Ghibli Hibrid – primul model electrificat din istoria Maserati

Ghibli este primul vehicul hibrid din istoria Maserati a fost dezvoltat de Maserati Innovation Lab din Modena. Vehiculul va fi produs la Uzina Avvocato Giovanni Agnelli.

Noul Ghibli Hibrid reprezintă unul dintre cele mai ambițioase proiecte pentru Maserati. Alegerea de a introduce tehnologia hibridă pe sedanul Ghibli nu este o coincidență: acest model, cu peste 100.000 de unități produse de la lansarea sa în 2013, întruchipează perfect ADN-ul producătorului de la Modena.

De fapt, provocarea cu care se confruntă Maserati a fost să intre în lumea electrificării fără a modifica filozofia și valorile de bază ale mărcii. Mai mult decât atât, Ghibli Hybrid va păstra sunetul inconfundabil care a distins întotdeauna fiecare Maserati.

Numitorul comun al restilizării, dezvoltat de Centro Stile Maserati, este culoarea albastră, aleasă pentru a identifica toate mașinile cu tehnologia hibridă și lumea nouă pe care o reprezintă.

Maserati Ghibli Hybrid

La exterior, culoarea albastră caracterizează cele trei conducte de aer laterale, etrierele de frână și fulgerul din ovalul care închide Tridentul pe stâlpul din spate. Aceeași culoare albastră reapare în interiorul mașinii, în special pe cusăturile brodate ale scaunelor.

Noul Ghibli Hybrid introduce, de asemenea, noi conținuturi stilistice, pornind de la noua grilă față, cu bare reproiectate pentru a evoca un diapozon, un dispozitiv muzical care emite un sunet de o puritate extremă și care evocă și simbolul Trident în sine. Există schimbări semnificative în partea din spate a mașinii, unde grupurile optice au fost complet redesenate, cu un profil de tip bumerang inspirat de 3200 GT și de concept Alfieri.

Laboratorului de Inovație Maserati din Modena, combină un motor cu combustie internă (4 cilindri, turbo, cilindree de 2,0 l) cu un alternator de 48 de volți cu funcție e-Booster, suportat de o baterie.

Bateria este montată în partea din spate a mașinii, cu avantaje în ceea ce privește distribuția îmbunătățită a greutății. Această versiune cântărește cu aproximativ 80 kg mai puțin decât Dieselul.

Datorită puterii maxime de 330 CP și cuplului de 450 Nm livrat de la doar 1.500 rpm, noului Ghibli Hibrid atinge o viteză maximă de 255 km/h și accelerație de la 0 la 100 km/h în 5,7 secunde.

Pasagerii Ghibli Hibrid se vor bucura în continuare de sunetul inconfundabil care caracterizează toate modelele Maserati, datorită evacuării optimizate, care include rezonatoare special concepute.

Noul Ghibli Hibrid reprezintă primul pas într-un plan care va duce la electrificarea tuturor noilor modele Maserati. Primele mașini electrice ale mărcii vor fi noile GranTurismo și GranCabrio, programate pentru 2021.

SPECIFICAȚII TEHNICE

GHIBLY HYBRID

MOTORUL

Configurație

L4 Mild Hybrid cu eBooster și 48V BSG

Cilindree (cmc)

1,998

Diametru interior x cursă (mm)

84 x 90

Raport compresie

9.5 : 1

Ieșire max. putere

330 @ 5,750

(hp @ rpm)

Cuplu maxim

450 @ 4,000

Injector combustibil

Injector Direct Benzină GDI

Inducție

1 monocompresor turbo scroll

Arbore cotit

Oțel forjat

Lubrifiere

Pompă ulei deplasare variabilă

Sistem coordonare

1 arbore cu came aerian cu acțiune cu Multiair

PERFORMANȚĂ

0-100 km/h (s)

5.7

Viteză maximă (km/h)

255

Distanță frânare

35.5

de la 100 la 0 km/h (m)

CONSUMUL DE COMBUSTIBIL ȘI EMISIILE CO2

WLTP combinat

8.5 – 9.6*

ciclu (l/100 km)

ciclu combinat WLTP (g/km)

192-216* omologare în curs de desfășurare

TRANSMISIA

Cutia de viteze

cutie cu viteze automată cu opt viteze ZF

Raporturi de viteze:

Prima: 5; a doua: 3.2; a treia: 2.14; a patra: 1.72; a cincea: 1.31; a șasea: 1.00; a șaptea: 0.82; a opta: 0.64; marșarier: 3.46; final: 2.80

Transmisia:

tracțiune cu roțile din spate cu diferențial mecanic cu autoblocare alunecare spate limitată

SUSPENSII

Față

Braț triunghiular dublu, bară antiruliu

Spate

Multi-link, bară antiruliu

FRÂNE

 

Față:

Discuri ventilate 345×28 mm,

Etriere fixe Brembo

cu patru pistoane

Spate

Discuri ventilate 330×22 mm,

etriere cu un singur piston

 

DIMENSIUNI ȘI GREUTĂȚI

Roți față/spate

235/50 R18

L x D x H (mm)

4,971 x 1,945 x 1,461

Ampatament (mm)

2,998

Ecartament față/spate (mm)

1,635 / 1,653

Capacitate portbagaj (l)

500

Capacitate rezervor combustibil (l)

80

Greutate omologată

1,878

Greutatea medie

1,950

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.