Porsche a livrat 116.964 de vehicule în prima jumătate a anului

În primele șase luni ale anului 2020, Porsche a furnizat clienților din întreaga lume 116.964 de mașini.

Criza coronavirusului și închiderea centrelor Porsche pe o perioadă de câteva săptămâni au dus la o scădere de 12% a livrărilor comparativ cu anul precedent.

Porsche Cayenne a fost cel mai popular model cu un total de 39.245 livrări, în timp ce 34.430 de unități Macan au fost furnizate clienților. Cu 16.919 livrări și o creștere cu 2% față de anul 2019, mașina sportivă emblematică 911 a continuat să se bucure de o mare popularitate. De asemenea, Porsche Taycan continuă să fie bine primit de către clienți: Porsche a livrat 4.480 de unități în prima jumătate a anului, în condițiile unei lansări eșalonate pe piață.

Europa este a doua cea mai puternică regiune

O tendință relativ pozitivă este evidentă pe piețele din Asia-Pacific, Africa și Orientul Mijlociu. Aici Porsche a furnizat clienților, un total de 55.550 de unități în prima jumătate a anului 2020. Cu 39.603 livrări, China rămâne cea mai mare piață unică a producătorului de mașini sportive din punct de vedere al volumului.

În plus, Coreea și Japonia au fost piețe puternice în regiune, cu vânzări de 4.242, respectiv 3.675 de unități, fiecare prezentând rate de creștere cu două cifre față de anul anterior. 32.312 de mașini au fost furnizate clienților europeni. În SUA, Porsche a livrat 24.186 de mașini între ianuarie și iunie.

„Vedem tendințe pozitive, deși am continuat să simțim efectele crizei coronavirusului în trimestrul al doilea, în special în SUA și Europa. Un factor crucial aici a fost luna aprilie, când aproape toate centrele Porsche de pe aceste piețe erau încă închise”, spune Detlev von Platen, membru pentru vânzări și marketing al Comitetului executiv Porsche AG.

„În plus, am avut un trimestru secund foarte puternic în 2019 și acesta ne este acum termenul de comparație. Așadar, rămânem încrezători și suntem plini de energie pe măsură ce abordăm provocările din a doua jumătate a anului. Evoluția pozitivă continuă din China și de pe alte piețe asiatice ne va ajuta și în acest caz. ” Potrivit lui von Platen, situația din Europa s-a ameliorat încă din mai, chiar dacă lucrurile nu se întorc în totalitate la normal.

    PORSCHE AG

Livrari

Ianuarie – Iunie

2019

2020

Diferenta

Global

133,484

116,964

-12%

Europa

39,243

32,312

-18%

Germania

14,186

10,702

-25%

America

36,844

29,102

-21%

SUA

30,257

24,186

-20%

Asia-Pacific, Africa si Orientul Mijlociu

57,397

55,550

-3%

 China

42,608

39,603

-7%

 

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.