Ghibli Hibrid – primul model electrificat din istoria Maserati

Ghibli este primul vehicul hibrid din istoria Maserati a fost dezvoltat de Maserati Innovation Lab din Modena. Vehiculul va fi produs la Uzina Avvocato Giovanni Agnelli.

Noul Ghibli Hibrid reprezintă unul dintre cele mai ambițioase proiecte pentru Maserati. Alegerea de a introduce tehnologia hibridă pe sedanul Ghibli nu este o coincidență: acest model, cu peste 100.000 de unități produse de la lansarea sa în 2013, întruchipează perfect ADN-ul producătorului de la Modena.

De fapt, provocarea cu care se confruntă Maserati a fost să intre în lumea electrificării fără a modifica filozofia și valorile de bază ale mărcii. Mai mult decât atât, Ghibli Hybrid va păstra sunetul inconfundabil care a distins întotdeauna fiecare Maserati.

Numitorul comun al restilizării, dezvoltat de Centro Stile Maserati, este culoarea albastră, aleasă pentru a identifica toate mașinile cu tehnologia hibridă și lumea nouă pe care o reprezintă.

Maserati Ghibli Hybrid

La exterior, culoarea albastră caracterizează cele trei conducte de aer laterale, etrierele de frână și fulgerul din ovalul care închide Tridentul pe stâlpul din spate. Aceeași culoare albastră reapare în interiorul mașinii, în special pe cusăturile brodate ale scaunelor.

Noul Ghibli Hybrid introduce, de asemenea, noi conținuturi stilistice, pornind de la noua grilă față, cu bare reproiectate pentru a evoca un diapozon, un dispozitiv muzical care emite un sunet de o puritate extremă și care evocă și simbolul Trident în sine. Există schimbări semnificative în partea din spate a mașinii, unde grupurile optice au fost complet redesenate, cu un profil de tip bumerang inspirat de 3200 GT și de concept Alfieri.

Laboratorului de Inovație Maserati din Modena, combină un motor cu combustie internă (4 cilindri, turbo, cilindree de 2,0 l) cu un alternator de 48 de volți cu funcție e-Booster, suportat de o baterie.

Bateria este montată în partea din spate a mașinii, cu avantaje în ceea ce privește distribuția îmbunătățită a greutății. Această versiune cântărește cu aproximativ 80 kg mai puțin decât Dieselul.

Datorită puterii maxime de 330 CP și cuplului de 450 Nm livrat de la doar 1.500 rpm, noului Ghibli Hibrid atinge o viteză maximă de 255 km/h și accelerație de la 0 la 100 km/h în 5,7 secunde.

Pasagerii Ghibli Hibrid se vor bucura în continuare de sunetul inconfundabil care caracterizează toate modelele Maserati, datorită evacuării optimizate, care include rezonatoare special concepute.

Noul Ghibli Hibrid reprezintă primul pas într-un plan care va duce la electrificarea tuturor noilor modele Maserati. Primele mașini electrice ale mărcii vor fi noile GranTurismo și GranCabrio, programate pentru 2021.

SPECIFICAȚII TEHNICE

GHIBLY HYBRID

MOTORUL

Configurație

L4 Mild Hybrid cu eBooster și 48V BSG

Cilindree (cmc)

1,998

Diametru interior x cursă (mm)

84 x 90

Raport compresie

9.5 : 1

Ieșire max. putere

330 @ 5,750

(hp @ rpm)

Cuplu maxim

450 @ 4,000

Injector combustibil

Injector Direct Benzină GDI

Inducție

1 monocompresor turbo scroll

Arbore cotit

Oțel forjat

Lubrifiere

Pompă ulei deplasare variabilă

Sistem coordonare

1 arbore cu came aerian cu acțiune cu Multiair

PERFORMANȚĂ

0-100 km/h (s)

5.7

Viteză maximă (km/h)

255

Distanță frânare

35.5

de la 100 la 0 km/h (m)

CONSUMUL DE COMBUSTIBIL ȘI EMISIILE CO2

WLTP combinat

8.5 – 9.6*

ciclu (l/100 km)

ciclu combinat WLTP (g/km)

192-216* omologare în curs de desfășurare

TRANSMISIA

Cutia de viteze

cutie cu viteze automată cu opt viteze ZF

Raporturi de viteze:

Prima: 5; a doua: 3.2; a treia: 2.14; a patra: 1.72; a cincea: 1.31; a șasea: 1.00; a șaptea: 0.82; a opta: 0.64; marșarier: 3.46; final: 2.80

Transmisia:

tracțiune cu roțile din spate cu diferențial mecanic cu autoblocare alunecare spate limitată

SUSPENSII

Față

Braț triunghiular dublu, bară antiruliu

Spate

Multi-link, bară antiruliu

FRÂNE

 

Față:

Discuri ventilate 345×28 mm,

Etriere fixe Brembo

cu patru pistoane

Spate

Discuri ventilate 330×22 mm,

etriere cu un singur piston

 

DIMENSIUNI ȘI GREUTĂȚI

Roți față/spate

235/50 R18

L x D x H (mm)

4,971 x 1,945 x 1,461

Ampatament (mm)

2,998

Ecartament față/spate (mm)

1,635 / 1,653

Capacitate portbagaj (l)

500

Capacitate rezervor combustibil (l)

80

Greutate omologată

1,878

Greutatea medie

1,950

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Wheekend.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor
DACIA SANDERO

Video: Dacia Sandero – detalii complete

Dacia a publicat astăzi toate informațiile despre noile Logan, Sandero și Sandero Stepway alături de o galerie completă de imagini. Să descoperim detaliile noii generații Dacia Sandero.

Video: Dacia Logan – detalii complete

Dacia a publicat astăzi toate informațiile despre noile Logan, Sandero și Sandero Stepway alături de o galerie completă de imagini. Să descoperim detaliile noii generații Dacia Logan.

DS7 Crossback

Test Drive DS7 Crossback

Să te califici pentru a fi etichetat drept produs de lux… durează. Pot accede francezii în zona de lux cu DS, în particular cu acest DS7, doar afirmând că este un produs de elită? Să vedem…

Poliția de Frontieră – flotă de 50 de unități Ford Transit

Ford România, prin intermediul dealerului său Țiriac Auto, are in curs de livrare 50 de unități Ford Transit AWD către Pro Optica S.A. în cursul acestui an, având ca beneficiar final Inspectoratul General al Poliției de Frontieră din România.

Actualități

Noul Mercedes-Benz Clasa S în cifre

Pentru a vă scuti de efortul de a lectura muuuulte cuvinte despre W223, noua generație Mercedes-Benz Clasa S, iată un rezumat în cifre ale acestui automobile.