Mercedes-Benz Clasa E a ajuns în România

Un facelift care aduce la bordul lui Mercedes-Benz Clasa E multă tehnologie, multă inteligență.

Un facelift generos, care la exterior aduce faruri cu tehnologie LED integrate în carcase mai plane, în timp ce interiorul stopurilor LED a fost redesenat. Un Clasa E mai simplu estetic, mai cursiv, mai aproape de eleganța atemporală afișată de modelele Mercedes-Benz în trecut.

Modelul entry-level are ca dotare standard exteriorul sportiv Avantgarde Line. Astfel, Clasa E are pentru prima dată steaua Mercedes poziționată central în partea frontală. Grila specifică liniei Avantgarde a fost reproiectată cu două lamele cromate și bare negre verticale, foarte lucioase. Linia de echipare Exclusive afișează steaua Mercedes.

Liniile Avantgarde, AMG și All-Terrain dispun de o capotă cu proeminențele powerdome. Clasa E are ca dotare standard farurile LED, iar farurile LED MULTIBEAM, inclusiv cele ULTRA RANGE, sunt disponibile ca opțiune suplimentară.

De asemenea, designerii au actualizat partea din spate a modelului Clasa E Limuzină cu o nouă bară de protecție, stopuri în două secțiuni și un nou capac al portbagajului. Design-ul interior al stopurilor a fost regândit pentru toate modelele.

Cele trei culori noi sunt disponibile sub denumirile: argintiu High-tech, gri Graphit  și argintiu Mojave. De asemenea, modelul de roți a fost extins și include acum jante aero, care contribuie la economisirea combustibilului și, astfel, la sustenabilitate.

La interior sunt disponibile culori și materiale noi, acestea includ noile combinații de culori gri magma / gri neva (Avantgarde), negru / maro nuanțat (Exclusive) și gri magmă / bej macchiato (Exclusive) și elemente decorative din lemn de frasin gri cu pori deschişi, lemn de nuc, aluminiu „brushed” și aluminiu cu granulație uşoară din fibră de carbon.

Noul model Clasa E este echipat cu un volan complet reproiectat, inteligent, ca parte a facelift-ului. Acesta este disponibil cu volan din piele și pentru varianta Supersport. Suprafețele de control prezintă un finisaj negru lucios, în timp ce elementele decorative și cele care înconjoară volanul au un finisaj Silver Shadow. Funcțiile panoului de instrumente și afișajul media sunt operate cu ajutorul unor comenzi tactile, al căror principiu fizic a fost schimbat de la optic la capacitiv.

Noua Clasa E este echipată cu cea mai recentă generație a sistemului multimedia MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Cele două ecrane mari de 10,25 inchi / 26 cm formează un ecran lat, iar ecranele de 12,3 inci / 31,2 cm sunt disponibile opțional. Informațiile pentru panoul de instrumente și display-ul media sunt ușor lizibile pe ecranele de înaltă rezoluție.

Sistemul ENERGIZING comfort control face posibilă conexiunea diferitelor sisteme care ţin de confort, precum aerul condiționat, masaj, iluminarea ambientală și muzica în diferite programe de wellness. Funcția ENERGIZING COACH este nouă, are la bază un algoritm inteligent și recomandă un anumit program în funcție de nevoile și dispoziția șoferului.

Dacă este integrat un dispozitiv portabil Garmin, date personale, precum nivelul de stres sau calitatea somnului, sunt oferite autovehiculului, optimizând astfel acuratețea recomandării. Scopul este asigurarea confortului șoferului chiar și în timpul călătoriilor solicitante sau monotone.

Programul „PowerNap” este disponibil pentru versiunile plug-in hybrid, precum Clasa E Limuzină și Clasa E T-Modell. Este o funcție utilă atunci când șoferul ia o pauză de la condus și se retrage la o zonă de odihnă. Programul are trei etape – adormirea, somnul, trezirea – și poate îmbunătăți performanțele șoferului.

URBAN GUARD: interconectare inteligentă de hardware și soluții digitale pentru protecția împotriva criminalității

În combinație cu Mercedes me, cele două pachete URBAN GUARD Vehicle Protection și URBAN GUARD Vehicle Protection Plus oferă monitorizare completă a autovehiculului parcat. URBAN GUARD cuprinde un sistem de alarmă antiefracție și antifurt, protecție la tractare cu avertizare optică și acustică în cazul detectării modificării poziției, sirenă de alarmă, protecție habitaclu (declanșată în cazul mișcărilor în habitaclu), precum și un sistem de detectare a furtului și coliziunii în parcare.

În plus, URBAN GUARD Vehicle Protection Plus oferă posibilitatea de localizare a autovehiculelor furate.

Electrificarea sistemului de propulsie reprezintă un pas înainte pentru modelul Clasa E facelift. Șapte modele sunt disponibile pentru versiunile plub-in hybrid (diesel și benzină, Limuzină și T-Modell, tracțiune spate și tracțiune integrală). Gama de motoare pe benzină cu eficiență ridicată, cu emisii reduse va acoperi producția seriei de la 115 până la 270 kW, în timp ce gama de motoare diesel va cuprinde seria de la 110 până la 243 kW.

Noi opțiuni tehnice pentru OM 654

O nouă dezvoltare tehnică fundamentală este prevăzută pentru motorul OM 654 diesel cu patru cilindri, introdus în 2016. Prin urmare, acesta are un sistem electric de 48 V la bord. O funcție de recuperare și capacitatea de rulare cu motorul oprit fac ca motorul să fie și mai eficient. Alături de electrificare, care include și utilizarea unui compresor pentru sistemul de aer condiționat electric, mai jos sunt prezentate cele mai importante modificări care permit o putere maximă de până la 195 kW, plus 15 kW suplimentare din sistemul EQ Boost:

  • Un nou arbore cotit crește capacitatea cubică la 94 mm și deplasarea la 1993 cc (anterior: 92,3 și 1950).
  • Presiunea de injecție a crescut de la 2.500 la 2.700 bar.
  • Timpul de răspuns rapid și furnizare constantă a energiei sunt asigurate de două turbocompresoare răcite cu apă, ambele cu geometrie variabilă a turbinei.
  • O conductă de răcire umplută cu sodiu în pistoanele de oțel ajută la disiparea maximelor de temperatură în piston
  • În ceea ce privește post-tratarea gazelor de evacuare, acest motor este cel mai puternic dintre motoarele diesel cu patru cilindri, ceea ce ajută la accelelarea lucrurilor.

Motorul pe benzină cu patru cilindri, cu cea de-a doua generație ISG

În premieră, un motor M 254 pe benzină cu patru cilindri, cu cea de-a doua generație a generatorului de pornire integrat, dezvoltă o putere maximă de până la 15 kW și un cuplu maxim de 180 Nm. Modelele echipate cu acest motor vor avea un sistem electric de 48 volți la bord.

Motorul M 254 combină, pentru prima dată, toate inovațiile Familiei de Motoare Modulare (FAME) într-o singură unitate, care include: acoperirea cilindrilor conform tehnologiei NANOSLIDE, încărcarea cilindrului CONICSHAPE și sistemul de post-tratare a emisiilor, amplasat direct pe motor.

Motorul pe benzină M 256 cu șase cilindri în linie, cu ISG, care este disponibil pentru prima dată pentru modelul Mercedes-Benz Clasa E. Caracterul sportiv al modelelor Clasa E Coupé și Clasa E Cabrio este îmbunătățit de tracțiunea integrală 4MATIC, disponibilă ca dotare standard și puterea electrică suplimentară de aproximativ 16 Kw și 250 Nm. Dotarea standard cu sistemul de tracțiune integrală 4MATIC accentuează în continuare dinamismul.

Transmisia automată 9G-TRONIC a fost dezvoltată în continuare și, pentru început, va fi folosită pentru motoarele cu patru cilindri. Motorul electric, electronica de putere și radiatorul cutiei de viteze au fost mutate în cadrul transmisiei.

Cablurile necesare anterior pot fi eliminate, ceea ce oferă avantaje cu privire la spațiul de instalare și greutate, ceea ce face mai ușoară combinarea transmisiei cu diferitele motoare cu ardere. În plus, eficiența transmisiei a fost crescută. Printre alte aspecte, interacțiunea optimizată cu pompa de ulei electrică reduce rata de livrare a pompei mecanice cu 30%, îmbunătățind astfel eficiența

Gama motoarelor diesel este completată de motorul OM 656 cu șase cilindri în linie, care este disponibil împreună cu sistemul de tracțiune integrală 4MATIC.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.