Porsche a livrat 116.964 de vehicule în prima jumătate a anului

În primele șase luni ale anului 2020, Porsche a furnizat clienților din întreaga lume 116.964 de mașini.

Criza coronavirusului și închiderea centrelor Porsche pe o perioadă de câteva săptămâni au dus la o scădere de 12% a livrărilor comparativ cu anul precedent.

Porsche Cayenne a fost cel mai popular model cu un total de 39.245 livrări, în timp ce 34.430 de unități Macan au fost furnizate clienților. Cu 16.919 livrări și o creștere cu 2% față de anul 2019, mașina sportivă emblematică 911 a continuat să se bucure de o mare popularitate. De asemenea, Porsche Taycan continuă să fie bine primit de către clienți: Porsche a livrat 4.480 de unități în prima jumătate a anului, în condițiile unei lansări eșalonate pe piață.

Europa este a doua cea mai puternică regiune

O tendință relativ pozitivă este evidentă pe piețele din Asia-Pacific, Africa și Orientul Mijlociu. Aici Porsche a furnizat clienților, un total de 55.550 de unități în prima jumătate a anului 2020. Cu 39.603 livrări, China rămâne cea mai mare piață unică a producătorului de mașini sportive din punct de vedere al volumului.

În plus, Coreea și Japonia au fost piețe puternice în regiune, cu vânzări de 4.242, respectiv 3.675 de unități, fiecare prezentând rate de creștere cu două cifre față de anul anterior. 32.312 de mașini au fost furnizate clienților europeni. În SUA, Porsche a livrat 24.186 de mașini între ianuarie și iunie.

„Vedem tendințe pozitive, deși am continuat să simțim efectele crizei coronavirusului în trimestrul al doilea, în special în SUA și Europa. Un factor crucial aici a fost luna aprilie, când aproape toate centrele Porsche de pe aceste piețe erau încă închise”, spune Detlev von Platen, membru pentru vânzări și marketing al Comitetului executiv Porsche AG.

„În plus, am avut un trimestru secund foarte puternic în 2019 și acesta ne este acum termenul de comparație. Așadar, rămânem încrezători și suntem plini de energie pe măsură ce abordăm provocările din a doua jumătate a anului. Evoluția pozitivă continuă din China și de pe alte piețe asiatice ne va ajuta și în acest caz. ” Potrivit lui von Platen, situația din Europa s-a ameliorat încă din mai, chiar dacă lucrurile nu se întorc în totalitate la normal.

    PORSCHE AG

Livrari

Ianuarie – Iunie

2019

2020

Diferenta

Global

133,484

116,964

-12%

Europa

39,243

32,312

-18%

Germania

14,186

10,702

-25%

America

36,844

29,102

-21%

SUA

30,257

24,186

-20%

Asia-Pacific, Africa si Orientul Mijlociu

57,397

55,550

-3%

 China

42,608

39,603

-7%

 

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Radical Cup: George Cațan, învingător de la primul start

Dacă la MotoRC grila clasei regină arată mai bine decât anul trecut iar în Romanian Endurance Series asistăm la o creștere continuă a efectivelor de turisme, Radical Cup și-a început al treilea an cu tot atâtea mașini precum debuta conceptul, în 2021. În schimb, a punctat la capitolul competitivitate, cu manșe strânse la categoriile PRO 1500 și SR1 Cup.

Citește articol »

MotoRC: Ceasul al 12-lea, vremea primei victorii pentru Marian Pivniceru

Numărul 12 era considerat de mulți un viitor învingător în cursele MotoRC. Al șaptelea sezon al competiției a adus și confirmarea pentru Marian Pivniceru, cel mai recent nume care se adaugă pe lista câștigătorilor de la clasa regină. Înaintea sa, 33 de curse au fost împărțite de doar 7 piloți: Cătălin Cazacu, Bogdan Vrăjitoru, George Cațan, Martin Choy, Vlad Neaga, Ionuț Mistode și Milen Georgiev.

Citește articol »

Sim Racing: Sebastian Apostol și West Competition Racing primesc nominalizarea BMW Motorsport în cadrul SRO eSports 2023

Locul al cincilea la categoria Silver în campania de debut desfășurată în 2022 și o serie de alte performanțe notabile au determinat BMW Motorsport să numească un pilot român dintr-o echipă românească pentru campania din seria europeană de sprint GT World Challenge, disputată în mediul de simulare Assetto Corsa Competizione. Sebastian Apostol va concura împotriva celor mai buni sim raceri din lume la Monza, Paul Ricard, Spa-Francorchamps, Nurburgring și Barcelona.

Citește articol »

Presiunile din IMSA: Câștigătorul de la Daytona le-a depășit, iar constructorii de la GTD le-au aplicat cu succes pe ceafa organizatorilor

International Motorsports Association (IMSA) este organizația care guvernează, de peste o jumătate de veac, cel mai important campionat de anduranță cu mașini sport (prototipuri, dar și GT-uri) din America de Nord. Sub titulatura actuală, IMSA Weathertech Sportscar Championship, seria a trecut printr-o schimbare la față odată cu restructurarea categoriilor și apariția noului grup de prototipuri. Dar mai multe scandaluri recente te fac să-ți pui întrebarea: este acesta doar un castel de nisip spre care se apropie valul necruțător?

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.