de elemente.  Opel Vizor va deveni parte a designului tuturor autovehiculelor Opel care vor apărea în cursul anilor 2020.

  • Opel Crossland
  • Opel Crossland

Alte noutăți sunt scuturile de protecție față și spate (vopsite argintiu în cazul variantei Ultimate), proiectoare de ceață față cu LED (cu ornament cromat pentru variantele Ultimate și Elegance), bandouri cromate pentru uși, pentru nivelul de echipare Ultimate, precum și o gamă de jante din aliaj ușor de 16 și 17 inch.

Jantele de 16 inch sunt disponibile în variantele argintii, bicolore și negru ultra-lucios, în timp ce jantele de 17 inch sunt disponibile bicolore și în varianta negru ultra-lucios.

Nivelul de echipare Opel Crossland GS Line+ include jante din aliaj ușor, negre de 17 inch, acoperiș negru și inserție de culoare roșie, scaune ergonomice certificate AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.) pentru șofer și pasagerul din față, faruri adaptive LED și lumini spate LED și bare de acoperiș.

  • Opel Crossland
  • Opel Crossland
  • Opel Crossland
  • Opel Crossland

Scaunelor spate glisante individual și reglabile în înălțime, pot fi rabatate fracționat în raport de 60/40 și pot fi deplasate cu până la 150 mm, mărind volumul portbagajului de la 410 la 520 litri în doar câteva secunde. Rabatând complet scaunele spate, volumul portbagajului crește până la 1.255 de litri.

Șoferii vor aprecia în mod deosebit îmbunătățirile pe care Opel le-a adus șasiului modelului Crossland. Inginerii Opel din Rüsselsheim au dezvoltat arcuri și amortizare noi pentru suspensia față cu brațe McPherson și pentru puntea spate cu bară de torsiune. În combinație cu noul arbore intermediar al coloanei de direcție, care îmbunătățește precizia direcției și centrarea volanului, șasiul noului Opel Crossland asigură un echilibru optim între confort și agilitate.

  • Opel Crossland
  • Opel Crossland
  • Opel Crossland
  • Opel Crossland

Sistemul IntelliGrip offeră cinci moduri de rulare pentru Opel Crossland – normal, zăpadă, noroi, nisip,ESP OFF.

Sisteme de propulsie eficiente cu emisii reduse 

Motoare benzină

1.2

1.2 Turbo

1.2 Turbo

1.2 Turbo

Putere maximă (kW/hp) @ rpm

61/83

@ 5,750

81/110

@ 5,500

96/130

@ 5,500

96/130

@ 5,500

Cuplu (Nm @ rpm)

118 @ 1,750

205 @ 1,750

230 @ 1,750

230 @ 1,750

Emisii

Euro 6d

Euro 6d

Euro 6d

Euro 6d

Transmisie

MT5

MT6

MT6

AT6

Date preliminare NEDC  cunsum combustibil (l/100 km)

Urban

Extra-urban

Mixt

– CO2 g/km

5.6 – 5.4

4.2 – 4.1

4.7 – 4.6

107 – 106

5.9 – 5.8

4.2 – 4.1

4.8 – 4.7

109 – 108

5.7

4.2

4.8 – 4.7

109 – 107

5.9

4.5

5.0 – 4.9

113 – 112

Motoare diesel 

1.5 Diesel

1.5 Diesel

Putere maximă (kW/hp) @ rpm

81/110

@ 3,500

88/120

@ 3,750

Cuplu (Nm @ rpm)

250

@ 1,750

300  

@ 1,750

Emisii

Euro 6d

Euro 6d

Transmisie

MT6

AT6

Date preliminare NEDC  consum combustibil (l/100 km)

Urban

Extra-urban

Mixt

CO2 g/km

4.8

3.7 – 3.6

3.6 – 3.5
94 – 93

4.4

3.8 – 3.7

3.9 – 3.8
103 – 101

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.