Noul director executiv Renault, în vizită la Dacia

Luca DeMeo - RBC Dacia
Noul CEO al grupului Renault, Luca DeMeo, s-a aflat două zile în România în prima sa vizită la diviziile grupului din afara Franței

Pe parcursul celor două zile, șeful suprem al grupului Renault, care și-a luat în primire funcția cu mai puțin de o lună în urmă, s-a aflat într-o vizită în România. Aceasta a fost prima călătorie a noului CEO la diviziile grupului din afara Franței.

Deși întregul program al vizitei în România a fost ținut „la secret”, LifeNews.ro a aflat că oficialul a vizitat atât uzina din Mioveni cât și Centrul Renault Business Connected din București și Centrul Tehnic de la Titu, acolo unde se află în testele finale viitoarele modele Sandero și Logan ale mărcii Dacia.

„A fost o mare onoare să îi urez bun venit în România lui Luca de Meo, CEO al grupului Renault, pentru prima sa vizită în afara Franței după preluarea noii fucnții. Îi mulțumesc că ne-a împărtășit energia și pasiunea sa pentru autombil”, a scris Christophe Dridi, directorul general al Automobile Dacia și al Groupe Renault România pe o rețea de socializare.

De asemenea, Nicolas Maure, fost director al Automobile Dacia, actual vicepreședinte senior al grupului francez și președinte al diviziei Eurasia, a menționat și el că „sunt foarte fericit să revin în România după lunga perioadă de carantină. Au fost două zile intense cu Luca de Meo, CEO-ul grupului nostru, care a vizitat Renault Bucharest Connected, Centrul Tehnic Titu și uzina din Mioveni punând accent pe istoria și viitorul mărcii Dacia”.

„Lucruri uimitoare au fost realizate pentru a susține activitățile din toate locațiile și pentru a continua proiectele noastre în această perioadă de pandemie. A zecea aniversare a lui Duster, pe care am putut să o sărbătorim împreună la Mioveni, este o dovadă îndrăzneață a talentelor angajate în succesul Dacia și a experienței noastre puternice în industria auto din România. Multumesc tuturor echipelor pentru angajamentul și pasiunea lor!”, a încheiat Nicolas Maure.

Dacia Duster a împlinit 10 ani

Pe lângă dorința de a înțelege cum și cât de bine funcționează divizia grupului Renault din România, vizita lui Luca de Meo a avut ca scop și sărbătorirea a zece ani de la lansarea modelui Dacia Duster, primul SUV al mărcii românești și un adevărat succes pe plan mondial.

Pentru cei care nu își amintesc, trebuie spus că într-o zi de joi, pe 18 martie 2010, Dacia prezenta în România al șaselea model al gamei sale, Duster. În cei zece ani de viață, SUV-ul a fost produs în aproape două milioane de exemplare care au avut ca principale piețe state precum Franța, Italia sau Spania.

Grație unui raport prestații / preț imbatabil, SUV-ul Dacia Duster a cucerit mai multe premii la nivel mondial și a devenit liderul producției de la Mioveni. De exemplu, la finalul anului trecut, din producția zilnică de circa 1.400 de unități a fabricii din România, nu mai puțin de 1.050 erau modele Duster. (foto: LinkedIn)

Grafician de profesie este implcat de 30 de ani în realizarea de publicații, site-uri și fotografii. E pasionat de frumos și lucrează în presa auto de peste 15 ani.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.