Premiera: Noului Volkswagen Transporter 6.1

După premiera noului model Multivan 6.1 în februarie, Volkswagen Autovehicule Comerciale prezintă azi noul Volkswagen Transporter 6.1 la München.

Lansarea acestui model la Bauma 2019 nu este întâmplatoare: este considerat cel mai mare târg din lume pentru mașini și utilaje de construcții. În perioada 8-14 aprilie se așteaptă peste o jumătate de milion de vizitatori din peste 200 de țări –  noul Volkswagen Transporter 6.1 fiind pregătit să se prezinte experților din întreaga lume.

Volkswagen Autovehicule Comerciale a ales în mod conștient sufixul 6.1 pentru acest upgrade a celei de-a șasea generații Volkswagen Transporter. Acest lucru se datorează faptului că modificările tehnice efectuate depășesc cu mult orice actualizare normală a modelului.

Un exemplu în acest sens este trecerea de la sistemul de direcție hidraulic la servomotorul electromecanic – o înlocuire a sistemului atât de complexă încât se întâmplă în mod normal într-o linie de produse numai atunci când se face trecerea completa la o generația următoare. Ca urmare a direcției electromecanice, pe linia de produse se introduce un spectru complet nou de sisteme de asistență pentru șoferi și, prin urmare, o creștere semnificativă a siguranței și a ușurinței de utilizare.

VW Transporter 6.1
VW Transporter 6.1

Noile sisteme de asistență includ tehnologii cum ar fi Lane Assist, Park Assist, protecție laterală (avertizează dacă se apropie periculos de obstacole sau pietoni), Rear Traffic Alert care protejează împotriva accidentelor în timpul mersului cu spatele și Trailer Assist (simplifica foarte mult manevrarea cu utilaj remorcat).

Gama de sisteme noi este completată de o funcție dinamică a semnalizării semnelor rutiere (disponibilă în combinație cu sistemul de navigație). O altă caracteristică standard este noul sistem Cross Wind Assist care stabilizează Volkswagen Transporterul 6.1 dacă este suprins de o rafală puternică de vânt. Este echipat de asemenea, în mod standard cu sistem de frânare post-coliziune și sistemul de asistență la pornirea in panta.

Volkswagen a dezvoltat elemente complet noi, adaptate special pentru acest autovehicul. Acestea includ o priză electrică de 230V la scaunul șoferului și un compartiment în bancheta dublă ce se poate încuia, pe partea pasagerului. În plus, a fost concepută total în premieră o opțiune de încărcare pentru obiectele foarte lungi; acestea pot fi acum împinse sub bancheta dublă de pe partea pasagerului (funcție de încărcare sub scaun).

Volkswagen Transporter

Astfel, lungimea compartimentului cargo crește de la 2.450 mm la 2.800 mm sau de la 2.900 mm la 3.300 mm (ampatament extins). Volkswagen Transporter este echipat ca standard cu o incintă separată în compartimentul cargo (pentru autovehicule cu perete despărțitor). Astfel compartimentul cargo este închis și separat de cabină.

Opțiunea 1: este închis numai compartimentul cargo („Mod livrare poștală”) Opțiune 2: este închisă numai cabina („Mod atelier service”). O altă opțiune care va fi lansată este „Pachetul curier”, în care piesele autovehiculului supuse unor solicitări ridicate, cum ar fi alternatorul, bateria și transmisia au o construcție și mai robustă.

Dotari standard mult îmbunătățite

Specificațiile echipamentelor standard au suferit un upgrade semnificativ la Volkswagen Transporter 6.1: echipare standard cu geamuri electrice, închidere centralizată, oglinzi exterioare încălzite și reglabile electric, noi faruri H7, lumini interioare cu leduri mai eficiente energetic și un sistem radio cu o unitate Bluetooth hands-free.

Pregatit pentru viitor: funcții interioare digitale

Panoul de bord de la T6.1 a fost reconceput. S-au adaptat sistematic condițiile de la locul de muncă ale șoferului la lumea digitală din autovehicul, fiind implementate condițiile necesare pentru a integra Digital Cockpit (instrumente complet digitizate) și a treia generație de infotainment (MIB3) în T6.1.

Cel mai important element de echipament dintre toate sistemele infotainment este cardul SIM integrat (eSIM). Este inclus ca standard de la Composition Colour, fiind disponibil ca opțiune pentru Composition Audio. eSIM permite accesul la o nouă gamă de servicii și funcții online.

Motoare diesel eficiente cu putere între 90 și 199 CP

T6.1 va fi echipat cu motoarele de 2,0 l turbodiesel de mare eficiență (2.0 TDI). Toate sunt conform standardului de emisii Euro-6d-TEMP-EVAP. Noile motoare vor livra o putere de 66 kW/90 CP, 81 kW/110 CP, 110 kW/150 CP si 146 kW/199 CP. Versiunea 110 kW/150 CP va disponibila si in varianta 4MOTION.

T6.1 va fi oferit chiar și ca autovehicul cu zero emisii, pe baza unui parteneriat cu ABT. Cu o putere de 82 kW/112 CP și o sarcină utilă de până la 1,2t, sunt posibile autonomii de peste 400 km (NEDC) – autovehiculul fiind astfel ideal pentru utilizare comercială în lumea urbană.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.