Porsche a livrat 116.964 de vehicule în prima jumătate a anului

În primele șase luni ale anului 2020, Porsche a furnizat clienților din întreaga lume 116.964 de mașini.

Criza coronavirusului și închiderea centrelor Porsche pe o perioadă de câteva săptămâni au dus la o scădere de 12% a livrărilor comparativ cu anul precedent.

Porsche Cayenne a fost cel mai popular model cu un total de 39.245 livrări, în timp ce 34.430 de unități Macan au fost furnizate clienților. Cu 16.919 livrări și o creștere cu 2% față de anul 2019, mașina sportivă emblematică 911 a continuat să se bucure de o mare popularitate. De asemenea, Porsche Taycan continuă să fie bine primit de către clienți: Porsche a livrat 4.480 de unități în prima jumătate a anului, în condițiile unei lansări eșalonate pe piață.

Europa este a doua cea mai puternică regiune

O tendință relativ pozitivă este evidentă pe piețele din Asia-Pacific, Africa și Orientul Mijlociu. Aici Porsche a furnizat clienților, un total de 55.550 de unități în prima jumătate a anului 2020. Cu 39.603 livrări, China rămâne cea mai mare piață unică a producătorului de mașini sportive din punct de vedere al volumului.

În plus, Coreea și Japonia au fost piețe puternice în regiune, cu vânzări de 4.242, respectiv 3.675 de unități, fiecare prezentând rate de creștere cu două cifre față de anul anterior. 32.312 de mașini au fost furnizate clienților europeni. În SUA, Porsche a livrat 24.186 de mașini între ianuarie și iunie.

„Vedem tendințe pozitive, deși am continuat să simțim efectele crizei coronavirusului în trimestrul al doilea, în special în SUA și Europa. Un factor crucial aici a fost luna aprilie, când aproape toate centrele Porsche de pe aceste piețe erau încă închise”, spune Detlev von Platen, membru pentru vânzări și marketing al Comitetului executiv Porsche AG.

„În plus, am avut un trimestru secund foarte puternic în 2019 și acesta ne este acum termenul de comparație. Așadar, rămânem încrezători și suntem plini de energie pe măsură ce abordăm provocările din a doua jumătate a anului. Evoluția pozitivă continuă din China și de pe alte piețe asiatice ne va ajuta și în acest caz. ” Potrivit lui von Platen, situația din Europa s-a ameliorat încă din mai, chiar dacă lucrurile nu se întorc în totalitate la normal.

    PORSCHE AG

Livrari

Ianuarie – Iunie

2019

2020

Diferenta

Global

133,484

116,964

-12%

Europa

39,243

32,312

-18%

Germania

14,186

10,702

-25%

America

36,844

29,102

-21%

SUA

30,257

24,186

-20%

Asia-Pacific, Africa si Orientul Mijlociu

57,397

55,550

-3%

 China

42,608

39,603

-7%

 

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.