Mercedes-Benz Clasa E a ajuns în România

Un facelift care aduce la bordul lui Mercedes-Benz Clasa E multă tehnologie, multă inteligență.

Un facelift generos, care la exterior aduce faruri cu tehnologie LED integrate în carcase mai plane, în timp ce interiorul stopurilor LED a fost redesenat. Un Clasa E mai simplu estetic, mai cursiv, mai aproape de eleganța atemporală afișată de modelele Mercedes-Benz în trecut.

Modelul entry-level are ca dotare standard exteriorul sportiv Avantgarde Line. Astfel, Clasa E are pentru prima dată steaua Mercedes poziționată central în partea frontală. Grila specifică liniei Avantgarde a fost reproiectată cu două lamele cromate și bare negre verticale, foarte lucioase. Linia de echipare Exclusive afișează steaua Mercedes.

Liniile Avantgarde, AMG și All-Terrain dispun de o capotă cu proeminențele powerdome. Clasa E are ca dotare standard farurile LED, iar farurile LED MULTIBEAM, inclusiv cele ULTRA RANGE, sunt disponibile ca opțiune suplimentară.

De asemenea, designerii au actualizat partea din spate a modelului Clasa E Limuzină cu o nouă bară de protecție, stopuri în două secțiuni și un nou capac al portbagajului. Design-ul interior al stopurilor a fost regândit pentru toate modelele.

Cele trei culori noi sunt disponibile sub denumirile: argintiu High-tech, gri Graphit  și argintiu Mojave. De asemenea, modelul de roți a fost extins și include acum jante aero, care contribuie la economisirea combustibilului și, astfel, la sustenabilitate.

La interior sunt disponibile culori și materiale noi, acestea includ noile combinații de culori gri magma / gri neva (Avantgarde), negru / maro nuanțat (Exclusive) și gri magmă / bej macchiato (Exclusive) și elemente decorative din lemn de frasin gri cu pori deschişi, lemn de nuc, aluminiu „brushed” și aluminiu cu granulație uşoară din fibră de carbon.

Noul model Clasa E este echipat cu un volan complet reproiectat, inteligent, ca parte a facelift-ului. Acesta este disponibil cu volan din piele și pentru varianta Supersport. Suprafețele de control prezintă un finisaj negru lucios, în timp ce elementele decorative și cele care înconjoară volanul au un finisaj Silver Shadow. Funcțiile panoului de instrumente și afișajul media sunt operate cu ajutorul unor comenzi tactile, al căror principiu fizic a fost schimbat de la optic la capacitiv.

Noua Clasa E este echipată cu cea mai recentă generație a sistemului multimedia MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Cele două ecrane mari de 10,25 inchi / 26 cm formează un ecran lat, iar ecranele de 12,3 inci / 31,2 cm sunt disponibile opțional. Informațiile pentru panoul de instrumente și display-ul media sunt ușor lizibile pe ecranele de înaltă rezoluție.

Sistemul ENERGIZING comfort control face posibilă conexiunea diferitelor sisteme care ţin de confort, precum aerul condiționat, masaj, iluminarea ambientală și muzica în diferite programe de wellness. Funcția ENERGIZING COACH este nouă, are la bază un algoritm inteligent și recomandă un anumit program în funcție de nevoile și dispoziția șoferului.

Dacă este integrat un dispozitiv portabil Garmin, date personale, precum nivelul de stres sau calitatea somnului, sunt oferite autovehiculului, optimizând astfel acuratețea recomandării. Scopul este asigurarea confortului șoferului chiar și în timpul călătoriilor solicitante sau monotone.

Programul „PowerNap” este disponibil pentru versiunile plug-in hybrid, precum Clasa E Limuzină și Clasa E T-Modell. Este o funcție utilă atunci când șoferul ia o pauză de la condus și se retrage la o zonă de odihnă. Programul are trei etape – adormirea, somnul, trezirea – și poate îmbunătăți performanțele șoferului.

URBAN GUARD: interconectare inteligentă de hardware și soluții digitale pentru protecția împotriva criminalității

În combinație cu Mercedes me, cele două pachete URBAN GUARD Vehicle Protection și URBAN GUARD Vehicle Protection Plus oferă monitorizare completă a autovehiculului parcat. URBAN GUARD cuprinde un sistem de alarmă antiefracție și antifurt, protecție la tractare cu avertizare optică și acustică în cazul detectării modificării poziției, sirenă de alarmă, protecție habitaclu (declanșată în cazul mișcărilor în habitaclu), precum și un sistem de detectare a furtului și coliziunii în parcare.

În plus, URBAN GUARD Vehicle Protection Plus oferă posibilitatea de localizare a autovehiculelor furate.

Electrificarea sistemului de propulsie reprezintă un pas înainte pentru modelul Clasa E facelift. Șapte modele sunt disponibile pentru versiunile plub-in hybrid (diesel și benzină, Limuzină și T-Modell, tracțiune spate și tracțiune integrală). Gama de motoare pe benzină cu eficiență ridicată, cu emisii reduse va acoperi producția seriei de la 115 până la 270 kW, în timp ce gama de motoare diesel va cuprinde seria de la 110 până la 243 kW.

Noi opțiuni tehnice pentru OM 654

O nouă dezvoltare tehnică fundamentală este prevăzută pentru motorul OM 654 diesel cu patru cilindri, introdus în 2016. Prin urmare, acesta are un sistem electric de 48 V la bord. O funcție de recuperare și capacitatea de rulare cu motorul oprit fac ca motorul să fie și mai eficient. Alături de electrificare, care include și utilizarea unui compresor pentru sistemul de aer condiționat electric, mai jos sunt prezentate cele mai importante modificări care permit o putere maximă de până la 195 kW, plus 15 kW suplimentare din sistemul EQ Boost:

  • Un nou arbore cotit crește capacitatea cubică la 94 mm și deplasarea la 1993 cc (anterior: 92,3 și 1950).
  • Presiunea de injecție a crescut de la 2.500 la 2.700 bar.
  • Timpul de răspuns rapid și furnizare constantă a energiei sunt asigurate de două turbocompresoare răcite cu apă, ambele cu geometrie variabilă a turbinei.
  • O conductă de răcire umplută cu sodiu în pistoanele de oțel ajută la disiparea maximelor de temperatură în piston
  • În ceea ce privește post-tratarea gazelor de evacuare, acest motor este cel mai puternic dintre motoarele diesel cu patru cilindri, ceea ce ajută la accelelarea lucrurilor.

Motorul pe benzină cu patru cilindri, cu cea de-a doua generație ISG

În premieră, un motor M 254 pe benzină cu patru cilindri, cu cea de-a doua generație a generatorului de pornire integrat, dezvoltă o putere maximă de până la 15 kW și un cuplu maxim de 180 Nm. Modelele echipate cu acest motor vor avea un sistem electric de 48 volți la bord.

Motorul M 254 combină, pentru prima dată, toate inovațiile Familiei de Motoare Modulare (FAME) într-o singură unitate, care include: acoperirea cilindrilor conform tehnologiei NANOSLIDE, încărcarea cilindrului CONICSHAPE și sistemul de post-tratare a emisiilor, amplasat direct pe motor.

Motorul pe benzină M 256 cu șase cilindri în linie, cu ISG, care este disponibil pentru prima dată pentru modelul Mercedes-Benz Clasa E. Caracterul sportiv al modelelor Clasa E Coupé și Clasa E Cabrio este îmbunătățit de tracțiunea integrală 4MATIC, disponibilă ca dotare standard și puterea electrică suplimentară de aproximativ 16 Kw și 250 Nm. Dotarea standard cu sistemul de tracțiune integrală 4MATIC accentuează în continuare dinamismul.

Transmisia automată 9G-TRONIC a fost dezvoltată în continuare și, pentru început, va fi folosită pentru motoarele cu patru cilindri. Motorul electric, electronica de putere și radiatorul cutiei de viteze au fost mutate în cadrul transmisiei.

Cablurile necesare anterior pot fi eliminate, ceea ce oferă avantaje cu privire la spațiul de instalare și greutate, ceea ce face mai ușoară combinarea transmisiei cu diferitele motoare cu ardere. În plus, eficiența transmisiei a fost crescută. Printre alte aspecte, interacțiunea optimizată cu pompa de ulei electrică reduce rata de livrare a pompei mecanice cu 30%, îmbunătățind astfel eficiența

Gama motoarelor diesel este completată de motorul OM 656 cu șase cilindri în linie, care este disponibil împreună cu sistemul de tracțiune integrală 4MATIC.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.