Premiera: Noului Volkswagen Transporter 6.1

După premiera noului model Multivan 6.1 în februarie, Volkswagen Autovehicule Comerciale prezintă azi noul Volkswagen Transporter 6.1 la München.

Lansarea acestui model la Bauma 2019 nu este întâmplatoare: este considerat cel mai mare târg din lume pentru mașini și utilaje de construcții. În perioada 8-14 aprilie se așteaptă peste o jumătate de milion de vizitatori din peste 200 de țări –  noul Volkswagen Transporter 6.1 fiind pregătit să se prezinte experților din întreaga lume.

Volkswagen Autovehicule Comerciale a ales în mod conștient sufixul 6.1 pentru acest upgrade a celei de-a șasea generații Volkswagen Transporter. Acest lucru se datorează faptului că modificările tehnice efectuate depășesc cu mult orice actualizare normală a modelului.

Un exemplu în acest sens este trecerea de la sistemul de direcție hidraulic la servomotorul electromecanic – o înlocuire a sistemului atât de complexă încât se întâmplă în mod normal într-o linie de produse numai atunci când se face trecerea completa la o generația următoare. Ca urmare a direcției electromecanice, pe linia de produse se introduce un spectru complet nou de sisteme de asistență pentru șoferi și, prin urmare, o creștere semnificativă a siguranței și a ușurinței de utilizare.

VW Transporter 6.1
VW Transporter 6.1

Noile sisteme de asistență includ tehnologii cum ar fi Lane Assist, Park Assist, protecție laterală (avertizează dacă se apropie periculos de obstacole sau pietoni), Rear Traffic Alert care protejează împotriva accidentelor în timpul mersului cu spatele și Trailer Assist (simplifica foarte mult manevrarea cu utilaj remorcat).

Gama de sisteme noi este completată de o funcție dinamică a semnalizării semnelor rutiere (disponibilă în combinație cu sistemul de navigație). O altă caracteristică standard este noul sistem Cross Wind Assist care stabilizează Volkswagen Transporterul 6.1 dacă este suprins de o rafală puternică de vânt. Este echipat de asemenea, în mod standard cu sistem de frânare post-coliziune și sistemul de asistență la pornirea in panta.

Volkswagen a dezvoltat elemente complet noi, adaptate special pentru acest autovehicul. Acestea includ o priză electrică de 230V la scaunul șoferului și un compartiment în bancheta dublă ce se poate încuia, pe partea pasagerului. În plus, a fost concepută total în premieră o opțiune de încărcare pentru obiectele foarte lungi; acestea pot fi acum împinse sub bancheta dublă de pe partea pasagerului (funcție de încărcare sub scaun).

Volkswagen Transporter

Astfel, lungimea compartimentului cargo crește de la 2.450 mm la 2.800 mm sau de la 2.900 mm la 3.300 mm (ampatament extins). Volkswagen Transporter este echipat ca standard cu o incintă separată în compartimentul cargo (pentru autovehicule cu perete despărțitor). Astfel compartimentul cargo este închis și separat de cabină.

Opțiunea 1: este închis numai compartimentul cargo („Mod livrare poștală”) Opțiune 2: este închisă numai cabina („Mod atelier service”). O altă opțiune care va fi lansată este „Pachetul curier”, în care piesele autovehiculului supuse unor solicitări ridicate, cum ar fi alternatorul, bateria și transmisia au o construcție și mai robustă.

Dotari standard mult îmbunătățite

Specificațiile echipamentelor standard au suferit un upgrade semnificativ la Volkswagen Transporter 6.1: echipare standard cu geamuri electrice, închidere centralizată, oglinzi exterioare încălzite și reglabile electric, noi faruri H7, lumini interioare cu leduri mai eficiente energetic și un sistem radio cu o unitate Bluetooth hands-free.

Pregatit pentru viitor: funcții interioare digitale

Panoul de bord de la T6.1 a fost reconceput. S-au adaptat sistematic condițiile de la locul de muncă ale șoferului la lumea digitală din autovehicul, fiind implementate condițiile necesare pentru a integra Digital Cockpit (instrumente complet digitizate) și a treia generație de infotainment (MIB3) în T6.1.

Cel mai important element de echipament dintre toate sistemele infotainment este cardul SIM integrat (eSIM). Este inclus ca standard de la Composition Colour, fiind disponibil ca opțiune pentru Composition Audio. eSIM permite accesul la o nouă gamă de servicii și funcții online.

Motoare diesel eficiente cu putere între 90 și 199 CP

T6.1 va fi echipat cu motoarele de 2,0 l turbodiesel de mare eficiență (2.0 TDI). Toate sunt conform standardului de emisii Euro-6d-TEMP-EVAP. Noile motoare vor livra o putere de 66 kW/90 CP, 81 kW/110 CP, 110 kW/150 CP si 146 kW/199 CP. Versiunea 110 kW/150 CP va disponibila si in varianta 4MOTION.

T6.1 va fi oferit chiar și ca autovehicul cu zero emisii, pe baza unui parteneriat cu ABT. Cu o putere de 82 kW/112 CP și o sarcină utilă de până la 1,2t, sunt posibile autonomii de peste 400 km (NEDC) – autovehiculul fiind astfel ideal pentru utilizare comercială în lumea urbană.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Radical Cup: George Cațan, învingător de la primul start

Dacă la MotoRC grila clasei regină arată mai bine decât anul trecut iar în Romanian Endurance Series asistăm la o creștere continuă a efectivelor de turisme, Radical Cup și-a început al treilea an cu tot atâtea mașini precum debuta conceptul, în 2021. În schimb, a punctat la capitolul competitivitate, cu manșe strânse la categoriile PRO 1500 și SR1 Cup.

Citește articol »

MotoRC: Ceasul al 12-lea, vremea primei victorii pentru Marian Pivniceru

Numărul 12 era considerat de mulți un viitor învingător în cursele MotoRC. Al șaptelea sezon al competiției a adus și confirmarea pentru Marian Pivniceru, cel mai recent nume care se adaugă pe lista câștigătorilor de la clasa regină. Înaintea sa, 33 de curse au fost împărțite de doar 7 piloți: Cătălin Cazacu, Bogdan Vrăjitoru, George Cațan, Martin Choy, Vlad Neaga, Ionuț Mistode și Milen Georgiev.

Citește articol »

Sim Racing: Sebastian Apostol și West Competition Racing primesc nominalizarea BMW Motorsport în cadrul SRO eSports 2023

Locul al cincilea la categoria Silver în campania de debut desfășurată în 2022 și o serie de alte performanțe notabile au determinat BMW Motorsport să numească un pilot român dintr-o echipă românească pentru campania din seria europeană de sprint GT World Challenge, disputată în mediul de simulare Assetto Corsa Competizione. Sebastian Apostol va concura împotriva celor mai buni sim raceri din lume la Monza, Paul Ricard, Spa-Francorchamps, Nurburgring și Barcelona.

Citește articol »

Presiunile din IMSA: Câștigătorul de la Daytona le-a depășit, iar constructorii de la GTD le-au aplicat cu succes pe ceafa organizatorilor

International Motorsports Association (IMSA) este organizația care guvernează, de peste o jumătate de veac, cel mai important campionat de anduranță cu mașini sport (prototipuri, dar și GT-uri) din America de Nord. Sub titulatura actuală, IMSA Weathertech Sportscar Championship, seria a trecut printr-o schimbare la față odată cu restructurarea categoriilor și apariția noului grup de prototipuri. Dar mai multe scandaluri recente te fac să-ți pui întrebarea: este acesta doar un castel de nisip spre care se apropie valul necruțător?

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.