Noul Ghibli Hibrid reprezintă unul dintre cele mai ambițioase proiecte pentru Maserati. Alegerea de a introduce tehnologia hibridă pe sedanul Ghibli nu este o coincidență: acest model, cu peste 100.000 de unități produse de la lansarea sa în 2013, întruchipează perfect ADN-ul producătorului de la Modena.
De fapt, provocarea cu care se confruntă Maserati a fost să intre în lumea electrificării fără a modifica filozofia și valorile de bază ale mărcii. Mai mult decât atât, Ghibli Hybrid va păstra sunetul inconfundabil care a distins întotdeauna fiecare Maserati.
Numitorul comun al restilizării, dezvoltat de Centro Stile Maserati, este culoarea albastră, aleasă pentru a identifica toate mașinile cu tehnologia hibridă și lumea nouă pe care o reprezintă.
La exterior, culoarea albastră caracterizează cele trei conducte de aer laterale, etrierele de frână și fulgerul din ovalul care închide Tridentul pe stâlpul din spate. Aceeași culoare albastră reapare în interiorul mașinii, în special pe cusăturile brodate ale scaunelor.
Noul Ghibli Hybrid introduce, de asemenea, noi conținuturi stilistice, pornind de la noua grilă față, cu bare reproiectate pentru a evoca un diapozon, un dispozitiv muzical care emite un sunet de o puritate extremă și care evocă și simbolul Trident în sine. Există schimbări semnificative în partea din spate a mașinii, unde grupurile optice au fost complet redesenate, cu un profil de tip bumerang inspirat de 3200 GT și de concept Alfieri.
Laboratorului de Inovație Maserati din Modena, combină un motor cu combustie internă (4 cilindri, turbo, cilindree de 2,0 l) cu un alternator de 48 de volți cu funcție e-Booster, suportat de o baterie.
Bateria este montată în partea din spate a mașinii, cu avantaje în ceea ce privește distribuția îmbunătățită a greutății. Această versiune cântărește cu aproximativ 80 kg mai puțin decât Dieselul.
Datorită puterii maxime de 330 CP și cuplului de 450 Nm livrat de la doar 1.500 rpm, noului Ghibli Hibrid atinge o viteză maximă de 255 km/h și accelerație de la 0 la 100 km/h în 5,7 secunde.
Pasagerii Ghibli Hibrid se vor bucura în continuare de sunetul inconfundabil care caracterizează toate modelele Maserati, datorită evacuării optimizate, care include rezonatoare special concepute.
Noul Ghibli Hibrid reprezintă primul pas într-un plan care va duce la electrificarea tuturor noilor modele Maserati. Primele mașini electrice ale mărcii vor fi noile GranTurismo și GranCabrio, programate pentru 2021.
SPECIFICAȚII TEHNICE |
|
GHIBLY HYBRID |
|
MOTORUL |
|
Configurație |
L4 Mild Hybrid cu eBooster și 48V BSG |
Cilindree (cmc) |
1,998 |
Diametru interior x cursă (mm) |
84 x 90 |
Raport compresie |
9.5 : 1 |
Ieșire max. putere |
330 @ 5,750 |
(hp @ rpm) |
|
Cuplu maxim |
450 @ 4,000 |
Injector combustibil |
Injector Direct Benzină GDI |
Inducție |
1 monocompresor turbo scroll |
Arbore cotit |
Oțel forjat |
Lubrifiere |
Pompă ulei deplasare variabilă |
Sistem coordonare |
1 arbore cu came aerian cu acțiune cu Multiair |
PERFORMANȚĂ |
|
0-100 km/h (s) |
5.7 |
Viteză maximă (km/h) |
255 |
Distanță frânare |
35.5 |
de la 100 la 0 km/h (m) |
|
CONSUMUL DE COMBUSTIBIL ȘI EMISIILE CO2 |
|
WLTP combinat |
8.5 – 9.6* |
ciclu (l/100 km) |
|
ciclu combinat WLTP (g/km) |
192-216* omologare în curs de desfășurare |
TRANSMISIA |
|
Cutia de viteze |
cutie cu viteze automată cu opt viteze ZF |
Raporturi de viteze: |
Prima: 5; a doua: 3.2; a treia: 2.14; a patra: 1.72; a cincea: 1.31; a șasea: 1.00; a șaptea: 0.82; a opta: 0.64; marșarier: 3.46; final: 2.80 |
Transmisia: |
tracțiune cu roțile din spate cu diferențial mecanic cu autoblocare alunecare spate limitată |
SUSPENSII |
|
Față |
Braț triunghiular dublu, bară antiruliu |
Spate |
Multi-link, bară antiruliu |
FRÂNE |
|
Față: |
Discuri ventilate 345×28 mm, |
Etriere fixe Brembo |
|
cu patru pistoane |
|
Spate |
Discuri ventilate 330×22 mm, etriere cu un singur piston |
|
|
DIMENSIUNI ȘI GREUTĂȚI |
|
Roți față/spate |
235/50 R18 |
L x D x H (mm) |
4,971 x 1,945 x 1,461 |
Ampatament (mm) |
2,998 |
Ecartament față/spate (mm) |
1,635 / 1,653 |
Capacitate portbagaj (l) |
500 |
Capacitate rezervor combustibil (l) |
80 |
Greutate omologată |
1,878 |
Greutatea medie |
1,950 |